En ymmärrä miksi ette käytä yöllä kroonikkovaippaa jos teillä on kasteleva lapsi
Mietin monta kertaa täällä esillä ollutta ongelmaa kun lapsi on yökastelija.
Missä on teidän järki mammat? En käsitä ettei sille lapselle laiteta yövaippaa tyyliin vanhukset ja vammaiset laitoksissa ja kotihoidossa.
Kaikista järkevintä ja säästäisi pyykkiä vietävästi + lisäksi muovitettu frotee.
Toinen juttu on että miski sitä lasta ei voi yöllä esim. kahden aikoihin herättää kuselle ja valvoa että tekee ja sitten jatketaan unia.
Yksinkertaisia ohjeita yksinkertaisille ihmisille ja aivan ilmaiseksi olkaa vaan hyvät.
Kommentit (38)
Eikä ainakaan niin fiksu kun haluaa vaikuttaa...
kun 8v kusee alleen, niin joka paikka lorisee.
yökastelu rassaa lasta muutenkin niin pitääkö vielä vaipalla nöyrryyttää isoa lasta?? törkeetä
ja vertaus kuukautisiin on minusta huonoin mahdollinen.
En ymmärrä mikä ongelma on heittää ne petivaatteet koneeseen? heti kun laittaa niin riittää todennäk. ihan pikapesu. Ehtii siinä aamutoimien aikaan pestä, sit kuivumaan ja illalla on kuivat taas.
Ja jos ei nyt ehdi kuivua, niin kyllä vaihtopeti vaatteet löytyy joka taloudesta.
heillä ole kokemusta asiasta. Minusta osoittaa aikamoista järjenköyhyyttä tullaa saarnaamaan asiasta josta ei ole hajuakaan.
Meillä poika 5v käyttää vaippoja öisin. Joskus vaippa on täysin kuiva, joskus täysi, joskus myös sänky lainehtii vaipasta huolimatta. Tämä on arkea. Asiasta ei tehdä sen suurempaa numeroa. Odotamme lapsen kypsymistä. Yöherättelyt eivät auta, ei juomisten rajoitukset, ei mikään muu kuin aika. Sama vaiva on ollut niin isällään, isoisällään kuin kahdella serkullaankin. Jos ei 6-vuotiaaksi mennessä ole kuivaksi oppinut, niin sitten voimme harkita hälytinpikkuhousunsuojaa.
mittatilausvaippoina. Meillä tosin vauvakin käyttää kestovaippoja, joten ei tule edes ylimääräisiä pesuja yövaipan vuoksi.
kestovaippojaa. Ihan siis pikkuhousujen mallisia housuvaippoja. Ei siis tule pissat sänkyyn ja poikaa ei hävetä niin kuin olisi vaippojen kohdalla.
Noita housuvaippoja voi ostaa esim. osoitteesta http://ninette.websites.fi
ap, että olet tuollaiset 'älynlahjat' saanut. :/ En voi käsittää, että noinkin julmia aikuisia (?) täältä löytyy..
Täällä puhuu naispuolinen entinen yökastelija, ja kuvitelkaa, kastelin vielä toisinaan 14-15 -vuotiaanakin! En uskaltanut lähteä kaverin luokse yökylään useinkaan, pelotti jos pissat tulee siellä sänkyyn. Vaippoja mulla ei ole koskaan ollut, enkä missään vaiheessa 'paha kastelija' ole ollut, sillä tätä ei tapahtunut joka yö läheskään. Teini-iässä rupesin laittamaan aina yö(kuukautis)siteen yökylässä, niin se olisi pitänyt jos pissa olisi tullut, tai näin ajattelin. Onneksi ei kylässä tullut koskaan.
Mutta siis pointti on, että tuollainen aikuinen kyllä tekee lapselle nöyryytetyn ja huonon olon, jos noin suhtautuu! Ei se ole lapsen vika, jos yökastelee. Meillä äiti suhtautui kasteluun niin, etten edes juuri tajunnut hävetä sitä, en tuntenut onneksi huonommuutta tai nöyryytystä. Kiitos äidilleni siitä! Ajatella jos minulla olisi tuollainen äiti, millainen ap on, hyi en edes uskalla ajatellakaan...
Niin, että onnea vaan ap valitsemallasi tiellä.
t. lähes kolmikymppinen entinen yökastelija
nöyryyttävämpää, kun sänky kastuu. Mitä nöyryyttävää vaipan käytössä muka on, jos kerran on selkeä syy siihen.
Itsekin nukkuisin vaipoissa, jos olisin kastelija. En haluaisi pestä yhtenään lakanoita ja vielä pahempaa: patjaa. Sehän alkaa haista, jos ei pese.
Vaipassa ei ole mitään nöyryyttävää, jos sitä käyttää kastelun vuoksi.
Lapseni oli vielä eskari-ikäisenä päiväkastelija ja oli hieman noloa käyttää päivävaippaa, kun pelkäsin jonkun huomaavan housunkauluksesta. Onneksi on parantunut jo ylivenyttyneestä rakosta. Vaikka lirahduksia tuli vain noin kerran viikossa, niin kurjaahan se olisi ollut eskarissa.
Joskus olemme kokeilleet, ettei vaippaa laiteta, mutta siitä sängyn kastelusta seuraa armoton mielipaha lapselle. Parempi minusta käyttää vaippaa eikä tehdä siitä mitään numeroa.
Itse olen kastellut 8-vuotiaaksi, samoin äitini ja myös isäni! Eli tämä kulkee vahvasti suvussa.
ei siitä käyttääkö vaippaa vai ei!! Tollasta asennetta en juuri ymmärrä, että 'on häpee pissata sänkyynsä', vaikkei se edellisessä viestissä ollu noin sanottu, niin sitä se lapselle kuitenkin tarkoittaa!
Ja itse olisin varmaankin käyttänyt sitä vaippaa jos äiti olisi mulle sellaisen antanu/päättäny että sellaista käytetään.
Kamalia te aikuiset ihmiset.
-se vanhempi yökastelija
Siis te, joilla yli 5-vuotias kasteleva lapsi. Ei tarvii lasta rassata vaipalla eikä sängyn kastumisella. Lääke on myös turvallinen käyttää lapsellekin.
Tosin ihan normaaleja lasten housuvaippoja käyttää 16-26kg tarkoitettuja.
Ja on useampikin froteelakana, jos edellinen kastuu, niin saa heti tilalle puhtaan.
Herätän lapsen joka yö aamuyöstä ja yleensä tämä auttaa että vaippa pysyy kuivana. En kuitenkaan pysty ennustamaan mihin aikaan yöstä pissaa ja joskus voi tulla useammatkin pissat yössä.
Olen miettynyt, että tämä kun herättää yöllä pissalle, niin eikö sitä totu sitten siihen, että se pissa tulee yöllä, eikä opi ikinä pidättämään läpi yön ?
Meillä vaan vaippa ei pidä, kun sitä pissaa tulee niin paljon ja sen vuoksi herätän yöllä pissalle.
Minusta lapsi pitäisi tutkia, mutta lääkärit on eri mieltä. Ei vaan ole vielä valmis. Kuulemma joillakin kestää pidempään. Minusta 8v pitäisi jo hormoonitoiminta olla kunnossa.
Onneksi ei ole kastelijaa talossa mutta jos olisi kyllä vaipat olisi käytössä.
ja tuli mieleen että kastelevien äidit eivät ole edes valmiita kokeilemaan yövaippaa joka olisi järkevin ratkaisu.
Mitä hävettävää siinä olisi. Ainakin vähemmän pestävää ja lapsikaan ei olisi yltäpäältä märkä ja koko suihkun tarpeessa alapesut riittäisi.
Mutta kun on härkäpäisiä aikuisia jotka eivät ole halukkaita kriittisesti tarkastelemaan omia toimintamallejaan niin ongelma vaan jatkuu.
Ja todellakin yövaipat käytössä! Mulla kesti vähän aikaa tajuta, että jotkut ei todellakaan käytä vaippoja vaan pyykkäävät lakanoita mieluummin kuin pistävät sen yövaipan. Meillä riittää pyykkiä vaipasta huolimatta.Vaipattomuuden ymmärrän kyllä jos vahinkoja sattuu kerta viikossa, mutta melkein jokaöinen pissaaminen ja ei vaippaa - sitä en ymmärrä. Meillä ainakin sängyn kastuminen on lapsen mielestä tosi ikävää, vaipassa sen sijaan ei ole mitään ongelmaa. Olemme asian selittäneet niin kuin se on, onneksi tuttavapiirissä on fiksuja aikuisia eivätkä tee asiasta numeroa yökyläilyjen aikana!
Söi maksimi annostusta ja siltikään se ei auttanut yhtään.
Olen tosi pettynyt, uskoin kovasti lääkkeen apuun. Kyse siis 8v yökasteliasta.
Lisäksi ei saanut enää 20.00 jälkeen juotavaa mikä hankaloitti kovasti nukahtamista, sillä hänellä on aina illalla kova jano.
MInunkin poikani kasteli 5-vuotiaaksi saakka ja käytin hänellä vaippoja aina kun pissavahinkoja sattui tiheään tahtiin. En vaan tykkää, että ihminen, joka ei selvästikään ole kokenut itse ongelmaa tulee tänne neuvomaan ihmisiä tosi törkeään tyyliin!! T .se vähemmän fiksu 17