Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kenkiä ostat lapsillenne kevääksi ja kesäksi?

Vierailija
15.04.2009 |

olen ostanut sandaaleja paritkin, tennarit ja paremmat kävelykengät. Lenkkarit on vielä ostamatta, superfitit todennäköisesti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ostan jotkut vedenpitävät kävelykengät. Sitten sandaaalit tai crocksit... Viime kesänä oli rantakenkinä semmoiset kopiot mutta lapsi valitsi ne aina jalkaansa niin ehkä sit pitää nyt ostaa semmoiset aidot. Parempi olisi tietysti jos löytyis jotkut paremmat kävelysandaalit jotka olis mieluisat... Saa nähdä. Kumpparit tietty kans pitää olla... Ja lenkkarit urheilukisoihin! :)

Vierailija
22/33 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ruotsaliset puukengät on hankittu ensi kesäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kannata selitellä,että ostaa vaan priimaa kirppikseltä ;D

Vähänkään käytetty kenkä ei ole enää priimaa...valitettavasti.

Vierailija
24/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksillä on paljon myynnissä myös lähes käyttämätömiä kerran-pari käytettyjä ja täysin käyttämättömiä kenkiä. Osassa jopa laput kiinni ja näitä minun mielestä voi sanoa priimaksi. Mutta tosiaan vähänkin enemmän käytetyt ei ole priimoja vaan käytettyjä.

t. äiti joka ostaa lapsilleen aivan liikaa kenkiä matkoilta jne. tuliaiseksi ja välillä tulee vika ostoksia koon puolesta tai muuten ja näin saa joku muu itselleen priimaa kirppikseltä.

eli ei kannata selitellä,että ostaa vaan priimaa kirppikseltä ;D

Vähänkään käytetty kenkä ei ole enää priimaa...valitettavasti.

Vierailija
25/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan se tän palstan kuulu kenkäfriikki, joka todella haluaa, että lapsilla on hyviä kenkiä ja vielä ainakin kahdet kunnon kengät, joita vaihdellaan joka toinen päivä + vielä sitten eri tilanteisiin kengät.

Esikoiselta (9v) löytyy tältä keväältä:

* Addun välikausigoret

* Superfitin välikausigoret

Kesään/kevääseen:

* Pionin kävelykengät

* Superfitin kävelykengät/lenkkarit risteytys gore

* Vikingin gore-lenkkarit

* Kangaroosin lenkkarit

Erikoisempaan käyttöön:

* Addun tennarit hienostelukäyttöön

* Crocksit rannalle

* kahdet kumpparit (toiset isän luona, toiset meillä tontilla, sellaiset korkeavartiset)

* parit sandaalit (Timbet + Columbiat)

* juhlakengät

Sitten kuopukselle on

välikauteen:

Timben goret

Addun goret

kesään:

* Pionin ensiaskelkengät

* Tepsut ensiaskelkengät

Muita:

* Bundgaardin ensiaskeltossut päiväkotikäytössä

* tennarit hienostelukengiksi (siis kaupungissa rattaissa istumiseen, ei täytä hyvän kengän kriteereitä)

* sandaalit pitäisi vielä etsiä, olen katsellut Eccoja ja Richtereitä ja Superfitejä, mut haluaisin silti ehkä ostaa Kavatin kolmella tarralla olevat, edelliset jää just pieniksi

Kumpparit on ostettu käytettynä.

Vierailija
26/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen päällekin näkee, onko kenkä hyväkuntoinen vai ei.

Jos lapsella on jalat, jotka muovaa kenkää ne myös kuluu epätasaisesti pohjasta. Valitettavasti kirppiksella usein on niin huonoja kenkiä, että en laittaisi lapsen jalkaan vaikka ilmaiseksi saisin. Toisaalta kuitenkin siellä on myynnissä ihan hyviäkin parilla eurolla.

Vierailija
27/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdet nahkalenkkarit pihakäyttöön (edelliset oli bogi)

yhdet tai kahdet siistimmät kangaskengät kaupunki/kyläilykäyttöön (edelliset oli jotkut halvat stockalta)

yhdet nahkanilkkurit on jo (superfit), samoin kumpparit.

Yleensä ostan uutena, mutat voin ostaa myös vähän käytettyyjä (tyyliin juhalkengät tai pari kertaa käytetyt siistimmät kengät). Haluaisin lapsen käyttävän mieluummin nahkaisia "oikeita" kenkiä kuin lenkkareita, mutta niitä on vaikea löytää vauva-iän jälkeen ja monet maksavat jotain 65-75 e, ja se vaan on minulle liian kallis :( Satunnaiseen käyttöön kelpaa ne kangaskengätkin.

Vierailija
28/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdet nahkalenkkarit pihakäyttöön (edelliset oli bogi)

yhdet tai kahdet siistimmät kangaskengät kaupunki/kyläilykäyttöön (edelliset oli jotkut halvat stockalta)

yhdet nahkanilkkurit on jo (superfit), samoin kumpparit.

Yleensä ostan uutena, mutat voin ostaa myös vähän käytettyyjä (tyyliin juhalkengät tai pari kertaa käytetyt siistimmät kengät). Haluaisin lapsen käyttävän mieluummin nahkaisia "oikeita" kenkiä kuin lenkkareita, mutta niitä on vaikea löytää vauva-iän jälkeen ja monet maksavat jotain 65-75 e, ja se vaan on minulle liian kallis :( Satunnaiseen käyttöön kelpaa ne kangaskengätkin.

Vierailija
29/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut Eccon kävelykengät ja reiman kumisaappaat.

Toiset kävelykengät pitäs vielä löytää..

Uutena ostan kaikki.

Vierailija
30/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä "käytettynä" on mahdollista löytää priimaa. Tosin aika harvoin, mutta olen jotkut merkkikengät olen onnistunut löytämään, useissa laput paikallaan. Toki olen näistä maksanut enemmän, kun ihan perinteisen kirppishinnan. (20-40e), mutta ihan mielelläni, jos ovh kyseisillä hinnoilla on ollut 55-75e.

Esikoisen vanhoista kelpuutan kuopukselle priimat eli ne joita ei ehditty käyttää oikeastaan ollenkaan tai hyvin hyvin vähän. Siellä on niin monia niin herkkuja, esim. Lelli Kellyn ihanaisia kenkiä, että olisi suorastaan huutava vääryys jättää ne kaappiin.:)

Uutena ostan suurimman osan kengistä ja fiksuna kenkien ostajan pidän itseäni, vaikka välillä teen löytöjä kirppikseltäkin.

Vierailija
31/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparit ja sandaalit kierrätetään perheen sisällä jos ovat vielä ehjiä. Muut kengät ostetaan uusina.

Vierailija
32/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lapselleni kaikki kengät tähän mennessä uutena (lapsi reilut 2 v), koska itselläni tuli selkävaivoja lapsena ja syy oli moneen kertaan kierrätetyt kengät. Myös aikuisena olen saanut jalkavaivoja, kun olen käyttänyt liian usein samoja kenkiä. Kenkiin kannattaa siis satsata, vaihtokengät on oltava aina joka säähän!

Olen myynyt kirppiksellä kahdet lapsellani olleet kengät, jotka olivat käytössä ennen kun lapsi opetteli kävelemään, ne olivat siis vain "koristeena". Muita kenkiä en myy, koska en halua kenellekään lapselle ongelmia jo kertaalleen yhdenlaiseen jalkaan muotoutuneista kengistä.

Vierailija
33/33 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on molemmilla pienemmällä lapsella kummppareita, lenkkarit, sandaalit, tytöllä ballerinat, molemmilla tennareita jne... yhdet lenkkarit on pojalle käytettyinä, omalta toiselta lapselta jääneet. muut kengät uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme