Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## HUHTIKUUN HELMET 2009 - Huhtikuu - eka kuukausi vauvan kanssa ###

13.04.2009 |

Huhtikuun helmille - omalle kuukaudelle syntyneiden keskustelupino

Tässä tietoa vielä odottavista ja jo syntyneistä:

###HUHTIKUUNHELMET vko16###

1.4 Amelia tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 13

POIKIA: 12

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

31.3.2009 (39+5) Maaly, POIKA, 4315g, 51cm

1.4.2009 (39+1) Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm

4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm

4.4.2009 (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm

4.4.2009 (40+0) Hentsu86, TYTTÖ, 3070gr, 48 cm

4.4.2009 (40+3) Magda 83, TYTTÖ, 3410 g, 50 cm

5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm

8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm

8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm

8.4.20009 (39+3) emoko2009, POIKA, 3255g, 50cm

9.4.2009 (40+3) Adelia, TYTTÖ, 4252 g, 51 cm

10.4.2009 (37+2) Santra79, POIKA, 2860g, 49 cm

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas ihanan keväinen ilma. Heti kummasti piristää kun tää meidän kämppä on pilvisellä ilmalla niin onnettoman pimeä loukku.

Kiva kuulla revyyn kuulumisia. On se aina lohduttavaa tietää että en ole niitä ainoita joilla vippas alkuun tuolta vintistä. Välillä ihan nauratta, että miten todelliselta se taivaan tippuminen niskaan kyllä tuntuikaan. Fiilikset on jo nyt ihan hyvät, mutta välillä pahimman univajeen yhteydessä se taivas mustuu kyllä yllättävän nopeasti.

Mulla on täysin jäänyt vielä antamatta noi D-tipat. Miten mä saatankaan sen unohtaa. Nyt täytyy kyllä ryhdistäytyä. Jos niistä tulee ilmavaivoja niin täytyy sitten kokeilla sitä aamuottoa niille.

Meidän poika on ihan uskomaton pieruhemmo. Se piereskelee kuin aikaihminen. Nyt on puklailukin alkanut. Johtuu varaan osittain näistä tissiövereistä. Olin myös vähän epäileväinen josko tisseistä tulee tarpeeksi kun herra kitisee, mutta se oli kyllä näemmä enemmän ilmavaivoja kuin ruuanpuutetta. Väillä tuntuu ihan uskomattomalta miten niistä läpsyttimistä tulisi enää jotain kun herra imee posket klommoilla ne tyhjiksi.

Meillä tuo suihku on myös tosi in. Eka viikko käytiin kylvyssä ja nyt melkein poikkeuksetta joka ilta suihkussa. Mä ite rakastan myö suihkua ja odotusaikana olin siellä vielä normaalia enemmän. Näemmä intohimo siis periytyy koska revyyllä on sama juttu.

Jäbän mielestä auton turvakaukalo on ihan in ja pop paikka nukkua. Jos sen laittaa siihen seurailemaan meidän touhuja niin se melkein poikkeuksetta nukahtaa. Eilen jäbä ei nukahtanut illalla sänkyyn vaikka oli väsynyt ja tuttikin plopsahteli suusta koko ajan. Mies hermostui siihen kun piti käydä laittamassa sitä tuttia suuhun, niin se nakkas herran kaukaloon ja se nukahti siihen saman tien. Heräsin yöllä tissikutsuun ja hetken kesti ennekuin tajusin mistä se ääni tuli kun pinnis oli tyhjä. Onneksi se ei nukkunut siinä kuin vajaa 3 tuntia. Hiukka kyllä toruin miestä ettei se ole mikään yönukkumispaikka. Meillä siis ihan sama, että auto, vaunut ja turvaistuin on ne kaikista mieluisimmat paikat nukkua.

Jaa - nyt mes hoputtaa kauppaan lähtöön. Aina sama juttu, jompi kumpi miehistä on jotain vailla ;-)

Mukavan aurinkoista päivää kaikille!

