kamala kurkkukipu 4 pv, v-pen ei auta, mikä mulla on?
Onko kellään ollut vastaavaa tai onko lääkäriä paikalla?
Mulla siis aivan hirveä kurkkukipu, nieleminen on yhtä tuskaa ja viime yönä itkin kun kurkku on niin kipeä. Nielu/kitarisat ihan punaiset, turvonneet ja siellä on myös ihan vähän jotain valkoista peitettä.Eilen otettu nieluviljely ja tulos tulee vasta lauantaina. Pikatesti näytti negatiivista streptokokkiangiinalle...Kävin pari viikkoa sitten toisella lääkärillä kurkkukivusta/poskiontelontulehduksesta ja sain siihen antibioottia mutta nyt kurkkukipu iski uudestaan eikä mene pois=(
Löytyi kaapista vanhan v-pen paketin jota aloin ottamaan vaikka lääkäri halusi odottaa lauantaihin mutta halusin kokeilla josko auttaisi sillä tuska niin kamala. aloitin eilen illalla eikä penisilliinistä ole ollut apua..=(
Mikä mulla on? Mononukleoosia sairaanhoitajatäti neuvonnassa ehdotti kun yritin soitella apua jostain...Onko jollain ollut kurkkupaisetta ja miten sen näkee/ miltä se tuntuu?
Kommentit (7)
aika idiootti jos alat ite antibiootteja vetämään. ja penisilliini ei todellakaan auta päivässä vaan menee useampi päivä, vähintään joku 3-4 ennen kuin alkaa edes vähän auttamaan.
kuulostaa pusutaudilta. sen näkee vissiin jollain testillä mutta "ulkonäöltään" ei eroa mitenkään muista kurkkutulehduksista.
mua alko oikein vituttaa tää juttu..
3
täähän on ihan lääkärikohtaista myöntääkö ennen viljelyä penisilliinin vai ei. Edellinen lääkäri ei ottanut mitään kokeita ja kurkussa oli samassa kohdassa valkoista peitettä - määräsi heti antibioottikuurin...tosin auttoi poskiontelotulehdukseen mutta kurkkukipu palasi.mulla kuitenkin valkoista katetta nielussa joten ajattelin että jos on angiinaa niin saisin v-penistä heti helpotusta ja voihan ollakin että angiinaa on ja mulle kuuri vielä määrätään. En koe suuria tunnontuskia nyt siitä, että en toiselta lääkäriltä kysynyt asiaa. Taidan olla tosi idiotti;)
Yleensä penisilliini auttaa melkein samana päivänä angiinaan.
arvaili monoukleoosia, siihen ei sit auta edes antibiootit. se vaan on kärsittävä.
-3
kestää silloin 5-7 pv parantua, nimim. juuri taudista toipunut.
jos on niin pitäis kyllä parissa päivässä alkaa helpottaa- farmaseutti
Mutta ei kyllä kannattaisi mennä itse itseään lääkitsemään....