Onko siivojien kodit aina tosi siistissä kunnossa?
Tuli vaan mieleen, että jaksavatko pitää omat kämppänsä kunnossa vielä sen jälkeen kun ovat siivonneet päivän toisten nurkkia?
Kommentit (15)
kirvesmiehen kotona voi listat olla vinossa jne. ;-))
Täähän on suutarin lapsen kengät-juttu...
veljen vaimoke siivoaa ammatikseen ja koti on aina ihan hirveessä kunnossa, kotisiivoukset jää kaikki veljen harteille, eikä sitäkään juur nappaa.
ja vieläkin, yli 80v ikäisenä, JOKA viikko nuohotaan joka nurkka, ja vähintään kaksi kertaa vuodessa siirrellään hellat, jääkaapit ja pakastimet pois paikoiltaan ja imuroidaan ja pestään seinät?!
Että kyllä ainakin yksi siivooja nuohoaa omaakin kämppäänsä:)
Tosin silloin oli vähemmän siivottavaa ja olin yksineläjä muutenkin.
Nykyään näen lian liiankin hyvin ja se ahdistaa. Aikaa kunnon siivoamiseen ei ole ja monihenkisessä perheessä koti likaantuu nopeammin.
Tunnen siivoajia, joiden koti on ok tai tiptop.
rätti on ainakin mulla kokoajan kädessä (olen siivousliikkeen tj)
ja sen koti oli melkoinen sikolatti
Oma äitini on ihan natsi siivouksen suhteen, kun taas anopilla juoksee villakoirat nurkissa. Tosin elämäntilannekin on aika erilainen, anoppi kasvattaa pientä lasta työn sivussa, äitini asuu itsekseen.
huomauttamista ja työssäni olen tarkka sen toteuttamisessa, mutta kun astun kotini ovesta sisään niin minua ei voisi vähempää kiinnostaa hygienia tai siivoaminen.
Meillä siivoaa mies suurimman osan ja sekin silloin kun huvittaa. En pysty edes vessaa siivoamaan kotona kun se on niin kuvottavaa ja pölynimurin pussiakaan en osaa vaihtaa.
mun ystäväni on siivooja ja siellä on yksivärinen päiväpeitto ja sekin on ojennuksessa, vaikka sitä langanjuoksua ei edes kovin helposti näy.
Hän käyttää yhtä mustekynää kerralla ja kun se on loppu, ottaa toisen.
Ja aivan ihana ihminen !!!
Kämppä oli aika oksettava vaikka ei sekainen. Likaa johon kiinnitin erityisesti huomiota oli mm. pöly kirjahyllyssä ja telkkarin päällä, valehtelematta useampi milli. Toinen kamalampi oli perheen kuopuksen syöttötuoli. Se oli sellanen vanhanaikainen perustuoli ja "etupinna" oli sellasessa kuivuneessa kuorrutuksessa että oksetti. Vessanpöttö oli myös aivan kuvailemattomassa kunnossa - IIIIIIIks. Itse olen varsin boheemi, mutta ei meiltä mitään karseita bakteeripesiä löydy.
ja kuinka monelle vaan työpaikka? Luulen, että osa ei ole valinnut ammattia pelkästä intohimosta siivousta kohtaan, vaan ihan vaan koska jotain työtä on tehtävä.
vaihto toiseen yritykseen. Vinkkejä hyvistä siivousyrityksistä, jotka toimivat Helsingin kantakaupungin alueella?
t. ap
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää koska siivoojat nimenomaan tietävt miten paikat pidetään siisteinä ja osaavat katsoa nurkkia "sillä silmällä" - voivatko olla kotona laput silmillä toisin sanoen.
Ihan vaan tuli mieleen... Tuntiskohan joku siivoojaa ja tietäis?