"Juntti mieheni" ...koskee pukeutumista
En tiedä mitä pitäisi tehdä? Kesäkuussa häät joihin tarkoitus mennä. Ongelmana mieheni itsepäinen käytös pukeutumisesta. Ei ole mitenkään pukutyyppiä. Eikä kuulemma aio sellaista päälleen laittaa, vaan farkuilla aikoo osallistua juhlaan, ehkä vois kauluspaidan laittaa. Ja mä en voi sitä hyväksyä. Olen kertonut mielipiteeni, ja sanonut että tuollaiseen tilaisuuteen ihmisten kuuluu pukeutua juhlavasti. Hänen mielestä hän saa mennä paikalle omana itsenään. Joo saa, mutta kunnioittaen hääparia, mun mielestä noin ei kunnioiteta. Olen jo ehdottanut, et jos laittais edes suorat housut ja kauluspaidan, mut ei. Mä en tajua miksi on tollanen kapinallinen teini. Siltä musta tuntuu.
Kommentit (41)
"Häät lukeutuu kyllä niihin juhliin joihin EI mennä farkut jalassa!" Mä oon aina haistattanut pitkät tekopyhille etiketeille ja muille naurettavuuksille. Hautajaisiinkin pitää mennä vinkumaan, vaikka todellisuudessa ihmisiä pitäisi muistaa elinaikana. Ei sitä kukaan haudasta käsin tajua.
Pitäkää muottinne (mielikuvituksettomat), minä säälin edelleen miehiänne.
No, toisaalta harvapa teini vielä osaa.
vaan opetan, että omaa tahtoa ja oma mielipide saa ja pitää olla. Mutta mun mielestä nää yliöverit hääjuhlatkin on ihan naurettavia nykyään. Ja erokin kun tulee vähintään 50%:lle ja suurin osa lopuistakin kituu liitoissaan. Koko avioliittoperinne on jo farssi itsessään. Siinä ei yhdet vieraan puvut pelasta mitään.
Mikä siinä puvussa on niin vaikeaa? Vaatteet kuin vaatteet ja en mä ymmärrä, miksei puvussa voi viihtyä, jos se on oikean kokoinen ja istuva. Onneksi meillä ei tarvi edes keskustella asiasta. Mies on arkena ja töissä ihan farkkulinjalla, mutta tietää itsekin tilanteet, joissa kaivetaan se puku esille. Juhlaan kuuluu puku ja valkoinen paita, eikä mitkään housut ja siihen värillinen paitapusero.
Edes pikkupojat.
Ap:n mies taitaa olla jo toivoton tapaus, joka pitää jättää kotiin, koska ei osaa käyttäytyä, tässä tapauksessa pukeutua tilanteen mukaan.
Itsestäänselvää, että miehellä on häissä puku.
Lapsesta pitää opettaa pukeutumaan oikein ja kyllähän se koulujen juhlissakin näkee, että jotkut mammat opettaa lapsensa pukeutumaan lenkkareihin ja farkkuihin kevätjuhlaankin ja toisille kaivetaan paremmat vaatteet. Tilannepukeutuminen opetellaan jo lapsena!
Kuulostaa kyllä oudolta, että aikuinen mies on kuin pahainen murrosikäinen ja tuollaisesta asiasta pitää edes keskustella.
"No, toisaalta harvapa teini vielä osaa" ikää lähemmäs 40. Juuri sen vuoksi olenkin oppinut kyseenalaistamaan...
... kun olet hänet kerran valinnut.
Minulle olisi tuollainen piirre ollut jo seurusteluvaiheessa showstopperi.
Te voitte toteuttaa inhoanne ja kapinaanne ihan vapaasti omissa oloissanne, mutta häissä on kyse toisten ihmisten juhlista, ystävien tai sukulaisten.
Tässä keskustelussa ei käsittääkseni ollut kyse avioliitosta instituutiona tai avioliittojen kestävyydestä. Myöskään ei keskusteltu häistä juhlana.
mitä sinne puetaan. Olen ollut Lapissa erämaahäissä laavulla, jossa pappikin oli rennosti siistissä Haltin puvussa, mutta kyllä sellaiset perinteiset kirkkohäät ovat vain ja ainoastaan pukujuhlia miehelle. Sellaisiinko ap on menossa?
Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Itse pukeudun töihin usein pukuun (olen nainen). Mikä on sen helpompi asu työpäivään? Ei tarttee miettä, miten ylä- ja alaosa sopivat yhteen, koruja sun muuta.
Onneks olen itse nainut aikuisen miehen.
Mietin vaan, että jos ette ole ja naimisiinmeno on suunnitelmissa niin mitä mies pukee omiin häihinsä päällensä, vai onko hän farkuissa ruokiksella naimisiin -tyyppiä.
ja ymmärrän sen oikein hyvin! Kyllä inhottaisi itseäkin, jos häihin ja mihin tahansa hienompiin juhliin ei saisi KOSKAAN valita, mitä pukee päälleen. Siellä on sitten klooneja toisistaan, vain pää erilainen miehillä. Miten se on naisille niin vaikeaa ymmärtää, että miehetkin voi haluta pukeutua oman maun mukaan? Miltä tuntuisi naisesta, jos joka juhlaan olisi puettava lentoemännän puku, ainoastaan värejä saisi valita suppeasta valikoimasta???
Ja ilman pukuakin voi mies olla TYYLIKÄS, puhumattakaan siististä. Sille, joka kyseli ap:n siviilisäätyä ja miten mies pukeutuisi omiin häihinsä, niin vastaan omasta puolestani. Oma mieheni, joka siis kammoaa noita pakkopukuja, suunnitteli itse hääpukunsa. Joka oli todella uniikki ja hieno.
Ei todellakaan. Mies häissä ilman pukua ei tosiaankaan ole tyylikäs eikä tahdikas.
Mulla töissä farkut ja neule, kotona lököttävät verkkarit tai vastaavat, mutta häihin puen siistin mekon tai vastaavan, vaikkei ole mun tyyliä ollenkaan. Että eivät naisetkaan saa valita juhlapukeutumistaan.
ja ymmärrän sen oikein hyvin! Kyllä inhottaisi itseäkin, jos häihin ja mihin tahansa hienompiin juhliin ei saisi KOSKAAN valita, mitä pukee päälleen. Siellä on sitten klooneja toisistaan, vain pää erilainen miehillä. Miten se on naisille niin vaikeaa ymmärtää, että miehetkin voi haluta pukeutua oman maun mukaan? Miltä tuntuisi naisesta, jos joka juhlaan olisi puettava lentoemännän puku, ainoastaan värejä saisi valita suppeasta valikoimasta???
Ja ilman pukuakin voi mies olla TYYLIKÄS, puhumattakaan siististä. Sille, joka kyseli ap:n siviilisäätyä ja miten mies pukeutuisi omiin häihinsä, niin vastaan omasta puolestani. Oma mieheni, joka siis kammoaa noita pakkopukuja, suunnitteli itse hääpukunsa. Joka oli todella uniikki ja hieno.
Olin vähän aikaa sitten hautajaisissa, jonne pari perhettä lampsi ihan perusvaatteissa, PAITSI toisen perheen isällä oli vihreä puku, siis ruohonvärinen vihreä...
Teineillä oli farkut ja collegepaidat + koulureput oli myös mukana.
Jotenkin tuntu vähän oudolle, kun muu hautajaisjoukko oli kuitenkin pukeutunut varsin huolitellusti...
Minusta myös kuuluu ihan yleissivistykseen, että juhliin laitetaan juhlavaatteet!!!
että jos mies EI halua laittaa pukua, niin muijalla ei siitä ole oikeus määrätä. Ihmisellä on itsemäärämisoikeus...jopa miehellä. Vaikka te naiset muuta haluaisitte kuvitellakin.
eikä olla sellaista suunniteltukaan, ja vielä lisäisin että ollaan me juhlissa käyty yhdessä ja mies on pukeutunut suoriin housuihin ja kauluspaitaan ja se on minusta ihan ok. Mutta nyt ei edes niihin.
Jopa miehellä pitäisi olla sen verran älliä päässä, että tajuaa pukeutua juhliin juhlien edellyttämällä tavalla... Ilman, että vaimo komentaa!!!
Niin olen samaa mieltä kuin moni muukin että farkut ei ole juhla-asu. Ei ole kyse mistään pinnallisuudestani vaan juhlan kunnioituksesta. Munkin mielestä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä tajuamaan et ei ole kyse itsestä vaan siitä että tuollainen juhla koostuu myös juhlavieraiden asuista. Silloin pukeudutaan juhlavasti. En tajua miksi mieheni on tollainen "pässinpää". Hänen äitinsä on tyylikäs nainen ja puheiden mukaan heillä on lapsetkin aina puettu juhlaan kuin juhlaan juhlavasti. En tajua miksi tälläinen teinikäytös miehelläni.
Eli jos hänen mielipiteensä ei muutu niin minä olen se joka ei osallistu häihin. Sulhanen on hänen kaverinsa, joten annan sitten miehelleni etuoikeuden nolata itsensä, ja jään suosiolla pois.
ap
ei ainakaan loukannut, vaikka häissämme farkkuasuisia vieraita olikin. Mun mielestä olisi naurettavaa, jos ei-pukuihminen väen vängällä sellaisen päälleen pukisi. Mutta mun tuttavapiiriin kuuluukin rentoa porukkaa, ei muodollisia pintaliitoihmisiä.