Miksi en saa mennä konserttiin vieraan naisen kanssa
jota en ole koskaan tavannut aikaisemmin.
Vaimo on näreissään kun ehdotin nettituttavuuden kanssa menoa konserttiin.
Mielestäni vaimo on "hieman" rajoittunut. Rajoittaa kenen kanssa saan kaveerata.
Kommentit (81)
sen naisen mies, joka täällä kävi valittamassa, kun mies kirjoittelee taloudesta ja vähän muustakin jonkun nettinaisen kanssa. Jollet siis ole provo. Tulisikohan se nettinainenkin kohta kertomaan oman näkemyksensä asiasta.
tunnut kovasti jo päättäneesi mitä haluat ja aiot tehdä. Vaimosi on oman mielipiteensä asiaan ilmaissut, miksi siis tahdot asettaa tämän nettiystäväsi tapaamisen vaimosi mielipidettä tärkeämmäksi? En myöskään voinut olla huomioimatta, mihin sävyyn puhut nettiystävästäsi ja mihin sävyyn vaimostasi.
aikaa ja energiaa jaksatte toisiinne ja tähän asiaan käyttää. Mitäpä jos te molemmat, perheelliset ihmiset keskittyisitte niihin omiin perheisiinne ja niiden kanssa olemiseen ja niiden perhesiteiden ja -suhteiden parantamiseen ja jätätte toisarvoiset nettituttavuudet tyystin. Palatkaa sitten vasta etsimään netistä kavereita kun oman kumppanin kanssa on liitto ja suhde sellaisella vakaalla pohjalla, ettei tällaisista asioista tarvitse enää tehdä niin suurta numeroa, että sen kaikki osapuolet tulevat sitä oikein ajan kanssa tänne palstalle saakka tilittämään.
Ihan ehdotuksena vain.
kertomaan myös oman näkemykseni asiaan.
Itse olen siis kirjoitellut tämän ketjun alkuperäisen kanssa, emme ole koskaan tavanneet.
Olemme ystäviä tai nettituttuja, ihan sama, miten asian haluaa ilmaista. Ollaan kirjoiteltu kaikesta maan ja taivaan välillä, joten kyllä tässä minun mielestäni tietyt ystävyyden kriteeritkin täyttyy. Toki tämä ystävyys on paljoltikin ollut vain virtuaalisessa maailmassa, joten nettikaveri on ihan samoin mielestäni hyvä kuvaus.
Itselläni on useita ystäviä, samaan tapaan kuin alkuperäiselläkin, noin kymmenkunta ja osa heistä on naisia ja osa miehiä. Osaan heistä olen tutustunut netissä, osaan ihan virtuaalisen maailman ulkopuolella. Yhtä kaikki hyviä kavereita kaikki ikään, sukupuoleen, siviilisäätyyn tai mihin tahansa katsomatta.
Itse olisin lähtenyt mielelläni Metallican keikalle. Tykkään kyseisestä bändistä. Minun edellytykseni keikalle lähtemiselle oli vain se, että meidän molempien puolisoiden pitää hyväksyä tämä asia. Alkuperäisen vaimon reaktion johdosta en tietystikään ole keikalle lähdössä eikä tietysti tämä nettiystävänikään enää varmasti moista ajattele. Se mikä tässä oikeasti harmittaa on se, että meidän ystävyys, on nyt tuomittu auttamattomasti epänormaaliksi. Ilmeisesti se olisi vielä hyväksyttävää, että meillä olisi jostain menneestä vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, mutta että avioliiton aikana tutustuu ihmiseen, jolla on samoja kiinnostuksen kohteita, on jotenkin arveluttavaa johtuen ihan vain sukupuolesta.
