Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä rahaa lastenvaatteisiin ja harrastuksiin?

Vierailija
15.04.2009 |

Tilanne se, että mies lomautettiin puolivuotta sitte, ja nyt on niin tiukkaa ettei rahat riitä enää lasten kevätvaatteisiin/kenkiin, ja lasten täytyy lopettaa harrastuskensa, kun ei rahat riitä maksuihin. Osaako joku kertoa, saako jostain tällaisiin avustusta edes hetkellisesti. kovasti mies töitä etsii, mutta ei oiken löydy.:(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlailevasti, se on sanottava. Silti kaikki hakemukset vetämään sossuun ja kelaan ja apua hakemaan seurakunnasta ja mistä ikinä sitä voisi saada. Onko tosiaan niin, ettette ole laittaneet mitään säästöön?

Mitä kalasta nyt sitten voi vielä hakea, saamme asumistukea, lapsilisää, kotihoidontukea ja minä nyt äippärahaa. Harmittaa kyllä vietävästi, ettemme kerenneet säästää asunnon oston jälkeen yhtään:( Eli säästöjä oli mutta ne menivät vuonna 2006 oman kodin ostoon, joten se niisät sääsöistä. Olimme kyllä muutaman tonnin saaneet säästettyä tuon jälkeen, mutta ei riittävästi ja ne ovat menneet laskuihin.

Talo on nyt siis myynissä, mutta ei kukaan taida olla tällähetkellä innokas ostamaan taloa näin syrjästä, katosjia on olut muttei ns. kiinostuneita. Mutta täytyy näemmä kaikki oppia näin kantapään kautta.

Tuhlaileva ihminen en ole koskaan ollut, enkä tuhlaavasti elänyt. Lapsille on hankittu kaikki tarvittava, itselle myös sekä tietysti nuo harrastukset. Mutta nyt olen tosiaan itse luopunut kaikesta ylimääräsestä, samoin mies.

Aiemmin kyllä ajattelin köyhistä, että pärjäävät kyllä jos osaavat käyttää rahaa oikein. Nyt olen huomannu ettei se niin helppoa olekkaan:(

Vierailija
2/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään noista harrastuspaikoista alennusta/lykkäystä maksuihin. EIköhän tilanteenne vielä kohene, niin saatte maksut myöhemmin hoidettua. Jos harrastukset ovat tärkeitä, kyllä saat ne järjestymään. Onneksi on kesä tulossa!

Tsemppiä ja voimia.

Kolmen kuluttavan pojan äiti, itsekin työtön, mutta kesäkuussa äippälomasijaisuus alkaa (se siitä ihanasta kesälomasta !)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemman pitää osata katsoa eteensä. typerään ajankohtaan on ostettu asunto jne.

Vierailija
4/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan leivotaan itse, on leivottu leivät aina. Mies himoleipoja ja ruoanlaittaja, joten valmista emme ole juuri koskaan syöneet. Täytyy soitella noihin harrastuksiin. Tänään olisi futiksen maksu ja kerkesin soitella jo sinne, ettei poika enää tule.

Täytyy sitä kait pistää lapset töihin harrastuksiensa eteen ;) ap

Vierailija
5/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä katsomassa noita vaatteita huutonetistä, sieltä saa todella hyviä vaatteita ihan pilkkahintaan! Itse ainakin olen saanut todella edullisesti lähes uuden veroisia vaatepaketteja!

Tee halvempaa ruokaa hetken aikaa, niin saat säästettyä harrastusmaksuihin rahaa. Esim. päiväruoaksi kaurapuuroa ja mehukeittoa, terveellistä ja masu täyttyy. Leivo vaalea leipä itse, tuolle sakille kaupasta ostettu leipä maksaa jo paljon! Jauheliharuokia ja pastaa, perunaa ja makkaraa. Älä osta valmiita ruokia, vaan tee kaikki itse alusta saakka, niin säästät todella paljon! Jogurtit säästöpakkauksina, edullista vessapaperia, ylimääräiset herkut ja turhuudet jää kauppaan jne.. Jos et meinaan jo toimi näin..

