Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kuu näyttää aina vain saman puolensa?

Vierailija
08.04.2009 |

Lisää tyhmiä kysymyksiä kiitos.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaan puolensa. Se on näet aika ujo.

Vierailija
2/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi aina sama puoli näkyy öisin? Mutta päivällä näkyy joskus kuun, silloinhan se olisi se toinen puoli joka näkyy? En tiedä tätä! Kertokaa, viisaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvauksella menee, tarkistan kohta: Kuu pyörii akselinsa ympäri ja se akseli sattuu vielä olemaan kohtisuoraan sitä tasoa, jossa Kuu pyörii Maan ympäri. Lisäksi Kuu pyörähtää yhden kierroksen akselinsa ympäri juuri samassa ajassa, missä se kulkee kierroksen Maan ympäri. Näinollen Kuusta näkyisi aina sama puoli Maahan, myös päivällä.

Vierailija
4/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän kai riippuu missäpäin olet sitä katsomassa, kun eri puolilla maailmaa kuu on eri asennossa, oisko sit eri puolikin kyseessä.. jossain päinhän se on kuin hymysuu ja jossain sit sellanen surullinen suu...ja meillä taas pystyssä...;D

Vierailija
5/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eri puolilla maailmaa kuu on eri asennossa, oisko sit eri puolikin kyseessä..

Vierailija
6/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvauksella menee, tarkistan kohta: Kuu pyörii akselinsa ympäri ja se akseli sattuu vielä olemaan kohtisuoraan sitä tasoa, jossa Kuu pyörii Maan ympäri. Lisäksi Kuu pyörähtää yhden kierroksen akselinsa ympäri juuri samassa ajassa, missä se kulkee kierroksen Maan ympäri. Näinollen Kuusta näkyisi aina sama puoli Maahan, myös päivällä.

http://www.astro.utu.fi/zubi/moon/libr.htm

"Kuun pyörimisnopeus pysyy hyvin tarkasti vakiona: pyörähdysaika on synodisen kuukauden mittainen, minkä vuoksi Kuu kääntää aina saman puolen Maata kohti. Tarkkaan ottaen asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen. Kuun radan ominaisuuksista johtuvan libraation eli huojunnan vuoksi voimme havaita Maasta käsin 59 % Kuun pinnasta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8/8 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooksä ottanu osaa keskusteluun siitä, onko Maan massa vakio. :D

sehän kai riippuu missäpäin olet sitä katsomassa, kun eri puolilla maailmaa kuu on eri asennossa, oisko sit eri puolikin kyseessä.. jossain päinhän se on kuin hymysuu ja jossain sit sellanen surullinen suu...ja meillä taas pystyssä...;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi