Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET VKO 16~~

13.04.2009 |

Kertaalleen jo aloitin uuden viikkopinon, mutta se tuntui katoavan johonkin bittiavaruuteen, toivottavasti nyt ei tuu montaa pinoa.

Pääsiäisen pyhät alkaa oleen ohi, oon kerrankin käyttäny nää pyhät pelkkään rentoutumiseen. Jos ei tietty lasketa mukaan kotona siivoilua, yms. normaalia, mutta ihanaa kun ei oo ollut mitään ohjelmaa tai menoja joihin olis pakko mennä, on saanu vaan olla niinku haluaa. Oon nukkunutkin nää yöt nyt tosi hyvin yhtä-kahta vessakäyntiä lukuunottamatta tietenkin. Oon pari kuukautta menny eteenpäin jotenkin kauheeta vauhtia, ja kaikille vapaapäivillekin on ollut ohjelmaa..nyt oon vaan nautiskellut! :) toivottavasti te muutkin ootte nauttineet pyhistä!

sateiselta pohjanmaalta myym 16+1

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ultra käyty ja poika olisi kuulemma tulossa. Kaikki arvot ja jutut ja mitat oli kohdallaan, kaikki hyvin, jee! Paino (arvio) 330g.

Luin siellä odotushuoneessa uusinta kaksplussaa, siinä sanottiin että nuorin eloon jäänyt syntynyt olisi 23 viikkoa. Oli juttu 25+6 viikolla synnyttäneestä ja vauva painoi 465g. No toivotaan ettei täällä kenenkää tarvitsisi vielä niin aikaisin synnyttää.

Vierailija
22/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitte SE rakenneultra ja kaikki hyvin massussa.Tyttövaavi sieltä on tulossa,ei ainaka pippeliä näkyny niin missään :) vaik kyllä mulla on niiiin tyttö olo ollutkin koko raskauden ajan et oisin hämmästynyt jos ei ois paikkaansa pitänyt.Me sitten ultrasta suoraan käytiin ostelemassa parit pakolliset vaalenpunaiset tamineet ja kyllä se vaan niin on et nyt kaikki tuntuu niin paljon todellisemmalta.

On tässä niin kiirettä pitänyt et on jääny pinot lukematta ja nyt kun kerralla kaiken luin ni ei taatusti jääny tähän päähän kaikkien kirjotuksia :)

Mulla on tullut pitelemätön himo kotipizzan pepperoniin ja kotipizzan kautta kotiin on käynyt tieni tässä aika usein..;) lisäksi myös aamut on pakko aloittaa jääkaappikylmällä greipillä.Tuonm kotipizza herkuttelun ohella yritänkin sitten syödä sitäkin terveellisemmin ja liikuntakin on taas alkanut maittaa (salilla oonj käyny n.3kertaa/vko tai sitten pump-tunneilla ja mua kans kiinnostais tietää et mikä on pahasta saliharjoittelussa??) joten mikäpäs tässä ollessa ja kesää odotellessa :))

sitten semmonen kysymys olis että syöttekö jotakin vitamiinilisää??

mulla itsellä käytössä ladyvita-raskaana oleville,kalaöljy,maitohappobakteerit ja rautamehu.Et sellanen pilleristi ;)

Jään odottelemaan kuulumisia muiden rakenneultrista joita alkaa vissiin kohta olemaan ihan urakalla!:) Chilittimelle onnea poikavauvan odotukseen!:)

T.Suffeli ja rinsessa 20+2

ps.vauvelilla on voimaa jo sen verran paljon et potkut näkyy ja tuntuu vatsan läpi,ihan pikkasen hellyyttävää..(mulla myös istukka takaseinämässä et sekin tietty vaikuttaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Chilitin ja Suffeli hyvistä ru-kuulumisistanne =)

Mulla tuli muuten *Suffeli* mieleen, että syötköhän liikaa noita "vitamiinipillereitä"? Mun korvaan ainakin kuulostaa todella paljolta. Ootko kysyny lääkäriltä? Ja ainakin vatsalihaksien harjoittelu ei ole kovin suositeltavaa raskausaikana.

Vierailija
24/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut minunkin puolesta rakenneultrassa käyneille! :)

Angelmom kyselit niistä mun supistuksista;

Mulla siis nuo supistukset ovat olleet jokseenkin kivuliaita, yöllä meni valvoessa ja tänään kävinkin sitten lääkärillä joka "määräsi" lepoa lepoa ja lepoa. Vatsa menee kovaksi, ja tekee painon tunnetta alavatsaan ja kuukautiskipumaista kipua, joka kestää n. 15 sekuntia.

Ei siis mitään vaarallista, mutta ilkeän tuntuista kuitenkin :S Ja aina säikähtää että mitäs nyt...

Minä voin omalta osaltani kertoa etten syö mitään vitamiinilisää. :O

Alkuraskaudessa söin vaan kalkkia, koska oksetti niin paljon etten pystynyt maitotuotteita käyttämään.

Nyt kun taas maitoa ja juustoa/jugurttia menee, joten kalkin jätin kokonaan pois. Pelkällä monipuolisella ruokavaliolla yritän pärjätä.

Terkkuja kaikille ja vielä kerran onnittelut Chilitin ja Suffeli :)

Choko 18+6

Vierailija
25/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikki!

Viikot vaan vierii ja joillakin on jo rakenneultrakin takana. Ihania kuulumisia on ollu :) Niistä onnittelut!! Itsellä vielä ultraan yli kaks viikkoo (apua, miten sen kestää...).

Kuulun Chokoladen ja Angelmomin tapaan panikoijiin tässä odotuksessa. Aivan hurjia pelkoja on toisinaan ollu.. En halua menettää tätäkin vauvaa. Ei auta kuin luottaa siihen, että nyt menee kaikki hyvin. Onneks liikkeet on ruvennu tuntumaan päivä päivältä paremmin.. vähän ees lohduttaa. Mutta joo, pelko jäytää mielensopukoissa.

Täälläkin on harkkasuppareita alkanu ilmaantumaan. Varsinkin iltaisin ja silloin kun rakko alkaa täyttyä. Mikähän yhteys siinäkin?!?! Supparit ei varsinaisesti satu, tuntuvat vaan inhottaville, kun vatsa kovettuu.

Nyt kyllä tuli totaalinen blackout.. En muista yhtään, mistä täällä on ollu puhetta. Pitää vissiin alkaa useemmin kirjottelemaan, niin ei oo kerralla niin paljon muistettavaa. (tai sitten pitäis jaksaa avata toinen ikkuna selaimeen..)

Jospa rientäis suihkuun ja nukkumaan! Uni ei muuten maistu enää niin hyvälle ja niin paljon ku alkuraskaudesta.. Tänäkin aamuna heräsin jopa seiskan jälkeen. Harvinaista mulle ihan ilman raskauttakin ;)

Moit kaikille!

Branco rv tasan 17

Vierailija
26/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultrakuulumisista :D

Meillä on vielä toinen rakenne uä ens viikolla. Kiva nähä miten vauva on kasvanu parissa viikossa! Meillä näitä ultraääniä on ollu tässä, vissiin seitsemäs jo tulossa!

Joten Toivo on hyvin kuvattu henkilö :D

Mulla on paino vähän noussu, nyt on alkupainoon -1kg enää. Ja herkut maistuu... valitettavasti.

Branco: Toivottavasti pelot on pienemmät kuin ilot :)

Mulla on aika raskaat aatokset ja surutyö ihan kesken, mutta toivon ettei kukaan tosiaan pelästy jos huomaamattani kirjotan "liika suoraan" omista peloista. Ei kuitenkaan oo tarkotus säikyttää ketään. Se on vaan 0.5% kaikista raskauksista kun käy niinku meille kävi viime syksynä. Olkaamme siis huoletta..

Nuo synnytysohjelmat on ihan hyviä, mutta eihän niistä sitä todellisuutta oikein näe. Miten se telkussa näyttääkin niin helpolta.. Yksikin synnyttäjä hymyili koko prosessin ajan. Tais olla hiuka ilokaasua naukkaillu :D

Lämpimin ajatuksin, Toivo 19+4 masussa :)

Vierailija
27/36 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Ootte kohta itse täällä hehkuttamassa ultran näkymistä :) oon jo alkanu suunnittelemaan mahdollista 3d-ultraan menoa,ois se vaan jänskä nähdä kasvonpiirteet ja kaikki..en kestä odottaa syyskuuhun kun toi nykytekniikka mahdollistaa melkein kaiken..:D noh,pitänee tuumata asiaa,eipä sinne näillä viikoilla vielä taida olla asiaakaan.

Niin,tarkennusta mun pillereiden popsintaan: en muistanu mainita et mul on ongelmia suoliston kanssa ja ruoan imeytymisen kanssa joten siksi syön varmuuden vuoksi lisävitamiineja,ihan neuvolankin suosituksesta.Hemppakin mul on ollu aivan älyttömän alhaalla(100) ni sen takia pakko juoda rautamehua ja maitohappobakteerit tekee hyvää mun antibioottien runtelemalle suolistolle.Mut näillä mennään ainaki siihen asti kunnes saadaan mut kuntoon.(niin ja kalaa pyrin kyllä syömään mutta en niin usein ku pitäis joten siksi kalakapselit) Tosin pakko myöntää et mun valintoihin vaikuttaa myös rakas ravintoterapeutti ystäväni joka on ulkomailla saanut koulutuksensa ja pitää suomen neuvoloita sota-ajan muistoina..;D mut kukin taaplaa tavallaan.

Taidan hipsiä lepäilemään;saikkua jouduin ottamaan kun pukkaa flunssaa ja vointi sen mukainen!

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
28/36 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea rakenneultrakuulumisista siellä käyneille! Odottelinkin jo, milloin tulee eka (?) tyttöuutinen, mutta Suffeliltahan se sitten tuli :) Tästä tuli mieleen, mihin on Eikka hävinnyt linjoilta?

Mulla on rakenneultra ensi maanantaina heti aamutuimaan. En malta odottaa! Kyllä sitä vaan jänskättää, onko kaikki kunnossa. Tää vauveli on edelleen aika laiska liikkumaan. Liikkeet tuntuu usein sellaisena mylläyksenä, eli ei suoranaisina potkuina, joten oisko tyyppi enempi selkä ulospäin. Istukan pitäisi olla takaseinässä, joten sen ei pitäisi vaimentaa liikkeitä. Useimmiten tunnen liikkeet kun rauhoitun illalla esim. sohvalle, samoin töissä on aikamoista härdelliä ja varmaan stressihormoni saa vauvan olemaan rauhallisemmin...kai.

Supistukset: niitä tulee varmaan jo päivittäin. Ja mullakin niin, että rakon ollessa täysi tulee helposti supistus. Eihän ne kipeitä ole, ainoastaan sellainen puristava tunne + vatsan kovettuminen.

Vitamiineista ym: mä olen alkanut myös syödä päivittäin maitohappobakteereita, lisäksi menee multivita (ei enää ihan päivittäin) ja viimeisimpänä piti aloittaa obsidan (joka toinen päivä), kun hb oli 114. Kalaa olen yrittänyt syödä 2 kertaa viikossa, mutta muuten tulee vähiten syötyä ehkä marjoja ja hedelmiä eli sen puoleen tuo vitamiinilisä ei varmaan ole pahitteeksi.

Liikunta: mulla se rajoittuu nykyään ainoastaan lenkkeilyyn. Teen pari tunnin lenkkiä viikossa, mutta varmaan eniten arkiliikuntaa tulee kun juoksen portaita ylös ja alas kotona ja puuhailen lasten kanssa. Huomaan selvästi, että huohotan entistä enemmän ja lisäksi nivuset/lonkan koukistajat tulevat pidemmästä lenkistä kipeäksi + toki vauhti on hidastunut, kun vatsaakin välillä kiristää. Pitäis muistaa venytellä edelleen!

Hyvää viikonloppua kaikille masuille!

Kerttukasperi rv 20+3

Vierailija
29/36 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Viime kerrasta on tosi paljon aikaa, mutta mukana ollaan. Välillä olen käynyt lukemassa viestejänne :) Alku oli hankalaa, mutta masussa asukki asustelee edelleen ja viikkoja nyt 17 tasan. Tänään kävin yksityisellä ultrassa ja vikkelä asukki oli :) Hyvin on kasvanut ja maha myös. Istukka vaan oli alhaalla, mutta lääkäri käski olla huolestumatta. Rakenneulta on parin viikon päästä, joten toivotaan että siihen mennessä noussut ylöspäin. Onko muilla ollut istukka alhaalla? Kysyin sukupuolesta, mutta ei voinut sanoa mitään varmaan vielä. Pippeliä ei kyllä näkynyt ainakaa selvästi, joten tyttöajatukset edelleen vahvoina :) Närästystä tulee heti, jos syö vähänkin paistettua tai rasvaista, joten kevyt linja. Onnellista odotusta kaikille!

Vierailija
30/36 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtäny, ettei ole juuri ehtinyt koneelle istahtaa. Pääsiäinen meni mukavasti mummolassa esikoisen synttäreitä juhliessa ja ihanista ilmoista nauttien.

Onnea vain hyvistä rakenneultrakuulumisista. Itsellä on vielä useampi viikko omaan ultraan, joten mukava lukea toisten kuulumisia.

Minulla on ollut nyt pari vähän hankalampaa päivää. Olen parina päivänä käyny esikoisen kanssa vaunukävelyllä, mutta molemmilla kerroilla en ole päässy tiehaaraa pidemmälle, kun kylkeen alkaa sattumaan. Kipu on vähän samanlaista kuin joskus juostessa pistää kylkee. Eilen kuitenkin yritin hissukseen kävellä eteenpäin, ja kipu siirtyi koko alamahan alueelle. Niinpä me sitten käveltiin neidin kanssa taaperovauhtia kotiin. Kipu loppuu heti kun pysähtyy mutta palaa heti kun jatkaa matkaa, vaikka kävelisi kuinka hiljaa. Ei oikein sovi nivuskivuiksikkaan, kun ainakin aluksi oli niin ylhäällä kyljessä. Vähän nyt sitten mietityttää, että mitäköhän mahtais olla. Ja kun ei vielä liikkeetkään tunnu, niin on epävarma olo. En tiiä sitten, olisiko supistuksia. Vaikka olenkin synnyttäny, esikoiselta muistan vain sen, miltä supistukset tuntui sisäreidissä. En muista ollenkaan, että vatsaa olisi supistanu. No, täytyy nyt ottaa rauhallisemmin ja kuulostella, miksi tilanne menee. Ihottavaa, jos ei enää pysty lenkkeilemään, muutenkin alkaa kunto rapistumaan.

Vitamiinilisistä oli myös puhetta. Itse en niitä ole syöny, D-vitamiinia lukuunottamatta. Olen yrittäny saada kaikki kerätyksi ruoasta. Muuten, vieläkö syötte D-vitamiinia? Muistelisin että suositus on lokakuusta maaliskuuhun. En muistanu neuvolassa kysäistä asiasta.

Nyt oli vähän omaa napaa, mutta en millään jaksa muistaa, mitä täällä on kirjoiteltu. Täytyy yrittää päästä lukemaan hieman useammin kuulumisia.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!

Neppali 17+4

Vierailija
31/36 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa, osa on jo saanut kuulla kumpi on tulossa. Osaatteko jo olla rauhallisin mielin, että raskaus onnistuu?

Kuuntelen edelleen lähes päivittäin sydänäänet, vaikka liikkeetkin alkaa jo tuntua, tosin istukka on edessä, eli en tunne liikkeitä kädellä vatsan läpi, eli harmittaa kun mies ei vielä pääse kunnolla tähän odotuksen huumaan mukaan. Kun ensimmäinen eli syksyinen raskauteni päättyi keskenmenoon, niin vieläkin hieman pelottaa, josko ultrassa on huonoja uutisia. Vaikka ekassa ultrassa kaikki oli hyvin. On sellainen tunne, että jos taas tapahtuu jotain, en selviäisi siitä. Toka ultra on kolmen päivän kuluttua, toivon todella että kaikki on hyvin ja kertovat, kumpi on tulossa. Ollaan juuri ostamassa ensimmäistä asuntoamme, niin pääsisi sitten valitsemaan maaleja vauvan huoneeseen. Onko kokemuksia, miten asuntolaina ja vauvaloma sopivat yhteen? :) Pelkään, että olen liian optimistinen tässä asiassa. Kuukausierä olisi n. 750 e ja vastike 250 e, eli yht 1000 e. Mies saa kuussa käteen reilut pari tonnia. Kai pärjää vaikka olisi useammankin vuoden kotona? Haluaisin kuitenkin myös matkustella jne. Miten pitkään olette muut aikoneet pysyä kotona?

Joku puhui supistuksista ja pyörryttämisestä. Itselläni on ollut kahdesti tuollainen lähellä pyörtymistä-kokemus. Vaikka sokerit ja verenpaineet olleet hyvät. Outoa. Ja vessassa käydessä tuntuu pientä painetta alavatsalla. Normaalia?

Aurinkoista kevätlauantaita kaikille :) Minä alan kirjoitella koulutehtäviä.

Nanuuk rv 19+3

Vierailija
32/36 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineista sen verran, että minä olen syönyt vain kalkkia, enkä sitäkään joka päivä jos huomaan että olen saanut riittävästi ruuan kanssa. D-vitamiinia ostin Jekovit nimisen purkin ja kylläpä olikin karmivan makusta!!! Isommat lapset naureskeli aamuisin kun yritin nieleskellä sitä oksentamatta, ei mennyt maku suusta millään... Kamalaa, mutta onneksi se nyt on ohi sinne syksyyn asti. Sitten ostan jotain mauttomia pillereitä kyllä :) Muistaahan ihmiset, että rautaa ja kalkkia ei kannata ottaa samaan aikaan etteivät kumoa toistensa vaikutuksia. Mieluummin toinen illalla ja toinen aamulla. Hoitaja täällä sormi pystyssä neuvoo :D

Ultraa täälläkin odotellaan innokkaasti, toukokuussa vasta pääsee.

Samaa mietin minäkin kuin Nanuuk, että kuinkahan kauan sitä kotona voi olla ilamn suuria rahahuolia... Saa nähdä, haluaisin kyllä olla kotona ainakin suurin pirtein sinne 2v asti. Sanoo se Mikkosen emäntä mitä haluaa :) niin kyllä minusta lapset päiväkodissa saavat turvaa ja seuraa ja leikkikavereita.

Vierailija
33/36 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vähän murheistakin...

Jälkimmäisistä alotan, kun ne ajatukset nousivat pintaan viestiketjua lukiessani. Minäkin jostain syystä olen tämän raskauden aikana pelännyt tosi paljon sitä, ettei kaikki menekään hyvin loppuun asti. Aiemmat kaksi on sujuneet ongelmitta ja olen ollut (muistaakseni) niiden aikana aika luottavainen ja hyväntuulinen (ja -vointinen) lähes koko ajan. Vai kultaako aika muistot? -Nyt kummiskin on hiipinyt mieliin niitä pelkoja enemmän ja iso huoli pikkuisen voinnista masussa. En voi väittää, että tämä olisi nyt mitään siihen verrattavaa, mitä muutamat täällä ovat kokeneet ja kokevat päivittäin, mutta halusinpa vaan kirjottaa näistä.

Syön raskaana oleville tarkoitettuja Multitabseja sekä c-vitamiinia päivittäin. Mahahappobakteeria pitäis varmaan alottaa, kun kärsin aika karmeista ilmavaivoista varsinkin iltapuolella (jolloin onneksi jo kotona ;)).

Supistelua on ollut mullakin ja viime päivinä jopa huolestuttavan kipeitä. Vähän huojensi mieltä, kun luin muillakin olleen moista. Ehkä pitäisi vaan rauhottaa tahtia ja levätä enemmän. Pari päivää olikin melkoista menemistä ja kotonakin koko ajan puuhaa. Eilen illalla tuntui tosi pitkään sängyssäkin alavatsa kovalta ja kipeältä. Joku mainitsi kylkeen pistävän kävelyllä - samanmoista oli myös mulla yks päivä. Tänään olen koittanut rentoutua päivän mittaan useamman kerran ja otin kahdet pikku-unetkin. Saunassakin pötköttelin tovin iltamassa, ja nyt on kohtalaisen hyvä olo. Ai niin, neuvolassakin täti sanoi, että jos supistukset liittyvät selkeästi rasitukseen ja menevät ohi levolla, niin ei huolta. Jos kuitenkin tulee useammin ja ovat kovin kipeitä, niin kannattaisi soittaa neuvolaan. Että tällä ohjeella nyt mennään.

Neuvolassa muuten ei ollut ihmeitä. Sydänääniä kuunneltiin (syke vaihteli 145-155). Hb ja verenpaine olivat vähän laskeneet edellisestä, mutta ei kamalasti, joten ei ainakaan vielä esim. raudan tarvetta.

Omaa napaa nyt tuli tähän, mutta sallittakoon. PItää lähteä juomaan vettä.

Nurmeliini 20 tasan

Vierailija
34/36 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan odotuksessa aika kipeitä kohdunliitos kipuja ja luulin niitä pitkään supistuksiksi. Ne on enemmän sellasia teräviä ja tulee rasituksessa. Semmosta siedettävää kipua se oli, että hetken pysähdys ja taas pysty jatkaan liikkumista.

Sitte ku tuli niitä oikeita suppareita, niin tiesin eron. Vaikka olihan ne liitoskivutkin ilkeitä. Niitä ei nyt oo vielä tullu, enkä toivo että tuliskaan!! Vaikka kyllä niitä varmasti kaikille tulee.

Mulla oli liitoskivut niin pahoja, että kun pihalla kävelin autolle niin kivut oli aina ja joka askeleella. Että ymmärtää miks en niitä kaipaa.

Harkkasuppareita on. Niitä tulee aina kun touhuaa. Ja aika paljon maatessa. Eihän niitä aina ees liikkeessä huomaa jos on kova tohina päällä :)

Meidän toinen rakenneultra on keskiviikkona :)

Meille on muute jokakerta näytetty 3d kuvaa kun on käyty ultrassa, onko muiden paikkakunnalla semmoset laitteet? Mä en tiedä johtuuko se mun mahamakkaroista vai mistä, mutta se 3d kuva ei ollu kovin hieno. Aika epätarkka kuitenkin ja hiukan pelottava.. Varmaan liikaa rasvaa mahan päällä, ettei kuva näy kunnolla :( Mutta eletään näitten makkaroitten kans nyt, laihdutukset jää jonnekki tulevaisuuteen :) Ihanaa :)

Naiset! Valmistaudutaan rantakuntoon!

"Rantapallokuntoon" :D

Vierailija
35/36 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Joo täällä vielä aika hyvillä ja normaaleilla fiiliksillä mennään paitsi että eilen oli koko päivän alavatsa jotenkin jäykkä ja kipeä ja yritin venytellen saada sen pois, en tiedä sitten mitä se oli, oliko sitten liitoskipuja vai ei? Alaselkään koski myös.

Olen myös alkanut tuntemaan liikkeitä. Ekakertalainen kun olen niin minulla nämä liikkeet tuli vähän myöhässä. Tai no, olen tuntenut niitä jo kolmen viikon ajan mutta vasta viikko sitten tajusin että ne ovat liikkeitä :D Pienen liikkeet tuntuvat yleensä iltaisin ja silloin kun istahdan. Eilisestä lähtien, jolloin niitä kipuja oli, tunsin liikkeit melko vähän, mutta eipä nuo liikkeet vielä ihan kunnolla tunnukaan :)

Seuraavaan neuvolaan aikaa vielä reilu viikko, sitten pääsen kuulemaan sydänäänet! En ole mitenkään huolissani raskaudesta, ihan rennolla mielellä menen. Harmittaa vaan kun täällä meidän kunnassa sitä rakeneultraa ei ole niin pitäisi sine yksityiselle mennä, saadakseen sukupuolen selville, ja se on kuitenkin melko kallis enkä tiedä raaskimmeko mennä sinne! Maksaa kuitenkin yli 100 euroa :(

Mutta tällaista täällä! Vointeja myös muille :)

Rockprincess ja pikku möykky 19+1

Vierailija
36/36 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans tuli eilen ensimmäiset mahankovettumiset, mutta ei ne kipeitä oo. Ja mahaa vihlaisee mullakin, jos teen äkkiliikkeen - ne kohdun kiinnikkeet venyy ja paukkuu. Mahakin on jotenkin yhtäkkiä pompsahtanut esille :) Ja ihmiset todellakin huomaa raskauteni.

Liitoskivut ei muuten tunnu vatsalla, vaan alapäässä. Ja se on todella inhottavaa. Loppuraskaudesta kävely tuottaa tuskaa, ei pääse montaa askelta, ko puukonisku iskee alakertaan. Siis se tuntuu siltä, että aivanko puukolla tökittäis, kun luusto antaa myöten ja mukautuu synnytykseen.

Mitähän kaikkea muuta olitte kirjotelleet?! En muista, ko ei oo toista ikkunaa auki vieressä. Meillä on tänään paistanut aurinko, satanut lunta/räntää ja tuulee aivan mahottomasti - tulis jo kesä! Kaikille vointeja, hyvää mieltä ja iloista odotusta :)