Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä ajatelleet, että kaupan kassalla voi alkaa pakkaamaan tavaroita heti

Vierailija
08.04.2009 |

eikä tarvitse seistä kassan vieressä odottamassa ja vasta maksun jälkeen aloittaa pakkaamista! Nopeuttaisi kaikkien asiointia ja lyhentäisi jonotusaikoja.

Tuli vaan mieleeni taas tänään kun arvon rouva seistä tönöttää kassan vieressä ja tavaraa on niin man pirusti eikä tule mielenkään aloittaa pakkaamista ennen maksua. Toinen samanlainen tapaus perään ja kassa on tukossa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat tottuneet harvaan asuttuna kansana, etta pakkaamaan kerkiaa sitten joskus. Ruuhkat on ihan erilaisia kuin esim. Lontoossa tai muissa isommissa kylissa, missa niita jonoja on ihan oikeasti ja ehka hiukan pidempiakin. Lidl:han kayttaa Saksan toimintatapaa, eli pakkaamatta takaisin karryyn ja kukin sitten omissa oloissaan pakkaa ne kasseihin tai suoraan autoonsa. Erittain tehokasta ja nopeaa.

No mutta kuitenkin, itsekin teen viikko-ostokset YKSIN kahden alle 3,5 vuotiaan kanssa (kun joku vaitti, ettei kerkea pakkaamaan, koska pitaa vahtia lapsia), ja aina on pakattu siihen mennessa kun kassa ilmoittaa loppusumman.

Teen nain:

-rahat valmiina pussissa (tai kortti) ja pussi ensimmaisena kassissa tai taskussa tai joskus nostan siihen kassalle. Tarkastan ennen kassalle menoa, etta missa rahat on.

-nostelen tavarat hihnalle siina jarjestyksessa kun haluan ne pakata. Eli esim. kaikki kylmatuotteet yhteen pussiin, toiseen kaikki siivoustarvikkeet, kolmanteen juomat jne. Myos tassa jarjestyksessa ne on helppo ja nopea laittaa kotona kaappeihin, kun tietaa, etta esim. taa kassi puretaan sinne siivouskomeroon jne.

Myoskaan ne rypaleet ei silloin survoonnu sinne maitopurkkien alle, kun niille on jo alunperin suunnitellut oman paikkansa. :) Eli sen muovipussin minne menee kaikki hedelmat jne.

-kun kassi pakattu, se nostetaan heti takaisin karryyn

Mulla on niin kiire elama, etta kauppaan mennaan ostoksille eika olemaan. No mutta toisaalta, mun koko elama on aika organisoitua ja tehokasta :) Kaiken a ja o on suunnittelu!

Vierailija
42/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa joku vei 3 valmiiksi pakattua kassia, kun olin maksamassa. Kauppa ei ottanut vastuuta, kun kukaan ei nähnyt tavaroiden pöllimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan ostokset tyylilläni. Joskus alan pakkaamaan joskus en.

Pikakassat saisi tulla suomeenkin. Max 5 tuotetta ostavat sen kassan kautta.

Tänään on ihan turha mennä kahden jälkeen hakemaan maitotölkkiä, kun maailmanloppu tulee pyhien vuoksi ja kaupat on tupaten täynnä hamstraavia asiakkaita.

Vierailija
44/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen samaa tahtia kun minä niitä hihnalle laitan. Jos on yksin kaupassa käymässä niin kuka niitä sitten pakkaa kun on vielä hihnalle laitettavaakin? Eihän niitä tavaroita voi muutenkaan pakata pussiin ihan miten sattuu, painavat ja laatikot täytyy pakata pohjalle ja herkemmät tuotteet päälle.

Vierailija
45/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Laita painavat tavarat kärryn toiseen päähän ja kevyet tai helposti rikkoutuvat toiseen päähän.Etsi jo kassajonossa maksuvälineet lähettyville.

Lastaa tavarat niin että painavat tuotteet eka esim kaikkki maidot ,limsat ,perunat,isot tölkit ym.sitten muut tuotteet ja viimeisenä pikku jugurtit, viilit, lehdet, karkit ,leivät ja ruukku tms salaatit

ota muovipussit käteen ja ilmoita kassalle muovipussien lukumäärä

Pakkaa ja väijy kun tuotteita on noin 5kpl jäljellä skannaamatta tule maksamaan

Jos on ruuhkaa ja olet niin sanotusti väärällä puolella kysy voitko maksaa sieltä.

Terveisin S-marketin kassa

Vierailija
46/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassat on niin nopeita, että laittavat niitä tuotteita siitä kassan läpi tasan samaan tahtiin kuin minä nostelen niitä hihnalle. Täytyis varmaan aina jäädä odottamaan, ettei koskaan tulis mentyä tyhjälle kassalle.

Vierailija
47/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla siis kuin saksassa

Vierailija
48/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaupassa käydään töiden jälkeen, ja ainakin minä vietän aikaani mieluummin perheen kanssa kotona kuin kaupassa...

-Pitää ehtiä bussiin, junaan tms. (kaikki ei kulje omalla autolla eikä kaikki bussit kuöje 5 min välein)

-Pitää ehtiä johonki muuhun jutuun (esim. vieraat tulee klo se ja se, itse on menossa johonkin ja käy vaan kaupassa silloin kun on päivän ainoa siihen sopiva aika jne)

Harvalla on kaupassa kova kiire joka päivä, mutta eiköhän siellä aina ole niitäkin joilla on kiire. Ja koskaan ei voi tietää kenellä, sillä joka on edessäsi vai sillä joka on takanasi, siksi on parempi olla hituroimatta. Ja jos kassan kanssa haluaa vaihtaa pari sanaa, niin kai sen voi tehdä siinä samalla kun kassa lappaa tuotteita, pakkoko se on odottaa siihen asti että on maksanut ja vasta sitten alkaa turista?

Vierailija
49/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kassoja aina tosi hyvin töissä. Ei tarvitse kauheasti jonotella, eikä ärsyyntyä ihmisten maksu -tai pakkaustavoista. Tänäänkin homma luistaa varmasti eikä ahdista mennä ruokaostoksille kun tietää että kaupassa on kaikki kassalinjat käytössä.

Vierailija
50/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lidlissä, turun seudulla monissa kaupungeissa ja myös ympäri suomea kesäisin ja JOKA paikassa on ihan normaalit kassat, alkuun oli sellaiset tyngät mutta kyllä nykyään on ihana normaalit, kaksi linjaiset kassa. Missään muuten ei ole niin hyviä muovikasseja kuin ne lidlin isommat (ja halvat) kassit, ne ei mene rikki ja niihin menee ihan hirveesti tavaraat. Lidl on yli 30 % halvempi joka tavaran osalta kuin muut kaupat. Vain tyhmä ostaa muaalta jos Lidl on lähellä. Tuotteetkin on nykyään ihan samat kuin muissa kaupoissa, tosin erilaisissa pakkauksissa! Raejuusto maksaa 70 senttiä vähemmän kuin Prismassa ja on samaa tavaraa eli valion mutta sitähän ei tyhmät usko!

Vierailija
51/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ihme jos joku ei pakatessa heti huomaa kun kassa ottaa hinnan viimeisestä tuotteesta.

Jätän kassin vaiheeseen, käyn maksamassa ja jatkan pakkaamista. hyvin yksinkertaista.

Tuli vaan mieleen kun tuolla joku sano että pitää kokoajan kyylätä milloin viimeinen tavara hinnoiteltu.

Meidän perheessä 5 lasta ja 2 aikuista joten jos odottelisin niin sais takana olevat turhaan odotella tällä tavaramäärällä joka näinkin suureen perheeseen ostetaan.

Vierailija
52/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ei koskaan tarvitse jonotella yhtä asiakasta kauempaa, välittömästi soitetaan useampi kassa jos tarve niin vaatii. toista on prismassa, siellä on AINA niin pitkät jonot etten jaksais odotella, (yleensä lähdenkin ihan tyhjin käsin kun on niin sikakallista ettei ole mitään raaskinnu ostaa, mut ostakoon ne ketkä voi...)

Vierailija
53/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä lataat tavaroita hihnalle ja kassa jo käsittelee sun ostoksia täytyy olla melkoinen heiluva heinämies että kassalinjan alkupäästä ehtii loppupäähän pakkaamaan tavarat ennen kuin loppusaldo ilmoitetaan.

Onnea niille jotka ovat niin ketteriä ja näppäriä.

Ei viitsi aloittaa aina sitä pakkaamista sillä pari tuotetta on kassalla vain käsittelemättä ja odottaa käsiojossa kortteja ja kuittausta.

Minulla on tietty järjestys miten pakkaan ja toki ne pistän hihnalle mitkä ensimmäisenä pakkaan eli painavat tavarat.

Olen aiheuttanut ehkä joillekin harmaita hiuksia. Olen maksava asiakas joten kohdeltakoon kunnioittavasti.

Teen parhaani.

Jos olen lasten kanssa kaupassa he pakkaavat tavarat ja minä hoidan maksupuolen.

Vierailija
54/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa joku vei 3 valmiiksi pakattua kassia, kun olin maksamassa. Kauppa ei ottanut vastuuta, kun kukaan ei nähnyt tavaroiden pöllimistä.

Vierailija
55/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea niille jotka ovat niin ketteriä ja näppäriä.

Lähinnä punakoille ja stressaantuneille ;)

Vierailija
56/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mietin että miksi vitussa elämä pitää tuhlata johonkin odottamiseen ja jonottamiseen, se on lyhyt joka tapauksessa.

Vierailija
57/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi edes yhdellä kassalinjalla pakkaaja niin mä valitsisin sen aina kun on vähänkin enemmän pakattavaa.

Vierailija
58/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaan tavarat kasseihin jo myymälän puolella. Kassalle tullessa heilautan kassit nopeasti myyjälle ja samalla vingutan korttini läpi, menee yks punainen sekunti kun pääsen jo juoksujalkaa kassalta pois ettei muut kärsi odottelusta.

Vierailija
59/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos niitä nuoria tyttöjä/poikia. Niillä ei ole hajuakaan miten olisi järkevintä pakata. Sain sen kerran huomata joten mieluummin pakkaan itse.

Voi kun olisi edes yhdellä kassalinjalla pakkaaja niin mä valitsisin sen aina kun on vähänkin enemmän pakattavaa.

Vierailija
60/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tosin vietiin vain kaks mutta kuitenki... Eri asia jos oon miehen kanssa liikkeellä mutta yksin asioidessani en enää pakkaa valmiiksi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi