Meikkasitko/laittauduitko jotenkin lähtiessäsi synnyttämään?
Kommentit (86)
Mutta ihokarvoja poistin kyllä joka päivä sääristä, kainaloista ja bikinirajoista, jotta olisin valmiina koska tahansa lähtemään synnärille. Samoin lakkasin varpaankynnet.
sinä aikana kertaakaan. Vessassa sai käydä pari kertaa vuorokaudessa, suihkussa ei varmaan sitäkään - tai en ainakaan käynyt, sillä en halunnut jouduttaa muutenkin ennenaikaista synnytystä millään turhanpäiväsellä liikkumisella.
Luulempa, että lääkäreillä ja kätilöillä oli muutakin huolenaihetta tähän äitiin liittyen kuin ulkonäköni puutteellisuus...
Toisaalta en minä myöskään meikkaa kun treenaamaan olen menossa ja minusta synnytys on verrattavissa treeniin. Hiki tulee! Joten ei kyllä ole tullut mieleenikään meikkailla ennen synnytystä. Jotenkin siistimmältä tuntuu hikoilla puhtaalla iholla eikä niin että meikit on naamassa.
Lähinnä naureskelin kun sairaalassa kulki mammoja synnytytä odotaen meikit naamassa ja hiukset laitettuna :) en edes tajunnut, että joku oikeasti haluaisi meikata synnytykseen. Ehkä ne on niitä samoja naisia jotka meikkaa kun lähtee roskista viemään :)
Onneksi ei tarvi. Näytän ihan kivalta ilman mekkiäkin.
Mutta molemmat synnytykset käynnistyivät siihen aikaan, että olin vielä "päivämeikeissä". Eli meikattuna lähdettiin.
Esikoisen kanssa naama kyllä valui ihan kiitettävästi ollessani tulikuumassa ammeessa tunnin verran :D Että ei ne kuvat niin hehkeitä olleet kuitenkaan.
Lapsivedet meni aamu viideltä, supistuksia ei vielä tullut. Kävin pikasuihkussa, pesin hampaat, laitoin dödöä, tein normaalin perusmeikin ja polkkatukan kuivasin ja latvoja käänsin, vähän lakkaa päälle. Aikaa meni se reilu puolisen tuntia. Taksia odotellessa meni vielä se parikymmentä minuuttia. Sairaalassa olin aamuseiskan nurkilla. Kuvissa naama ja tukka oli ihan inhimilliset, vähän pörrössä toki eikä äitiä niissä kuvissa niin kauheasti näkynyt mutta se mitä näkyi oli ihan ok.Synnyttäneiden osastolle päästiin vauvan kanssa iltakuuden nurkilla. Illalla pesin meikit pois ja aamulla suihkun jälkeen laitoin uudet. Mitä ihmeellistä siinä on?
kuinka naurettavalta tuo kuulostaa :D :D :D
Kuka kääntää hiuksia ja laittaa lakkaa tukkaan kun lähtee puskemaan vauvaa ulos alapäästän? Jo on aikoihin eletty.
mutta tahdonvoimalla sain ne taantumaan, jotta ehdin sipaista valokynää silmien alla, meikkivoidetta ja poskipunaa. Automatkalla asensin irtoripset.
tajuatko numero 29
kuinka naurettavalta tuo kuulostaa :D :D :D
kun eivät varmasti laittaudu milloinkaan eivätkä arvosta sitä. Ja näitähän Suomessa riittää.
Kyllä minä olen (mm. 29:n tavoin) meikannut ja laittanut hiukset silleen arkisiististi synnyttämään lähtiessä molemmilla kerroilla, ihan kuten aina muutenkin kotoani lähtiessä. Jos olisi ollut joku paniikkitilanne lähtöhetkellä, niin sitten tietysti eri asia. Mutta jos ihan normaalisti ehtii lähtemään, niin totta kai naaman ja tukan laitan kuntoon.
ja kyllä olen molemmilla kerroilla laittanut itseni sellaiseen normaaliin kuntoon, kuin muutenkin kotoa lähtiessä. Eli hiukset laittanut ja kevyt perusmeikki. Olen myös ennen molempia synnytyksiä käynyt vähän ennen la kampaajalla sekä laitattanut ripset ja kulmat sekä ottanut jalkahoidon. Ihan sen takia että en sitten näyttäisi tarhapöllöltä ensi viikkoina vauvan kanssa kun ei vielä jaksa/pääse kampaajalle ym. Jos olisi tullut joku hätälähtö niin tietenkään en olisi alkanut tukkaa vääntämään mutta koska kaikki eteni kuin oppikirjoissa, niin miksi olisi pitänyt lähteä hätäisesti ja homssuisena. Halusin mennä sellaisena kuin aina olen, kun kerran se oli mahdollista. Ja sairaalassakin muuten meikkasin ja laitoin hiukset ihan normaalisti niinä muutamana päivänä mitkä siellä vietin vauvojen kanssa.
Mulla oli raskausmyrkytys kolmeen otteeseen loppuraskaudessa ja olin sairaalassakin useaan otteeseen. Äippäpolikäyntejä oli 3 kertaa viikossa. Meikittä aina menin, koko viimeisen kuukauden.
Kerran yhden käynnin jälkeen oli sovittu kyläreissu (olin tottunut siihen, että eivät kuitenkaan ottaisi sisään, kun ei mitään käynnistymisen merkkejä ollut). Olin meikannut kyläreissua varten.
Kuinka ollakaan, ottivat kuin ottivatkin sisään, kiireellinen sektio vielä. Ja kyllä, olin meikeissä siellä leikkaussalissa!
Ainakin olen ihan ok näköinen niissä kuvissa, joissa pitelen vauvaa ensi kertaa, rajaukset silmissä ja kaikki!
Aivan vahingossa tosin... Koko edeltävän kuukauden kuljin ilman meikkiä, hyvä kun kampasin tukkaa.
syntynyt molemmissa synnytyksissä autolla matkalla sairaalaan. Nippa nappa ehdin synnärille ennen vauvojen syntymistä. Näyttivät lähinnä naurettavan itseriittoisilta ne meikatut mammat siellä synnärin käytävillä. Oikeesti siinä mielentilassa pisti ihan vihaksi kun ponnistutti ja piti odottaan saliin pääsyä ja samalla toiset kulki tip-top kuin sunnuntaikävelyllä olisivat pitkin synnärin käytäviä. Jälkikäteen olen kyllä nauranut itselleni. Eihän se minulta ole pois millä lailla toiset haluaa tulla synnyttämään.
Vaikka olenkin vähän luomu hörhö äiti :) imettelen väh. vuoden, liinailen, kestoilen, perhepeteilen, ekoilen jne.
Siistin myös alapään karvoituksen, ajoin säärikarvat ja lakkasin varpaankynnet edellisenä päivänä ennen synnytystä. (tunsin nippailusta että seur. päivänä syntyy)
Tokassa meikkasin, laitoin hiukset ym. aivan normaalin aamun tapaan. Käytän ripsiväriä joka päivä, se on minulle yhtä luonteva aamutoimi kuin vaikkapa hampaidenpesu. Ei siinä sen ihmeellisempää ole.
varpaiden kynsiä ei juuri kannata lakata, jos joutuu sektioon ni varpaiden kynsistä näkee potilaan voinnin... kiva siinä olis hoitsujen putsailla sun kynsiä kiireessä
Kolme olen sovitulla käynistykselläkin synnyttänyt, mutta vartavasten olen jopa pessyt meikit pois ennenkuin laitokselle on lähdetty.
kruunun sillä, että näyttää mahdollisimman sottaiselta. Mikähän siinäkin on toisilta pois, jos joku haluaa synnyttämään mennessään laittautua hieman. Ihme touhua arvostella muita siitä, että meikkaa tai laittaa hiuksiin lakkaa.
Minulle on aivan sama, vaikka muut menisivät saliin iltapuvussa...
varpaiden kynsiä ei juuri kannata lakata, jos joutuu sektioon ni varpaiden kynsistä näkee potilaan voinnin... kiva siinä olis hoitsujen putsailla sun kynsiä kiireessä
ja multa hoitsut ottivat verenpaineet, labrassa ottivat 5 putkiloa verta ja vielä ottivat virtsanäytteenkin. Virtsassa oli valkuaista, minkä labrakoe vielä vahvisti, verenpaine oli koholla.
Vielä leikkaussalissakin mitattiin jatkuvasti verenpainetta ja seurattiin vointia eri monitoreista.
Ja ihan turhaan kaikki tämä - olisivat vain katsoneet varpaankynsiäni!
mutta kyseessä oli käynnistys. Toinen synnytys taas alkoi aamuyöstä enkä tosiaan alkanut meikata siinä kun poltot tuli parin minuutin välein, hiukset taisin kammata jossain välissä kun tulin kuumasta suihkusta pois. ;)
Mua aina säälittää, kun jossakin terveyskeskuksessa on niitä haisevia ja rasvatukkaisia asiakkaita! Oikeasti yököttäisi alkaa jotakin hikistä haisulia hoitamaan. Kyllä ajattelin itsekin kätilöitä ja lääkäriä (ja neuvolaakin), että puin puhdasta ja siistiä ylle ja alle.
Myös hiukset on kiva olla puhtaina. Ja alakarvasto siistittynä, että näkee tutkia ja ommella.