Päkkänä ja Saku 3 vkoa

Vierailija
42/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aikasta kiireistä tämä arki on. Esikko on flunssassa ja kuumeessa, kakkosella alkoi nenä vuotamaan.. sisällä oltu pari päivää ja sen huomaa sekä pojista että mammasta..

Tyttö on kuukauden ikäinen ja viikonlopuksi lähdemme maalle vanhemmilleni jossa vietetään ristiäisiä.. ilolla otin äitini tarjouksen vastaan juhlien järjestämisestä.. minun kontolleni jäi ainoastaan servetit, kynttilät ja mansesti ... ja nekin on vielä hankkimatta.. Nimestä oli kova vääntö miehen kanssa mutta nyt sekin on päätetty ja papille jo meilattu joten perääntyä ei enää voi.. Hiukka tuo 500km automatka jännittää miten tyttö jaksaa sen matkustaa.. lyhyemmillä matkoilla kyllä mennyt hyvin.

Vauva on edelleen perustyytyväinen.. illat noin 18-22 viettää aikasta tiukasti tisseillä myös ja pitää kyllä kiinni tiukasti minut .. nneksi tuo mies hoitaa pojat.. älillä sitä tuskastuu kun tuntuu että tissiltä tissille mennään koko ilta .. ja siten puklataan myös.. Hieman alkaa jo tuota katsekontaktia tyttöön saada kun tähän saakka on vielä ihan omissa maailmoissaan ollut. Ihana vauva hän on, ihan sydän pakahtuu kun ajattelee miten ihanat lapset on maailmaan voinutkaan saada..

Kutsu käy, palaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauveli nyt 2vk, aika mennyt tosi nopeesti. Vk on oltu kotosalla ja arki pikku hiljaa lähtenyt rullaamaan. Tuntuu että koneelle ei kerkiä enää, on touhua päivät ja illalla niin väsy, että sänky kutsuu!!

Poitsu syö 2 krt yössä, nukkuu 3-4,5h pätkiä, tyytyväinen vauva. Ihana pikkumies, joka seurailee jo kovasti ympäristöä. Eilen olikin neuvolantäti käymäs painoa oli nyt 3740g!

Ulkoilukin jo ollaan aloitettu ja toivon mukaan vappu olisikin lämmin, niin voitais käydä koko perhe kävelyllä!

Väsymys vaivaa äitsykkää vielä, muuten olo hyvä!

Vauva nukkui niin hyvin päivällä, että sain siivotuksi koko kämpän!!

Munkkeja ja simaa meillä ei tehdä, ostetaan varmaan maistiaisia. Meillä lapset ei syö ja parempi kun äitikään ei syö!!!

kaikille jaksamista vauvan arkisessa elämässä!!

Älkää ottako paineita jos esim. imetys ei suju. (voi lypsää)Niinku minä teen, imetys ei vain sujunut, vauva hylki rintaa yms...Mielestäni se on yhtä hyvä ratkaisu ja saa kuitenkin äidinmaitoa vain!!Vaikka olenkin saanut negatiivista palautetta kun en imetä yms...mutta se ei aina oo niin helppoa!

Mies on tosi hyvin mukana vauvan hoidossa, ens vk menee töihin ja mun arki sit alkaakin täysillä!!

kolmonen3 ja 2vk vanha poitsu

Vierailija
44/51 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa eilen tasan kolme viikkoa sai juoda korviketta, Silmät tapillaan sitä imi. Tyytyväinen olen kuitenkin, että kolme eka viikkoa pärjäsi äidinmaidolla. Saas nähdä milloin seuraavan kerran korviketta tarjoillaan, niihän siinä meinasi käydä että kun tyyppi maha pyöreänä nukkui äidin rinnat uhkasi räjähtää.. Multa ei tuo lypsäminen oikein suju ja esikoisen aikaan hankittu pumppu on hajonnut se olikin aika kehno. Hienoa kolmonen, että jaksat lypsää. Multa meni esikoisen kanssa hermot siinä kun piti välillä sitä yrittää.

Hurja oli vertician synnytyskokemus. Onnellinen loppu kuitenkin pääasia. Etukäteen ei voi tietää mitä tapahtuu meilläkinhän oli se napanuora lenkuralla ja sydänäänet heikkeni sen vuoksi. Revyyn perheessä samanlainen tilanne ilmeisesti kuin meillä. 3v isoveli täällä hoitelee myös innokkaasti pikkuveikkaa. Rakastaa kovasti tuloitta pikkuveliä. Kun olen imettänyt tomppaa on isoveli pariin otteeseen imettänyt nukkeaan (nostaa paidan helman ylös ja laittaa nuken mahaansa vasten). Lyhyitä imetysjaksoja 3veellä ja sen jälkeen saa nukkevauva huoletta kopsahtaa lattialle, ei kovin hellä äiti siis.

Tomppa on jo murrosiässä. Naama täynä näpylöitä. Oletteko laitteneet näppyihin jotain rasvaa tai ainetta? Jotkut näpyt vähän ärtyneen näköisiä. Meillä maanantaiaamuna heti neuvola. Luulisin, että pikkumies on kasvanut kun 50-56cm vaatteet tuntuvat jo aika kilttanoilta. Eikä 68cm ole mitenkään erikoisen

suuria.

nyt rupean siivoamaan kun tomppa yhä nukkuu ja 3vee leikkii mummolassa

pikkuäiti ja tomppa 3viikkoa

45/51 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuäiti, niihin hormoninäppyihin ei mun käsittääkseni pidä laittaa mitään. Menevät itsestään pois. Pahimmillaan kait 6-8 viikon ikäisenä eli ristiäisaikaan ;) Täällä kanssa nyt kuukauden ikäisellä aika näppyläinen naama (ja tuli äidillekin juhlan kunniakasi pari näppyä ;() Eli vaikkei näköisyhteyttä ole, ollaan näppynaamoja molemmat ;)

Kolmonenko lypsi. Tsemppiä siihen hommaan. Mä lypsin kolme ekaa viikkoa melkein kaiken, satunnaisesti tuo imuttelu tissiä. Nyt on kaveri vähän vahvistunut ja jaksaa melkein joka kerran imutella. Sinänsä helpottaa kyllä, iun jää pumppamiset ja pullojen ja mukien pesut vähemmälle. Toivottavasti teidänkin pienokainen kohta intoutuu tissistä. Meidän kaverin kärsivällisyys noissa imuhommissa on heikohko, huitoo ja hytkyy hurjana eikä rauhoitu läheskään aika syömään, tissistä otetaan joka ruokailulla noin 20 kertaa kiinni, kun välillä pitää häslätä muuta. Joskus taas yhestä kerrasta onnistuu...tiedä mitä tuon päässä liikkuu. Samoin musta ihan kummallista, että läheskään aina ei oikea tissi kelpaa, mutta vasen kyllä...eli imetän samaan aikaan vasemmasta ja pumppaan oikeasta (tässä on muutenkin tullu kehitelty ties mitä asentoja, jotta itse voisi nukkua samalla. Imeminen kestää noin 20 min.

Paineita ei siis imettämisestäkään kannata ottaa. Se sujuu, jos sujuu. Jos ei, niin sitten korviketta. Kukahan se viisaasti kirjoitti noista äitiyteen kuuluvista tunteista. Itse olen huomannut, että syyllisyys ja epätoivo valtaa välillä mielen. Ja jos kukaan muu ei syyllistä tai epäile kykyäni äitiyteen, niin itse sitä on tässäkin asiassa ankarin tuomari. Olen kyllä elämäni varrella tietoisesti pyrkinyt opettamaan armon antoa itselleni.

Santeri oli vihdoin ruvennut kasvamaan. Nyt saatiin viikossa jo 250 g eli poika on jo 3860 g ja 54 cm. Nyt ei tartte ens viikolla mennä kontrolliin. Ihan velä ei kuitenkaan isompia vaatteita tarvita.

Sitten kevyempää aihetta. Tälläset ristiäistarjottavat meillä:

Suolaiset

Lohi- ja kinkkuvoileipäkakku

Juustosarvet

Nakkikääröt (läh.lapsille)

vuohenjuusto-rucola-pastasalaatti

patonki ja levite

Makeat

Britakakku koristeena mansikoita ja sinisiä orvokkeja (Anoppi tekee)

Dajm-kakut (tai jotain suklaata, jota syödään lusikalla)

Pullapitkoa

Keksejä (ei suklaa)

karkit (esim. Pihlajanmarja)

Juhliin tulee siis vain mun ja miehen perheet + 4 kummia perheineen.

Yhteensä n. 30 ihmistä, joista 12 lasta.

Suklaata haluan ehdottomasti, koska esim. siskonpoika 3 v. "Mä RRRRRakastan suklaata", mutta ei konvehteja eikä keksejä, koska ovat sottapyttysiä nämä lapset ja monissa juhlissa alta aikayksikön kaikkien juhlavaatteet ja muut kankaat on klähmitty.

Ristiäiset järjestetään kirkolla, kun ei kotiin mahduta ja mun äiti kastaa. Ja nimikin on melkein päätetty.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta lattianrajasta kuuluu vaativaa kitinää... pitää mennä.

Sande ja Santeri

ps. Tämä mamma vaihtaa muuten lauantaina vapaalle ja lähtee katsomaan keikkaa Lontoon kaverinsa ja Santerin kummitädin kanssa. Täytyy muistaa pumppailla rinnat tyhjiksi, ettei tartte baarissa sitten. Täältä tullaan, oma elämä!

Vierailija
46/51 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä hän näytti veikeältä :)

Tääl tuo suojakaukalo kelpaa vain silloin kun auto käy...sitterissä ei viihdytä muutamaa minuuttia kauenpaa, mutta rintareppu on pop!

Neuvolassa oltiin tänään ja neidille painoa tullu 250g viikossa ja pituutta alkumitasta 3 cm. Eli ilon aiheita on.

Imetys on toistaiseksi sujunu, mutta välillä se tissi tuntuu huvitutilta, mutta tutti ei kelpaa :D

Iltaisin on ihan selvästi sellainen mikään ei kelpaa-tunnit... sitten huudon kera mennään nukkumaan...

Jekovit tippoja ja relaa olen edelleen antanut, mutta tuo kakan vääntäminen silti käy jo työstä öisin :( Onneksi tyttö röyhtäsee jo!

Mukavaa vappua kaikille mammoille!

Nyt täytyy mennä, tyttö ei näytä hiljenevän...

Magda ja tyttö 26 pv

Vierailija
47/51 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tänne lyhyesti kertomaan, että ihana poika syntyi 25.4 rv 41+3 ja ihan itse sitten kuitenkin lähti, vaika käynnistyspäiväkin oli jo viikolle sovittu.

Kiva juttu, että sain kokea sen luonnollisenkin synnytyksenalun, kun edellinen käynnistettiin.

Synnytys kokemuksena oli huomattavasti helpompi ja parempi sietää, vaikka kipeää tekikin. Selvisin vammoitta niin fyysisesti, kuin henkisestikin ja lapsi on ihana!

Olen ihan myyty <3 ja toisaalta hieman kaivelee, etten tuntenut esikoisesta näin. Kuitenkin olen onnellinen, että tehtiin toinen, vaikka esikoisen jälkeen kaikesta jäi niin kamala kammo, etten senkään vuoksi meinannut suostua toisen lapsen tekemiseen.

Tyksissä henkilökunta oli loistavaa! Erttäin ystävällistä ja ammattitaitoista niin synnytys, kuin lapsivuodeosastollakin.

