Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko tyhmät ihmiset vähempiarvoisia kuin fiksut ja viisaat?

Vierailija
13.12.2008 |

Moni sanoo että tällä palstalla on tyhmiä ihmisiä, mutta minun mielestäni juuri ihmisten erilaisuus on hauskaa ja mielenkiintoista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan ihmisellä nyt joku mitta oltava, minkä perusteella häntä voidaan arvioida. Ihmisarvoa tyhmyys ei vähennä, mutta tyhmä on tyhmä ja sellaista ei voi kauheasti kunnioittaa.

Vierailija
2/2 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että kaikki ihmiset on ihan yhtä arvokkaita, piste. Joidenkin kanssa on tietysti mukavampi tai helpompi olla tekemisissä, mutta se riippuu paljon enemmän muista tekijöistä kuin älykkyydestä sinänsä.

Tyhmyyttä on monenlaista. Olen tavannut ihmisiä, joilla ei varmaankaan ole kovin korkea älykkyysosamäärä, mutta joilla on hyvä sydän ja kiva asenne muihin ihmisiin.

Toisaalta älykäs ihminen voi olla ilkeä, sokea, itsekäs ja julma. Tai vain ahdasmielinen ääliö, kuten oma tunnevammainen sovinisti-rasisti-isäni, jonka älykkyysosamäärä on yli 140.

Mutta on sekin totta, että kovin isot erot älykkyydessä ja esim. yleistiedon määrässä saattavat tehdä kanssakäymisestä kiusallista molemmille osapuolille. Kyllä niistä eroista yli pääsee, jos haluaa - isompi ongelma tällä palstalla on sellainen pahansisuisuus ja pilkallisuus, kun oikeastaan vaan toivotaan että saataisiin veri lentämään ja päästäisiin loukkaamaan, nolaamaan tai haavoittamaan ihmisiä. Ja sitä tekevät kaikenlaiset ihmiset täällä. Kumma kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi