Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

selittäkää etelä-pohjalaisuus

Vierailija
23.04.2015 |

tuli mieleen tuosta junteimmat ja rumimmat kaupungit -ketjusta, kun siinä mainittiin seinäjoki useasti, että millaista siellä etelä-pohjanmaalla sitten on? onko siellä niin junttia ja rumaa.

minulla ollut vuosia sitten muutama etelä-pohjanmaalta kotoisin oleva työkaveri, jotka kovasti kaipasivat sinne seuduille takaisin. ja mainostivat joka välissä etelä-pohjalaisuuttaan :D pitäisikö etelä-pohjalaisuus levittää laajemmalle alueelle?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eteläpohjalainen luonne äkkipikainen?selvitään asian sitten kun saan vastauksen.

Vierailija
202/217 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon pohojammaalta kotoosi ja aika monet naurut tuli tästä ketjusta. Juuriansa ei saa hävetä, päinvastoin, oon tavattoman ylpiä siitä että oon pohojalaanen. Köyhä nuoruus laman ajan maaseudulla opetti arvostamahan perusasioita. Se opetti myös tekemähän töitä eikä valittamahan.

Selekäranka, työnteko, aitous, suoruus. Nämä on oikiasti hyviä asioita ihmisissä. Niitä kannattaa vaalia ja ylläpitää. Eihän täs maailmas ikinä pysty olemahan kaikille mieliksi eikä tarttekkaa. Selekä suorana ja rehdisti on sellaanen ku on ja siinä se.

Se on aiva taivahan tosi, että etelä-pohojammaalla on paljo hyvin kyseenalastaki juttua. Jotta ymmärtää taustoja, pitää olla sieltä kotoosi. Aijat ei oo ollu heleppoja ja se näkyy. Meidänki suvus kaikenlaasta tragediaa. Eikä tämä oo mikää puolustus.

Mutta se ei sattumaa oo, jotta me pohojalaaset aina noustahan eikä koskaa anneta periksi, se on justihin näin!

Moon jo kauan muualla asunu, mutta pohojalaanen oon ja ne on mun juuret ne. Ja siitä oon ylpiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin junttia uhoamista vailla pohjaa.

Vierailija
204/217 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas väki haukkuu etelä-pohjanmaalaasia kun ovat yhden tai kaksi elämässään tavanneet. Ja tekevät siltä pohjalta tulkinnan. Aloituksen tarkoitus olikin saada taas pösilöt aktivoitumaan.

Ihan sama mistä oot kotoisin, joka paikassa on sekä rasittavia että mukavia ihmisiä. Ja Pohjanmaa noin muuten maisemallisesti on aakeeta laaketa ja mä tykkään siitä(kin). Kiva kun on kaikenmoisia maisemia. Mutta Seinäjoki on tylsä kaupunki, se on totta. Oon sieltä kotoosin. Mutta toki mono on eri mieltä ja saavat ollakin.

Tämä oli ketjun fiksuin kirjoitus.

Vierailija
205/217 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse katsoa kuin Matias Niemen naamaa ja kuunnella sitä tuloo menöö pääsöö -mölötystä, niin alkaa vihata koko Pohjanmaata ja sen typerää murretta.

Vierailija
206/217 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota.. porilaiset on tunnetusti Porin piruja, mitenkä se pitäis ymmärtää.

Vierailija
207/217 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran etelä-pohjalaisissa häissä, missä vanhemmat kehuivat ihan estoitta puheissaan naimisiin meneviä lapsiaan. Miten ne on niin rohkeita ja lahjakkaita ja menestyneitä ja muutenkin erottuvat edukseen. (Olivat sairaanhoitajia, jotka ovat olleet Ruotsissa töissä.) Ajattelin, että noin avointa ylpeyttä ei osoiteta muualla kuin Pohjanmaalla.

Olin suomenruotsalaisten häissä ja siellä oli tällainen samanlainen täysin estoton kehumispuhe. Tuntui itselle vieraalta, mutta oli kiinnostavaa. 

Vierailija
208/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin

Vierailija
209/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vidun "notta"? Hyi helvetti

Vierailija
210/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki, Ilmajoki ja Kauhajoki muodostavat ns "Tottajumalauta-vyöhykkeen".

Vierailija
211/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaustisen on kyllä Keskipohjanmaalla

Vierailija
212/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, uskon tämän

Vierailija
213/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kivaa

Vierailija
214/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan 😅onko sulla jotain faktaa väittämälle?

Vierailija
215/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vastenmieliseltä (miehet)

Vierailija
216/217 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä pohjanmaalla pitää olla komia ja rikas...vaikka ei olis .Taas Keski-pohjanmaalla  pitää olla köyhä ja ruma vaikka ei olis

Vierailija
217/217 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jonkun verran etelä-pohjalaisia ja moni muutta kotiseudulle takas. Enkä yhtään ihmettele - täällä on omat säännöt ja saa elää kuin pellossa. Muualla Suomessa tämmöstä käyttäytymistä ei suvaittaisi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi