Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään ultrattu vielä synnytysosastolla (sikiön kokoa siis)?

Vierailija
12.04.2009 |

Voidaanko sikiöstä tehdä vielä synnytysosastolla painoarvio? Kun siis synnytys on jo käynnissä.

Minulla on voimakas tunne, että toivottavasti pian syntyvä vauvani on paljon suurempi, kuin painoarviot kertovat. Niin on ollut aiemminkin.

Voinko pyytää vielä synnärillä ultraa, ja tyynesti kieltäytyä alatiesynnytyksestä, jos painoa on paljon? Mielipidettäni ei ole tähän asti kuunneltu, koska lääketieteen ammattilaiset tuntuvat tietävän oloni paremmin kuin minä itse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyseessä oli perätilasynnytys ja sikiön koko tarkastettiin vielä varmuuden vuoksi

Vierailija
2/12 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivatko sinulta tarkankin mitan tuolla ultralla? Minua ei ole ultrattu enää synnytyksessä. Yliaikaisultrassa kun katsottiin tuota kokoa, sanottiin vain että noin 4kg ja tarkempaa arvoa ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5h ponnistusta takana kun ultrattiin. Lääkäri tarkisti miten vauva on jumissa ja mahtuuko tulemaan ennen kuin veti imukupilla. Muu henkilökunta taivasteli, että voi sentään miten keksit noin kätevän jutun...

Vierailija
4/12 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivatko sinulta tarkankin mitan tuolla ultralla? Minua ei ole ultrattu enää synnytyksessä. Yliaikaisultrassa kun katsottiin tuota kokoa, sanottiin vain että noin 4kg ja tarkempaa arvoa ei saa.

Vierailija
5/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli ulos tulossa.

Vierailija
6/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 tuntia ennenkuin vauva syntyi. gyne vakuutti, että noin 3.4kg, joka tapauksessa alle 3,5 kiloinen. vauva sitten painoi 4 250g..

Vierailija
7/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut osastolla jo edellisen yön lapsivesien menon takia. Alkoivat epäilemään, mahtuuko lapsi syntymään. Kolmas lapsi oli kyseessä, aiemmat painaneet 4185g ja 3850g. Lääkäri pyysi vielä vanhemman lääkärin avuksi ja tämä vakuutti, että mahtuu kyllä tulemaan - arvioi vauvan 4.5-kiloiseksi. Ja hyvin lapsi mahtui syntymään ja oli 4.3kg.

Vierailija
8/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen osalta ultrattiin vaikkei mitään erikoista ollut epäiltävissä, lapsivesi oli mennyt vuorokautta aiemmin. Tokassa ei ultrattu, mutta olin käynyt ultrassa muusta syystä reilua viikkoa aiemmin ja tiedot olivat synnärillä.

Vierailija
9/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olisi jo ihan oikea vauva.

Vierailija
10/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku poika syntyi ja sillo lekuri ultras ja sanoi et 3,7 kg ja kuinka ollakkaan poika painoi 4,7 kg aika paljo vuorokaudessa.....

noin 10 tuntia ennenkuin vauva syntyi. gyne vakuutti, että noin 3.4kg, joka tapauksessa alle 3,5 kiloinen. vauva sitten painoi 4 250g..

Vierailija
11/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu enemmänkin pään ympärysmitatasta kuin lapsen painosta?

Vierailija
12/12 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa tehtiin painoarvio. Veikattiin 3kg ja annettiin synnytyksen käynnistyä.

Painoi 3120.