Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies näytti ovea minulle ja lapsellemme

Vierailija
14.04.2009 |

lähde pois, saat kyllä tukea opiskeluun yhteiskunnalta. Ja tietenkin äijäs joutuu maksamaan elarit, vaadi korkeinta mahdollista niin eipähän hälläkään jää turhaan ylimääräistä rahaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin juuri itse mihinkä asemaan olen joutunut. ei 2000-luvulla tätä enää pitäisi tapahtua, mutta kun sitä on niin sinisilmäinen ja rakastunut ja hyväuskonen hölmö, että uskoo toisen jutut.

itseäni ahdistaa että olisin puhtaasti yhteiskunnan elätti, mut ei kai muu auta.

sellaista kysyisin että saako jotain kunnan/kaupungin asuntoja tässä tapauksessa?

ja oikeesti, jos koku tietää, mitkä on nyt ne tärkeimmät asiat jotka ensitilassa pitäisi hoitaa? en edes tiedä mistä pitäis aloittaa??

ap

Vierailija
22/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisella pitää olla koulutus ja työ ennen lasten saamista / hankkimista? Jos ei ole, niin naisen katsotaan olevan vastuuton??

miten olet ylipäätään lähtenyt tuohon mukaan? Miksi päätät lähteä tekemään lasta miehen kanssa, jota et selvätikään tuntenut tarpeeksi ja vielä ilman työtä saati koulutusta? Ikävä tilanne sinulla kieltämättä, mutta kyllä peiliinkin on katsominen. Säälittää todella, että pieni viaton lapsi on joutunut keskelle tällaista tilannetta vain, koska molemmat vanhemmat ovat toimineet vastuuttomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olet ylipäätään lähtenyt tuohon mukaan? Miksi päätät lähteä tekemään lasta miehen kanssa, jota et selvätikään tuntenut tarpeeksi ja vielä ilman työtä saati koulutusta? Ikävä tilanne sinulla kieltämättä, mutta kyllä peiliinkin on katsominen. Säälittää todella, että pieni viaton lapsi on joutunut keskelle tällaista tilannetta vain, koska molemmat vanhemmat ovat toimineet vastuuttomasti.

Mies ei tietenkään voi muuttua ja unohtaa aikaisemmat kauniit puheensa?

Tsemppiä. Haet kunnan asuntoa ja varaat ajan sossuun. PK hakemus vireille ensi syksyksi. Menet kouluun. Elarit niin maksimiin kuin saat.

Tuollaisia kusipäisiä miehiä on maa pullollaan, älä syytä itseäsi. Valitettavaa, että miehesi muuttui noin ja särki unelmasi. Nyt sattuu, mutta aika auttaa ja elämä palaa uomiinsa. Toivottavasti sinulla on sukulaisia lähellä, jotka auttavat jaksamaan yh.n arjessa.

Vierailija
24/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin. Luulisin, että auttavat hankkimaan asunnon, hoitamaan takuuvuokrat, hankkimaan mahdollisesti huonekaluja jne. Ja ei se miehesi sinua voi noin vaan lapsen kanssa ulos heittää, vaikka asunto on kuinka hänen nimissään. Täytyyhän sinulla olla asunto mihin mennä...

Vierailija
25/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisella pitää olla koulutus ja työ ennen lasten saamista / hankkimista? Jos ei ole, niin naisen katsotaan olevan vastuuton??

eihän se nyt missään lakikirjassa lue, mutta ei voi väittää, etteikö tuo olisi järkevää. Itse en ainakaan uskoisi minkään miehen höpötyksiä, kun tietää eroprosentit. Ja jollei ole miestä elättämässä niin yhteiskuntahan se elättää, ja ei sekään mikään järkevä lähtökohta ole lasten tehtailussa.

Vierailija
26/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositeltavaa olisi jonkun komitean mielestä tehdä lapset jo ennen opiskeluja taikka opiskelujen lomassa. Ja tätä aiotaan tulevaisuudessa kannustaa jotenkin.

No kyllähän ne lapset uskaltaa tehdä vasta kolmekymppisenä, kun ensin täytyy varmistaa elatus itselle ja lapsille jos mies vaikka päättää lähteä kävelemään. Kyllä siinä menee tovi asuntoa maksellessa ja säästöjä kerryttäessä.

