Meikkasitko/laittauduitko jotenkin lähtiessäsi synnyttämään?
Kommentit (86)
Mä en ihan ymmärrä, miten näin voimakkaita mielipiteitä tällainen keskustelu voi herättää... Kauhea mouhoaminen siitä, jos sattuu olemaan huolitellun ja siistin näköinen synnyttämään mennessään.
Itse en ainakaan tuntenut itseäni mitenkään viehättäväksi jättisuurine mahoineni ja turvonneine jalkoineni. Senpä takia ihan omaa fiilistä nostaakseni halusin olla siistin ja huollitellun näköinen (ja kyllä hiukan ajattelin miestänikin...)Ja kuten joku aiemmassa viestissä kirjoittikin, ihan oikeasti henkilökunnankin vuoksi on ihan jees olla siistin ja kivan näköinen. Vaikkakin kätilöt ovat tottuneet eritteiden laajaan kirjoon ynnä muuhun alapään katseluun ja tuskin nyt säärikasvojen pituuksia mittailevat, niin silti...
Mutta tietysti jotkut ovat niin luonnonkauniita, että hiusten laitolla ja meikkaamisella ei voi enää parantaa täydellisen loisteliasta kokonaisuutta. Valitettavasti kaikki meistä eivät ole syntyneet niin täydellisinä joten antakaatte meidän laittaa ripsivärimme ja huulikiiltomme ihan rauhassa, jookos!? :0)
Mä en vaan ymmärrä tota, että jonkun mielestä _henkilökunnan_ vuoksi pitäisi olla sitä meikkiä naamassa. Lastahan siellä ollaan laittamassa maailmaan, ei edustamassa. En vaan ymmärrä. Mä ymmärrän jos on voimissaan ja on aikaa ennen lähtöä niin miksei laittautua ihan _itsensä_ vuoksi, jos se hyvältä tuntuu. En paheksu en, mutta en ymmärrä että miksi se olisi _olennainen ja välttämätön asia_ siinä kohtaa kun lapsi ilmoittaa tulostaan. Lapsen syntymä on siinä se iso juttu, ei oma ulkonäkö. Ainakin mulle :)
Mä olin pitkään kotona ennen synnärille menoa, tietämättäni olin jo 6 cm auki kun saavuttiin paikan päälle. Supistukset oli jo aika kovia. En kyllä siinä hötäkässä miettinyt meikkejä, _puhtautta_ kylläkin. Pitkät hiuksen taisin laittaa ponnarille, että olisivat poissa tieltä. Ns. limatulppa meni juuri tultuani kotona suihkusta ja sen vuoksi vaadin ehdottomasti mieheni auttamaan mut tuskissani vielä uudestaan suihkuun, että sain itseni putsattua.
Tätä ketjua lukiessa mulle tulee hauskoja mielikuvia siitä miten ne mahdolliset sotamaalaukset sottaantuu, kun synnytys on usein aika hikistä, veristä ja kyyneleistä puuhaa. :D Suihkussa tai vesialtaassakin saatetaan välillä käydä. Kuinka hienolta se näyttää kun ne hienot meikit valuu naamaa pitkin. Sitä vaan mietin.... Mutta ihan oikeesti! Jokainen tyylillään. Menkää sotamaalauksissanne jos se hyvältä tuntuu, mutta älkää syyllistäkö niitä jotka menee meikittä. Peace! :)
kaikissa kolmessa synnytyksessä... eipä muuta... tai hampaat pesin... =)
mulla lapsi syntyikin sektiolla joten en ollut missään supistuskipujen kourissa kun sairaalaan lähdin.
pakko ainakin ripsaria vähän sipasta
odotin kuopusta, olin yksin kotona ja puolen yön aikoihin tajusin,että nyt alkaa tulla lähtö...Otin kuitenkin ihan rauhallisesti, kävin suihkussa, lakkasin kynnet, laitoin ripsaria yms pientä ehostusta ja lepäilin jonkin aikaa,soitin kaverille, joka naureskeli kun kerroin,mitä puuhailen . Aamuyöstä soitin sitten taksin synnärille. : )
mulla käynnistyi sen verran rauhallisesti että menin ihan normaalisti suihkuun, laitoin tukkani ja meikkasin, kuin olisin ollut ulos lähdössä jonkun muun syyn takia. Ei ollut mitään syytä olla laittautumattakaan, kun ei kerta kiirettä ollut. En ikinä poistu ulos ovesta ihan laittautumatta. Naurakaa vaan jos haluatte :)
Ensimmäistä synnyttämään lähtiessä pyysin miestäni ajamaan R-kioskin kautta ja hain muutaman naistenlehden; että olisi lukemista siinä syntymää odotellessa : ) No, lukemattahan nuo jäivät ja seuraaviin synnytyksiin ei sitten ajettukaan ärrän kautta...
Mitäs meikkaamisesta mutta kai otitte mukaan viihdykettä... Ensimmäistä synnyttämään lähtiessä pyysin miestäni ajamaan R-kioskin kautta ja hain muutaman naistenlehden; että olisi lukemista siinä syntymää odotellessa : ) No, lukemattahan nuo jäivät ja seuraaviin synnytyksiin ei sitten ajettukaan ärrän kautta...
Mulla oli kans jotain naistenlehtiä mukana kun olin lukenut jostain että niitä tarvitaan :D Juu ei tullut luettua, sen verran intensiivistä puuhaa synnytys oli. Lapsivuodeosastollakin tuli lähinnä pällisteltyä sitä vauvaa, ei siinä osannut lehtiä heti lukea.
Meikkasitko/laittauduitko jotenkin lähtiessäsi synnyttämään?
No siis minähän otin heti pussillisen tuhkaa ja sirottelin päälleni ja vedin säkin ylleni. Ei sinne laitokselle koreilemaan mennä! :D
Mä pesen aina meikkini kun menen nukkumaan ja molemmat synnytykset ovat alkaneet yöllä. Mä en tosiaan ole ruvennut siinä vaiheessa meikkamaan. Pakko kyllä myöntää että mun ripset ja kulmat ovat olleet kestovärjättyinä, mutta siihenkin on syy vaan se että, kesällä en tykkää meikkiä pahemmin pitää, otan joka kesä kestovärin ripsii ja kulmiin.
Mulla oli kans jotain naistenlehtiä mukana kun olin lukenut jostain että niitä tarvitaan :D Juu ei tullut luettua, sen verran intensiivistä puuhaa synnytys oli. Lapsivuodeosastollakin tuli lähinnä pällisteltyä sitä vauvaa, ei siinä osannut lehtiä heti lukea.
kun muut naiset tuntuvat hengailleen rauhallisesti synnärillä, lukeneet ja köpötelleet käytävää pitkin tylsistymiseen asti. :) Mun synnytykset on olleet supistuksissa kärvistelyä ja niistä toipumista. Synnytykset on olleet nopeita, ei kuitenkaan salamasynnytyksiä. Ekassa synnytyksessä oli radiokin päällä, mutta muistan kuulleeni tasan yhden kappaleen koko aikana!
lapsivedet oli menneet ja supistelikin jo vauhdilla, kävin pikasuihkussa vielä kuitenki ennen lähtöä ja kampasin hiukset kiinni, ettei roiku pitkin. huulirasvaa taisin ehkä laittaa.
tai muutenkaan tälläytyä sairaalaan lähtiessä. Mä olen kyllä lähtenyt aina viime tipalla. Eli olen mennyt suoraan saliin - kaksi tuntia supisteluja - vauva maailmaan.
Toki olen supistusten kotona alkaessa käynyt suihkussa ja vaihtanut puhtaat vaatteet. Ei olisi kiva mennä pissanpolttamissa vauhtiraitaisissa alkkareissa vastaanottoon.
Mulla ei ole ollut sairaalassa koskaan meikkejä edes mukana (paitsi dödö). Tärkeintä mun mielestä olla suihkunraikas ja HOITAA VAUVAA eikä omaa naamaria. Mutta kukin tyylillään.
Mulla ei ole ollut sairaalassa koskaan meikkejä edes mukana (paitsi dödö). Tärkeintä mun mielestä olla suihkunraikas ja HOITAA VAUVAA eikä omaa naamaria. Mutta kukin tyylillään.
miksi pitää olla edes suihkunraikas? Ihan turhaa, hikoilet kuitenkin.
Yhteenveto oikeaoppisesta laittautumisesta synnytykseen lähtiessä:
Suihku -> ei, hiki tulee kuitenkin
Meikit -> ei, ne valuu kuitenkin pois ja loukkaa toisia mammoja
Huulirasva -> tämä sallittaneen, kun ei se näy
Hiusten harjaus -> se on siinä ja siinä, harjata saa, mutta ei laittaa lakkaa, mielellään hiukset ponnarille jos onnistuu
Mites vaatteet? Saako laittaa jotain nättiä vai pitääkö vetää kaameimmat ryysyt kaapin perukoilta?
Kun tajusin että taitaa olla niin että lapsi syntyy, pesin meikit pois etteivät leviäisi. Teinkin siis aivan väärin päin.
Aika moni on lähtenyt ihan rauhassa synnyttämään ja kerinnyt meikatakin. Mitä tästä voidaan päätellä? Synnytys ei ole ollut kunnolla käynnissä! Hyvä siellä synnärillä on sitten tarkistella meikkejä kun supistusten väli on puoli tuntia. Minulle sanottiin, että kotona voi kokeilla suihkua. Siellä sitten olin niin pitkään, ennen kuin lähdettiin synnyttämään. En meikannut kyllä siinä välissä.
Muuten olin kyllä "siistinyt" itseni melko hyvin. Harrastan joogaa ja liikun paljon. JOhtuukohan tästä, että synnytykset on kestäneet 4-5 tuntia eikä tullut edes oikeastaan hiki.
terv nimim. mielummin synnärille kuin hammaslääkäriin
En meikannut Muuten olin kyllä "siistinyt" itseni melko hyvin. Harrastan joogaa ja liikun paljon. JOhtuukohan tästä, että synnytykset on kestäneet 4-5 tuntia eikä tullut edes oikeastaan hiki.
terv nimim. mielummin synnärille kuin hammaslääkäriin
Hei ne täydellisen synnyttäjän palkinnot oli jaossa toisessa ketjussa eilen... :D
meikkiä en tietenkään laittanut, sillä se olisi joka tapauksessa
sotkuuntunut seuraavan 12-15 tunnin aikana.
Sen sijaan toista ja kolmatta lasta synnyttämään lähtiessäni
tiesin, mikä on tärkeintä tehdä ennen kotoa lähtöä. Nimittäin
syödä tukevasti! Esikoista synnyttäessäni voimat loppuivat
totaalisesti kesken, mutta toisella ja kolmannella kerralla
olin viisaampi ja lähdin synnyttämään syötyäni jättiannoksen
makaronilaatikkoa tms.