Lapsen huone komerossa
Ex puolisolla on uuden puolison lapselle omana huoneena vaatekaappi. Ei siis mikään walk-in vaatehuone vaan lattiatilaltaan sellainen että siihen mahtuu pienen lapsen patja. Ei ikkunoita ja lapsi nukkuu siellä pelkällä patjalla. Seinissä hyllyt. Pitäisikö tästä olla johonkin yhteydessä vai onko oikeasti lapsen kehityksen kannalta sopivaa?
Kommentit (30)
Riippuu aivan lapsesta. Sellainen pieni tila voi olla turvallisen tuntuinen nukkumapaikka
Ja kun tuo lapsi täyttää 11 vuotta, tuo pöllö hänelle kirjeen ...
Pidä KYYLÄ huoli vaan omista asioistasi.
Ei hyvä. Voisiko heille itselleen sanoa siitä vaikka heippalapulla nimettömästi. Lapsi ei kyllä ole ok komerossa, hapetus myös ei hyvä siellä. Pitäisi olla oma huonetila ja ikkuna. Ettei pelkää ja tulee omaa tilaa.
Meidänkin 5v nukkuu joskus vanhassa vaatekaapissa. Se on kuin maja, on patja ja makuupussi ja pieni lamppu "katossa". Ovi aina auki.
Lastensuojelu ilmoitus!
Ei ole soveliasta että lapsi nukkuu kaapissa!
On oltava huoneessa edes oma sänky!
Noinhan sitä köyhissä perheissä ennen nukuttiin. Hellahuoneessa vanhemmat ja kuusi kakaraa. Pienimmät nukkui lipaston laatikoissa ja isommille levitettiin patjoja lattialle. Vanhemmilla oli sivusta vedettävä vuodesohva tai heteka. Ei siinä mitään lasuja tehty, kun sopu sijaa antoi.
No siis jos siellä on ilmanvaihto kunnossa niin ei kait siinä, lapsethan tykkää nukkua kaikissa ihme koloissa ja teltoissa muutenkin. Patjaa ois kyllä hyvä nostaa välillä lattialta ettei homehdu kun kosteus jää muhimaan.
Mä rakensin lapsena tietsikkahuoneen vaatehuoneeseen. Ainoat neliöt mitä talossa oli otettavissa käyttöön. Ei ollut ikkunaa ja ihan hemmetin kuuma pätsi. Paras silti ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pöllö, vaan Hagrid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pöllö, vaan Hagrid.
Pöllö tuo ensimmäisen kirjeen, ja toisen ja ... Mutta jos kirjettä ei anneta lapselle, tuo Hagrid sen kirjeen ja vie lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Haluaako lapsi itse nukkua siellä?
Lapsi alle 3v ja ei paljoa puhu
Mä olisin lapsena noin. 7 vuotiaana juurikin halunnut tehdä oman huoneen vaatehuoneeseen. Vanhemmille se ei sopinut ja olin tosi pettynyt asiassa. Muutettiin myöhemmin isompaan asuntoon ja sain oman huoneen. Mutta, muistan kyllä hyvin, miten pettynyt olin kun en saanut muuttaa vaatehuoneeseen patjalle nukkumaan.
japanilaisilla on kapselihotelleja
Minä halusin lapsena nukkua portaiden alla olevassa kolossa, vaikka minulla oli oma iso huone. Se lokeromainen tunnelma oli mukava ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten on ap:n oma kehitys?
Sellainen etten missään nimessä pistäisi omia lapsia kaappiin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää lasu ja heti. Alle 3-vuotias nukkuu komerossa patjalla? Meillä samanikäinen kaipaa usein vielä viereen yöllä.
Miksi lapset pakotettiin kasarilla parvisänkyyn, jos olisi halunnut normaalin sängyn. Mikä järkytys.