Vierailija
27/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt missään lakikirjassa lue, mutta ei voi väittää, etteikö tuo olisi järkevää. Itse en ainakaan uskoisi minkään miehen höpötyksiä, kun tietää eroprosentit. Ja jollei ole miestä elättämässä niin yhteiskuntahan se elättää, ja ei sekään mikään järkevä lähtökohta ole lasten tehtailussa.

eikö tässä ole ollut se mieskin tekemässä sitä lasta, joten mitä siellä vauhkoat? Ikäänkuin naisen pitäisi ensin tehdä kaikkensa niska limassa, jotta miehen on sitten helpompi paskan fiiliksen tullen nostaa kytkintä. ja sitä ei sitten kritisoi kukaan, vaan sitä naista, olle lapsi jää. Ihmeellistä moralisoimista ja sormella osoittelua naisten kesken.

Vierailija
28/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette voi uskoa että olo helpotttui. täällähän on sähäköitä naisia, kun itsekin saisi moiset voimat!

ensinnäkin viittaan kintaalla noille "vastuutonta touhua"-jutuille. ette elä minun tilanteessa ettekä tunne minua. itse toki olen valintani tehnyt, tässä tapauksessa huonoja sellaisia.

mutta jotain minun pitää tehdä. haluan tarjota lapselleni joten hoidan nyt ensitilassa soskuajan.

mieheni on ehkä kusipää ja vastuuton sellainen, en vain vielä itse osaa sitä niin ajatella. monta yhteistä vuotta eletty ja oltu. en häntä puolustele, mutta uskon itsekin kuinka hän tulee katuma päälle. mutta sitten me ollaan jo pitkällä omassa elämässä.

kannattaisiko minun hakea yksinhuoltajuutta?

Vierailija
29/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi venäläiseksi ruletiksi kutsua, jos joku päättää lähteä miehen matkaan, tekee tälle lapsen ja laskee elämänsä valtion tai miehen varaan. Koulutus ja ammatti nyt vain ovat tämänkin yhteiskunnan ainoat järkevät (ja ilmaiset) vakuutukset elämälle. Jos tällaista ei tajua, lienee vielä liian kypsymätön hankkimaan lapsia.

Vierailija
30/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimukset lapsen tapaamisesta ja elatuksesta. Joko yhteistuumin tai sit käytte erikseen. Haluaako miehesi tavata lastaan? Tärkeintä on laittaa paperille tarkasti kaikki. Elatusmaksut sossussa lasketaan miehen tulojen mukaan.

Lapsilisään haet yh-korotusta, kun osoitteesi on eri kuin miehen. En nyt muista mitä liitteitä tuohon tarvitaan, mut Kelalta saat tietoa. Samoin kaupungilta asuntoa ja siihen asumistukea. Lapselle haet heti hoitopaikkaa. Ja itsellesi sen opiskelupaikan. Jos koulusi alkaa jo syksyllä, niin muksun saat hoitoon nopeemmin. Jos et pääse vielä kouluun, niin pärjäät varmaan tilapäisesti erilaisilla avustuksilla mihin olet oikeutettu. Yllättävän monet yh:t pärjäävät taloudellisesti paremmin kuin kuppaisessa liitossa.

Vierailija
31/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä tuntuu rahaa olevan. Minkälainen selkärangaton niljake heittää vaimonsa ja lapsensa ulos RAHAN vuoksi???

Vierailija
32/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt päättelemään monta asiaa ennen sitä. Mitä miehesi meinaa kun muutatkin pois jne. Suutuspäissään kostoksi sitä ei kannata tehdä.

Oikeusprosessi on pirun raskas ja pitkä.

Kunhan nyt pääset ensin oman elämän alkuun.

10

Vierailija
33/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainoa, joka on kotona lasten kanssa ja opiskelee uuteen ammattiin/ammattiin yleensä. Turha sun on tänne tulla pätemään, jos et myötätuntoa pysty kokemaan. Perusta oma kitinäketju, jossa pääset osoittamaan omaa paremmuuttasi.

