Voiko raskaana ollessa syödä keittoa jossa on lihaliemikuutio?
Kommentit (32)
Meinasin tehdä siskonmakkarasopan. Tuossa saiskonmakkarassa on E621.
Minä en ole raskaana mutta ruokailemaan tuleva vieras on.
Mun pää menee sekaisin kun kaikki tuntuu olevan kiellettyä.
Jotta vieras ei jää nälkäiseksi niin antakaapa vinkki mitä tehdä. Kiitos :) ap
tuo tuotehan on niiden lsitalla jotka oposituu elintarvikkeista jollain välillä liian vaarallisena kaikille ihmisille....
Siis eihän tuossa ole päätä eikä häntää. Oposituu?
Natriumglutamaatti voi aiheuttaa joillekin allergiaa, siinäpä sen "vaarallisuus" tiivistettynä.
E 635Dinatrium-5'-ribonukleotidit
Ihan hebreaa noi sanat eli ei IHAN sieltä luonnollisimmasta päästä ravintoketjua siis ;)
E-koodiavain
http://www.evira.fi/portal/fi/evira/tilauspalvelu/esitteet___broschyrer…
jos nyt muutaman kerran raskauden aikana syö keittoa, jossa moista ainetta on, niin tuskinpa tuo vaikuttaa mihinkään. Ihan järkyttävää tikulla kaivelua tuo joidenkin raskausaika. Jos alkaa oikein miettimään, niin kohta ei uskalla sydä/juoda mitään ja parempi pysyä koko 9kk kotona. (Tosin sielläkin voi sattua vaikka mitä..)
Järki käteen ja mielellään se maalaisjärki käyttööön...
jos nyt muutaman kerran raskauden aikana syö keittoa, jossa on tuota aromivahvennetta, niin se ei todellakaan ole vaaraksi! Jos noin alkaa miettimään, niin ei kohta voi syödä tai tehdä yhtään mitään!!!
Raskausaikana ei pidä käyttää
- pastöroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja
- tyhjiöpakattua graavikalaa
- alkoholia
- maksaa
- joitakin keinotekoisia makeutusaineita (sakkariini ja syklamaatti)
Lihalientä voit tietenkin käyttää. Ja arkijärkeä. :)
E 635Dinatrium-5'-ribonukleotidit
Ihan hebreaa noi sanat eli ei IHAN sieltä luonnollisimmasta päästä ravintoketjua siis ;)
Meinaatko, että kaikilla luonnollisilla aineilla on täysin avautuvat kemialliset nimet?
Itsellä monta lasta ja koskaan en ole kokenut syömistä hankalaksi. Tiedä sitten onko odottaja hysteerinen vai oheistus tänä päivänä tosi tiukka...
Tuota E mikä nyt olikaan on aivan kaikessa kun kaappeja tässä kolusin.
Taidan soittaa kaverille, että iski vatsatauti ja perun hänen tulonsa. ap
Neuvolasta tulleiden ohjeiden mukaan niitä kiellettyjä juttuja on todellakin vain ne maksat ja tyhjiöpakatut graavikalat ym. Älä hermostu näistä höpöhöpöjutuista täällä. Lihaliemi on kuule ihan ok.
Itsellä monta lasta ja koskaan en ole kokenut syömistä hankalaksi. Tiedä sitten onko odottaja hysteerinen vai oheistus tänä päivänä tosi tiukka...
Tuota E mikä nyt olikaan on aivan kaikessa kun kaappeja tässä kolusin.
Taidan soittaa kaverille, että iski vatsatauti ja perun hänen tulonsa. ap
että vähintään E-621 on poistumassa kokonaan....... Eli ei todellakaan ole vaaraton aine.
Minä en missään tapauksessa anna lapsille sitä ja meidän vahempienkin ruuassa vain tod. harvoin... Joskus grillimakkarassa on kun ilman sitä ei vielä löydy.
JA joo puhetaidossa ei ole vikaa, mutta kymmensormijärjestelmä ei ole hallinnassa eikä kiireessa aina muista/viitsi korjata tekstiään.......
Että kiitos vaan haukuista....
Ohohoh! Ottakaa mammat rennosti! Ei ole elämä helppoa vauvankaan kanssa jos asenne on noin neuroottinen,auts! Minä olen syönyt ja syön=)
Jos ei niin millä sen korvaa?
että vähintään E-621 on poistumassa kokonaan....... Eli ei todellakaan ole vaaraton aine.
....
Minä löydän googlella vain blogikirjoituksia, luomuklubien keskustelupalstoja ym - toisin sanoen MIELIPIDEtekstejä.
Tai luomukasvisliemikuutioita. En ole käyttänyt lihalientä aikoihin, hyvin pärjää. Ja kun laittaa keittoon tuoreita vihanneksia, niin makua tulee ihan riittämiin.
Ja mitä alkuperäiseen tulee, niin herranjestas.. Tuskin siitä lihaliemikuutiosta nyt mitään mutaatiota seuraa. Anna mennä vain. Mitä luulet, että onko jossain työpaikkaruokaloissa tai ravintoloissa keitot ihan ilman liemikuutioita..?
Se on kalliimpaa ja lihaisampaa, tuotemerkkejä en valitettavasti muista.
PAitsi kunnon soppa-aineksilla sekä mausteilla :) Ja kun pari vuotta on ilman aromivahvennetta niin sitä ei pysyt enää syömään kun on niin sairaan pahan makuista....
Tästä kylästä ei valitettavasti löydy mitään erikoismakkaroita.. Toista se on siellä uudessa pääkaupungissa........
Jos olet, niin korvata voit suolalla ja yrteillä ( paitsi ai niin, nekin on kielletty)
Parempi tarjota mausteetonta keittoa
Raskaana ei voi syödä mitään, välittömästi isekee listeriat ja kaikki muut!
Vesi on ainoa, mitä voi juoda, mutta sekin pitää keittää vähintään 5 kertaa.
Äly hoi ihmiset, järki käteen!!!
Miten ihmeessä teiltä lähtee kaikki järki siinä vaiheessa, kun raskaudutte? Ihan järjen kanssa voi ajatella, mitä voi syödä, mitä ei kannata, tai ei ainakaan paljon.
Itse olen viikolla 22, ja kyllä, syön ihan niinkuin ennenkin, en vältä esim. lihaliemikuutioita (hui kamalaa, pelottaa jo pelkkänä sananakin, että tuleekohan listeria!) tai mitään muutakaan. Ainoastaan raaka kala on sellaista, että yritän välttää. Tosin olen sitäkin syönyt, kun laivalla oltiin. Ja maistoin myös mätiä. Ja ihan on vauvalla ja mulla kaikki kunnossa.
http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/espoo-lopettaa-natriumglutamaatin…
http://www.suurtalousuutiset.fi/index.php?subaction=showfull&id=1238416…;
Noissa yt vaan virallisia kommentteja, mutta tuosta se alkaa......
JA googlaamalla löytyy paaaaaljon tietoa
aromivahvennetta elikkäs natriumglutamaattia elikkäs E-621
Googlaamalla läydät varmasti tietoa miksi ei todellakaan kannata ja tuo tuotehan on niiden lsitalla jotka oposituu elintarvikkeista jollain välillä liian vaarallisena kaikille ihmisille.... Kun vaan yhteiskunnan raskaat rattaat kerkeäsi pyörähtämään.......