Ai hurja mikä määrä karkkia!
Kommentit (10)
Ei ole ihme, etten ole ylipainoinen ja moni muu on. Syön muuten ihan normaalisti, ehkä reilustikin. Urheilen lähes päivittäin.
Ylipainoiset, lopettakaa namin puputus! Sillä päätöksellä laihdutte vuodessa huimasti, jos tuo Aamulehden juttu pitää paikkaansa noista namimääristä, mitä ihmiset vetää. Örks.
2, mieti asiaa näin, että syöt naisen painon verran karkkia vuodessa. Yhden ihmisen! Onko se ihan normaalia? Kun on kyse kuitenkin aineesta, josta ei ole sinulle mitään hyötyä! Vaikket olisi ylipainoinen, niin kroppasi ei varmsti kiitä tästä namihiireilystä.
esimerkkikarkit 120e/hlö tekis meidän perheeltä tonnin vuodessa :O
Katsokaapa nyt itekkin.
Tai sitten me karkinsyöjät ei edes tajuta kuinka iso määrä ;)
Kyllä mulla saattaa helpostikkin mennä viikossa 500g.
Juu ja olen ihan normaalipainoinen 170cm/65-66kg
varmaan pikkasen reilu kilo karkkia viikossa
Siis vuodessa jotain 60 kiloo
Amis/lukio ikäisten keskellä niin he sitä karkkia syö, varsinkin tytöt. Mutta ei pojatkaan jälkeen jää.
Monta pientä namupussia päivässä, suklaapatukoita joka tauolla, kotiin lähtiessä käydään hakeen irtokarkkeja ja limua. Ja sitä limuakin menee niitä pikkupulloja ja monta päivässä. Sitten ei kouluruoka maistu, kun pitää kiloja vahtia.
Itse syön miltei aina kahvin kanssa suklaata. Siis pari palaa tai rivin kerralla. Minulle on oikein ystävät kommentoineet "järkevästä" makeansyönnistäni, kun ei tarvitse syödä sitä levyä kerralla, riittää kun saa kahvihetkellä suun makeaksi. Kuitenkin tulin laskeneeksi (jos nyt huonolla matikkapäälläni oikein lasken), että tuollakin syömisellä pääsee varmaan n. 10 kiloon vuodessa.
100 g suklaalevyssä on 5 riviä, joista syön n. 1 rivin päivässä (aamukahvin kanssa 2 palaa, ip-kahvin kanssa 3 palaa suklaata). Syön siis 100 g suklaata viidessä päivässä. Eli 7300 grammaa vuosittain. Kun tähän lasketaan satunnaiset isommat suklaa- tai makeismäärät (ehkä kerran parissa viikossa ostan jonkun karkkipussin tai syön suklaata useamman rivin kerralla, tulee varmasti ainakin 10 kg makeaa täyteen vuodessa.
Ja tosiaan, mä saan kilpaa kuulla lähipiiriltä, että "voi kun osaisikin syödä makeaa noin kuin sinä".
Pituus 163, paino 49 kg
Ostan lähes joka kauppareissulta jonkun pienen suklaapatukan ja sitten kerran viikossa karkkipussin (350g)
joka viikko. Helposti se menee, jos joka päivä syö karkkia jonkin verran. Aina olen ollut sokerihiiri, ja karkittomina kausina menee vastaavasti muuta makeaa kuten jätskiä ja leivonnaisia. Sen vuoksi syön hyvällä omallatunnolla karkkeja. Paheensa jokaisella.
162cm/54kg
Pitäis kyllä rajoittaa ja pitäs alkaa laihduttaa. En oo hirveen lihava mutta 7kg voisin tiputtaa. Lantio ja maha sekä jalat on ne ongelmakohdat. Syön tällä hetkellä ainakin kerran viikossa suklaalevyn tai namupussin. Usein jopa kahdesti viikossa. Täytyy tosiaan ajatella asiaa ja rajoittaa määriä.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/nain-paljon-karkkia-sina-syot-v…
Toi on siis keskiarvo. Koska kaikki eivät syö ollenkaan, niin jotjut siis _todella_ vetävät karkkia napaansa. Huh huh.