Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotias ei nuku, mikä avuksi?

Vierailija
17.07.2009 |

Menee illalla sänkyyn n. 20.00, mutta leikkii monesti jopa 1,5 tuntia huoneessaan. Ei mene sänkyyn hyvällä eikä pahalla.

Aamulla herää ensimmäisenä n. 6.00, iltapäivällä viimeistään tulee kauheet kiukkukohtaukset, kun on niin väsynyt.

Päiväunille ei myöskään suostu. Alkaa olla neuvot vähissä, auttakaa, jos voitte!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso noita sun sanavalintoja, niin ymmärrät.

Vierailija
2/5 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on samanlainen kohta jo 4-vuotias tyttö, ja tätä on kestänyt jo reilun vuoden. on kysytty neuvolasta apua ja vaikka mistä apua, mut tuntuu ettei kukaan osaa sanoa mitään, ja omatkin eväät on ihan lopussa.

toistaiseksi ainoa, millä lapsen saa nukkumaan edes klo 21.00, on se, että vartin vaille sanoo nukkumaanmenemisestä ja huomiseksi suunniteltujen juttujen peruuntumisesta (ellei tyttö ala nyt heti välittömästi nukkumaan) todella tiukasti - jolloin tyttö alkaa itkeä, ja kun on väsynyt, itku ei laannukaan kovin helposti, ja nukahtaa sitten tähän itkuunsa.

tuo ei vaan itsestäkään tunnu kivalta, että toisen pitää itkeä joka ilta ennen nukahtamistaan. ja ehkä mä olen itsekin turhan empaattinen, mutta mulla tulee itelläkin itkut siinä, ja mun on pakko mennä pois huoneesta ja miehen rauhoitella tyttöä kunnes tyttö nukahtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö lapsi itse vai oletko vieressä ?

Vierailija
4/5 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutaanko teillä tarpeeksi ulkona? Meillä tulee uni illalla helpommin kun ollaan touhuttu hullunlailla päivällä. Ja ei meilläkään enää nukuta päikkäreitä mutta pieni hiljentyminen ip on paikallaan esim.lukuhetki niin jaksetaan taas kirmata ja vältytään kiukuilta. Eli lapset voivat ladata akkujaan tälläkin tavoin. Vaikuttaa siltä, että lapsellasi on liikaa virtaa vielä illalla, joka pitäisi saada puretuksi pois pvän aikana. Ja rutiinien merkitystä en voi väheksyä!

Vierailija
5/5 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et anna lapsen katsoa televisiota kuuden jälkeen ollenkaan. Päivälläkin korkeintaan tunnin.

Syötä terveellistä ruokaa, vältä kofeiinia, sokeria ja keinotekoisia makeutusaineita.

Anna jakamaton huomiosi lapsella hetken verran joka päivä.

Aktiivinen iltaulkoilu joka ilta. pelaatte, juoksette yms.

Ulkoilun jälkeen iltapala, hetken rauhallista puuhailua. Jos lapsi on kovin yliaktiivinen voi kodin valoja sammutella tai hämärtää hiukan. Iltapesut. Iltasatu. Sitten nukkumaan.

Valot sammuksiin lapsen huoneesta pientä yövaloa unohtamatta.