Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TSH 0,9 T4V 11

Vierailija
17.04.2009 |

Asiasta jotain tietäviä? Ovatko ko. arvot ok? En muista viitearvoja...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana on tärkeää että arvot pysyvät kohdallaan. Ilmeisesti niitä on kuitenkin sinulla seurattu.

Vierailija
2/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei Tv4 arvoksi riittänyt 11. ennen sairastumista arvo oli 17 eli lääkkeet kehiin ja olo parani huomattavasti, kun arvot kohdillaan. enää en aamulla herää kuin haudasta.

turha noita viitearvoja on tuijottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ilmoittamia vaan viitteelisiä.. Jos on noni selvöät oireet, niin ilman muuta asialle täytyy tehdä jotain. Mulla itselläni TSH ei noussut yli viitearvojen, mutta T4V pikkuhiljaa meni alle viitteen, jolloin vihdoin sain lääkityksen jaoli koheni roimasti!!

Jos olisin uskonut koko ajan lääkäriä, niin olisin nyt todella sairas. Oireita mulla oli hyvin pitkään ennen kuin T4V laski alle viitearvon. Piti siis odottaa ja odottaa kunnes sain lääkityksen. Kyllä elämä palasi raiteilleen silloin.

Vierailija
6/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole antanut viitearvoja, vaan ne ovat joskus vaan päätetty ja niitä olisi pikkuhiljaa muutettava oikeampaan suuntaan.

Esim. mulla ei TSH noussut yli viitearvon, kun taas T4V meni alle. Joissan paikoissa tutkitaan pelkkä TSH, joka ei todellakaan kaikilla kerro totuutta.

Mä olisin nyt todella sairas, jos olis vaan otettu tsh ja lääkäri todennut kaiken olevan hyvin... Vaikka oireita oli todella paljon ja kamalia olivatkin..

Vierailija
7/24 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausaikana T4V 5.4-8.0 välillä riippuen raskauden vaiheesta, MULLE on aina toitotettu arvojen olevan täysin normaaleja oli sitten minkälaista oirehdintaa tahansa. Että näin.

Vierailija
8/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitearvot : TSH 0.4-4 ja T4V 9-19

Vierailija
9/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri itse tulokset saaneena olivat tässä vieressä

Vierailija
11/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi arvot ei ole hyvät,elikkä:oliko sinulla kilpparilääkitys,jos on lääkitys,silloin nuo arvot viittaa edelleen vajaatoimintaan ja siis lääkitys on liian pieni.

Jos ei ole lääkitystä,niin sekä TSH että T4v ollessa matalat,pitäisi tarkistaa onko sinulla aivolisäkeperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta.Käyppä kilpirauhasfoorumilla kyselemässä tarkemmin.

Vierailija
12/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, armoton palelu, kuiva iho, vetämätön fiilis ja tähän mukaan tullut kipuilua kilpirauhasen alueelle. Olen menossa kahden viikon kuluttua kaulan alueen ultraan...

Itseänikin ihmetytti kun netistä äsken luin ja huomasin että molemmat arvot on alakantissa hieman...

Lääkitystä ei ole ja työterveyshoitajan mielestä arvot on ok.

Onko jollakin kokemusta tästä aivolisäkeperäisestä kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

Vierailija
13/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos TSH yli 4. Arvot ovat normaalien viitearvojen sisällä eli normaaliarvot. jos oireita on kannattaa toki jutella lääkärille, että otetaan tarkempia tutkimuksia lisää.

t. Sairaanhoitaja

Vierailija
14/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on arvot vähän samansuuntaisia kuin sulla. Lääkitystä ei kuulemma välttämättä tarvitsisi. Itse koen kuitenkin voivani paremmin kun on minimi lääkitys käytössä.

Vierailija
15/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sekä TSH että T4v ovat MOLEMMAT matalat,kyseessä voi olla aivolisäkeperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta.Äläpäs esitä viisasta,kun et sitä ole.

Vierailija
16/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rajat on t4v 12-22.. Vajiksella siis olisit niiden(kin) perusteella.

Vierailija
17/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko normaalia/ok että molemmat arvot on aika alakantissa?

Vierailija
18/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lääkitys jo vuosia ja noilla arvoilla olisin jo aikalailla "hullu". Olo on mulla normaali, kun T4V on 14-15. Tsh mulla ei nouse, vaikka T4V laskeekin ja siitäkös kokematon lääkäri (siis kilpirauhasen asioissa) jaksaa tolkuttaa ettei mulla voi olla oikeesti tarvetta nostaa lääkitystä, vaikka olo kertoo ihan muuta!

Hyvä, että oot menossa jatkotutkimuksiin ja muista vaatia sitä lääkitystä jos vähäänkään on sellainen epänormaali olo (kuten oirelistasi antoi ymmärtää). Jollekin (harvalle) noin matala arvo on ok, jotkut taas voivat hyvin vasta kun ovat liikatoiminnan rajoilla, ihan on henkilöstä riippuva juttu!

Vierailija
19/24 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että jos aina vaan tyytyy vastaukseen että arvot ok, viitearvojen sisällä, niin voi saada pitkäänkin riutua... Eivätkä nytkään meinanneet puhelimessa kertoa noita arvoja, sanovat vaan että kaikki ok...

Nyt tuntuu jotenkin että ei jaksais edes sitä kahta viikkoa odottaa siihen ultraan... Olis kolme lastakin (8v, 6v ja 4v) jaksettava työn ohessa hoitaa...

ap

Vierailija
20/24 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan