Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 120 kg, laihdutus apua vailla

Vierailija
18.04.2009 |

Kun noita kiloja on kertynyt noin hirveä määrä, niin kannattaisiko laihduttaminen aloittaa rajusti ? Käsittääkseni aineevaihdunta on näin läskeillä hidastunut ja ei laihdu enää kuten kevyemmät ?

Jos esim. tekisi niin, että söisi vain reilun kourallisen ruokaa 5 kertaa päivän aikana. Jättäisin pois sokerit.

Söisin pääasiassa vihanneksia ja lihaa tai kalaa. Yhden hedelmän. Aamulla pienen lautasellisen puuroa tai viipaleen ruisleipää.

Pitäisikö maitotuotteet jättää pois ja alkaa syömään kalkkia tabletteina ?

Teen sekaan kyllä haluaisin maitoa laittaa.

Voiko näin laihtua ?

Muita vinkkejä ?

Pystyn liikkumaan kävelen ja pyörällä. Pitkää lenkkiä en voi juosta, mutta lyhyitä pyrähdyksiä. Uimahalliin en mene, vaikka se olisikin hyvää liikuntaa näin läskille.

Vaikuttaa liikunta laihtumiseen pahemmin ollenkaan, jos ei pysty mitään hikijumpaa harrastamaan ?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino 10kg ap:ta vähemmän. Olen nyt kaksi kuukautta kirjannut ylös JOKAISEN suupalan ja kalorit siinä 1300-1600 per päivä. Noh...kaksi kiloa lähtenyt. KAKSI VAIVAISTA KILOA!!!!!!!!!!! Mitä ihmettä teen väärin??

Vierailija
22/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen viimeisilläni raskaana - eli painonpudotus alkanee kun vauva syntyy. Olen aiemmin pudottanut 30 kg (joka tuli takaisin parisuhteen ja näiden kahden raskauden myötä...) Painonvartijoissa, joita voin lämpimästi suositella. Siellä jos missä oppii syömään oikein - tosin olen itse alkanut epäilemään kevyttuotteiden terveellisyyttä. Mutta lautasmallia käyttävät ja annoskoot oppii siellä kaikista parhaiten. Itsellä on ongelmia juuri ruokamäärän kanssa, kun en oikein tykkkää herkutella. Syön vain yksinkertaisesti liikaa.

Kiloklubi ja keventäjät ym. lienevät melkein yhtä hyviä. Painonvartijoissa on se plussapuoli ainakin minulle, että se maksaa. Kun heittää reilun kympin viikossa itseltä pois, sitä ei kehtaa olla tarkkailematta mitä syö. Alkuvaiheessa painoa voi pudota jopa pari kiloa viikossa (!!!), mutta normaali vauhti on puoli kiloa viikossa. MIssään nimessä ei maitotuotteita, viljoja ja perusruokaa pois (paljon kasviksia, hedelmiä ym.). Ja hyvä rasva on ehdoton - eli öljyjä ja pähkinöitä sopivassa määrin - niitä elimistö tarvitsee.

Unohda kaikki poppaskonstit, nutriletit ja ruuankorvikkeet. Niistä ei tule kuin kiukkuiseksi ja nälkäiseksi. Laihdutuksessa tärkeää on ruuan esillelaitto, monipuolinen ja hyvänmakuinen ruoka ja siitä nauttiminen. Kun matkaa on näin paljon kuin sinulla ja minulla, siitä pitää tulla elämänmuutos, ei pelkkä dieetti.

Onnea matkallesi. Käy vaikka kurkkaamassa painonvartijoiden ja keventäjien nettisivuja, niin saat oikeanlaista vertaistukea. Täältä sitä tuskin löytyy..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mausta se vauva hedelmäsosepurkeilla / tuoreilla hedelmillä mm. banaani mösssöllä ja ihan vähän makeutta haluaa niin makeutus ainetta, niiden makuun tottuu nopeasti,

Esim.

Aamulla kaurapuuro tai 2 ruisleipäpalaa kalkkunalla ja vihanneksilla

Lounaaksi tonnikala- tms. salaatti tai vihanneskeitto

Välipalaksi hedelmä, kaviksia, juureksia (porkanaa, kurkkua, omenaa jne..)

Päivälliseksi tavallista - ihan mitä vaan ruokaa lautasmallin mukaan'

Iltapalaksi jogurtti, rahkaa, hedelmiä tai 1-2 ruisleipäviipaletta.

.

Vierailija
24/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois kaikki poppaskonstit, nutrletit ja muut. yök! tavoitteesi on kai kuitenkin pysyvä elämänmuutos eikä mikään laihdutuskuuri?

syöt kunnollista, tavallista ruokaa pieniä annoksia. kiinnitä todella huomiota annoskokoihin, aika pienellä sitä pitäisi normaalipainoisen elää!

liikunnassa on tosiaan se hyvä puoli, että en aikana ei ainakaan ehdi jääkaapille :) suosi aktiivista elämää: kävele portaat, puuhaile pientä, siivoa, ala vaikka kävellä työmatkat, mene kävellen tai pyörällä kauppaan tms.

Vierailija
25/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten arvioit väärin annoskoot tai kalorit. Tai sitten on aineenvaihdunnassa vikaa. mene ravintoterapeutille ekana tarkistamaan miten asiat on, ja jos kaikki sen puoleen kunnossa niin sitten lääkäriin. Jos kalorit pääsääntöisesti 1600, niin silloin en ihmettele painon hidasta tippumista jos liikunta on vähäistä. Jos yleensä 1300, niin pitäisi tippua enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme