Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies näytti ovea minulle ja lapsellemme

Vierailija
14.04.2009 |

lähde pois, saat kyllä tukea opiskeluun yhteiskunnalta. Ja tietenkin äijäs joutuu maksamaan elarit, vaadi korkeinta mahdollista niin eipähän hälläkään jää turhaan ylimääräistä rahaa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku**päästä

Vierailija
42/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos jäisit työttömäksi kuten ap:lle on käynyt, väitätkö ettei koulutuksen kanssa olisi hieman helpompi saada taas työtä? Niinhän ap:llekin kävi, ensin oli riittämiin töitä, sitten laman takia ei enää työllistynytkään ja asiaa ei näemmä auta yhtään se, ettei koulutusta löydy. Kyllä minä kutsun tätä ihan tietoisesti otetuksi riskiksi. Säälittää vain, että lapsia siunaantuu noinkin vastuuttomille ihmisille :( Elämän tuulille ei voi mitään, mutta kyllä ne purjeet kannattaa ommella kuntoon ennen ulapalle painumista. Miksi kaivaa verta nenästä ehdoin tahdoin.

Mulla on kolme lasta, ikää 32v enkä ole vielä valmistunut mistään muualta kuin lukiosta, opinnot ovat edelleen kesken. Töitä on silti riittänyt ja riittää, hyvin palkattua IT-alan konsultointityötä; päivääkään en ole ollut työttömänä. Kutsuisitko minua pallo jalassa olevaksi äidiksi, jos nyt ero tulisi? Kaikilla se elämä kun ei vaan mene samojen nuottien mukaan. Mutta sinunlaisien on sitä vaikea sulattaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos jäisit työttömäksi kuten ap:lle on käynyt, väitätkö ettei koulutuksen kanssa olisi hieman helpompi saada taas työtä? Niinhän ap:llekin kävi, ensin oli riittämiin töitä, sitten laman takia ei enää työllistynytkään ja asiaa ei näemmä auta yhtään se, ettei koulutusta löydy. Kyllä minä kutsun tätä ihan tietoisesti otetuksi riskiksi. Säälittää vain, että lapsia siunaantuu noinkin vastuuttomille ihmisille :( Elämän tuulille ei voi mitään, mutta kyllä ne purjeet kannattaa ommella kuntoon ennen ulapalle painumista. Miksi kaivaa verta nenästä ehdoin tahdoin.

Mulla on kolme lasta, ikää 32v enkä ole vielä valmistunut mistään muualta kuin lukiosta, opinnot ovat edelleen kesken. Töitä on silti riittänyt ja riittää, hyvin palkattua IT-alan konsultointityötä; päivääkään en ole ollut työttömänä. Kutsuisitko minua pallo jalassa olevaksi äidiksi, jos nyt ero tulisi? Kaikilla se elämä kun ei vaan mene samojen nuottien mukaan. Mutta sinunlaisien on sitä vaikea sulattaa...

ei kaikilla mene samaa rataa/kaavaa, koita ymmärtää. Tai jos et ymmärrä, niin mitä sä siitä vaahtoat ja syyllistät, eiköhän jokainen tiedä, miten asioitaan voisi parantaa.

Se mua riipoo, että sä viitsit kutsua täysin tuntemattomia ihmisiä vastuuttomiksi. Mistä sinä tiedät toisen ihmisen tilin saldon tai jonkun muun varautumiskeinon laman tms varalle (nyt ei puhuta ap:sta vaan yleisesti)?

Eikös se mies ole ennemmin vastuuton, kun laittaa vaimon ja oman lapsen pihalle? Vastuutonta ei ole myöskään opiskelu lapsen tekemisen jälkeen, lapsi ei tietääkseni ole este opiskelulle. Vai kutsutko uudelleen kouluttautuvia perheellisiä ihmisiä vastuuttomiksi? Ei ne mitään miljonäärejä ole, jotka sitä tekevät. Älä yleistä, etenkään kun et tunne kyseessä olevaan ihmistä.

Vierailija
44/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua riipoo, että sä viitsit kutsua täysin tuntemattomia ihmisiä vastuuttomiksi. Mistä sinä tiedät toisen ihmisen tilin saldon tai jonkun muun varautumiskeinon laman tms varalle (nyt ei puhuta ap:sta vaan yleisesti)?

Eikös se mies ole ennemmin vastuuton, kun laittaa vaimon ja oman lapsen pihalle?

ekassa viestissään ap itse sanoo näin: olen aivan ymmällä.mutta lähdettävä on. ei ammattia, ei työtä, ei asuntoa, ei mitään muuta kuin lapsi. vieläkö tästä voi vajota alemmas.