Omasta puolestani en voi muuta sanoa kuin että tämä tarina on harvinaisen tosi ja mitään pahaa en halua alkuperäiselle enkä hänen vaimolleen. En konserttiin tule lähtemään ja mielestäni ymmärrän varsin hyvin alkuperäisen vaimoa, että hän ei halua täysin ventovieraan ihmisen kanssa miestään päästää. Uskallan kuitenkin väittää, että jos alkuperäisen mies olisi minun seurassani Metallican konsertissa, niin siellä ei kyllä yhtään mitään tapahtuisi ja aivan taatusti hänen miehensä tapaa jatkuvasti mielenkiintoisia ihmisiä töissään, harrastuksissaan ja vaikka kaupan kassajonossa. Se mitä alkuperäinen tekee on täysin hänen omien korviensa välissä ja siihen ei voi vaimo millään tapaa vaikuttaa, vaikka vahtisi häntä vuorokaudet ympäri.
Itse ymmärrän kyllä myös alkuperäisen mielipahan. Tähänhän ei liity pelkästään vain se, että ei pääse kanssani konserttiin vaan myös se, että kuka alkuperäisen ystävät saa valita. Onko ystävien sukupuoli ennalta määrätty? Miksi alkuperäisen vaimo kuitenkin hyväksyy sen, että alkuperäinen viettää muiden naispuolisten ystäviensä kanssa aikaa? Onko se tämä netti se paikka, jossa kaikki paheet syntyy? Miksei harrastuksessa tavattu vaikka sinkkunainen voisi olla ihan yhtä pelottava kuin minäkin? Se on kuitenkin syytä muistaa, että pelko on kovin sisältäpäin tulevaa ja saa ihmiset käyttäytymään tietyllä tavalla. Kenties alkuperäisen vaimo ajattelisi järjellä tästä asiasta paljon kevyemminkin?
Se mikä tässä oikeastaan itseäni mietityttää eniten on se, että alkuperäisen vaimo sanoo voimakkaasti ei, mutta ei perustele asiaa mitenkään. Minä olen sitä mieltä, että alkuperäisen vaimo olisi voinut kertoa miehelleen, että hänestä sellainen meneminen tuntuu vaikka pahalta tai pelottavalta ja antaa kuitenkin ison miehen sitten sen jälkeen valita, että miten tekee. Uskaltaisin väittää, että tämä nettiystäväni tunnen sen verran hyvin, että hän ei lähtisi, jos tietäisi vaimoaan loukkaavan. Mutta ehkä vaimo on reagoinut vain sen hetkisen tilanteen fiiliksen mukaan.
hoitakaa välit kumppaneihinne kuntoon, mitä kaikkea kivaa olisitte jo tehneet tälläkin ajalla kumppaneittenne kanssa.
Nytkö se ap:n nettivosukin on täällä tilittämässä miten kirkasotsaista ja niiiiin viatonta kaikki on kuin partiolaisilla. Pyydä vielä ap omaa vaimoasi tänne kommentoimaan miksi ihmeessä tätä kaikkea on vaikea ymmärtää vaikka mitään pahaa ei ole tapahtunut.
Ei mikään ihme ettei vaimosi halua liikkua sun kanssa missään kodin ulkopuolella. Sika mikä sika.
Jep..
Sitten kommentti tuohon "tää johtuu vaan mun sukupuolesta" -hommaan.. Mitäpä, jos vaikka joisitte joskus ne sumppinne vaikka neljästään? Jos sinut esiteltäisiin vaimolle ja viettäisitte aikaa hieman yhdessä, niin ongelman ydin ehkä poistuisi, eikö? Sinusta tulisi semmoinen tuttu ystävä, jonka vaimokin tuntee.
Jätät nyt sitten menemättä sinne keikalle? Sulla on ostettuna ne kalliit liput ja kaikki vai onko se sen nettiystävän kaverin lippu? Nettiystävä voisi tosiaan koettaa parantaa suhdettaan vaimoonsa ja ostaa sen sinun lipun vaimolleen.
nettiystävä jatkaa.
Meillä ainakin on parisuhde kunnossa oman kumppanin kanssa eikä sitä edes uhkaa tämmöiset nettiystävyydet tai mitkään muutkaan miespuoliset ystävyydet ja en ole myöskään mikään uhka alkuperäisen perheelle. Oma perhe on tärkein, mutta se ei tarkoita sitä etteikö aikaa ja energiaa riittäisi myös ystäville.
Sen minkä voisin tähän sanoa on se, että minun mielestäni puolison ei pidäkään pystyä aivan kaikkia toisen ihmisen tarpeita tyydyttämään. Mielestäni on täysin ok, jos puoliso käy pelaamassa sulkapalloa/shakkia/kuuntelemassa jotain bändiä jonkun muun kanssa, kun se asia ei toista puolisoa kiinnosta tai ei sitä osaa//pysty tekemään. Yhtä lailla ainakin minulla on monenlaisia ystäviä, jotka tyydyttävät minun erilaiset tarpeeni. Puolisoni ei tarvitse niitä kaikkia minun tarpeitani tyydyttää mutta toisaalta minun ei tarvitse myöskään niitä tarpeita hyllyttää vain sen takia että satun olemaan naimisissa.
Jos minulta kysytään, että mistä tässä on kyse, niin siitä, että alkuperäisen parisuhteen pelisäännöt eivät ole ihan selvillä ja suurinta kysymystä herättää se, että miksi alkuperäinen saa osan naispuolisista ystävistään luona käydä kylässä ja olla jopa öitä heidän kanssaan ja minun kanssaan alkuperäinen ei voisi käydä edes julkisella paikalla Metallican keikalla. Olen tullut kuvioihin netin kautta, joten se lienee ainut ero verrattuna muihin alkuperäisen naispuolisiin ystäviin.
oli tuo nettinaisen selitys, minusta juuri tämä alkuperäisen elikkä miehen kirjoittelu paljastaa että miehellä on tunteita nettinaistaan kohtaan, minkä alkuperäisen vaimo on varmaankin vaistonnut ja primitiivi reaktiolla sanonut EI.
Parisuhteessa kuitenkin kuuluu kunnioittaa toista ja minusta tuntuu että alkuperäinen ei kunnioita vaimoaan juuri lainkaan, onhan tämä kotihiiri, joka ei lähde ajamallakaan ulos. Ilkeästi sanottu.
Minunkin ex-mieheni nimitteli minua noin, vaikka oikeasti en ollut mikään kotihiiri, vaan en halunnut liikkua exäni kanssa missään, koska hän ei halunnut esiintyä parina kanssani, vaan kulki ns. viisimetriä edelläni.
Mutta takaisin alkuperäiseen ja nettinaiseen, aikuinen isomies myös ymmärtää jos hänen toimensa satuttavat ihmistä jonka pitäisi olla se rakkain ja tärkein nainen elämässä, tosin epäilen että vaimo ei taida olla se rakkain. Koska alkuperäinen haluaa jalkaa polkien ja kiukutellen päästä keikalle nettinaisensa kanssa viis siitä kuinka pahalta tuo toiminta vaimosta tuntuisi.
viestejä miten hän puhuu vaimostaan? ei taida ap olla järjellä ja hienotunteisuudella pilattu.
se on ihan sen takia varmaan se mustasukkaisuus netin takia että vaimo(eikä ap kaan) ole ikinä tavannut sinua. eri asia mennä sellaisen ihmisen kanssa jonka vaimo tuntee ja voi olla suht turvallisin mielin ettei tämä nainen yritä mitään. et voi itsekään olla sitä mieltä että päästäisit muka miehesi jonkun tuikituntemattoman kanssa kahville ja konserttiin.
Mutta miten tämän asian saan selitettyä vaimolleni. Mitä tässä on sellaista jota en nyt näe. Tiedän...tiedän....
Kyllä tiettyjä jännitteitä aina on helposti olemassa ja niitä voi virittyä, mutta tuskin keskellä konserttia. Ja kyllä, meillä molemmilla on omat perheemme. Eiköhän meitä odoteta kotiin, meitä molempia. Joten ei tä ssä minnekään motelliin olla lähtemässä paneskelemaan.
Mutta olisi pirun kiva nähdä silmästä silmään se, jonka kanssa kirjoittelee.
ap
Tässähän tämä tuli, on jännitettä ja jotakin voisi ehkä virittyä.
Ja aapeekö, pitää vaimoaan tyhmänä ettei tämä vaistoa sitä kuinka mies on ihastunut johonkuhun toiseen
Se kotikissa jolla on huono musiikki maku, minusta tuntuu että aapeen vaimolla on ollut todella huono miesmaku, kun on tuollaiseen itsekkääseen tolleron ottanut miehekseen.
"Kyllä tiettyjä jännitteitä aina on helposti olemassa ja niitä voi virittyä, mutta tuskin keskellä konserttia. " Ap
Jännitteitä on jotka ei virity keskellä konserttia, niin ap haluaa viedä nettituttavuutensa sitten ravintolaan. Siellä varmaan sitten vähän intiimämpää..
"Kyllä tiettyjä jännitteitä aina on helposti olemassa ja niitä voi virittyä, mutta tuskin keskellä konserttia. "
Jännitteitä on jotka ei virity keskellä konserttia, niin ap haluaa viedä nettituttavuutensa sitten ravintolaan.. Siellä varmaan sitten vähän intiimämpää..
"Kyllä tiettyjä jännitteitä aina on helposti olemassa ja niitä voi virittyä, mutta tuskin keskellä konserttia. " Ap
Jännitteitä on jotka ei virity keskellä konserttia, niin ap haluaa viedä nettituttavuutensa sitten ravintolaan.. Siellä varmaan sitten vähän intiimämpää..
kun luen viestejäsi, paistaa kyllä kirjoitustyylistäsi esille tuo hieman feminiinimpi puoli, eli joko olet itse se vaimo tai sitten sinussa piilee nainen. Ja jos sinussa piilee nainen tai olet muutenkin se vaimo, josta puhut, niin ei kai haittaa, jos naisena/vaimona menet sen toisen naisen kanssa konserttiin.
jos olette noin erilaisia vaimosi kanssa ja ihmettelet vaimosi "rajoittuneisuutta" niin eikös kannattais tehdä asialle jotain ja vaikka vapauttaa vaimosi vapaille markkinoille. Heti tietäisin muutaman luotettavan miehen jotka taatusti osaisivat pitää vaimoasi hyvin ja viihtyisivät ehkäpä loppu elämänsä hänen kanssaan kotona.
Jos et ymmärrä vaimoai, niin ei kannata tuhlata molempien elämää kiusaamalla toinen toistaan.
Tosin olet kyllä mies, jota en jaksaisi kahta kertaa katsoa.
On sanottava, että tässä ketjussa alkuperäinen on nyt kirjoittanut aika kärjistäen vaimostaan, mutta yleensä hän puhuu kyllä vaimostaan todella kauniiseen sävyyn. Ehkäpä alkuperäinen on vaan nyt niin tyrmistynyt siitä, että vaimo päättää hänen elämästään, että on tuommoisia juttuja nyt tässä ketjussa maininnut. En usko ollenkaan, että alkuperäisellä ja vaimollaan olisi huono suhde, päinvastoin olen huomannut paljonkin kunnioitusta vaimoa kohtaan. Nyt vaan ehkä alkuperäinen koki, että häneen ei luoteta (minuunhan ei olekaan mitään syytä luottaa, koska vaimo ei minua tunne yhtään). Jos alkuperäisen vaimo olisi perustellut vähän kieltämistään, niin voi olla, että alkuperäinen ei olisi kokenut asiaa niin negatiivisesti ja voimakkaasti. Jos vaimo olisi kertonut kiellon johtuvan siitä, että sellainen on hänestä pelottavaa ja ahdistavaa, niin uskon, että ap olisi häntä ymmärtänyt ja jättänyt koko asian sikseen. Nyt, että asia tuli käsittääkseni sanelupolitiikkana ilman mitään perusteluita, niin saa miettimään sitä, että onko kyse tunteista vai ylipäätään siitä, että toinen määrää miten asiat perheessä tehdään. Yhtä kaikki, heillä on varmasti puhuttavaa. Minä ainakin uskon, että alkuperäinen ottaa vaimonsa tunteet hyvinkin paljon huomioon. Kieltämättä tuo kielto on täysin ymmärrettävä, toisaalta minunkin päässä on käynyt sellaisia ajatuksia, että se kielto teki tästä ystävyydestä jotenkin ei-normaalia. Normaaleita ystäviä ainakin meillä saa tavata, vähintäänkin nyt julkisilla paikoilla.
Säälittävää selittelyä, jos mies puhuu julkisella palstalla tuolla tavalla vaimostaan, niin voivoi... ei siinä selittelyt auta
Miehen on vain nyt tajuttava että vaimo on lakannut luottamasta häneen, mikä lie syynä ehkä nuo tunteet joita on kehittynyt nettinaista kohtaan, ja jotka mies myöntää avoimesti.
Tässä maailmassa ei vain aina saa kaikkea ja en sitten tiedä onko miehelle tärkeämpää tavata nettinainen kuin säilyttää kotona rauha.
Eihän teidän ystävyytenne edes kuulosta ystävyydeltä, koska mukana on jännitteitä joista voisi tulla jotakin, silloin ei ole enää kyse ystävyydestä vaan jostain muusta vaikkapa ihastumisesta.
Eikö normaali ymmärtävä mies, vaimoaan kunnioittava ja arvosta osaa tajuta että vaimo pelkää, perheen rikkoutumista. Vaikka eipä paljoa mennettäisi tuollaisessa "minä haluan"-miehessä.
Onkohan mies ikinä miettinyt, mitä hänen vaimonsa toivoo häneltä, kaipaako vaimo huomiota ja keskusteluja hänelle tärkeistä asioista
Millähän mielellä mies olisi jos vaimo hankkisi nettimiehen itselleen jonka kanssa keskustelisi hänelle tärkeistä asioista, ja perheen asioista, miehen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Entäs kun vaimo haluaa tavata tämän miehen hauskanpidon merkeissä, mitä mies sanoo silloin?
Olekohan ap koskaan kysynyt, miksi vaimosi on kotihiiri, joka ei koskaan halua mennä minnekään? Onko hän ujo vai tunteeko olonsa ulkopuoliseksi, kun olette yhdessä ulkona? Jos vastaus on jäkimmäinen, on oikeastaan sinun vastuullasi huolehtia, että hänetkin huomataan. Asiaa ei juuri edistä, jos oma asenteesi on, että vaimosi on sosiaalisesti rajoitteinen, atk-taidoton, huonon musiikkimaun omaava kotihiiri. Päätelmäni muodostuu tietenkin aika rajoittuneesta aineistosta, eli vain muutamasta viestistäsi, mutta jotenkin tuntuu, että suhteessa on ehkä muutakin vikaa kuin se, että vaimo ei päästä radalle.
Josko vähentäisit ihan kaikkea perheen ulkopuolisten kavereiden tapaamista ja lisäisit vaimosi kanssa viettämääsi aikaa. Koittakaa yhdessä lähentyä ja antakaa kumpikin periksi omista ennakkoluuloistanne. Aloita vaikkapa kappaleesta Nothing else matters. Jos ei se biisi, rauhallinen kahdenkeskinen ilta ja pullo punkkua lähennä pariskuntaa, niin mene ja pokaa se nettituttu ja perusta uusperhe.
kun kerran joutui perumaan tulonsa? anna vaimolle se lippu.
Ja kahville vaimo mukaan, tietenkin.