Vierailija
6/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki ja seurakunnan diakoniatoimistosta apua - jos joku näistä on vielä hakematta, niin laita anomuksia menemään.

Diakonityöntekijälle kannattaa varata aika ja ottaa mukaan selvitys tuloista ja välttämättömistä menoista, seurakunnilla on yleensä hyvin vähän taloudellista apua antaa, mutta EU-ruokakasseja ja käytettyjä vaatteita, kenkiä ja harrastusvälineitä sen sijaan saattaa hyvinkin löytyä.

Jos rahaa ei harrastuskuluihin mistään löydy, niin pakko ne on vaan lopettaa. Olit sitä mieltä, että lapsenne tarvitsevat harrastuksia ollakseen tekemisissä muiden ikäistensä kanssa, siitä olisin aikalailla eri mieltä : koululaiset tapaavat ikätovereitaan koulussa ja kotona teillä on sen verran porukkaa, että tekemistä löytyy varmasti ihan omien sisarustenkin kanssa. Harrastatte nyt vaan ilmaisia harrastuksia kotipiirissä : leivotte kotona pullat ja sämpylät,kylvätte keväällä pihapuutarhaan salaattia, hernettä, porkkanaa ja kesällä käytte uimarannalla uimassa ja syksyn tullen metsässä keräämässä marjoja ja sieniä.

Miehellesi luulisi löytyvän edes jotain tilapäistä työtä kesäksi, jos ei omalta alalta niin sitten jotain muuta ja jos ei löydy, niin ei auta kuin kiristää vaan vyötä. Tsemppiä teille, yhtään ei taida lohduttaa tieto, että ette ole ainoat tässä tilanteessa.

Vierailija
7/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka osasi sanoa 3 vuotta sitten, että mm suurista tehtaista lomautetaan ja irtisanotaan koko ajan?? Ei kukaan!! Ole onnellinen, että olet saanut pitää työsi, olet ylimielinen!

Vierailija
8/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä mies on jo irtisanottu, itselläni on yt-neuvottelut käynnissä.

39

Vierailija
9/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemman pitää osata katsoa eteensä. typerään ajankohtaan on ostettu asunto jne.

Parhaalla tahdollakaan ei voi ajatella, että vuonna 2006 tehty asunnon hankinta olisi "huonosti ajoitettu". Toki se, jos on ostanut kalliin talon syrjästä on tietyllä tavalla aina riski, mutta vuonna 2006 Suomi ja muu maailma porskutti lujaa eteenpäin ja edes tämän maan fiksuimmat taloustieteiljiät eivät osanneet aavistaa vintiteollisuuden täydellistä romahtamista ja teollisuuden investointien maailmanlaajuista pysähtymistä kuin seinään. Esim. mieheni työpaikalla osaajia rekrytoitiin epätoivoisesti koska isoille projekteille Aasiassa ja Etelä-Amerikassa ei ollut tekijöitä. Vielä viime keväänä alalla oli todella suuri pula riittävän kokeneista DI:stä - nyt porukkaa potkittiin pihalle kahdentoista hengen tiimistä puolet, joukossa monta tohtoria ja lisensiaattia. Tämä lama kun taitaa puraista pahiten ns. ylempiin toimihenkilöihin.

Mutta AV:llahan mammathan toki tiesi jo vuonna 2004 että syskyllä 2008 alkaa lama.

Vierailija
10/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lainaa vielä jäljellä? Menkää pankkiin ja neuvotelkaa esim. pienempi lyhennyserä. Noin iso katras ei mahdu mihinkään pieneen vuokra-asuntoon. Listan mukaan teillä tuntuu olevan tuloja ihan "mukavasti", mies on ansiosidonnaisella (n. 2500 kk vai?) + lapsilisät jne. Eli oletteko ihan oikeasti listanneet mitä kuluja teillä on per kk? siitä listasta on sitten helpompi nähdä mitä voi karsia mitä ei.

Vierailija
11/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä ei kannata ostaa kalliimpaan mahdolliseen aikaan...

Vierailija
12/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina elänyt niin, että olen laittanut sukan varteen säästöön ja elänyt "sen pahan päivän varalle". Sanoit, että se on tyhmää, mutta nykymaailma on niin raaka, että ei mihinkään voi luottaa! ja onneksi on tehtykin niin!

Multa lähti jo kerran vakkarityö ja mies on nyt yt- kierroksella. Toivotaan että selvitään lomautuksilla eikä hän ole irtisanottavien joukossa.

Meillä on onneksi tämän "pahan päivän varaalle" säästämisen ansiosta säätötilillä 28 000 euroa rahaa, joten selvitään hyvän aikaa, jos mies irtisanotaan. Säästöjen turvin selvittiin edellisestäkin irtisanomisesta, joten "siperia opettaa". Mä olen itse äippälomalla kolmannesta lapsesta ja asuntolainaa on 150 000 euroa....

Eli mä olen sitä mieltä, että kun pääsette nyt tästä suosta niin alatte ihan oikeasti säästää sen pahan päivän varalle! Koskaan et tiedä milloin miehesi tai sinut irtisanotaan tai joudutte vaikka sairaseläkkeelle! Miehesi voidaan uudesta duunista irtisanoa taas kahden kuukauden tai kaden vuoden päästä. Nykyään ei ole olemassa vakituista työtä. Valitettavaa, mutta totta.

Vierailija
13/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni, kyllä lapsilla jotain harrastuksia saa olla ja pitääkin olla se mitä ne sitten on , on eri asia. Itselläni kolme lasta ja täytyy sanoa että harrastukset ovat kyllä kalliita... Ainakin jalkapallo, jääkeikko, ratsastus, mutta uskon että muitakin löytyy... minullakin olisi antaa tyttöjen vaatteita... Olisi niin mukava auttaa.. löytyisi kokoja 98-140cm...........

Vierailija
14/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi mies mennä vaikka jalkapallovalmentajaksi tai apulaiseksi tjs. ja saisitte näin kuitattua harrastusmaksut tai ainakin jotain alennusta?

Vierailija
15/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on kotona.

Entä onko sinulla jotain myytävää?

Vierailija
16/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on kotona.

Entä onko sinulla jotain myytävää?

vauva on nyt 2kk vanha ja täysimetän, joten en ole itse tyissä. Itsekkin jäin työttömäksi edellisestä työstä 2kk ennen äitiyslomaa. Myytävät on myyty jo heti kun tämä meidän työttömyys alkoi:( Koti on jo myynissä, mutta ostajia ei ole ollut. Huolettaa vaan tuo lasten asema, joutuvat luopumaan viimeisistäkin harrastuksistaan tilanteen takia:( Miehellä on ns. kakkostyönään ollut parisen vuotta verkkokauppa, johon valmistaa itse tuotteet, mutta siinäkin käy nykyään kauppa huonosti. Voi tätä elämätä. Ei ollut tällainen köyhyys odotettavissa.

Vierailija
17/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saa tienata vapaasti menettämättä äp-rahaa.

Vierailija
18/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu kustantaa jokaiselle lapselle yhden harrastuksen.

Vierailija
19/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sossu maksa lasten harrastuksia, näin sanottiin kun kysyimme ja hakemukseen kirjoitimmekin tästä. Mutta kieltävä päätös tuli. Ei kuulu kuulemma toimentulotuen piiriin. Harrastukset siis. Mutta saako esim. kelalata tukea? Olen ihan ummikko näissä jutuissa vielä.

Vierailija
20/44 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sossu maksa lasten harrastuksia, näin sanottiin kun kysyimme ja hakemukseen kirjoitimmekin tästä. Mutta kieltävä päätös tuli. Ei kuulu kuulemma toimentulotuen piiriin. Harrastukset siis. Mutta saako esim. kelalata tukea? Olen ihan ummikko näissä jutuissa vielä.