Ap:lle tsemppiä!!!!

Vierailija
34/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran joku ihan omasta vapaasta tahdostaan heittäytyy järveen kivi jalassaan (ja vielä lapsi käsivarsillaan). Surullista :(

on ainoa, joka on kotona lasten kanssa ja opiskelee uuteen ammattiin/ammattiin yleensä. Turha sun on tänne tulla pätemään, jos et myötätuntoa pysty kokemaan. Perusta oma kitinäketju, jossa pääset osoittamaan omaa paremmuuttasi.

Ap:lle tsemppiä!!!!

Vierailija
35/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus on ihan ok, jos miehesi haluaa tavata lastaan ja rakentaa suhdetta häneen jatkossa. Jos taas ei halua nähdäkään muksua niin on varmaan valmis luovuttamaan huoltajuutensa pois. Nämä asiat selvitetään myös lastenvalvojalla. Suosittelisin itse et neuvottelisitte yhdessä jo etukäteen jonkinlaisen tavan toimia jottei tarvi lastenvalvojalla rampata vuoron perään laukomassa omia mielipiteitään ja turhaan pitkittää asiaa.

Vierailija
36/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole naimisissa mutta 10 yht vuotta takana.

enne lapseni saamistra en ole ollut päivääkään työttömänä, päin vastoin työtä ollut enemmän kuin laki sallii. äippäloman aikana vaan lama iski, ja meni työ. koulun käynyt olen´, se vaan jäi kesken. siksi nyt olisinkin halunnut sen loppuun käydä. vaikea työllistyä kun ei papereita

ap

siis niille jotka arvostelevat mua ihan pummiksi...

Vierailija
37/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä lapsia hommata ennen kuin koulu on käyty loppuun? Mihin on elämässä niin kiire?

koulun käynyt olen´, se vaan jäi kesken.

Vierailija
38/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies suostuu siihen, että huoltajuus tulee yksin sinulle, niin silloin sitä kannattaa hakea. Jos mies haluaa välttämättä yhteishuoltajuuden, niin ei mielestäni kannata oikeusteitse yksinhuoltajuutta hakea.

Vierailija
39/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miehessä vikaa, kun ei näköjään ennen lapsen saantia ole juuri ajatellut, että mitä se lapsen saaminen oikein teettää. Olisihan sen voinut laskea etukäteen, että mihin ne rahat oikein riittää. Tai siis, ei kai se voi täydellinen yllätys olla, että lapset nielee kauheasti rahaa. Aika surullista, mutta ei vissiin kovin tavatonta, että 10 vuotta voidaan olla yhdessä, mutta sitten melko pian lapsen saannin jälkeen koetaankin elämä liian raskaaksi. Aina vaan ihmettelen, että eikö ihmisillä riitä mielikuvitus miettimään ETUKÄTEEN, millaista lapsen kanssa eläminen on. Se nyt vaan on miehen helppo sitten pistää akka ja muksu pihalle omasta elämästään, jos ei niitä jaksa. Tiiä sitten, laittaako elatusmaksut miehen ihan perikatoon joka tapauksessa. Itse tähtään siihen, että jos lapsen joskus hommaan, niin olen siinä pisteessä, että pystyn siitä huolehtimaan, vaikka mies häipyisi tai kuolisi. Toki voi sattua kaikenlaista muutakin, mutta yksinhuoltajuus on varsin yleinen kohtalo nykyisin.

Vierailija
40/58 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä lapsia hommata ennen kuin koulu on käyty loppuun? Mihin on elämässä niin kiire?

koulun käynyt olen´, se vaan jäi kesken.

Mulla on kolme lasta, ikää 32v enkä ole vielä valmistunut mistään muualta kuin lukiosta, opinnot ovat edelleen kesken. Töitä on silti riittänyt ja riittää, hyvin palkattua IT-alan konsultointityötä; päivääkään en ole ollut työttömänä. Kutsuisitko minua pallo jalassa olevaksi äidiksi, jos nyt ero tulisi? Kaikilla se elämä kun ei vaan mene samojen nuottien mukaan. Mutta sinunlaisien on sitä vaikea sulattaa...