Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka hankkivat lapsia ettei tarvitsisi mennä töihin tai
Kommentit (32)
mut en ole silti lapsia tehnyt työtä vieroksuen, vaan koska halusin monta lasta.
ja haluan myös hoitaa lapseni mahdollisimman isoiksi kotona. eli siihen saakka kun nuorin on 3 vuotias. sen jälkeen minulla on aikaa keskittyä koulutukseen ja työntekoon.
töitä, joita olen tehnyt kohta 10 kuukautta. Palkka tosin ei ole paljoakaan korvauksia parempi, mutta saanpahan työkokemusta. nro 22
olosuhteethan ne tekee tilanteen otolliseksi lapsiajatuksille tai sitten ei
mä nautin, kun sai hengähtää ja ajatella välillä muita juttuja, käydä kansalaisopiston puutarhan suunnittelukurssilla ja askarrella muiden asioiden ääressä
Halusin kyllä lapsen muutenkin mutta kyllä iso osa vauva- ja taaperovuoden haavetta oli myös siinä että pääsi hyvällä omatunnolla oravanpyörästä pois muutamaksi vuodeksi.
Kun kiireistä työelämää on jo vuosia takana ja vuosikymmeniä edessä on ihanaa päästä välillä kotiin rauhoittumaan. Meillä on kaksi ihanaa lasta ja ehdottomasti olen halunnut olla heidän kanssaan kotona useita vuosia. Ihanaa lepoa työelämään verrattuna!
Nyt on sitten minun lepovuoteni kohta käytetty. Vai pitäisikö vielä toivoa kolmatta lasta? Ehkä jokusen vuoden päästä otan jonkinlaista opintovapaata väikkäriä varten. Ja ainahan voit toivoa että voisi joskus jäädä vuorotteluvapaalle vaikka lapsenlapsia hoitamaan. ;)
joiden "TUTUT" ja "KAVERIT" on tehneet näin. Ja sitten pari, jotka ovat "tavallaan" tehneet näin itse (vaikka ovat oikeasti kyllä halunneet lapsia lasten itsensä vuoksi). Mua aina huvittaa, miten ihmiset oikein yrittämällä yrittää mustavalkoistaa maailmaa, vaikka toisten motiivit ja tavat elää voivat olla hyvinkin monisäikeisiä.
Tunnen itsekin hyvin muutaman ihmisen, jotka av-mammat luokittelisivat armotta "sossupummien" jne kastiin, mutta totuus ei aina avaudu katkerille ja mustavalkoisille ihmille kauhean hyvin. Ja tunnen myös yhden äidin, jonka olisi pitänyt äidin oikeudet luovuttaa jo muutama vuosi sitten jollekin kykenevämmälle, mutta siinäkään tilanteessa (sen kummemmin sitä täällä ruotimatta) en pystyisi itse olemaan tuomarina.
lapsilauman kanssa. Joillekin lastenteko voi olla hyvä "tekosyy" olla kotona, jos työmarkkinoillkaan ei olisi mitään mahtihommia tarjolla tai jos työnteko ei muuten nappaa.
Nyt on sitten minun lepovuoteni kohta käytetty. Vai pitäisikö vielä toivoa kolmatta lasta? Ehkä jokusen vuoden päästä otan jonkinlaista opintovapaata väikkäriä varten. Ja ainahan voit toivoa että voisi joskus jäädä vuorotteluvapaalle vaikka lapsenlapsia hoitamaan. ;)
Minä kyllä ajattelin koittaa saada vuorotteluvapaata tuossa 10 vuoden sisään (jos sellaista vielä silloin tunnetaan). Ajatuksena ottaa ihan vaan rennommin miehen ja lapsen kanssa (miehellä n. 10 sisään myös tulossa vapaavuosi töistä) ja opiskella vähän vaikka puutarhanhoitoa. ;)
lapsilisän takia ?
t. järkyttynyt
Ihan onneton summa.
Mutta kun saa olla töistä pois? Vai haluavatko he muutenkin lapsia?
Itse olen ollut vuosia kotiäiti ja ihan lasten vuoksi. Työhön kuitenkin haluan tulevaisuudessa, kun lapset ovat isompia. Ja ei ne lapsilisät tosiaan päätä huimaa.
lapsia on 5 ikähaitarilla 1,5 - 13v ja varmaan pian pukkaa kuudennen siihen jatkoksi ettei tarvii tehdä ikinä töitä. liekkö koskaan tehnyt muuta ku lapsia tai juonut.. itse asiassa lapset otettiin huostaan ja muija jatkaa juomista, ihan varma olen siitä et kohta on raskaana.
eli se mitä tässä on nyt haettu, eli että suurperheiden äidit on laiskoja ja työtä karttelevia. Menköön joku päiväksi pyörittään sitä rumbaa joka monilapsisessa perheessä on niin voi sanoa että työelämä on pelkkää lepoa perheen arjen pyörittämiseen.
olen ollut 8 vuotta työttömänä ja hakenut töitä, mutta koskaan en ole saanut. ihme hommaa jos joku luulee että töihin joudutaan.
Paskahommaa eli 4 tuntia viikko tai 12 tuntia viikko olis kyllä tarjolla, mutta sen vastaanottaminen on työttömälle taloudellinen katastrofi.
Oikein odotan sitä päivää kun työkkäristä töihin passittavat, sitä ihmettä ei ole 8 vuoteen tapahtunut. Yhtään työhönosoitus tai koulutuskirjettä ei ole virkailijani työkkäristä minulle lähettänyt.
Ja joka kerta kun käyn siellä, mun työllistymisen edistäminen on sitä että virkailija iskee leiman korttiin ja antaa uuden ajan puolen vuoden päähän.