Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkasitko/laittauduitko jotenkin lähtiessäsi synnyttämään?

Vierailija
16.04.2009 |

.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ketju. Tuntuu, että osa kuvittelee saavansa kirkkaamman kruunun sillä, että näyttää mahdollisimman sottaiselta. Mikähän siinäkin on toisilta pois, jos joku haluaa synnyttämään mennessään laittautua hieman. Ihme touhua arvostella muita siitä, että meikkaa tai laittaa hiuksiin lakkaa.

Minulle on aivan sama, vaikka muut menisivät saliin iltapuvussa...

Nii kummat ne sitä kruunuaan kiillottaa... ne jotka laittavat itsensä viimisen päälle ja perusteluna että se on suorastaan _kunnianosoitus_ henkilökunnalle... :D vai ne joiden mielestä sillä laittautumisella ei ole mitään väliä, että ei ole olennaista.

Siis aivan sama vaikka menette baarimeikeissä ja pikkumustissanne lastanne ulos punkemaan, mutta älkää antako ymmärtää, että se on joku edellytys onnistuneelle synnytykselle! :D

Mulla on ollut ihan älyttömän hauskaa täällä palstalla tänään, meitä on niiiiiiin moneen junaan! :)

Vierailija
42/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut siellä mieleen meikkailla. Sen sijaan kun äkillisesti jouduin keskenmenon vuoksi polille ja siellä kaavintaan, pesin kyllä hiukset ja laitoin vähän meikkiä - eipä ollut kovin kiire...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten en synnyttämään mennessä meikannut, mutta sitten kun tuli vieraita käymään niin meikkasin vähän. Ja tuota kaneboa käytin kyllä sairaalassa päivittäin vaikka ei käynyt edes vieraita (paitsi mies tietty).

Vierailija
44/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kokemuksesta ja omasta voinnistaan tietää, että synnytykseen menee vielä vähintään se puol päivää ja mitään kiirettä ei ole, miksi ei voisi laittaa itsensä siedettävään kuntoon ennen ihmisten ilmoille menemistä. On toki eri asia ryhtyä rajauksia vetämään, jos supparit on kahden minuutin välein ja ponnistuttaa.

Ei mun mielestä yöhengitykseltä haiseva, likaisissa salihousuissa saapuva, hikinen, rasvatukkainen ja näppynaamainen synnyttäjä ole sen arvokkaampi tai taitavampi tai parempi kuin se kevyesti meikattu tai tukkansa laittanutkaan. Tai jos synnärillä on siinä kunnossa, että jaksaa käydä suihkussa, meikata ja kammata tukkansa eikä vaan maleksi verisissä ja haisevissa verkkohousuissa ja mammatakissa maitoläiskät rinnuksilla naama rasvaisena ja tukka pesemättömänä viisi päivää, olisi jotenkin huonompi äiti. Ei toki toisinpäinkään.

Vierailija
45/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tunnistanut tai arvannut että ne olivat jo synnytyssupistuksia. Olin suihkussa aamulla ja ajattelin että jospa vaikka ajelen säärikarvat tässä samassa jos tulee lähtö laitokselle tässä lähiaikoina. Ajoin karvat vain sen vuoksi jos sattuisi mieskätilö :D Kaikkee sitä tulikin mieleen! :D

Vierailija
46/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme kertaa ja kaikilla kerroilla mennyt synnärillä ekaksi suihkuun seisomaan tunniksi, kun supistelut olleet kovia. Vesi on lievittänyt kipuja. Miksi sinne suihkuun mennessä olisin laittanut tukan ja meikin kuntoon? Siitä suihkusta tulleena olen tiennyt tasan tarkkaan olleeni putipuhdas, vaikkakin meikitön.

Vierailija
47/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheesti tullut meikkaaminen mieleen...

Mutta olin kyllä huolehtinut, että säärikarvat on ajeltuna :)

Vierailija
48/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tutkia kuinka pitkät säärikarvat jollakin on!!! Toivottavasti. :)

Vierailija
49/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis törmäävät toisiinsa? (Hauskaa tai hyvin surullista luettavaa tämä taas on ollut kyllä.)

Ei, en meikannut. Hiukset kampasin. Kulmat on nypitty säännöllisesti ja ripsiin laitettu kestoväri. Ilman meikkausta en ole näppyläinen rasvanaama. Tuosta tulikin mieleen, että vastaajat voisivat kertoa myös ikänsä, kun menivät synnyttämään.

38-v.

Ja mitä sitten vaikka hoitohenkilökunnalla olisi aikaa mitata säärikarvojen pituutta? Mites taksikuskit arvostelee/arvostaa baarista kotiin kyydin ottaneet? Kai te "meikkaajat" silloinkin olette käyneet ensin peilistä katsomassa, että hehkeänä olette illasta säilyneet. Ai niin, mutta ettehän te sitä varten laittaudu vaan muita naisia ja varsinkin niitä varten, jotka eivät meikkaa.

Vierailija
50/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt näkee verta ja paskaa, ties mitä eritteitä synnytyksessä joten tuskinpa se takkuinen tukka tai hiki niitä kauhistutaa :D

Kyllä naisen alapää on ruma vaikka mitä tekis, ja sitähän ne siinä tiirailee eikä kenenkään luomivärejä.

Muutenkaan en ymmärrä tuota "tottakai meikkasin!" -juttua koska itse en meikkaa koskaan. Joo, ja en ole lestadiolainen :) en vain käsitä miksi joku vetää maalia ja tököttejä naamaansa, kuulostaa ihan hullulta. Mulla on nätti iho, ilman mitään tahnaa ja arvatkaa miten kivan tuntoinen. Juuri kasvohoitaja ihmetteli miten ei ole yhtään tukkeumia, harvoin kuulemma näkee vastaava ja johtuneeko just siitä että tukitte niillä mömmöillä ihohuokosenne.

Ja meikkaamattomuus ei tarkoita ettei harjaisi hiuksiaan ja käyttäisi dödöä eli se siitä "epäsiisteydestä", puhtaampi se meikkamaton nainen on.

Vierailija
51/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöskin ajellut säännöllisesti sääri- ja kainalokarvat pois.

Supparit alko yöllä heti 5 min välein, joten siinä ei pahemmin meikkailtu. Tukan kyllä kampasin. Ja sitten taksiin ja sairaalassa synnytysvaatteet päälle.

Sairaalakassiin olin kyllä pakannut meikit ja tokana päivänä synnytyksestä jo aavistuksen ehostin (peittelin punoitusta, taivutin ripset, huulterajauskynää (oon tosi ohuthuulinen..)).

Kauppaan tai puistoonkaan ei tulis mieleenkään lähtee ilman pientä (huom, siis pientä) siistiytymistä ja ehostusta.

Vierailija
52/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska synnytys käynnistyi vesien menolla ja lähdimme aamusella sairaalaan ilman supistuksia. Meikkaan joka aamu niin miksi en olisi sinne meikannut? Myös laitoksella meikkasin ja laitoin hiukset joka päivä, tottakai.

Vierailija
53/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä, miten näin voimakkaita mielipiteitä tällainen keskustelu voi herättää... Kauhea mouhoaminen siitä, jos sattuu olemaan huolitellun ja siistin näköinen synnyttämään mennessään.

Itse en ainakaan tuntenut itseäni mitenkään viehättäväksi jättisuurine mahoineni ja turvonneine jalkoineni. Senpä takia ihan omaa fiilistä nostaakseni halusin olla siistin ja huollitellun näköinen (ja kyllä hiukan ajattelin miestänikin...)

Ja kuten joku aiemmassa viestissä kirjoittikin, ihan oikeasti henkilökunnankin vuoksi on ihan jees olla siistin ja kivan näköinen. Vaikkakin kätilöt ovat tottuneet eritteiden laajaan kirjoon ynnä muuhun alapään katseluun ja tuskin nyt säärikasvojen pituuksia mittailevat, niin silti...

Mutta tietysti jotkut ovat niin luonnonkauniita, että hiusten laitolla ja meikkaamisella ei voi enää parantaa täydellisen loisteliasta kokonaisuutta. Valitettavasti kaikki meistä eivät ole syntyneet niin täydellisinä joten antakaatte meidän laittaa ripsivärimme ja huulikiiltomme ihan rauhassa, jookos!? :0)

Vierailija
54/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siksi, että odotin supisteluissa miestä kotiin tulevaksi ja tapoin aikaa sillä lailla.

Mutta oli mullakin säärikarvat ajeltuna, tosin on ne aina muulloinkin. Kynnetkin oli lakassa.

Vierailija
55/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kynsilakkoja ei kannattaisi laittaa, jos päädytäänkin sektioon?

Leikkaukseen kun kait pitäisi olla lakattomat kynnet. Seuraavat kynsien väriä (sinertääkö) leikkauksen aikana.

Vierailija
56/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kruunun sillä, että näyttää mahdollisimman sottaiselta. Mikähän siinäkin on toisilta pois, jos joku haluaa synnyttämään mennessään laittautua hieman. Ihme touhua arvostella muita siitä, että meikkaa tai laittaa hiuksiin lakkaa.

Minulle on aivan sama, vaikka muut menisivät saliin iltapuvussa...

Minun mielestä tärkeintä vauvan kannalta on äidin _puhtaus_. Meikkinaamalla ei ole järkeä vauvaa halailla ja suukotella. Mitkä kemikaalit!

Järkevää on käydä suihkussa ennen synnärille menoa, jos vain ehtii.

Vierailija
57/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku hoitsu korjailemassa mun make-uppia, jos synnytyksen tuoksinnassa esim ripsarit levii. No ei järjestyny, joten jouduin sit pyytään mun kampaajan mukaan synnytykseen. Se oli sit oikeestaan ihan jees, koska huolehti sit kans, et fleda oli koko ajan kuosissa - ei joku lähäri ois varmaan edes osannu.

Vierailija
58/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajoin karvat.

Olenko nyt jotenkin huono äiti, kun tein tuollaisia asioita ennen lähtöä, enkä esim. siivonnut kotia? Mieheni hoiti sen kun olin synnärillä ne muutamat päivät.

Kyllä väitän, että jokainen siiti, itsestään huolehtiva äiti tekee sen, minkä kerkeää ja pystyy.

Kiva paskasena ottaa ihan tuore ja puhdas vauva syliin...

Vierailija
59/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin, meikkasin ( kevyt rajaus, ripsari, huulikiilto, hiukan puuterihelmillä väriä) ja harjasin hiukset niinkuin joka päivä.

Tokasta lähettiin yöllä, olin siis suihkun raikas ja hiukset harjattuna ponnarilla.

Kolmannesta jäin yllättäen kontrollista synnyttämään ja taas olin meikannut kevyesti, kuten joka päivä. Meikkaan joka päivä ihan siksi, koska olo tuntuu paremmalta silloin ja olen täysin väritön ilman "korostuksia".

Jokaisesta olen joka aamu synnärillä laittanut itseni kuten muutenkin aamuisin: Hiusten ja hampaiden harjaus, rajaus, ripsari, huulikiilto, kevyt puuteri.

Vierailija
60/86 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paskasena ottaa ihan tuore ja puhdas vauva syliin...

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme