Luusereita ne, jotka käyttävät sairasloman loppuun vaikka eivät ole sairaita
Itse olen niitä, jotka menevät töihin "pää kainalossa" - eli jos sairaslomalla olen, niin olen sitten ihan oikeasti sairas. Eikä minulla tulisi mieleenkään keikkua kaupungilla sairaslomani aikana!
Kommentit (32)
sairaslapuissa pitäisi tarkemmin lukea, että mikäli tervehtyy aikaisemmin, työntekijä on velvollinen menemään töihin takaisin. Kaikki eivät sitä ilmeisesti ole sisäistäneet tai pummivat vain ihan tahallaan.
ei työnantaja ainkaan saa ottaa töihin jos on voimassaoleva sairaslomatodistus. Siis sairausloman aikana ei saa olla töissä.
sairaslomalla töihintulokielto niitä pidempiä lomia, joilta työnantaja saa Kelalta korvauksen?
Sama täällä, tunnen tapauksia joissa saatu "sairaan" pitkä sairis ja ollaan sit harrastettu, matkusteltu jne. No toivottavasti tämä ei ole liian yleistä. Mutta kyllähän tässä sosialidemokratian aikaansaamassa hyvinvointiyhteiskunnassa se on aika helppoa. Toisaalta en ymmärrä niitäkään, jotka töitä paiskovat tosi sairaana saadakseen itselleen jonkun sädekehän. Meitä on moneksi ja tunnen tuskasi. Ja joo, moraali on aika lailla hukassa joillakin. T. yksityisyrittäjä
olen yrittäjä ja voin kertoa, että nuo ovat juuri niitä jotka ensimmäisenä joutuvat pihalle kun työntekijöitä vähennetään esim. taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Kosto on suloinen..
kesä- tai joululoman tms yhteyteen niin saavat kivasti pidennettyä lomiansa! Ja ihan pokkana vieläpä. Pitävät sitä niin normaalina, että kertoilevat työtovereilleenkin näin tekevänsä, hyvä ettei työnantajalleenkin.
Ja sain pitkän sairausloman. Töihin ei saanut mennä, vaikka jalka parani odotettua nopeammin juuri tuosta vakuutussyystä. Kai olisin voinut käydä lääkärissä hakemassa terveen paperit, mutta tutulle sijaiselle oli kirjoitettu työsopimus saikkuni ajaksi. En kehdannut viedä häneltä leipää suusta..Olin siis luuseri:(
ei työnantaja ainkaan saa ottaa töihin jos on voimassaoleva sairaslomatodistus. Siis sairausloman aikana ei saa olla töissä.
Kerran olen sen mokan tehnyt, että menin töihin kesken sairasloman. No, sittenpä olikin hirveä ruljanssi saada se sairasloma kumottua, koska muussa tapauksessa työnantaja oli velvollinen merkkaamaan minut sairaaksi, vaikka olinkin töissä.
ihminen voisi itse arvioida, pystyykö esim. päivän tai kahden päästä tulemaan töihin. Mutta jos on lääkäriin heti ekasta päivästä käskytetty ja lääkäri antaa kolme päivää sairaslomaa, kyllä maallikon toisaalta on vähän vaikea sitten arvioida, miksi sai juuri kolme päivää tai neljä. Lääkäri ehkä jopa maininnut, että jälkitauteja pitää välttää, parantua kunnolla jne.
Tietysti jos teillä on työterveyspalvelut käytössä, seuraava ei koske ap:n yritystä, mutta kyllä minusta työnantajat saisivat miettiä, onko ihan yhteiskunnan rahojen oikein käyttöä se, että laitetaan ihmiset terveysasemia ruuhkauttamaan flunssan takia vain siksi, ettei työnantaja itse osaa valita luotettavia työntekijöitä.
vaikka ihminen olisikin terve ulkoisesti ennen kuin saikku loppuu, tarvitsee elimistö aikaa parantumiseen. ja hyvä olisikin käyttää se loma loma loppuun asti, sillä puolikuntoisena töihin paluu voi olla kohtalokasta.
jokainen yrittäjä tietää, että vakuutukset on voimassa tietenkin myös silloin jos sairaslomalainen on töissä. Kannattaa jakaa tietoa oikeasti fiksuille työntekijöillekin.
voimassa sairaslomalla, joten töihin ei saa mennä silloin.