Mistä rahaa lastenvaatteisiin ja harrastuksiin?
Tilanne se, että mies lomautettiin puolivuotta sitte, ja nyt on niin tiukkaa ettei rahat riitä enää lasten kevätvaatteisiin/kenkiin, ja lasten täytyy lopettaa harrastuskensa, kun ei rahat riitä maksuihin. Osaako joku kertoa, saako jostain tällaisiin avustusta edes hetkellisesti. kovasti mies töitä etsii, mutta ei oiken löydy.:(
Kommentit (44)
jos jompikumpi tai molemmat jää työttömäksi. Ja silloin kun rahaa tulee, on vissiin tullutkin kivasti kun sanot että "rahaa oli vaikka mihin", niin silloin pannan vähän jemmaan pahan päivän varalle. Kysykää apua seurakunnasta.
Mitään syrjäytymisriskiä ei varmaankaan ole jos lapset ovat vuoden ikäeroilla! Onhan heillä seuraa toisistaan.
Itse kolmen äitinä olen huomannut, että kirppiksiltä ei kannata ostaa vaatetta jos toivoo niiden kestävän muillekin lapsille. Ap:n lapset olivat vielä aika pieniä, joten niistä luulisi olevan perittävää?
Toivottavasti ap:n tilanne nyt tästä paranisi. Itse luopuisin siis ekana harrastuksista, kysehän voi olla lyhyestä ajasta. Ja missä harrastuksissa on muuten tähän aikaan vuodessa maksut?
tuhlailevasti, se on sanottava. Silti kaikki hakemukset vetämään sossuun ja kelaan ja apua hakemaan seurakunnasta ja mistä ikinä sitä voisi saada. Onko tosiaan niin, ettette ole laittaneet mitään säästöön?
Emme ole lestoja, emme. HArrastuksia haluan pitää lapsilla siksi, että lapsilla olisi todellakin jotain. Asumme tällähetkellä severran syrjässä, että lapset eristäysyisivät elleivät harrastaisi. Ennen työttömyyttä oli varaa, jos mihin. Miehen tulot olivat ennen lomautusta 5000e/kk + minun palkka päälle ja miehen lisät. Eli lapsia oli varaa kyllä paapoa. Nyt on asiat toisin, en ole koskaan halunnut elää elämääni entä jos asenteella, eli en ole halunnut jättää rakkaita lapsia tekemättä itsekkäistä syistä ja sen takia että entäpä jos mies jää tulevaisuudessa työttömäksi. Sästötilit on jokaisella lapsella kummien puolesta, mutta niissä ehtona 18 vuoden ikä.
Lasten harrastuksista en luovu, maksan ne keinolla millä hyvänsä.
Joku täällä kyseli, eikö lapsille käy käytetyt vaatteet. Toki käy, kierrätänkin kaikki omassa käytössä olevat vaatteet loppuun. Mutta esim. koululaisille en viitsi reikäisiä paikattuja vaatteita laittaa, joten uudempaa heille tarvitsen. Kirpparit koluan läpi, mutta poikien vaatteet siellä on kiven alla, ja meillä nuo pojat ovat se kuluttavin "lenkki" vaate per poika, ei jää kierrätettävää kamalasti.
Mutta kyllä tästä suosta on tarkoitus nousta ylöspäin, eikä onneksi ole perinnässä ja ulosotossa mitään. Joten siinäsuhteessa tilanteemme kait vielä hyvä.
Toivotaan, että mies pääsee pian töihin, vaikka tilanne huonolta näyttääkin.
Kysyin alkuperäisen kysymyksen sen takia, että olen nähnyt useiden saavan vaatteet sostoimesta, ihan uudet tamineet joka lapselle,. mutta meille sanottiin ettei näin toimita missään.
No, pääasia kait että olen onnellinen suuresta lapsikatraastani ja iloinen että lapset on hankittu. Mutta kait sitä nyt saa suurperheellinenkin hakea tosipaikan tullen rahallista apua jostain? vai kuinka? t :ap