Häiritseekö muita huuhteluaineelle haisevat ihmiset?
Kommentit (66)
ja myös ihmetyttää miksi joku haluaa haista sellaiselle standardihajulle.
Ex-naapurini uitti perheensä vaatteet jossain voimakkaasti tuoksuvassa huuhteluaineessa. Kun heidän lapsensa oli meillä leikkimässä, kulki hänen perässään hajuvana. Yläkerrassa haisi vielä jonkin aikaa sen jälkeen, kun lapsi oli mennyt alakertaan. Ostin välillä naapurilta käytettyjä lastenvaatteita ja niitä piti pestä pari kertaa ennen kuin haju oli poissa. Pyykkinarulla pihalla roikkuvasta pyykistä tuli hajupilviä tuulen mukana useiden metrien päähän. Perheen aikuiset olivat vasta lopettaneet tupakanpolton. Ehkä heidän hajuaistinsa ei ollut vielä palautunut. Olen muutenkin huomannut, että tupakoitsijat nimenomaan käyttävät näitä voimakkaan hajuisia pesu- ja huuhteluaineita.
mutta lisäksi myös muut voimakkaat tuoksut ja hajut. Erityisen ongelman aiheuttavat tietyntyyppiset hajuvedet... Migreeniin taipuvaisena en itse käytä mitään hajusteita. Ja tottakai lika, hiki ja vaikkapa vanha viina oksettavat...
Nämä huuhteluaineet ovat minulle ongelma esim. kirppisvaatteiden osalta, inhottaa pestä niitä oman pyykin seassa, koska se haju tarttuu. Kuinka paljon nämä ihmiset oikein niitä aineita pyykkiinsä lotraavat???
Ihan sama mitä merkkiä, se haisee kaikissa samalle. Jos sitä on laitettu liikaa, niin mulla tulee pää kipeäksi. Sen sijaan nämä uudemmat eri hajuiset on ihan ok maltillisesti käytettynä. Meillä oli lakanapyykissä käytössä joku halpis jojoba-tuoksu ja se oli kyllä kiva ja mieto. Muussa pyykissä käytetään hajustamatonta tai etikkaa.
Kokeilin pitkästä aikaa Omo coloria, jota käytän alle suositeltavan määrän: koko asunto tuoksuu voimakkaasti pesuaineelle, YÖK. Vaihtoon.
Kokeilin pitkästä aikaa Omo coloria, jota käytän alle suositeltavan määrän: koko asunto tuoksuu voimakkaasti pesuaineelle, YÖK. Vaihtoon.
mutta MYÖS sitä comforttia :-)). Se vaan on niiiin ihana. Kuten on myös bensan tuoksu, huoltoasemilla aina pakko nuuhkia sitä ilmaa kun se bensa tuoksuu niin hyvälle! Ei pakokaasu, vaan just se bensa :). Sitä olen rakastanut ihan lapsesta lähtien, ja maalla asuin lapsena.
En tiennyt että siitä pitäisi joku muukin.
Itse käytän kyllä hajustamatonta pesuainetta, mutta osaan pyykeistä laitan hajustettua huuhteluainetta, esim. neulevaatteisiin ja liinavaatteisiin. Lapsen vaatteita en "hajusta", koska meillä on suvussa allergioita ja atopiaa (itsellänikin, mutta ei atopiani ole koskaan hajusteista riemastunut).
Esim joillakin lasten kavereilla on aina kovin hajustetut vaatteet ja mun on pakko pyytää niitä leikkimään vain ulkona. Meille ei saa tulla. Enkä päästä lapsianikaan niille kotiin, tuovat sen hajun meille tullessaan.
mua häiritsee bio-luvilille haisevat ihmiset. niillä aina haisee koko kämppäkin sille pesuaineelle. mä en ymmärrä miten se voi haista niin vahvasti. (migreeni laukeaa vahvoista hajuista, siksi näin)
Häiritseekö sinua ap ne myös jotka tuoksuu ihan miltä vaan? Esim; dödöltä, hieltä, hajusteelta, lakalta, ruualta, seksiltä eli elämältä?
Joskus tuntuu oikein että vatsassa pyörähtää. Myös muut erittäin voimakkaat keinotekoiset hajusteet tekee heikkoa. Esim. oikeis esanssiset suihkugeelit tms.
mutta hassulta se tuoksuu. Tuntuu oudolta kun joku haluaa oikein alleviivata vaatteidenpesua. Puhtaiden vaatteiden ei mielestäni kuulu tuoksua miltään.
ylipäätään vahvasti mille tahansa tuoksuvat ihmiset, koska itse tulen kipeäksi hajuista.
Pesuaineet/huuhteluaineet/hajuvedet...
tuttavaperhe käyttää tosi pahan hajuista huuhteluainetta, siis mun mielestä pahanhajuista (joskus raskausaikana käytin ja siitä tämä inho peräisin), kun heidän lapsi on kylässä meillä, meinaa oksennus lentää kun kaikki paikat haisee sille hajulle. ihan kamalaa! en voi heitä tavata kauheasti kun haisevat niin pahalle!
huuhteluaine on muuten aivan turhaa, miksi jotkut käyttää sitä? pyyhkeisiin on mielestäni hyvä aina mutta niihin sitä ei saa käyttää.
Jotkut on NIIN kauheen hajusia ja jotkut ihmiset käyttää ainetta aivan aivan liikaa...
Jotkut hajut häiritsee ja jotkut ei. Hien haju todellalin häiritsee, samoin selvä seksin haju (se ällöttää).
ap
Häiritseekö sinua ap ne myös jotka tuoksuu ihan miltä vaan? Esim; dödöltä, hieltä, hajusteelta, lakalta, ruualta, seksiltä eli elämältä?
pesuaineita.
Huuhteluainetta (hajutonta) käytän itse siksi että se poistaa sähköisyyttä.
Mä tykkään hajustetuista pyykinpesuaineista ja huuhteluaineista. Mitä voimakkaampi tuoksu sen parempi.
Minulle tulee huono olo niin huuhteluaineen tuoksusta, kuin hajuvesistä yms. Olen allerginen hajusteille ja joskus joudun esim kaupassa vaihtaan kassajonoa sen vuoksi kun edessä tai takana oleva on tölvännyt kauheat hajut itseensä. Ikävää!
meidän naapurissa "tuoksuu" niin voimakas comfort-ariel-tolu, että päätä särkee. ja samoin kun he käy kylässä tai ihan pihassa tavataan. tuntuu ihan uskomattomalta, et miten paljon ne siivoo/pesee/läträä lue. desinfioi... meitin lapsetkin aina nyrpistelee, kun käy nenään ja ollaan ihan siivo perhe. joillain toi "aineitten, siis kemikaalien" käyttö mennyt vähän överiksi.