Kiire näkyi sielläkin, ihan säälitti se yksikin yöhoitaja, kun oli yksinään 4 huutavan vauvan kanssa vauvalassa ja huoneista kutsuttiin kokoajan.. onneksi sai aamuyöllä kaverin. Vauvat kitisi, kun ilmeisesti oli ollut sellaista ruokaa tarjolla, mikä aiheutti vatsavaivoja. Ruokakin oli hyvää ja sitä oli riittävästi :)

Jaksamisia kaikille vauva arjen kanssa!

Itse voin nyt kokemuksesta sanoa, että elämä jatkuu. Jos tuntuu raskaalta alku, niin se on kuitenkin hyvin lyhyt aika. Muistan, kuinka esikoisen kanssa ekat 2-3kk meni ihan sumussa masennuksen kourissa. Nyt tuntuu, että päivät hujahtaa ihan silmissä.

äitliini ja napero 6pv

Vierailija
48/51 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meillä omaa pinoa vielä nähnyt joten tekaisin sellaisen nyt tänne. Toivottavasti saadaan myös tänne yhtä vilkasta keskustelua aikaiseksi kuin odottavien puolelle. Siitä on kaikille ollut kovasti iloa. Odottavien pinoa seuraillaan edelleen jännityksellä. Pidetään peukkuja kaikille että nyytit tulevat nopeasti kainaloon.

Meillä on tosiaan vauva-arkea vietetty sen 5 päivää. Elämä on lähinnä maitoautoilua ja sohvan nurkassa istuskelua. Äitin sylisänky on vieläkin kaikista paras. Nyt aamupäivällä poikaa nukuttaa hyvät unet kun on äitään herätellyt koko yön kahden tunnin välein. Eilen illalla ennen yöunia meni myös yksi vähän pitempi pätkä.Koskahan se saisi tajuamaan, että yöll olisi kivempi nukkua ne pitkät pätkät.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia. Meikä lähtee nyt vääntämään pöperöä niin kauan kuin pikkuherra nukkuu.

Päkkänä ja Saku 5 vrk

Vierailija
49/51 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vertaistuki on tosi tärkeää!

Meillä tyttö on nyt 9 pv ikäinen ja hän on esikoinen. Jotenkin sitä vaan ihmettelee kuinka vähällä se oma aika tosiaan on. :)

Syöminen sujuu, mutta tuo nuhkahtaminen omalle sängylle on välillä haastavaa.

Tuo vaipanvaihtokin tuntuu välillä hieman jännittävältä kun tietää kuinka tärkeää on, et iho jää kuivaksi. Navan puhdistamisen aikana tuntuu, että pikkuinen ei jaksaisi enää yhtään ja sitten tulee itellekin pieni paniikki...

Mutta, muuten tuntuu että jokainen päivä takan on voitettu ja varmuus lapsenhoitoon kasvaa. Ja tosiaan jokainen päivä on erilainen. :D

Ootteko saanu unen päästä heti kiinni kun olette yöllä syöttäneet?

Itse käytän näin aluksi noita kertiksiä, ja myöhemmin niintä kestoja kunhan tämä homma alkaa pyöriä kunnolla :)

Äiskä ja tyttö 9pv

Vierailija
50/51 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku löysi tämän pinon! Eiköhän sitä aktiivisuutta tule kun porukat saat vauvat maailmaan ja arjen pyörimään.

Vaikka meillä onkin toinen lapsi kyseessä (tosin 10 v tauon) jälkeen niin meinas jo heittää epäuskon puolelle kun pikkusen syömiset oli ihan jatkuvaa tissuttelua ja unet hyvinkin lyhyitä pätkiä.

Nyt päästiin jo viime yönä 3 tunnin pätkiin ja mullakin tuntuu, että olis uus elämä alkanut kun jaksaa jo jotain tehdäkin. No, kohta se väsy sieltä hiipii taas. Sinäänsä ihan hyvä päivä, sillä mies lähti töihin joten jaksaa paremmin kun on nukkunutkin.

Olen aina uskonut asiaani, että vauva nukkuu alusta lähtien omassa sängyssä niinkuin esikoinenkin, mutta nyt meillä on kyllä ollut vauva nukkumassa aikuisten sängyssä. En ole siis vielä yrittänyt yöllä laittaa omaan sänkyyn. Yöllä syöttämisen jälkeen välillä uni tulee vauvalle tosi helposti, välillä käytän hetkellisesti tuttia, että venkoilu loppuu ja sitten otan tutin pois suusta. Se on toiminut aika hyvin. Vika pätkä aamuyöstä menee yleensä nukkuessa vauva mahan päällä. Oma uni tulee vähän tapauskohtaisesti. Välillä nukahdan heti ja väillä taas huonommin.

Miten teillä muilla nukutaan päiväsaikaan? Siirrättekö vauvan nukkumaa syötön jälkeen omaan sänkyyn ja miten usein siellä nukkuu? Onko selkeesti jo jotain hereillä olojaksoja? Meillä tuntuu nyt selkeästi pisin unijakso päivällä olevan tuossa heti aamupäivällä. Tosin ikää on nyt vasta se 6 päivää joten kauheasti ei voi vielä mitään johtopäätöksiä tehdä. Muuten tuntuu lähinnä nukkuvan sylissä tissin jälkeen. Lieköhän tuokaan ihan hyvä juttu koko ajan?

Oliko Magdalla mies jo isyyslomalla? Meillä yrittää saada tehtyä hommat pois, että pääsis jäämään mun kanssa kotia. Ihan kiva että on seuraa ja esikoinenkin kaipaa nyt vähän enemmän yhteistä aikaa, sillä kaikki lepertelee nyt vauvalle.

Päkkänä ja Saku 6pv

Vierailija
51/51 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta ja syömisestä: meillä on poika nukkunut pisimmillään kolmen tunnin pätkiä ja on nyt myös alkanut ihan selvästi valvoa pidempiä jaksoja. Yleensä miellä syödään kahden-kolmen tunnin välein, mutta välillä tiheämminkin. Valveilla ja ilman imetystä on nyt parhaimmillaan oltu jo tunnin pätkä. Joskus poika nukkuu sylissä, mutta useimmiten yritän siirtää hänet omaan sänkyyn, että saa itsekin tehtyä jotain. Yöllä hän on nukkunut omassa sängyssään.

Meillä on pikkuinen ongelma tuo kakkaaminen, kun sitä vaan tulee ihan koko ajan. Siis oikeasti koko ajan. Lähes joka kerta kun vaihdan vaippaa ja pesen pepun, niin ennenkuin saan uuden vaipan paikalleen, niin eikös poika ole saanut jo pikku läntin väännettyä pyyhkeelle. Muutoinhan tämä ei ole ongelma (vaippoja saa kaupasta lisää ja pyyhkeen pestyä), mutta kun lähes koko ajan on pepussa kakkaa, niin eikös se peppu ole nyt sitten alkanut ilkeästi punottaa :-( No, pesen ja rasvailen nyt entistä ahkerammin.

Mies oli ensimmäisen kotiviikon töissä, viime viikon lomalla ja nyt taas sitten viikon töissä ennen toista isyyslonmaviikkoa. Ihan mukavasti meillä on mennyt kaksistaankin kotona, nyt kyllä vähän jännittää kun on sovittu että esikoinen alkaa olla eskarissa lyhyitä päiviä ja minun pitää sekä viedä että hakea hänet. Ja tietysti vauva mukana. Täytyy vain toivoa hyviä säitä, niin saa itsekin liikuntaa kun voi mennä vaunuilla. Olen ajatellut käydä joka päivä vähintään tunnin lenkillä, että saa kunnon kohoamaan ja tuota painoa laskemaan.

Juliaana ja poika 17pv