Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei vapaaehtoisesti yksilapsiset:

Vierailija
10.04.2009 |

Kauanko sinulla kesti hyväksyä, ettet voi saada enää lisää lapsia?

Meidän poika täyttää jo kohta viisi, enkä vieläkään ole päässyt yli siitä surusta, etten voi saada enää lisää lapsia...En kuitenkaan ilkeä tunnustaa tätä muualla kuin anonyymisti täällä palstalla, koska muuten minut leimataan helposti ahneaksi ja epäkiitolliseksi ym.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen tunteesi... Itse kärsin sekundäärisestä lapsettomuudesta vuosia ja kolmeen vuoteen ei mennyt päivääkään, etten olisi tuntenut pohjatonta kaipausta lähes joka hetki... En tiedä kauan sitä olisi jatkunut... me saimme kaivatun toisen lapsemme (kuuden vuoden ikäero) joten tuska päättyi onneen.

Uskon kuitenkin että aika auttaa... vaikka hyväksymisessä voi kestää vuosikausia. Toivottavasti saat tukea!!! Sinulla on oikeus kaivata ja surra, vaikka oletkin "vain" sekundäärisesti lapseton.

Vierailija
2/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hetki ahdistaa niiiiiiin vietävästi. ivf-poika on 3,5 v, ja toinen raskauteni päättyi juuri km:n. ihan kauheaa ahdistusta poden siitä seuraavasta syntymättömästä lapsesta, mitä jos sitä ei koskaan tule??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen hoidoilla. Mulla on vaikea endometrioosi. Selvisi juuri että mulla on jotain uutta häikkää, jotka tekee raskautumisen entistäkin mahdottomammaksi. Oon aika shokissa. Onko meidän perhe tässä :( Olen itse monilapsisesta perheestä.

Vierailija
4/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainokaisemme on nyt 4v, ja toista yritetään nyt ivf-hoidoilla. Masentaa, mutta masentaisi paljon enemmän jos ei olisi yhtään lasta, nythän meillä on kuitenkin tämä yksi kullanmuru.

Vierailija
5/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen surutyötä edelleen.

Itken kellarissa, kun pakkaan pieneksi jääneitä vaatteita eteenpäin annettavaksi. Nieleskelen kyyneneleitä, kun pidän kaverin vauvaa sylissä. Luen vauvalehtiä ja mietin, minkälaiset vaunut olisin valinnut, jos olisin saanut vauvan. Halaan lastani liian pitkään, kun herkistyn miettimään hänen ainutlaatuisuuttaan. Katselen hänen vauvakuviaan kyyneleet silmissä, kunnes hän kysyy "Äiti, etkö halua, että kasvan isoksi ollenkaan?".

Paljon on siis vielä surua sydämessäni :-(

Vierailija
6/6 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole vieläkään hyväksynyt sitä etten saa toista lasta