Esikoisella muurahainen oli muumahainen ja hämähäkki tietysti hämäläinen.
Ja usein kaupungilla kulkiessa höpötti jostain vespaatista. "Äsken oli se vespaatti tuolla" jne.
Vielä tänäkään päivänä en tiedä, mikä vespaatti on, poika itse muistaa sen sanan, mutta ei osaa enää kertoa, mitä sillä tarkoitti.
Kommentit (6)
Esikoisella se oli se klassinen mulkku, onneksi oppi ärrän nopeasti!
Tämä on totta tältä päivältä. Meidän kuopus (4,5 v.). katkas reippasti rairuohon ja tuli mun luokse, kun ruokaa laitoin ja sanoi, että äiti, tässä sitä heinäsipulia (tarkoitti ruohosipulia), se on niin hyvää. No, ruohosipulitkin on jo kylvetty, että mitäs tosta pikkufibasta, rairuohoasetelma on kyllä vähän kalju...
Minä olin puhunut lapsena naapurintädistä nimellä piipotati, ei ole selvinnyt mulle eikä äidille eikä naapurin tädille, mistä lie tullut (ei viittaa esim. nimeen).
puhui hämäläisistä pienenä. :) En muista enää, olivatko hämähäkkejä, taisivat olla. Kaikenlaisia hassuja sanoja ja juttuja on tullut lapsen suusta. Kohta kuopus alkaa puhumaan. Saa nähdä, mitä juttua tulee. :)
Yks outo sana, mistä esikoinen (3v) edelleen puhuu, on Ansaloole. Kuulemma se on joku ihminen, mutta ei osaa kertoa tarkemmin.
Vespaattiin en osaa sanoa mitään...