Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten monille nuorilla opiskelevilla vanhemmilla on varaa ostaa lapsilleen Ticketin tai Reimatecin

Vierailija
10.04.2009 |

ulkoasut ja lisäksi kalliita merkki-sisävaatteita? Lisäksi itsekin ovat nätisti puettuja uusiin ja kivoihin vaatteisiin. Ihmettelen.

Olen huomannut että nuorilla on jotenkin varaa panostaa noihin, miten ihmeessä?

Meillä molemmat käymme töissä mutta silti koetaan että olisi yli varojemme ostaa lapsillemme sekä talveksi että kevääksi hienot merkkihaalarit ja lisäksi kaikki sisävaatteet merkkivaatetta ja uutena kaikki. Itsekin käytämme samoja vaatteita vuosikausia ja lapsille ostetaan kirppareilta paljon.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskelija, mies töissä. Meillä on varaa panostaa vaatteisiin ja sisustukseen, kun ei ole megaisoa asuntolainaa, vaan asutaan vuokralla. Me syntiset :D

Vierailija
22/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhemmat tuntuvat avustavan aika paljon, ostavat lapsenlapsille ulkovaatteet ja -kengät, maksavat harrastuksia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kevätpuvut, pipot, hanskat maksoivat yhteensä 65eur.

On hyvä laatuiset vaikkei "merkkivaatteita". Miksi?? Siksi etten ole niin merkkien perään, enemmän ratkaisevat laatu ja kestävyys. Halpa ei ole aina "huonoa". Jos ajattelisin ostaa joka ikinen kevät, syksy uudet vermeet saisin varmaan yli 600eur menemään sen siliän tien. Lapset kasvavat niin nopeaa tahtia ettei perässä meinaa kestää :))

Vaikka taloudessa on kaksi töissä käyvää, on kuluja ihan tarpeeksi muutenkin. Ei lapset kaho onko päällä reimatec vaiko joku muu. Riittää kuhan vaatteissa on hyvä olla. Vanhempien korvien välissä on tuo merkkien perässä juokseminen.

Vierailija
24/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhemmat tuntuvat avustavan aika paljon, ostavat lapsenlapsille ulkovaatteet ja -kengät, maksavat harrastuksia jne.

me ei ostettu mitään itse kun vauva syntyi. Kaikki tuli isovanhemmilta (vaunut, sänky, hoitopöytä,turvakaukalo yms.). Vaatteitakin sain niin paljon, että ei tarvinnut itse pitkään aikaan ostaa.

Nykyään ostan pääosin kaikki itse, mutta mun lapsi ei kulje kylläkään merkkihaalareissa. Ei ole varaa ostaa ja halvemmatkin toimii hyvin, kenkiin panostan kyllä.

Vierailija
25/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää haalari keskustelut on täällä joka vitun päivä. Kenellä on varaa ostaa lapselle merkki haalari. Hei haloo. Taidat olla kateellinen siitä mitä muilla on. Istutko puistossa ja kyttäät mitä merkkiä muut käyttää.

Yhdessä ketjussa päästiin jo siihen tulokseen että pitää tienata 100 000€/kk että on teidän mielestä varaa ostaa Reimatec haalari.

Antakaa jo olla.

Vierailija
26/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe - isä 23v amk -opiskelija, minä äiti 24v kotona kotihoidontuella, lapset 7v ja 2v. (huom. aion olla kotona vielä pitkään, joten taloudellista ongelmaa meillä ei opiskeliperheenä kuitenkaan ole)

En ole yhtäkään käytettyä vaattetta / tavaraa ostanut lapsille, (enkä kyllä itsellekkään). Meillä on Emmaljungan vaunut, TrippTrapp, isommalla lapsella merkki pyörät, rullaluistimet, sukset, luistimet, Reimatecia, Legoa - niin sisä kuin ulkovaatteetkin ovat pääasiassa merkkivaatteita (mutta myös H&M, Lindex ym.) EN TINGI MISTÄÄN LASTEN KOHDALLA! Opetan heidät kuitenkin arvostamaan sitä mitä saavat.

Eikä meillä muukaan elämä kärsi opiskeluvaiheesta - On meillä 42" taulutelevisio, 2 autoa, maastopyörät hankittiin juuri viime vuoden puolella. Kylpyläreissuja tehdään ja kesällä reissataan ympäri Suomen. (Ulkomaanmatkoja ei harrasteta)

MiIKSI - koska pienituloisilla-opiskelija perheitä tuetaan tässä maassa huomattavan hyvin, mun mielestä siis hyvin. Opiskelija perheenä asumme myös vuokralla - uudessa rivitalo kolmiossa, vuokra sisältäen veden ja lämmityksen n. 300e asumistuen jälkeen, eli ainoat asumiskustannutkset kuukautta kohden 300e!!!

Ei se kaikkea selitä, niin kuin on tullut esillekkin isovanhemmat ovat yleensä nuorten perheen taloudessa mukana jollakin tavalla. Meillä on innokkaat isovanhemmat jotka tarjoutuvat rahoittamaan isompia hankintoja - ihan hyvää hyvyyttään.

Pitäähän tässä silti miehen tehdä opiskelun ohessa töitä - tällä hetkellä ei nosta opintotukea, kun tulorajat ylittyisivät muuten. Kesät on myös niitä aikoja kun painetaan töitä - talven varalle pennosia säästöön.Eli ihan hyvätuloisia mun mielestä ollaan :) Verraten mm. moniin keskituloisiin perheisiin, meillä on itseasiassa aikasta hyvinkin talous asiat. Menot on meillä myös kohtuulliset - no kuntosalikorttia minulla, lapsilla muskaria - mutta ei lehtitilauksia, ravintoloissa käydään todella harvoin. Ruokakauppa on se missä on myös pystynyt nipistämään pennosia - ostaa viikon ruuat kerralla. Tekee perus kotiruokaa, ei eineksiä, herkutellaan harvoin ja alkoholi ei uppoa myöskään.

Ja joku epäili että koti sitten voi olla se mikä "kärsii" ulkonäköasioissa - Meillä ainakin on viimisen päälle sohvat jne. Olkkarin mattokin maksoi yli 300e.

Näin.

Vierailija
27/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perusta niihin!

Vierailija
28/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni opiskelija perhe siis vuokralla ja sitä myöten asumiskustannukset pienemmät. Jää elämiseen enemmän - jotain hyvää vuokralla asumisestakin :D

Vierailija
29/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin laitettiin lapsilisät lasten tileille ja aina oli omaa rahaa tuhlattavaksi. Nyt ei tulisi kuuloonkaan kun on yli 10 vuotta valmistumisesta ja asunto- ja autolainat päällä. Rahat ei riitä yhtään mihinkään ja ollaan jouduttu lainaamaan lapsilta ne niille lahjoittamamme lapsilisät takas. toivottavasti joskus saadaan palautettua :(

Vierailija
30/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niistä sen, minkä on maksanutkin, usein jopa enemmän. Kun ahkeraan kiertää alet ja kampanjat ym. ja on vähän kärryillä mikä on in, niin kyllä se kannattaakin. Eikä tarvitse edes ostaa "merkkikamoja" tienatakseen näin. Lindexit, H&M:t ja KappAhlit lähestyvät jatkuvasti kanta-asiakkaitaan erilaisilla kampanjoilla ja monet niistäkin vaatteista on aika haluttuja.

.

kaiken alesta niin että saan KAIKESTA aina takaisin vähintään sen mitä olen itse maksanut. Meidän lapsilla AINA kalliit merkkivaatteet, niin sisä kuin ulkovaatteetkin koska olemme köyhiä. Halvoilla vaatteilla ei ole MITÄÄN jälleenmyyntiarvoa kun taas reimateceistä ja merkkivaatteista saa aina omat pois. Ostin monet reimatec talvihaalari muutamalla kympillä uutena täksi talveksi. Talven aikana ostin kevätvaatteiksi lennen uuden haalarin 10e, täysin vedenpitävä active haalari, reimatecin muutamalla kympillä jne jne. ensi talveksi on kaikki reimatecit jo ostettu ihan halvalla, haalarit, pipot ja hanskat. kengät ostan uudenveroisena kirpparilta sitten lähempänä kun osaan arvioida koon. juuri ostin superfit goretexit uudet 8 eurolla ovh jotain 70 -80 e.

Vierailija
31/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten pitää olla kunnolliset. Ja käyn usein Reiman tehtaanmyymälässä, sieltä tekee edukkaita löytöjä. Esim. ostin ensi talveksi 7-vuotiaalle reimatec-toppapuvun (housut ja takki) 69e. Sillä ahalla oon täällä treella nähnyt tarjouksessa tekkitakkeja=) (siis pelkkiä takka maksanut saman verran tarjouksessa)

Vierailija
32/32 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksoimme kaiken, kun olimme työssäkäyviä ja varat ei riittäneet ihan fiineimpiin juttuihin mutta opiskeleva sisko sitten sai lapsilleen isovanhempien sponssaamana hienot muotivaunut ja lapsilla on aina hienoimmat ulkovaatteet ja kengät. Ja sisko siis köyhäopiskelija. Niin se käy.