Kuulostaako tämä siltä, että hänellä on esim. puoli miljoonaa pankkitilillä lojumassa ihan muuten vain? Ja mies on toki vastuuton, mutta se tieto nyt ei ap:ta kauheasti auta.

Vierailija
45/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaat, että kutsuin molempia osapuolia vastuuttomiksi, sillä sitä he ovat olleet.

Vierailija
46/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei taatusti ole haitaksikaan ja mitä todennäköisimmin vain ja ainostaan auttaa työnhaussa. Miksi siis ehdoin tahdoin vähentää mahdollisuuksiaan? Koulutus avaa ovia, ei sulje niitä.

Vierailija
47/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos jäisit työttömäksi kuten ap:lle on käynyt, väitätkö ettei koulutuksen kanssa olisi hieman helpompi saada taas työtä? ]

RIippuu tosi paljon siitä, mitä hommia on tehnyt. Jollekin marketin kassalle ei riitä töitä laman aikana oli koulutus tai ei, mutta koulutuksella saattaa saada edes työkkärin nyökkäyksen. Johtotehtävissä toimineelle taas riittävät hyvät työtoditukset ja kunnossa oleva cv, koulutodistusten perään ei kukaan enää ikinä kysele.

Mun pikkusiskolla on jäänyt yliopistokoulutus kesken - on siis noin zetannen vuoden opiskelija, eikä gradua ole edes aloitettuna. Opinnot jäi häneltäkin kesken kun ryhtyi elättämään itseään töillä. Tekee korkean tason it-hommia ja on taustallan sen verran hyvä työhistoria, että kyllä hänelle töitä löytyy - paremmin kuin minlle,joka olen humanistisen alan tohtori... Niin että ei se koulutus sinänsä mitään takaa ja muutaman vuoden työhistorian jälkeen vielä vähemmän.

ok, en tiedä ap:n alaa, joten paha mennä sanomaan. Mutta et kyllä tiedä sinäkään.

Vierailija
48/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä mieleesi ja käy lainaamassa tämä kirja, kun ehdit:

Marian Keyes: Naura, Claire, naura (Watermelon).

Siinä mies ottaa ja jättää synnytyslaitoksella olevan naisystävänsä. Tarina toki fiktiivinen, mutta voi että, siinä vasta selviytymistarina (huumorilla höystettynä)!!!

Vierailija
49/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakoulututkinnon jäätyäni kolmen lapsen yh:ksi. Hienosti olemme pärjänneet ja niin teet varmasti sinäkin. Mutta ettehän te vielä ole eronneet, miehen puheet kuullostavat jokseenkin kypsymättömiltä ja neuvoisinkin ensin varaamaan teille ajan perheneuvolaan. Miehet saavat helposti paniikkikohtauksia kun huomaavat olevansa "loukussa" ja olisikin varmasti hyvä keskustella yhdessä puolueettoman osapuolen johdolla, ei ainakaan tule kummallakaan tehtyä päätöstä jota tarvitsee myöhemmin katua.

Vierailija
50/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoltajuusmuoto ja asuminen ovat kaksi eri asiaa vaikka ne usein sekoitetaan toisiinsa Tärkeintä on lapsen asuminen eli se, kenen luona lapsi on kirjoilla. Siihen verrattuna on sivuseikka, onko huoltajuusmuoto yksin- vai yhteishuolto. Jos mies ei suostu vapaaehtoisesti antamaan ap:lle yksinhuoltajuutta, sen saaminen on vaikeaa, koska oikeudessa yhteishuoltajuus on vahva normi. Lapsella on oikeus tavata muualla asuvaa vanhempaansa huoltajuusmuodosta riippumatta.

Lisätietoja osoitteesta eroperhe.net. - mikäli tämä nyt on todellinen tilanne.

Vierailija
51/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, en tiedä ap:n alaa, joten paha mennä sanomaan.

mutta jos asia olisi niin, että ap:lla on loistava työhistoria alalla, jota lama ei hetkauta suuntaan tai toiseen, niin olisi kai hän sanonut jotain tyyliin "mies jätti, mutta saan kyllä töitä halutessani ihan milloin vain", eikä "ei ammattia, koulutusta, ei mitään.." . No, en minäkään usko, että ap tai hänen lapsensa tulee nälkään kuolemaan.

Vierailija
52/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika huonoon jamaan oot päätyny! vaikka itekin sen myönnät. ennenku mietit luottamustas miehiin niin hoida nyt hyvä nainen ittes kuntoon tosta suosta.

olen aivan ymmällä.mutta lähdettävä on. ei ammattia, ei työtä, ei asuntoa, ei mitään muuta kuin lapsi. vieläkö tästä voi vajota alemmas. vieläkö voi miehiin luottaa...epäilen.

Vierailija
53/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle on jäänyt siitä käteen? Mies omistaa asunnon, mitä sinä omistat? Ihan vaan ot kyselen.

Vierailija
54/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erotilanteessa myös kuuma peruna- yksin- vai yhteishuoltajuus. Lasteni isä ei ollut halukas luopumaan huoltajuudestaan, mutta kyvyt ja kypsyys huoltajaksi arveluttivat mua. Lastenvalvoja sanoi silloin, että jos mies ei ole väkivaltainen tai alkoholisti/nisti, ei hän suosittele oikeusprosessia, ei todennäköistä saada yksinhuoltajuutta. Keskustelkaa asia selväksi ennen lastenvalvojan tapaamista, jotta sen voi kirjata suoraan huoltajuussopimukseen.

Jos nimittäin miehesi on nyt huoltajuudestaan valmis luopumaan, niin katumapäälle tultuaan ei voi sitä painostamalla tai poikkiteloin asettumalla enää saada, vaan joutuu käynnistämään oikeusprosessin.

Vierailija
55/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tajusi ettei ole sun arvoinen, voisit ajatella asian noin.

Vierailija
56/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äidin ja lapsen ei ole mikään pakko lähteä asunnosta, kyllä se on mies joka talosta lähtee, olkoon vain hänen vaikka kuinka.

Vierailija
57/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämä klassinen juttu että miehellä on uusi kiikarissa tiedäpä häntä. Suurin riski pettämiseen on yllätys yllätys naisen raskausaika ja vauva-aika perheessä.

Pidä kiinni unelmastasi kouluttautua se onnistuu vaikka eroattekin.

Listaa mitä sinun pitää tehdä

- tilata aika lastenvalvojalle elatussopimusta ja tapaamisia varten

- vaadi tuolloin että haluat yksinhuoltajuuden mies voi siihen suostua omassa syyllisyydentunteessaan (näin meillä)

- hae kunnaltasi asuntoa ja yleensä kotikunnan nettisivuilla on tietoa miten asuntoa haetaan ja mitkä liitteet tarvitset, tee hakemus jo tällä viikolla

- muista vaatia erotessanne itsellesi jotain, olette sentään olleet kymmenen vuotta yhdessä ja oletan että olet ostanut ruoat ja kustantanut yhteistä elämää ja mies maksellut asuntoa, suosittelen että käyt oikeusaputoimistossa kysymässä miten toimia

- elatustuessa et suostu siihen alimpaan vaan vaadit ainakin tuplasti sen eli 250 euroa vähintään (toki riippuu miehen tuloista ja elatuskyvystä)

- tapaamissopimuksen teet toistaiseksi voimassaolevaksi koska kyseessä on pieni vauva ja ei tarvitse suostua siihen että antaisit pienen isälleen ilman sinua voit jopa ehdottaa että alkuun tapaamiset ovat muutaman tunnin mittaisia ja olet silloin paikalla

- moni tekee virheen että sopii sekä elarit ja tapaamiset koko lapsuusajaksi vaikka ne voi tehdä määräaikaiseksi esimerkiksi pari vuotta ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen

Jos isä ei ole kiinnostunut lapsesta hän ei edes halua uusia tapaamissopimusta ja se ikään kuin raukeaa (näin meillä)

- elatusmaksu kannattaa pyrkiä sopimaan ilman oikeudenkäyntiä samoin tapaamiset se olisi kaikkien kannalta parasta

Ihmettelen syvästi sitä että sinä vastaat lapsenne menoista kokonaan ja omista menoistasi - ei ole reilua. Teillä isä ei ole osallistunut lapsensa elinkustannuksiin ja se on käsittämätöntä, oletan että sentään kustantaa asumisen.

Pidä pintasi nainen kyllä sinä pärjäät !!!!

terveisin onnellinen yh

Vierailija
58/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilmestyy aina sunnuntaisin, että avopuolisoa ei niin vain voi häätää kodistaan pois, vaikka haluaisikin. Ei sulla tietysti mitään intressejä varmaan ole moisen kusipääukon kanssa asua, mutta sillä ei siis ole mitään lain suomaa oikeutta ajaa teitä (sua ja lasta) noin vaan kadulle, vaikka asunnon omistaakin.