Kantoliinailusta
Onko kokemuksia? Lähinnä siis mietin että onko näillä eri hintaisilla malleilla mitä eroa? Trikooliinaa harkitsen esikoisen käyttöön, onko kuinka paljon eroa esim. vauvatarvikeliikkeen satasen liinalla ja marketissa myytävässä 55 euron liinalla? Ja mikä olisi aloittelijalle helppo malli? Nimimerkillä esikoistaan odottava eikä enää muuta hankittavaa keksi...
Kommentit (15)
ja oon tykännyt, hyvin toimii. En kylläkään oo mitään muunlaista ikinä kokeillut. Mutta se materiaali tuntuu hyvältä päällä eikä hiosta. Liina on myös tarpeeksi leveä.
Sen liinanhan voi solmia tosi monella eri tavalla, ja tuossa marketin liinassa on mukana hyvät kuvalliset käyttöohjeet vähintään viidelle eri tavalle solmia (en muista tarkkaan kun liina on nyt lainassa mun siskolla).
Solmiminen on mun mielestä tosi helppoa, ja mieskin oppi sen aika nopeasti...:). Ja miehen 13-vuotias sukulaistyttö, joka lomamatkalla halusi kantaa meidän poikaa paljon liinassa.
Mä suosittelen liinan hankkimista, ja kyllä tuolla marketin versiolla pärjää ihan hyvin.
Kallishan se on, mutta älyttömän helppo käyttää, ohut, viileä ja helposti mukana kulkeva. Minulla on ollut monia liinoja ja olen kaikkia innokkaasti käyttänyt, mutta Hugga oli ehdottomasti paras kesävauvan kanssa. Jos vauva syntyy viileämpään vuodenaikaan tai haluat kanniskella vauvaa ulkona syksyllä liinassa, kannattaa panostaa paksumpaan trikooliinaan. Liinoissa on sama kuin kaikessa muussakin, eli halvalla ei saa hyvää, kannattaa siis maksaa vähän enemmän mieluummin kuin pihistellä.
tämä on kyllä vahva vaihtoehto! Hinta on sopivan edullinen kokeiltavaksi ja jos kerran kokemuksetkin on positiivisia niin taidan laittaa tilauksen sisään :)
http://www.pikkuruu.fi/mallisto.html
Kotimainen ja itse olin tosi tyytyväinen. Liinan voi hyvin ostaa käytettynä;
oletko jo tutustunut Kantoliinakanavaan?
http://www.kantoliinakanava.fi/
Ensinnäkin sillä kantaa max. 5kk ja sitten se on jo liian hepponen eli ei tunnu enää kivalta... Tosiekseen se on ulkolainen liina......
No ei paljoa muuta markkinoilla ollut kun ekaani odotin, mutta nykyään ei muuta voi suositella adottajalle kuin ehdottomasti Mam ECO
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/mameco.html
Tällä kantaa oikeati melkein 1v asti joka on se yleisin ajankohta jolloin porukka lopettaa kantamisen....
Eli mikäli ei halua ostaa kudttua liinaa siinä 4-5kk kohdalla niin Mam ECO on ainoa vaihtoehto :)
Noita löytyy sillointällöin jo Babyidean kirppariltakin.
Mutta jos ei tuo kiinnosta niin osta sitten joku kotimainen..... Turha lähettää rahojaan Australiaaa rikastuttamaan ;)
Meillä ei ole kylläkään kovin isoa lasta.. Nolla käyrällä menee niin pituus kuin painokin.
Vosit yllättyä miten erilaista on kantaa kunnon liinalla yli puoli vuotiasta :)
ja ihan samaa mielta etta liina venyy polviin kun lapsi on n. 6 kk, koko ajan saa olla kiskomassa ylospain/parantelemassa sidontaa. Ja meidan lapset ovat olleet hentoja ja kevyita... En tieda onko kaikki trikooliinat nain huonoja tassa mielessa. Itse pidan enemman kudotusta liinasta juuri tasta syysta.
ekan vuotensa Pikku Ruussa. Erinomaisen hyvä liina. Ostin vielä 2-laatuisen (oli puolisenttinen parsittu reikä liinan päässä), joten ei edes maksanut montaa kymppiä.
Minulla on myös kudottu Hoppediz. Hieman vaikeampi käyttää aluksi mutta kaunis ja jämäkkä. Vähemmälle käytölle kuitenkin jäi kuin ihanan kevyt Pikku Ruu. Ajattelin että isommalla tuo kudottu olisi hyvä, mutta eipä sitä enää ole tarvinnut kovin paljon käyttää kun on voinut lähettää tytön isoveljensä kanssa leikkimään eikä häntä tarvitse koko ajan kanniskella mukana kotioloissa kuten pikkuvauvana.
Kantoliina oli kyllä huippuostos. Olisinpa tajunnut hommata sellaisen jo esikoisen vauva-aikana. Olisi ollut niiiiin paljon helpompaa.
On vaan ollut ihan hyvän tuntuista kantaa huggalla, etten ole edes ajatellut, että joku voisi tuntua paremmaltakin. Mikä siitä tekee erilaista? Omani ei ainakaan paina mistään ja lapsi pysyy hyvin oikeassa kohdassa. 9
kanssa huono kokemus Hug-a-bubista, kun lapsi kasvaa (ja ihan on normaalipainoinen). Venynyt on ja joutuu korjailee, Ei todellakaan hintansa väärti. Ja se nyt on aika höpöä, ettei laatua saisi kun isolla rahalla. Naapurilla oli ihan viidenkympin liina ja toimi pidempään. Koetin sitä itsekin ja sellaisen seuraavalle hankin. Näin meillä siis...
ja pysyy tiiviimmin omaa kroppaasi vasten :)
JA selkään ei Huggalla saa ollenkaan :) Siihen pitää olla kudottu.
AIniin ja kauanko sillä Huggalla kannat? Puoli tuntia? Nimittän kudotulla jaksaa kantaa tuntitolkulla isoakin lasta :)
Ihan varmasti jaksaa jollain tämän tyylisellä selkäsidonnallakin kantaa tunteja verrattuna vaikka ergonomisiin kantoreppuihinkin :)
Tuubista löytyy varmaan kaikki maailman sidonnat, että siitä ei voi olla kiinni etteikä osaisis :)
ensimmäistä liinaa pikkuvauvalle ostaessa ei kannata ajatella miltä siinä tuntuu kantaa 15 kiloista yksivuotiasta selässä. Trikooliinalla on helppo aloittaa kantaminen kun vauva on vielä kevyt ja solmimistaidot alkutekijöissään. Sitten kun siihen yhteen liinaan ihastuu tekee mieli hommata toinen. Sitten voi ostaa jo vähän kalliimman ja jämäkämmän, kun tietää että ostos ei jää käyttämättä.
Pikku-Ruu-fani
että nimenomaan kannattaa aina aloittelijalle vastasyntyneen kanssa suositella sitä MAM ECOa ja ihan vain siksi, että se kantaminen Huggatyylisillä liinoilla alkaa tusnutmaan ikävältä siinä 5kk vaihessa ja sitten se liinailu tyssää siihen kun ei osaa/jaksa ottaa selvää, että se vika EI ole kannettavassa ja sen painossa vaan ainoastaan liinassa :)
Tuossa vaiheessa nimittäin se univelka on vielä melkoinen....
Mutta MAM ECOlla pääsee sinne 1v asti mukavasti ja sitten jos tykkää jatkaa kantamista niin hankkii sen kudotun
http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath…