Voiko pienellä paikkakunnalla viihtyä ellei ole sieltä kotoisin?
Asumme pienessä kaupungissa, 25-30 tuhatta asukasta. Minä en meinaa kotiutua millään ja ympärillä muut näyttävät viihtyvän hyvin. Täällä ei ole mitään tekemistä. Ihmiset elävät kuin vuosikymmeniä sitten maalla lapsuudenmaisemissani. Eli ovat kiinnostuneita enemmän toisten asioista kuin omistaan. Kyläilevät. Ja vuoden kohokohta on kun uusi kauppa avataan. Ihan totta haluaisin kotiutua mutta epäilen onnistuuko se koskaan. Ikävystyn kuoliaaksi. Auttakaa!
Kommentit (8)
asenne alussa ratkaisee lopputuloksen!
Et mielestäni ole kovin pienellä paikkakunnalla, jos siellä on asukkaita 25-30 000! Itse asuin joskus Raisiossa, joka on tietääkseni suunnilleen tuon kokoinen. Eikä se ole mielestäni niin pieni.
Tsemppiä, kyllä pienellä paikkakunnalla voi viihtyä! Siellä osataan ottaa pienistä asioista ilo irti - kuten esim. kaupan avaamisesta! Täällä Hgissä ollaan jo kaikkeen turtia, eikä mikään ole muka mitään ja sitten huudetaan kuitenkin kliseitä, että pienistä asioista pitäisi osata iloita ja plapla.
positiiviset asiat täällä. Ystäviä on liikaakin, mieluummin eläisin rauhassa. Ystävät tulis vaan kun kutsuis eikä miten sattuu niin kuin täällä maalla. Kun ei näillä ihmisillä ole mitään omaa elämää. Heidän viikon kohokohta on esim tulla meille. ap
itse asun kunnassa jossa on 2000 asukasta. Muuttanut tänne vuosi sitten sen kokoisesta paikasta missä sinä nyt asut. kyllä entinen asuinpaikka oli suuri kaupunki verrattuna tähän nykyiseen:)
Täysin en ole itsekkään vielä kotiutunut mutta pikkuhiljaa hyvää tulee:)
Me asutaan kylässä jossa asukkaita 180.... Muutin isosta kaupungista miehen perässä tänne ja kotiutuminen kesti n. 2 vuotta. Oli täysin omasta asenteesta ja halusta kiinni miten minut otettiin tänne vastaan.
ihmisten tavasta elää täällä. Elävät kuin pienessä paikassa, ei niin kuin kaupungissa. Minut on otettu hyvin vastaan. Mutta oma elämä puuttuu kokonaan, ovet auki aina kenen vaan tulla jne. ap
ihmisten tavasta elää täällä. Elävät kuin pienessä paikassa, ei niin kuin kaupungissa. Minut on otettu hyvin vastaan. Mutta oma elämä puuttuu kokonaan, ovet auki aina kenen vaan tulla jne. ap
ihmiset ilmoittavat etukäteen että tullaan päääsiäisenä teille. Kaipaan koko kaupungin yhteisiä juhannusjuhlia Seurasaaressa. Itsenäisyyspäivän ilotulitusta Keskustorilla. Kukkaisviikkoja. Sitä että vappuna porukkaa on ympärillä paljon. Täällä ei yhteisissä tapahtumissa ole koskaan ketään. Juhannusta vietetään naapurin kanssa makkaraa grillaamalla. Ei kokkoja. Juhannuksessa pääasia on että on koskenkorvaa. Kaupungissa voin viettää vaikka koko kesäloman. Täältä on pakko mennä mökille tai ulkomaille tai kaupunkiin. Täällä eletään vain arkea. Tämä on nukkumalähiö. Ei täällä voi ELÄÄ. Minulle ei elämänsisällöksi riitä tämmöinen. Täällä tukehtuu. ap
Oletko saanut sieltä ystäviä taikka onko siellä mitään positiivisia asioita?