Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vastasyntyneelle vauvalleni tulee esim. infektio ja se joutuu tehostettuun

Vierailija
08.04.2009 |

tarkkailuun/hoitoon niin makaanko minä sitten siellä muiden mammojen ja vauvojen vieressä tyhjä kärry vierelläni ilman vauvaa? Vai pääsenkö vauvan seuraksi sinne vastasyntyneiden osastolle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos äiti on hyväkuntoinen, voidaan kotiuttaa niin että vauva jää sairaalaan. Itsellä eka lapsi siirrettiin toiseen sairaalaan ja mä lähdin kotiin heti seuraavana päivänä, vaikka tarjottiin mahdollisuutta jäädä sairaalaan "täysihoitoon".

Vierailija
2/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin Taysissa vauva on lastenosastolla, ja äidillä on sänkypaikka synnyttädeiden osastolla muiden äitien joukossa. Vauvan luona saa lastenosastolla olla vaikka koko päivän, mutta siellä ei ole mitään mahdollisuutta oikaista pitkäkseen tms., mutta perhehuone on (jossa voi vaikka juoda kahvit tai katsoa tv:tä). Yöksi sitten ohjaavat omalle osastolle. Vaihtoehtoisesti voi lähteä kotiin nukkumaan ja tulla sieltä päiviksi vauvan luokse.

Toivottavasti kuitenkin saat terveen vauvan ja saat pitää hänet vierihoidossa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli eri osastolla ja mut pakoitettiin olemaan siellä synnyttäneiden osastolla. oli niin pirun tylsää ja kallista mutta kotiin ei saanut mennä missään tapauksessa edes käymään.

Ja jos äiti on hyväkuntoinen, voidaan kotiuttaa niin että vauva jää sairaalaan. Itsellä eka lapsi siirrettiin toiseen sairaalaan ja mä lähdin kotiin heti seuraavana päivänä, vaikka tarjottiin mahdollisuutta jäädä sairaalaan "täysihoitoon".

Vierailija
4/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olisi "saanut" myös mennä hoitamaan vauvaa vastasyntyneiden teholle mutta ekana päivänä kun yritin mennä, tuli yks hoitsu siihen viereen kädet puuskassa seisomaan ja kyselemään "kuinka kauan aiot olla, koska lähet omalle osastolle???" illalla kun oli eri hoitsu vuorossa (joka oli tosi mukava), uskalsi osastolle mennä käymään mutta kun päivällä oli ensin se ärsyttävä hoitsu, sitten sellainen aika ettei saanut mennä sinne osastolle (joku ihmeen hoitojuttu) niin illalla sitten ehti hyvällä tuurilla olemaan puoli tuntia vauvan luona. tätä oli se koko 5päivää kun lapsi oli osastolla.

Vierailija
5/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Tyksissä ne synnyttäneet äidit, joiden vauvat ovat teholla, ovat omalla osastollaan, jolla ei ole lainkaan vauvoja.

Vierailija
6/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitonen on synnyttänyt tyksissä

Vierailija
7/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli ieltämttä aika rankkaa katsella ja kuunnella huonekavereiden vauvoja.

Ja varsinkin heidän vieraansa tuntuivat ihmettelevän ja miettivän missä tuon vauva on.

Meillä vauvan osastolla sai käydä syöttöaikoihin, eli kolmen tunnin välein aamu yhdeksästä ja olikohan klo 21 vai 22 lähdettävä viimeistään pois. Mutta siis vain sen syötön ja vaipan vaihdon ajan siellä sai olla, sitten "heittivät" ulos.

Minä kävin joka mahdollisella ajalla ja sain kuulla vihjailuja, kuinka pitäsi levätä siellä omalla osastolla ja vauva on kyllä hyvässä hoidossa jne.

Oli epämiellyttävää aikaa. Tuntui, että yrittävät tehdä vauvasta sairaalan omaisuutta, eivätkä halua minua sotkemaan kuvioitaan.

Vierailija
8/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva siirrettiin Jorviin lastenosastolle. Olisin lähtenyt kotiin heti silloin synnytyspäivänä, kun olin käynyt ambulanssin mukana saattamassa vauvan sinne lastenosastolle. Anelivat kuitenkin niin kovasti tulemaan osastolle vielä yöksi etten jaksanut ruveta aiheesta jankkaamaan. Pissanäytekin olisi pitänyt viedä heti aamusta joten ajattelin että sama kai se missä sitä yhden yön nukkuu...

Jorvissa kyllä sai olla vaikka koko päivän vauvan luona, ja käytännössä olinkin, mutta sielläkään ei ollut mitään mahdollisuutta esim. imettämiseen makuuasennossa. Eikä vauvan luona siis saanut yöpyä.

T: 3

Vierailija
9/9 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytin vauva vietiin toiselle osastolle pienen lämmön vuoksi.

Molemmissa keskisormissa, kynsien vieressä oli "mätää" johon aloitettiin 2 viikon antibiootti pistoksina. Kävin kotoa tuomassa äidinmaitoa päivittäin mitä olin kerännyt vauvalle. Olin viimeistä pistosta odottamassa hyvissä ajoin, että saisin vauvani kotiin.

Kaksi viikkoa on pitkä aika olla erossa vastasyntyneestään, vaikka kävin päivittäin. Minulle maksettiin siitä äidinmaidosta, vähän ihmettelin, kun omalleni sitä vein.