Oletteko huomanneet, miten 60 plus -ikäiset eivät hyväksy mitään inhimillisiä virheitä?
Olen asiakaspalvelutyössä ja saanut huomata, miten joustamatonta ja armotonta jengiä noin kuusikymppiset ihmiset ovat. Mitään vahingon mahdollisuutta tai inhimillistä unohdusta ei kyetä käsittämään saati anteeksi antamaan. Esim. meistä riippumattomat syyt, kuten lähetysten saapuminen tunnin myöhässä tai jonkin lehden ilmestyminen päivää ilmoitettua myöhemmin saa aikaan kauhean närkästyksen ja paheksumisen ja kiukuttelun. Näitä "on se kummallista" -mussutuksia sitten saamme kuunnella, oli syy meissä tai ei.
Oletteko muut huomanneet saman? Lyheneekö se pinna noin paljon iän myötä? Sitä kun luulisi, että vanhetessaan ihminen myös oppisi katsomaan maailmaa vähän laajemmasta ja lempeämmästä perspektiivistä, mutta ilmeisesti he itse ovat sitten täysin erehtymättömiä ihmeolentoja.
Kommentit (45)
että alkoholisti paskiainen, joka ei ole pävääkään tehnyt rehellistä työtä saa saman vanhaikotipalvelun kuin varakas akateeminen, jolla on varaa maksaa tyydyttävästä palvelusta.
Alkoholisti paska saa mielestäni edelleenkin hoitokotipäivänä alää paskoissaan ja rapakunnossa sängynpohjalla. Miksi moiselle yhteiskunnan varoja hyväksikäyttävälle eliölle pitäisi tarjota samt edut kuin korkeasti koulutuetull eakatemiselle, jolla on vieläpä varaam aksaa palveluista omista säästöistään ja pitää talouden rattaa pyörimässä ja jopa maksaa oikeaa vastinetta eli palkkaa hoitohenkilökunnalle.
Luuletteko tosiaan että hoitohenkilökunta haluaa tulla hoitamaan vanhuksia ilmaiseksi. Tuskin, hoitohenkilökunnalle on taattava kohtuullinen palkkataso. Vain Venäjällä oli ilmaisia asioita ja sielläkin tunnustetaan että ilmaiseksi saaminen ajaa ihmiset rappiolle.
Jos ei ole varaa, pitää olla ilman, eikä haaveilla ja vaatia sellaista johon ei ole varaa. Jos perintö siirretään etukäteen lapsille, niin jonkunhan laadukas hoito on maksettava, eli sitten omaisten. Perintöverojen jälkeen vain ei ole paljon mistä maksaa, eli kannattaa maksaa ihan omasta pussista, ennen perinnön luovuttamista.
Mikäli emme, niin sitten meiltä romahtaa pohja koko hyvinvointiyhteiskunnan perusperiaatteilta. Oletus on, että kun maksaa veroja, saa sitten hoitoa. Mitä hyötyä on tehdä ja maksaa niitä veroja, jos ei saa sitten vastineeksi haluaamaansa palvelua? Siksi hoitokustannuksiin omaisuuden käyttäminen on kohtuuntonta, koska tämä vain sosialisoisi kaiken sen, mitä toinen on työllään saanut verrattuna siihen naapuriin, joka ei koskaan viitsinyt tehdä mitään. Lisäksi tätä vaan alettaisiin kiertämään niin, että ennen laitoskierrettä annettaisiin omaisuus pois lapsille, järjestöille tai mihin vaan. Jos minä olisin koko ikäni hoitanut työni ja säästänyt osakkeen, niin todellakaan hyväksyisi, että tuo otettaisiin minulta perushoidon saamiseksi, siis sen saman, minkä naapurin ammattipummikin saa. Erikseen, jos saan tuolla ekstraa, mutta siihen en suostuisi, että minä saisin maksaa siitä perustason hoidostakin syömällä mahdollista varallisuuttani. Mielummin antaisin sitten ennen laitokseen joutumista rahat vaikka lapsille kuin hyväksyisin tuo kommunistisen tasapäistämisen.
Viisikymppiset ovat taas hirveitä harppuja, puhuvat paskaa koko ajan ja yrittävät kyykyttää.
Viisikymppiset ovat taas hirveitä harppuja, puhuvat paskaa koko ajan ja yrittävät kyykyttää.
Sitä vanhemmat ovat kyllä paljon leppoisampia. Mikä kumma noita suuren ikäluokan edustajia vaivaa?
ap
Siitä kuinka armotonta työelämä, koulut olivat heidän nuoruudessaan. Heiltä ei ole sallittu yhtään virheitä, ovat saaneet jo vanhemmiltaan kuulla pelkiä moitteita. Siihen aikaan ajateltiin, että lapsen kehuminen on vahinkollista.
Tämä aiheuttaa myös katkeruutta nuorempia sukupolvia kohtaan. Työelämä oli hyvin kilpailuhengistä.
Mielstäni syy on siinä, että nämä päälle 60 ovat kasvaneet negatiivisen ilmapiirin alla ja ovat kasvaneet negatiivisiksi stressaajiksi.
Tämä nyt oli yleistystä, mutta suurinosa yli 60 vuotiasita on suorastaan pelottavia luonteeltaan.
Ei sinun tehtäväsi ole ottaa henkilökohtaisesti nokkiisi tai pestä käsiäsi, jos esimerkiksi toimitus myöhästyy tunnilla tai lehti ilmestyy päivää myöhemmin.
Asiakaspalvelussa sinun tehtäväsi on ottaa asiakkaan palaute vastaan, pahoitella ja sitten kertoa, mitä edustamasi yritys ja sinä siinä sitten ensisijaisesti teette sen eteen, että palvelutasonne jatkossa paranee.
Onko sinulle annettu mitään koulutusta tehtävääsi??
Siitä kuinka armotonta työelämä, koulut olivat heidän nuoruudessaan. Heiltä ei ole sallittu yhtään virheitä, ovat saaneet jo vanhemmiltaan kuulla pelkiä moitteita. Siihen aikaan ajateltiin, että lapsen kehuminen on vahinkollista.
Tämä aiheuttaa myös katkeruutta nuorempia sukupolvia kohtaan. Työelämä oli hyvin kilpailuhengistä.
Mielstäni syy on siinä, että nämä päälle 60 ovat kasvaneet negatiivisen ilmapiirin alla ja ovat kasvaneet negatiivisiksi stressaajiksi.
Tämä nyt oli yleistystä, mutta suurinosa yli 60 vuotiasita on suorastaan pelottavia luonteeltaan.
70-luvulla pääsi talouspäälliköksi merkonomin tittelillä. Mihinköhän sekin tutkinto nykyään riittäisi?
Ei sinun tehtäväsi ole ottaa henkilökohtaisesti nokkiisi tai pestä käsiäsi, jos esimerkiksi toimitus myöhästyy tunnilla tai lehti ilmestyy päivää myöhemmin.
Asiakaspalvelussa sinun tehtäväsi on ottaa asiakkaan palaute vastaan, pahoitella ja sitten kertoa, mitä edustamasi yritys ja sinä siinä sitten ensisijaisesti teette sen eteen, että palvelutasonne jatkossa paranee.
Aika löyhin perustein teet ammattitaidostani nyt päätelmiä. Kerroin vain siitä havainnostani, minkä olen asiakkaista tehnyt, eli sen, että ne, joiden on vaikeinta sulattaa ja ymmärtää sattumaa ja erehdystä, ovat juuri tuota ikäluokkaa.
ap
Minä olen kokenut asiakaspalvelutyössäni sekä asiallista palautetta ja täysin asiatonta palautetta. Oman kokemukseni mukaan asiattomia palautteita on tullut n. 40v-70v siltä väliltä miten sattuu.
Asiallinen palaute on pelkästään toivottavaa ja hyvä asia palvelun ja kehityksen kannalta. Toki tuosta olen sitä mieltä että jos esim. rahtilaiva viivästyy niin kyllä siinä asiakkaalla pitäisi olla ymmärrystä olla haukkumatta myyjää ja kauppaa henkilökohtaisesti.
Voisiko joku kertoa kuuluuko myyjän kuunnella haukkumista, huutamista ja uhkailua?
ovat tuollaisia todennäköisesti, koska kuviottelevat olevansa jotenkin parempia.
Vielä 40- luvulla, ikä oli valttia. Johtuen siitä, että vain kokemus toi oppia lisää käytännön asuioista.
Nykyään myös kirjanoppimisella on väliä, ja asioista oikeasti tietävät huomaavat, että suuret ikäluokat luulevat tietävänsä asioita (koska ovat vanhempia), mutta oikeasti eivät tiedä kovinkaan paljon.
Voi kun tuo suuri ikäluokka poistuisi pois työelämästä sähläämästä ja kuolisi äkkiä pois. Täysin turha ikäluokka. Maailma on muuttunut suomessa viimeisen 40 vuoden aikana enemmän kuin mikään maa missään maailmassa. Suuri ikäluokka vaan ei ole pysynyt maailman muuttumisen vauhdissa.
Tutkintona ylioppilastodistus, jos sitäkään. Kuvittelevat vielä olevansa jotain työn sankareita ja joutuneensa koville, kun ovat joutuneet opettelemaan sähköpostin ja wordin käytön.
ovat tuollaisia todennäköisesti, koska kuviottelevat olevansa jotenkin parempia.
Vielä 40- luvulla, ikä oli valttia. Johtuen siitä, että vain kokemus toi oppia lisää käytännön asuioista.
Nykyään myös kirjanoppimisella on väliä, ja asioista oikeasti tietävät huomaavat, että suuret ikäluokat luulevat tietävänsä asioita (koska ovat vanhempia), mutta oikeasti eivät tiedä kovinkaan paljon.
Voi kun tuo suuri ikäluokka poistuisi pois työelämästä sähläämästä ja kuolisi äkkiä pois. Täysin turha ikäluokka. Maailma on muuttunut suomessa viimeisen 40 vuoden aikana enemmän kuin mikään maa missään maailmassa. Suuri ikäluokka vaan ei ole pysynyt maailman muuttumisen vauhdissa.
että "syy ei ole minun" ja siinä se. Itsehän työtapasi kuvasit, joten oma syysi, jos vaikuttaa hepposeilta.
että "syy ei ole minun" ja siinä se. Itsehän työtapasi kuvasit, joten oma syysi, jos vaikuttaa hepposeilta.
että kuittaisin IKINÄ valituksia sanomalla "syy ei ole minun". Syy selvitetään AINA asiakkaalle ja useimmiten otamme vielä hänen paikalla ollessaan yhteyttä myös todelliseen viivästymisen aiheuttajaan, jotta saamme asian selvitettyä. Miksi ihmeessä teet noita tulkintojasi hatusta repimällä koko ajan.
Voitko siteerata aloitusviestiäni niiltä kohdin, missä kuvasin työtapojani? Kiitos.
ap
on tuottavuuden näkökulmasta noin kaksinkertainen, ainakin. Suuret ikäluokat ovat tehneet töitä todellakin pumpulissa, varrattuna nykytyöelämään. Toki työolot ovat olleet surkeita kouluttamattomille henkilöille, mutta niin pitääkin. Menkööt Kiinaan katsomaan, miten kouluttamattomat tekevät töitä.
Lisäksi suuret ikäluokat eivät tahdo ymmärtää suurten yritysten yhteiskuntavastuuta.
Vielä 60-luvulla tehdas maksoi koulutuksen ja sponsoroi urheilua jne. Nykyajan nuoret perheet tekevät kaiken tämän itse ja se revitään nuorten isien ja äitien selkänahasta. Lisäksi on vielä ehdittävä kouluttautua omaaloitteisesti omalla ajalla.
Itse olen joutunut todistamaan tilanteita, joissa 58 vuotiaat vaativat koulutusta työajalla, kun eivät pysy kehityksessä mukana. Itse olin vastaavaa koulutusta käynyt omalla ajalla työpäivien jälkeen.
Kysyn vaan kummalla on paremmat resurssit opiskella omalla ajalle. Kiireinen 2 lapsen vanhempi vain 58 vuotias, jonka lapset ovat jo muuttaneet 10 vuotta sitten pois kotoa.
Suurella ikäluokalla on aivan eri käsitys yhteiskuntavastuusta kuin mitä nykymaailaman realiteetit antavat periksi, elävät ihan toisessa maailmassa aivätkä tahdo sitä myöntää.
10
"Esim. meistä riippumattomat syyt, kuten lähetysten saapuminen tunnin myöhässä tai jonkin lehden ilmestyminen päivää ilmoitettua myöhemmin saa aikaan kauhean närkästyksen ja paheksumisen ja kiukuttelun. Näitä "on se kummallista" -mussutuksia sitten saamme kuunnella, oli syy meissä tai ei."
Tietenkin teidän pitää kuunnella, koska ei se ole oleellista oli syy teidän tai ei. Sehän sen asiakaspalvelun perusta on, että parannetaan palvelua. Ei suinkaan mietitä ensisijaisesti kenen syy moka on.
aina kaivetaan jostain joku itse keksitty syy että voidaan hyökätä aloittajan kimppuun =DD
Miten tyhmä olet, että käytät siihen perheesi aikaa???
Molemmat 60+. Toivon että se on jotain iän tuomaa viisautta jota omaan kalloonikin iskostuu vielä jossain vaiheessa.
Väännänpä rautalangasta esimerkin. Asiakas tulee kysymään Aamulehteä. Pahoittelen, että valitettavasti Aamulehden saapuminen tänä aamuna myöhästyy painoteknisistä syistä johtuen, mutta että lehden pitäisi olla meillä viimeistään tunnin kuluttua, minkä olemme saaneet jakelusta kuulla.
TÄMÄN jälkeen alkaa kiukustunut mussutus, miten on ihmeellistä että tuommoista voi sattua. En "ota nokkiini", kuten tulkitsit, en myöskään anna ymmärtää että "ei ole meidän syy ja ei kuulu meille" kuten päättelit. KUNHAN IHMETTELIN, MIKSI SATTUMAN AIHEUTTAMAT VIIVÄSTYKSET EIVÄT OLE TIETTYJEN IHMISTEN MIELESTÄ MITENKÄÄN YMMÄRRETTÄVISSÄ ja miten nuo ihmiset useimmiten edustavat tiettyä ikäryhmää.
Tulikohan tämä nyt kerralla selväksi vai tarvitseeko sinun vielä tonkia kirjoituksiani että varmasti saat tämän nyt kaadettua minun niskaani edes JOLLAIN konstilla? Ja juu, tästäkään purkauksesta et mitenkään voi päätellä kykyäni toimia asiakaspalvelutehtävissä, usko tai älä.
ap
"Esim. meistä riippumattomat syyt, kuten lähetysten saapuminen tunnin myöhässä tai jonkin lehden ilmestyminen päivää ilmoitettua myöhemmin saa aikaan kauhean närkästyksen ja paheksumisen ja kiukuttelun. Näitä "on se kummallista" -mussutuksia sitten saamme kuunnella, oli syy meissä tai ei."
Tietenkin teidän pitää kuunnella, koska ei se ole oleellista oli syy teidän tai ei. Sehän sen asiakaspalvelun perusta on, että parannetaan palvelua. Ei suinkaan mietitä ensisijaisesti kenen syy moka on.
vaatii sen, että pitää oikeasti olla kiinnostuneita omasta työstään ja sen kehittämisestä.
Tietysti voidaan ajatella kuten suuri ikäluokka, että työnantaja on riistäjä paska ja töissä ollaa 8-16.
Tämä ajatusmalli tekee työntekijöistä sekä fyysisesti että henkisesti laiskoja.
Työnantaja kyllä palkitsee, kunhan huomaa että on oikea työntekijä oikeassa paikassa. Suuri ikäluokka kun haluaa palkita itseään siitä huolimatta, että firma järjestää kaiken heidän puolestaan. Oma aloitteisuus siis puuttuu.
Sitten ihmetellään sormi perseessä, miksi "ikääntyviä sorretaan"...HALOO
Nykyaikana ei riitä , että ilmaantuu työpaikalle odottamaan pomojen käskyjä.
Miten tyhmä olet, että käytät siihen perheesi aikaa???
Mikäli emme, niin sitten meiltä romahtaa pohja koko hyvinvointiyhteiskunnan perusperiaatteilta. Oletus on, että kun maksaa veroja, saa sitten hoitoa. Mitä hyötyä on tehdä ja maksaa niitä veroja, jos ei saa sitten vastineeksi haluaamaansa palvelua? Siksi hoitokustannuksiin omaisuuden käyttäminen on kohtuuntonta, koska tämä vain sosialisoisi kaiken sen, mitä toinen on työllään saanut verrattuna siihen naapuriin, joka ei koskaan viitsinyt tehdä mitään. Lisäksi tätä vaan alettaisiin kiertämään niin, että ennen laitoskierrettä annettaisiin omaisuus pois lapsille, järjestöille tai mihin vaan. Jos minä olisin koko ikäni hoitanut työni ja säästänyt osakkeen, niin todellakaan hyväksyisi, että tuo otettaisiin minulta perushoidon saamiseksi, siis sen saman, minkä naapurin ammattipummikin saa. Erikseen, jos saan tuolla ekstraa, mutta siihen en suostuisi, että minä saisin maksaa siitä perustason hoidostakin syömällä mahdollista varallisuuttani. Mielummin antaisin sitten ennen laitokseen joutumista rahat vaikka lapsille kuin hyväksyisin tuo kommunistisen tasapäistämisen.