Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ohjeet olette omalta äidiltänne elämäänne saaneet?

Vierailija
17.04.2009 |

Laitan oikein aloituksen, kun kirjoitin tuohon yhteen ketjuun mitä äitini on neuvonut mm. Kopsaan sen tähänkin.

Minut on kasvatettu kotona "avuttomaksi".

Äitini on opastanut, että tytön / naisen ei pidä joitain asioita tehdä itse. Muistan kun vaihdoin kerran puhkimenneen pyöränkumen itse lapsena. Äiti sai jostain syystä kauheat raivarit, kun tyttönä menin tekemään moista. Miehiä ei myöskään saanut tervehtiä ensin. Äitiäni kun seuraa, on vieläkin muka avuton joissain asioissa. Veljeni joutuu käymään suurin piirtein lyömässä naulankin seinään, jos äiti haluaa jotain ripustaa. Eikä taatusi vaihda autonrenkaita itse. Vaikka onkin terve, työikäinen nainen.

Eli mitä elämänohjeita olette naisena saaneet? Onko kasvatettu itsenäiseksi, vahvaksi naiseksi? Vai miehen kynnysmatoksi? Vai tulevaksi äidiksi?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole suoraan sanonotu minulle mitään opetuksia. Mutta jos hänen omasta esimerkistään ottaisi oppia, niin se olisi, että nainen vetäytyy kaikesta vastuusta ja mies tekee päätökset ja "tietää kaikki asiat". Senpä vuoksi minä sitten olenkin ihan täysi vastakohta tuolle! :)

Vierailija
42/45 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten "Älä syö keltaista lunta".

Kun olin nuori, opin että jos jotain aikoo saada niin pitää tehdä töitä ja itse tienata se raha jotta voi hankkia haluamansa. Sitä oppi kummasti rahankäyttöä kun vanhemmat kieltäytyivät ostamasta esim. kenkiä.

Äitini ei auta ketään ellei hänellä ole hyvää syytä. Eikä myöskään ota vastaan apua toisilta. Minusta se on tyhmää, enkä itse aio olla auttamatta muita ihan vain hyvää hyvyyttäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa asioissa, ja erityisesti hyvät tavat. Kiitos ja anteeksi.. Nykyisin tuntuu oudolta, kun suurin osa kavereista ei koskaan kiitä kahvista eikä ruuasta, vaikka olisivat vierailulla viikon.. Meillä opetettiin, että ilman muuta pöydästä noustessa kiitetään. Ilmeisesti ei ole kovin yleistä tuollainen opetus ollut ainakaan minun tutuillani.

Muita pitää kunnioittaa, tämän olen oppinut äidin käytöksestä, on tosi lämmin ja pidetty ihminen. Tämä oppi ei kyllä valitettavasti ole mennyt minulle niin hyvin perille..

Äidillä on humoristinen neuvo "pieni vale puhetta kaunistaa".. En osaa tarkkaan selittää, ei tarkoita valehtelemista, vaan hienotunteisuutta. Kannattaa miettiä, mitä sanoo.

Vierailija
44/45 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkinhyvä neuvo, jota moni ei ole osannut noudattaa

- Naisella pitää olla oma varma toimeentuloa

- Elä omaa elämääsi, älä muiden.

- Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa.

- Älä syö velaksi.

- Muista pitää itsestäsi huolta, silloin jaksat huolehtia muistakin.

- Tee työsi hyvin.

- Maailma ei valittamalla parane.

- Sairauksista keskusteleminen ei kiinnosta ketään.

- Pystyt melkein mihin vaan mitä tosissaan yrität.

Vierailija
45/45 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ensin ulos sitten sisään"= älä änkeä sisään ennekuin esim.hissistä ulos tulleet ovat tulleet(huomaan käyttäväni tätä itsekin omille tyttärilleni... luota itseesi!

"aina sattuu johonkin...älä paina siihen jos sattuu!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi