Mihin te tarvitsette kilomäärältään isoja pyykkin koneita????
Mä oon aina ihmetelly kun joku kysyy pyykkikoneesta jotain ja heti tulee että osta 7 tai 8 kg kone.
Mihin helvettiin te tarvitte 8 kg konetta?
hyi hitto lyöttekö te niin paljon pyykkejä samaa koneelliseen että tarvitte kilomäärältään noin isoja?
Mulle maailman tärkein asia on että mun lapset kulkee puhtaissa ja _värinsä pitäneissä_ vaatteissa.
Sillon ison kilomäärän koneilla ei tee mitään.
Juuh. helpommalla mä pääsisin jos laittasin suruttomammin kaikki samaan, mut en ja lapseni kans opetan peseen pyykin asaillisesti.
Tosin kun kattlee niin monien lasten vaatteet on kamalia kun niissä ei värit oo enää kohallaan. Punaset ei oo ihania kirkkaan puhtaan punasia.
T. äiti joka on pirun ylpee siitä että lasten valkoset on V.A.L.K.O.S.I.A ja keltaset K.E.L.T.A.S.I.A.
Kommentit (65)
kun koneessa voi pestä matot, petauspatjat ja muut isommatkin kodin tekstiilit. Missä ne vois pestä jos ei olis isoa konetta?
Eiköhän niitä isoja koneita ole sen takia, että perhe ja tarve on suuri. Mä pesen koneellisen yhden värimaailman pyykkejä päivässä, jotta saan pidettyä perheen puhtaissa. Jos tulee vaikka oksennustauti tai yövieraita, joutuu konetta pyörittämään koko päivän... Ap:llä on vissiin silloin kaikki petivaatteet vaan P.A.S.K.A.S.S.A? ;D
Minä kun olen käsittänyt, että märän maton paino hajottaa rummun.
Tyynyjä, peittoja ja yhden sängyn petareita kyllä pesen useinkin.
Kerran viikossa on pyykkipäivä (5-6 koneellista). Jos on lakanoiden vaihto, niin silloin pestään toisena päivänä vielä muutama koneellinen.
Ihan kiva kun ei tarvi joka päivä pyykkien kanssa pelata.
Kummallista kun pesutuvassa on 10 ja 15kg koneet, silti mattojen pesu on niissä kielletty, koska märkä matto painaa niin älyttömän paljon. Jos kone rikkoontuu, ei vakuutus korvaa.
Ja tuleeko matto puhtaaksi, kun se suljetaan pieneen koneeseen, ihan samoin kuin peitotkin. Eihän ne pääse pyörimään siellä kunnolla.
Mä pesin lastenhuoneen bukleematon just, otin kyllä lingon pois päältä, siis nostin saunaan kuivumaan valuvana. Ja kyllähän esim tuplaleveä läpimärkä peitto painaa kans ihan sikana...
Ja kone on 7kg:n kone.
Näin isossa perheessä on samanvärisiä vaatteita itse kenelläkin joten punaiset pestään ihan punaisten kanssa, keltaiset omissaan, vihreät omissaan, mustillekin riittää oma koneellinen. Lakanapyykkiä tulee viikossa ihan mukavasti, samoin pyyheliinoja kun vaihdetaan kylpypyyhkeet kerta viikkoon ja käsipyyhkeitä, kasvopyyhkeitä useampaan kertaan viikossa.
Ja ihan on vaatteet värinsä säilyttäneet.
Ne jotka eivät märkänäkään paina liikaa.
mutta kyllä isossa perheessä iso pyykkikone on must
Meillä 8kg koneellinen pestään joka päivä, valkoiset, värilliset ja tummat erikseen. 3 lasta + olemme urheilullisia->pesemme usein urheiluvaatteita ja pyyhkeitä..
t:valkoiset myös valkoisia ja kirkkaat kirkkaita
ei voisi pestä värinsä pitävää pyykkiä?! Ei kai se nyt automaattisesti niin mene, että isoon koneeseen työnnetään kaikki vaatteet sekaisin?
Meillä 4 hengen taloudessa tulee pyykkiä paljon. Parhaillaan valkoiset pyörii koneessa. Aina ei tule täyttä koneellista, mutta kone osaa ottaa veden kilomäärän mukaan.
Ja todellakin on kätevää kun voi omassa koneessa pestä täkit ja petarit.
meillä 5 lasta ja 7kg kone.Pienemmällä koneella saisin pestä pyykkiä koko ajan.Nytkin pesen isolla koneella miltei joka pvä ainakin yhden koneellisen,parhaana 5.Ja pyykit lajittelen tarkkaan värien mukaan ja missä lämpötilassa saa pestä.
Mä vien matot ja peitot pesulaan. Kyllähän matot kotona pesee (en kyllä pesukoneeseen tunkisi) mutta missä ne saa kuivaksi. Tyyny menee juuri meidän 5kg koneeseen, mutta ei me tyynyjä nyt alvariinsa pestä. Lasten täkki mahtuu juuri 5kg koneeseen, aikuisten ei, että minä en usko että edes 8kg koneessa pestään 2 täkkiä yhtäaikaa niin että huuhtoutuvat kunnolla.
Paljonko muuteen koneesi vie vettä ja sähköä 60 asteen kirjopesussa ja kauanko pesuohjelma kestää? Äläkä vastaa sillä energialuokalla koska se ei kerro koko totuutta.
[i. Mutta se mihin tarvitsen isoa konetta, on se että pystyn pesemään siinä jopa mattojakin. ja tänään viimeksi olen pessyt tyynyjä ja peittoja. Tunge sä vaan siihen 3-4 kilon koneeseen 2 peittoa yhtäaikaa, eipä huuhtoudu eikä lähde pesuaineet kunnolla. Ja sen konees vie tuplaten vettä pestessäsi ne 2 peittoa erikseen. että tällönen pontti sullekin.
[/quote]
ihmetellään miten home kukkii, kun koko ajan asunnossa kosteutta.
Itse ymmärrän, jos 5 lapsen perheellä on iso kone, mutta 2 lapsisen luulis pärjäävän pienemmällä koneella. Mutta jokainen tyylillään...
tuo lastenhuoneen matto on pienehkö, en mä sinne koneeseen tunge mitään 4 metriä pitkiä käytävämattoja! Ja valitettavasti pesin kyllä 2 peittoa ja kumpikin tuli puhtaaksi. Eikä jäänyt pesuaineita, tosin käytän vuodevaatteisiin pesuainetta muutenkin vähemmän. Itseasiassa en käytä koskaan pesuainetta niin paljoa kun ohjeissa sanotaan.. Ja kulutuksista, koska kone ottaa veden ja sähkönkulutuskin on eri johtuen koneen "punnitsemisesta, niin veden kulutusta en osaa sanoa, mutta me mittasimme kulutusmittarilla niin 3 koneen keskiarvo kulutus n. 0,8 kWh / pesukerta. Ja ohjearvo veden kulutukselle on 6,5 litraa / pyykkikg. Tämä ohjekirjasta luettuna, en osaa sitä itse sen tarkemmin mitata.
pyyhepatterilla
Niin ja mä heitän ne matot saunan kaiteelle, ei osu kiukaaseen, ei ole edes lähellä..
Peitot vein ulos kuivumaan, talvella kuivaan rummussa..
Kun lajittelen pyykkiä: valkoiset 40, tummat 40, vaaleat 40, punaiset 40 ja samat 60 astetta.
Ja sitten vielä pitäisi erotella keinokuidut ja puuvilla, niin pesukoneiden pitäisi olla 3 kg:n koneita, ennen kuin tulisi täysiä koneellisia.
Joskus saa kerätä lähes viikonkin pyykkiä, että tulisi kone täyteen yhdestä lajista.
juuri värien takia, mutta petivaatteita ja pyyhkeitä ja monesti tummaa 40 ja 60 tulee ihan se 7kg kone täyteen. Ja ai että kun on näppärä pestä peitot ja tyynytkin itse. Monesti saa lasten petareita pyöräyttää koneessa, joten ihmettelen, miten jotkut tulee pienemmällä koneella toimeen. Hyi hitto, siinähän jää isot tekstiilit ihan pesuaineiseksi, kun eivät huuhtoudu kunnolla!