Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pankki ei myönnä mulle lainaa ilman takaajaa?

Vierailija
14.04.2009 |

Vuosituloni ovat n. 35 000 e, luottotiedot kunnossa. Olen hakenut joustoluottoa. Vaikuttaako asiaan, että olen yksinhuoltaja?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut töissä vasta lyhyen aikaa, se voi vaikuttaa. Samaten jos pitävät työnantajasi alaa ns. epävakaana näinä aikoina.

Vierailija
2/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää takana 8 vuotta kaupungin palveluksessa. Eli leipä on pitkä. Ja ala on hoitoala, jota lama ei niin koettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet yh, tuskin suoranaisesti vaikuttaa, paitsi jos lapsia on monta. Pankit ja luottolaitokset käyttävät erilaisia laskukaavoja, joilla potentiaaliset riskit karsitaan. Voi olla, että tulosi verrattuna lapsimäärään ovat liian pienet. Onko tuo 35t palkkatuloa?

Vierailija
4/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki haluaa yleensä aina turvata omat saatavansa ja haluaa siksi takaajat/reaalivakuudet.

Vierailija
5/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kokeilla muitakin pankkeja, toiset ovat tiukempia...En kyllä ihan käsitä mikä estäisi joustoluoton saannin... Moni tuttu on kysellyt kaikki pankit läpi, ja siirtänyt asiakkuutensa toiseen jos niin on tilanne vaatinut.

Vierailija
6/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuloni ovat kaikki palkkatuloa. Lapsia on kaksi. Kaiken lisäksi olen valmistumassa kohta akateemiseen, hyväpalkkaiseen ammattiin. Joten maksukykyä kyllä löytyy.

Vierailija
7/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi noilla tuloilla ja vakityöllä kohtuullisen kokoinen joustoluotto irrota ilman takuita. Ehkä jotkut pankit ovat yksinhuoltajien kohdalla tarkkoja?

Meille on pankista aina suunnilleen tyrkytetty lainoja, joten oudolta kuulostaa (meillä onkin mm. iso talolaina).

Vierailija
8/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysyä lainaa toisesta pankista.

Oletko laittanut lainahakemukseen muita luottoja tai lainoja, joita sinulla kenties on?

Onko teillä asumiskulut yms. kohtuuttoman suuret verrattuna kuukausittaiseen maksukykyyn? Toisin sanoen, jääkö rahaa tarpeeksi ko. lainan lyhennykseen ja muuhun elämiseen kuukaudessa? Miten suurta lainaa olet ylipäätänsä hakenut ja millä maksuaikataululla?

Pankit käsittääkseni tuijottavat myös menoja, eivät pelkästään tuloja.

Vierailija
9/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 e olen hakenut. Vanhaa lainaa on 8000 e, jota olen maksanut säännöllisesti. Asumismenot ym. ovat ihan kohtuulliset, joten ei ole siitä kiinni. Suututtaa ihan, kun ei tiedä mikä mättää. Toisille sitä lainaa sitten tyrkytetään oikein.

Vierailija
10/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tarvitset joustoluottoa noilla tuloilla...???

Vierailija
11/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tulot vain 1800-2000e kuussa bruttona. Ai niillä on noin tiukka seula...

Vierailija
12/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuminen tuo tuohon riskinlaskentaan miinusmerkin.

Vierailija
13/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikanaan joustuluoton ihan tuosta vaan, brutttulot kk n 1700, asuin vuokralla, oli opintolaina ja yhden ihmisen talous. Aika outoa ettet ole saanut. Ja minulta vielä kyseltiin että riittääkö se 4200e varmasti...

Vierailija
14/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisi miinus-merkin. Eihän tässä ole kysymys siitä,että asuntoa pyydetään vakuudeksi. Kun pankilla on tiedossa tulot ja menot (sis. vuokran), niin siitä osaavat kyllä laskea takaisinmaksukyvyn.

Vierailija
15/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan silmääni pisti, kun kirjoitit että olet valmistumassa uuteen ammattiin. Ehkä ne siellä pankissa ajattelee, että alat kohta hakemaan uutta työpaikkaa, joka siis mahdollisesti ei ole vakituinen. Tiedä niitä päättäjiä siellä pankissa, ovat kyllä kuulemma nykyään tiukentaneet lainojen myöntämiskriteereja.

Vierailija
16/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy, vanha lainasi vaikuttaa asiaan. Onko edellinenkin laina joustoluottoa vai mitä lainaa se on.

Eri asia on, jos vanha laina on asuntolainaa tai jotain sellaista mikä otettu johonkin tärkeeseen.

Tulee mieleen, että olet noilla hyvillä tuloillasi velkaantunut.

Pystytkö selittämään vanhan lainasi?

Vierailija
17/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen yksinhuoltajana mulla on tuon verran -ehkä muutama tonni enemmän vuodessa- bruttotulot + elatustuet + lapsilisät. Lainaa irtosi 120 000, josta asunto oli vakuutena 70%, valtion takaus 15% ja vakuudetonta se 15%.

Jouduin tosin ottamaan tuolle vakuudettomalle osalle lainaturvan.

Ei tosin irronnut ensimmäisestä kysymästäni pankista.

Vierailija
18/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta hakea luottoa toisesta pankista, sampopankin toiminta on välistä aika ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän