psykoosi..
Siis minusta tuntuu että joku on asentanut kamerat kotiini ja tarkkailee mitä teen kotona kännykällä/ tietokoneella.
Suihkussa en uskalla pitää silmiä auki ja huoneeni kaihtimet ovat koko ajan kiinni koska pelkään että joku tuijottaa minua niistä. Säikähdän pientäkin ääntä ja saatan olla minuutteja jonkun rasahduksen jälkeen hiljaa paikallaan koska en uskalla liikkua.
Siis mietin voisiko tämä olla alkavaa psykoosia.
Ja muitakin outoja juttuja on.
Kommentit (35)
Lääkkeet! Psykoosipa hyvinkin. Marssi tk:n suuntaan heti pikimmiten.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:06"]
Jos sulla olis psykoosi et tajuais sitä. Eli tuo on jotain muuta.. Paranoidi?
[/quote]
Kyllä minä vaan psykoosissani tajusin että olin psykoosissa :D
Miten tuo voi pahentua? T. Asiasta kiinnostunu
Tuo olo on hirveä. Itsellä kanssa aikoinaan oli jotain paranoiaa, oliko psykoosi vai mitä, en tiedä. Joka tapauksessa luulin että mua seurataan ulkona. Kuulin kuiskuttelua ulkoa (ikkunan kautta) ja luulin että mun oven takana on joku tulossa sisään. Jotenkin aikaa myöten tuo rauhoittua ja elämä normalisoitui, mutta tosi inhottavaa se oli kun ei tiennyt mikä on totta ja mikä ei. Suosittelen käymään lääkärissä jotta tuo ei pahene.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:14"]
Miten tuo voi pahentua? T. Asiasta kiinnostunu
[/quote]
Taitaa olla niin että ne harhat myös ruokkii itseään.
Jotkut ihmiset voi olla luonteeltaankin tollasia, mutta pitää toki miettiä missä menee raja. Mikä on normaalia "vilkasta mielikuvitusta" ja mikä ei. Itse pienenä leikin juttelevani äidille puhelimessa kun oli yksin kotona ja kuljin puukko kädessä joskus. En pysty pitään silmiä auki pestessä hiuksia, naamakin täytyy pestä nopeasti. Saan kohtauksen jos nään jotain elukoita kotona, esim yöperhosia, ja alan itkemään... Pelkään pimeää ja muutenkin mennä nukkumaan. En uskalla roikottaa jalkoja sängyltä tai mitään muutakaan kun pelkään että joku ottaa kiinni sängynalta... :D
Psykoosin mahdollisuuden arvioimisen kannalta olisi kyllä hyvin tärkeä tietää, että minkä ikäinen aloittaja on...
Niin kauan kuin tiedät, mikä on totta ja mikä ei, et ehkä ole vielä määritelmällisesti psykoosissa. Ennakko-oireita nuo kuitenkin ovat, ja apua on syytä hakea nyt.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:21"]
Psykoosin mahdollisuuden arvioimisen kannalta olisi kyllä hyvin tärkeä tietää, että minkä ikäinen aloittaja on...
[/quote]
Miten ikä vaikuttaa psykoosiin?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:21"]Psykoosin mahdollisuuden arvioimisen kannalta olisi kyllä hyvin tärkeä tietää, että minkä ikäinen aloittaja on...
[/quote] miten se ikä tähän vaikuttaa.
En kyllä usko että aloittaja on alle kouluikäinen joka ei ymmärrä muutenkan mistään mitään
Psykoosin alkuvaiheelta kuulostaa. Ettei olis paranoidista skitsofreniaa?
Jos tiedät vain kuvittelevasi, olet kunnossa
Kiinnostuneille. Suomessa kiinnostaa nykyään vain sairaiden ihmisten elämä.
Jos sulla olis psykoosi et tajuais sitä. Eli tuo on jotain muuta.. Paranoidi?