Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinkahan paljon näistä flunssista joita nyt tuntuu olean kaikilla

Vierailija
13.07.2009 |

on tosi lievää sikainfluenssaa? mitäs luulette? eikös tääläkin ollut se äiti jolla oli todettu sikainfluenssa ja jolla ei ollut noussut edes kuume.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mukava näiden ihmisten se tietää ihan jo senkin vuoksi että sitten ei tarvitsisi enää pelätä sen saamista.

Vierailija
2/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua sikainfluenssa pelota, mutta olisi ollut mukava tietää onko tämä sitä vai ei.

Ulkomailla en ole ollut aikoihin, mutta työssäni kohtaan paljon turisteja päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiryhmään, enkä aatellut kovin nopeesti sitä kuitenkaan ite saavani, mutta nythän se näyttää leviävän nopeammin kuin uskottiinkaan.

minulla ja tyttärellämme on tosi kova yskä, itellä ainakin myös kurrkku kipeä, tytöstä en osaa sanoa kun pian 2v ei vielä puhu niin hyvin että osaisi kertoa. rinnassa raskas tunne tästä yskästä ja välillä melkein toivoo että tämä olisi nyt sitä sikatautia näinkin lievänä :D mitä yskää ja kurkkukipua mulla muuten on talvella :O pää myös välillä kipeä, eikä mulla koskaan normaalisti ole

Vierailija
4/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua sikainfluenssa pelota, mutta olisi ollut mukava tietää onko tämä sitä vai ei. Ulkomailla en ole ollut aikoihin, mutta työssäni kohtaan paljon turisteja päivittäin.

Koko perhe sairastui 2vkoa sitten todella rajuun ja yllättäen tuleeseen "kesäflunssaan". Myös minä tapaan paljon turisteja lähes päivittäin työni kautta joten olisi kiva tietää mitä tämä oli. Soitimmekin silloin terveysasemalle josta haastattelivat meidät vanhemmat, soittivat jonnekin josta soittivat jonnekin jonka tulos oli että "ei voi olla sikainfluenssa koska ette ole olleet ulkomailla". No, tervehdyttiin kyllä nopeasti mutta jäin vaan miettimään että vainko ulkomailla voi tarttua ko tauti mutta ei niin että virusta kantava ulkomainen henkilö tartuttaa sen Suomessa. Virushan tarttuu jo 1-2vrk ennen kuin ihminen on ulkoisesti sairas. Voi hyvää päivää vaan!

Vierailija
5/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe flunssassa. Kurkkukipua ja sitten nokka tukkoon muttei mitenkään pahasti olemme siis kaikki täysin työ/tarha kuntoisia.

Eli olemme niin terveitä, että minä en saisi tällä sairaslomaa vaikka kuinka ruikuttaisin. No lapset ihan yhtä kipeitä joten olemme töissä ja lapset hoidossa. Joten jos tämä on possutauti ja tartutamme näin eteenpäin olen pahoillani.

Emme ole olleet ulkomailla, mutta mistäs sitä tietää mistä tämä on tullut.

Vierailija
6/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe flunssassa ja antibiottiikuureilla (korvatulehdusta, silmätulehdusta, kurkunpääntulehdusta...).

Terveyskeskuksessa kyllä kysyttiin että ollaanko oltu ulkomailla tai tavattu ulkomailta tulleita. Ei olla, mutta miehen työpaikalla on varmasti joku (esim. samaa vessaa tai pukuhuonetta käyttävä) käynyt lähiaikoinakin matkareissussa vaikka ei kukaan ihan lähipiiristä.

Vierailija
7/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssassa? tavallinenkin influenssa on kamala ja kestää pari viikkoa. Jos tarvitsee epäillä että onkohan tämä influenssa, niin ei se silloin ole.

Vierailija
8/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumetta. Yskä, kurkkukipu ja nenäntukkoisuus on ne pahimmat.

Toisaalta luulen, että tämä johtuu vain työpaikan huonosta ilmastoinnista. Tuulettimet pörräävät jatkuvasti pöydillä, mutta ilman niitäkään on tosi tuskaista olla. Ihanaa kun säästetään...

Vierailija
9/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin siitä että jos tämä voi olla niin lievänä ettei sitä tunnista kuten oli ollut sillä raskaana olevalla av-mammalla.

kyllä minulla oli talvella kausi-influenssa, sekin kyllä tosin aika lievänä.

-ap

influenssassa? tavallinenkin influenssa on kamala ja kestää pari viikkoa. Jos tarvitsee epäillä että onkohan tämä influenssa, niin ei se silloin ole.

Vierailija
10/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen sairastumistani olin huvipuistossa ja keskiselle eli paikoissa joissa oli tosi paljon ihmisiä

-ap

Vierailija
11/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sikainfluenssassahan onkin se pointti että sen voi sairastaa myös normaalia kausi-influenssaa pienemmillä oireilla.

Tosin meidän perheessä oli kaikki influenssan oireet: nopeasti nouseva kuume, lihasten kipu, infernaalinen päänsärky lisättynä yskällä jne jne ja silti tuomio "ei sikainfluenssamahdollisuutta koska ette ole olleet ulkomailla". Joten se siitä.

numero jotain...

Vierailija
12/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kipeä, ja tulin Usasta 3 viikkoa sitten.

Tuskin kuitenkaan sikatauti olisi niin kauan itänyt?

Vierailija
13/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5pvää 38,5 astetta kuumetta (välillä nousi 39,5) ja ei edes sängystä päässyt ylös.

Vierailija
14/14 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni itämisaika on 1-7vrk - yleensä 3-4vrk.