Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökkikausia alkamassa, ethän tänä kesänäkin tule maanantaina töihin valittamaan mökkeilypuuhista

Vierailija
09.04.2009 |

Olen kertakaikkisen kyllästynyt kuuntelelmaan miten nuo kahden auton ja mökin omistjat tulevat maanantaina töihin ja aloittavat vonkumisen miten paljon ovat haravoineet ja lapioineet ja maalanneet viikonloppuna että mökki on ja saadaan kuntoon. Ei kiinnosta. Mitäs olette mökkinne hommanneet, jos sen haluaa pitää, niin huoitaa hommat ilman valitusta.

Ei ole mökkiä, lomailemme kaupungissa ja hotelleissa tai vuokramökeillä ja meillä on aikaa toisillemme sekä levolle. Ethän siis sinä valita työstä jonka itse olet itsellesi hommannut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ruikutusta ja kitinää työn määrästä ja mökin askeettisista oloista.

Mutta pakko kuitenkin käydä siellä mökillä.

Vanhempi sukupolvi nimenomaan nauttii siitä, että pääsee mökille "puuhailemaan", vissiin maaseutulapsuuden nostalgisointia tms.

Mitäköhän kaikille Suomen mökeille tapahtuu kun suurista ikäluokista aika jättää? Myydään ökyvenäläisille, jotka rakentavat tilalle hulppeita huviloita?

Vierailija
2/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökin hommaa, niin tottakai siitä on työtä. Kaikkiko pitää olla valmiiksi passattuna nenän eteen?

Meillä ei ole mökillämmme juoksevia vesiä, pesukone on mallia pulsaattori ja huussi kompostoiva, haravoida tarttee ja kaikki on ihan erilaista kuin kaupungissa. Ja nautin siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä sinäkään tule valittamaan minulle miten huono oli taas vuokramökki ja varustelutaso ei ollut sitä mitä luvattiin. Ranta oli huono ja vene vuosi jne. Hotellissa oli tyly palvelut, lapsia ei otettu huomioon kunnolla ja aamupalakin lopussa tai huono muuten. Kaikki säästöt meni ja vähän enemmänkin. Mukulat kilju autossa kun ajoitte paikasta a paikkaan b koko hela kesän. Kaupungissakin oli niin kauheen hiljaista, ihan kuollutta. Voi miten kiva kun taas pääsi töihin, loma oli pelkkää stressiä ja rahan menoa.

Vierailija
4/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua välillä kaikki se "työ" mitä mökillä on. Silti kyllä nautin mökkeilystä. Enkä ole koskaan tajunnut, ettei negatiivisista asioista saisi sanoa/puhua.

Meillä on mökillä sähkö, mutta ei juoksevaa vettä, on ulkovessa, peseytymismahdollisuus saunassa (pesuvadein). Talousvesi kannetaan ämpärillä kaivosta.

Vaikka välillä tympii kaikki työmäärä (haravoinnit jne) niin nautin mökkeilystä. Ja kyllähän niitä kesän aikana tulee monia päiviä kun makoilee laiturilla hyvän kirjan kanssa lasten melskatessa rannalla ja meressä.

Kyllähän ainakin alkeellisempi mökki on aikamoinen työleiri näin keväisin ennen mökkikauden alkua, ei se silti tarkoita etteikö siitä mökkeilystä nauttisi.

Aika hassu ajatus, että jos on mökki niin siihen liittyvästä ei saa sanoa mitään negatiivista. Tuskin kukaan, joka aidosti inhoaa kaikkea mökkeilyyn liittyvää, hankkii sitä mökkiä

Vierailija
5/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva ihan voimien äärirajoilla tehdä vaikka polttopuita. Niistä valittaminen töissä on oikein hauskaa...

Vierailija
6/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertakaikkisen kyllästynyt kuuntelelmaan miten nuo kahden auton ja mökin omistjat tulevat maanantaina töihin ja aloittavat vonkumisen miten paljon ovat haravoineet ja lapioineet ja maalanneet viikonloppuna että mökki on ja saadaan kuntoon. Ei kiinnosta. Mitäs olette mökkinne hommanneet, jos sen haluaa pitää, niin huoitaa hommat ilman valitusta.

Ei ole mökkiä, lomailemme kaupungissa ja hotelleissa tai vuokramökeillä ja meillä on aikaa toisillemme sekä levolle. Ethän siis sinä valita työstä jonka itse olet itsellesi hommannut.

Vierailija
7/7 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole törmännyt tollaiseen. Ne joilla on mökki, yleensä kehuvat miten oli ihanaa kun sai koko kesän viettää mökillä ja loma loppui kesken. Lepäilivät, ottivat aurinkoa, vieraita kävi ja pihaa/mökkiä saivat kivasti laitettua kuntoon.