Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLMOSTEN VIIKKO 15

06.04.2009 |

Uusi aloitus uudelle viikolle :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih Eewokki, hus pois vuodot. Toivon, että kaikki olis hyvin.

Onnea äitimaalta vahvistuneesta plussasta.

Vierailija
22/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken on mennyt. Veristä vuotoa ja kaikenlaista klönttiä on tullut jo niin paljon. No, tieshän sen että näin tässä voi käydä. Tää oli nyt toinen alkuraskauden km vuoden sisällä. Tiistaina varmistetaan gynellä että kohtu on tyhjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu kun on jo saanut toiveen tulevasta vauvasta ja sitten kaikki viedään pois.

voimia ja jaksamista sinulle !

Sirusade

Vierailija
24/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullekin olisi jo oman nyytin suonut! Ilahduin tuossa jokunen päivä sitten, kun löysin nimimerkkisi joulukuisista odottajista. Olet joutunut olemaan tosi urhea äiti jo toistamiseen. Kaikkea hyvää ja voimia lähetän sinulle! Toivon että baby-ewok matkaa teille mahdolisimman pian.

T:Lotta maraskuisista

Vierailija
25/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Eewokille. Juuri se ajatus vauvasta ja tulevasta on jo heti valmiina kun tekee positiivisen raskaustestin. Itsellä kaksi keskenmenoa ollut myös ja korkeelta tiputuu joka kertaa vaikka sen kuinka tiedostaa olevan riski.

sanattomana kolmosmuru

Vierailija
26/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta äitimaalta ja MinttuLotta! :)

Ja pahoittelut sinulle Eewokki. :( Voi ei. Tosi kurjaa. Jaksamista sinulle.

ON: Minulla on ollut menkkajomotuksia eilisestä lähtien ja kohdunnapukka "roikkuu" tosi alhaalla. Joten ei tärppiä vieläkään. No, toisaalta en hirveästi tässä kierrossa ajatellutkaan että onnistuisi. Ja vähän epäilen, että vehnänalkioöljy aiheutti ovuloimattomuuden, vaikka ovistestiin sainkin vahvemmat viivan (mutta en reilusti vahvempaa). Joten täytyy jättää se öljy pois. Ja lynesi myös viimeksi kiertoa kp 26. Ilmeisesti vaan sekoitti hormoonit. ?

Ja luin netistätuosta keltarauhaskystasta joka minulla oli/on, niin siinä tapahtuu niin että munarakkula ei puhkeakaan, vaan kerää nestettä. Tai keltarauhanen ei surkastukaan vaan siitä kehittyy toiminnallinen kysta. Minulla kesti tosi monta kuukautta ennen kun keltarauhaskysta puhkesi (gyne näki sen ultrassa), eli miten minulla on edes mahdollisuutta tulla raskaaksi kystan takia? Kun kysta kehittyy, niin siinä tavallaan niinkun "hyppää" yhden vaiheen yli (loppukierrossa). Niin luulen, että minulla on tosi minimaaliset mahdollisuudet raskautua. Ehkä pitää yrittää vasta sitten kun on miehen kesäloma. Ajattelin vasta syksyllä mennä vyöhyketarapiaan jos sitä ennen "ei ole tapahtunut mitään". Mutta kyllä tämä mielen aika matalaksi vetää.. :( Olen jo yrittänyt ajatella, että ehkä meille ei sitten enää lasta suoda.

Minsku: Minulla välillä loppukierrossa tulee vielä limaa ennen menkkoja. Ja itsekin alussa sitä ihmettelin. Mutta toivottavasti olisi sinulla ovulaatio.

Hyvää pääsiäistä kaikille! =)

Kp 20/26-30, yk 19??

Vierailija
27/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä nyt suuria. Halaus Eewokille, ja voimia asian kohtaamiseen!!!

Ja onnea teille plussajunassa oleville!

Täällä on ollut aika mitäänsanomatonta. Viikko sitten oli vaikka mitä oiretta, vatsasärkyä, varmaan ovis, kun turvotti ja rinnat kipeytyi jne. Sittemmin muut oireet on jääneet pois, rinnat ainoastaan on jatkuvasti vähän arat. Mutta kun en tiedä kierrosta mitään, en oikein osaa jännittää/odottaa mitään. Toivon vaan että tulis se täti ja pääsis laskeskelemaan jotakin.

Mies on ollut pidättyväinen, ehkä häntä alkaa jännittää kun nyt yritys on todellista, vaikka itse on tätä minua niin paljon kauemmin halunnut. Isompien mahataudit ja uhmat mietityttää häntä, miten jaksammekaan. Minua taas turhauttaa, kun halut ovat palanneet kierukan poistuttua (todellakin, eroa on!), ja hän tuntuu jääneen tähän edeltäneeseen uneliaiseen tilaan. Ja olihan tässä työmatkakin juuri tuon oletetun oviksen aikaan, mur!!

Mutta kiertoa odotellessa siis pääsiäiseen....

Vierailija
28/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eewokki, surullisia uutisia... Yrittäkää keskustella asiasta mahdollisimman paljon ettet pado surua ja pettymystä sisällesi, tiedän kuinka vaikeaa sitä on kantaa. Jaksamisia.

Pelottaa kuinka olette jo onnitelleet.. Haamuhan se vasta oli. Tai oikeastaan kaksi haamua... En uskalla yhtään innostua. Vatsakivut on olleet ajoittain todella voimakkaita ja mieskin pelkää ettei kaikki ole kohdallaan.

Viimeinen testi odottaa kaapissa pe tai la aamua. Odotan kipujeni puolesta negaa ja tätiä paikalle, ei tämä tainnut olla meille asti luvattu. Ja jos edelleen haamu. En tiedä mitä sitten pitäisi tehdä. Mutta vaikka kroppa tuntuukin olevan raskaana, en henkisesti koe asian olevan niin.

Hyvää Pääsiäistä Kaikille! Nautitaan nyt kaikki perheistämme ja siitä kuinka kiitollisia saamme jo olla. Meille kaikille on annettu jo kaksi lasta. Sairauksineenkin. Hiljaiseksi ja nöyräksi pistää.

Vierailija
29/36 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamuilijoille onnittelut ja Eewokille pahoittelut!

Jokunen tuttu nimi tässäkin ketjussa vielä oli mukana...itse siis kuumeilin syksyllä kolmatta toden teolla. Yritimme puolisen vuotta 'turhaan', ei yhden yhtä haamua, ei mitään. Sitten lähdin opiskelemaan ja päätimme lopettaa yrittämisen. Mulla oli selvästi 3-kympin kriisiä, parisuhde takkusi miehen kanssa ja kaikki oli vähän sekaisin...Laitoin kierukan marraskuussa ja siihen loppui vauvahaaveet.

Tai niinpä mä luulin...;) Tässä sitä taas ollaan! Ja kuinka huono ajankohta onkaan tälläisille aatoksille! Kolmen vuoden opinnot ovat juuri alkaneet eikä rahaa todellakaan ole liikaa. Anoppi ja appiukko eivät hyväksy opiskelujani ( lopetin entisessä työssä ja vaihdan alaa, tätä eivät ymmärrä eikä tukea heru)

Kaikki kortit ovat siis tätä haavetta vastaan, järki sanoo ihan muuta mitä sydän. Mies on mukana haaveilemassa, tosin paljon realistisemmin kuin minä. Hän kysyy, kuinka jaksaisimme, mitä, jos onkin sairas/vammainen...riittäskö rahat, mites mun opiskelut...?! No, aivan. Tottakai jokainen kysymys miettimisen arvoinen. Siksi tämä onkin niin piinaavaa!

On tässä vielä sellainen 'ongelma', että mulla todelttiin vuosi sitten PCO, menkat tuli ja meni miten sattuu ja alavatsa oli jatkuvasti kipeenä. Ultrassa näkyi sitten rakkulaiset munasarjat. Gyne varoitteli jo silloin, ettei kolmas vauva ehkä tulisikaan kovin helpolla. Tämä kyllä vähän ihmetyttää, sillä käsittääklseni PCO on synnynnäinen sairaus, se joko on tai ei ole, ja kun olemme kaksi lasta saaneet jo, hyvinkin herkästi ensimmäisistä kierroista....:;( En ole myöskään ylipainoinen tms, mikä tukisi PCO-diagnoosia.

Harmittaa tämä kaikki epätietoisuus ja pähkäily! Saanko koskaan enää lasta? Kannattaisiko kuitenkin opiskella loppuun? Mutta ovatko mahdollisuuteni sitten vieläkin heikommat lapsensaaniin, jos odotamme vielä vuosikausia??

Tälläisiä mietteitä tällä kertaa...katsellaan, josko kuitenkin liittyisin aktiivisemmaksi tähän porukkaan...

elinana78 ja muksut 06 & 04

Vierailija
30/36 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monenlaisia kuulumisia!

Eewokki; olen todella pahoillani keskenmenosta! Pidä lippu korkealla ja uuteen nousuun!!!

Äitimaalta ja MinttuLottako se oli; onnea plussasta!!!

Meillä myös hyviä uutisia, kerroin aiemmin että mullakin pco tyyppiset oireet ja minuakin gyne varoitteli että kolmas voi olla vaikea saada ja kyseli miten helpolla kaks ekaa on tärpänny (eliana78 hoks hoks!!!), mutta kuinka ollakaan kierukan poiston jälkeen tuli yhdet menkat ja sit taas sairaan pitkä kierto, yli 60 päivää. No reilu viikko sit olikin kuitenkin ovis oireita ja eilen aamulla plussasin tai siis sain haamun!!! Olin tosi yllättynyt kuinka nopeaa tärppäs, nopeammin ku edelliset ja pitkäskä kierrosta (olen luullut että pitkissä en ovuloi ollenkaan). Onko näissä haamuissa kuinka suuri riski kun Minttulotta ainakin oli siitä kovin huolissaan??? Minä täällä olen jo tuulettanut ja hihkunut onnesta. Voihan sitä tietty käydä vielä mitä tahansa mutta olen elänyt siinä luulossa että haamukin on plussa!!! No joka tapauksessa jos näin on niin jouluvauva olisi meille tulossa!!! :) Oireista sen verran, että vielä ei sen kummempaa kun painontunnetta alavatsalla ja menkka tyylistä "kipua" aika ajoin. Testailen vaikka sunnuntaina aamulla vielä uudestaan.

-mikähän mun nimimerkki ees olikaan- rv3???

Vierailija
31/36 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Eewokille, ikävä juttu.

Itselleni eka täti (sitten pillereiden lopetuksen) kurvasi paikalle ajallaan, kierron pituudeksi tuli 27 pvää. Ei siis tärpännyt ekasta kierrosta tälläkään kertaa. Aiemmilla kerroilla mennyt vähän vajaa ja vähän yli 6 kk. Miten nopeasti teillä muilla tärppäsi aiemmissa raskauksissa?

Niin ja paljon onnea kaikille 2 viivaa saaneille!

Rentoutukaa pyhinä ja jatketaan porukalla tärpin jännäämistä uusissa kierroissa!

Vierailija
32/36 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia...

Ensinnäkin, Onnittelut pikkutassu79 haamusta!!!

Minulla olivat siis elämäni ensimmäiset haamut ja kävin pitkää kamppailua voivatko olla vaan viivan paikkoja ja kovien vatsakipujen kanssa pohdin josko sitten hormonia olisi vähemmän kun olisi luonto laittamassa kesken heti alkuunsa. Siksi en kummemmin osannut innostua. Ja meillä siis yritys alkoi viime kuussa kierukan poistolla... Että siksikin ihmeissäni.

No, tilanne nyt:

Edelleen kipeitä vatsan pistoksia, rinnat kipeät ja turvoksissa, eilen illalla meinasi lentää laatta grilliruuan hajusta ja väsy hirmuinen.

Tänä aamuna hiivittiin miehen kanssa seitsemän maissa alakertaan testaan ja paksun neganhan se siihen piirsi samantien... :(

Pettymys oli kamala kun aloin käsien pesulle ja tuuppasin tikun Isännälle että odottelee tuleeko tarkistusviivaa. Olen VÄHÄN hätäinen luonne... Siinäpä tuo sitten myhäili partaansa paksu plussa tikussa kun käännyin ja kuivailin käsiäni!!!

... Olisikohan stten aika kurvata Ärrälle laittaan lottoa kun tämähän on aivan käsittämätöntä?!

Jokohan tähän uskaltaisi luottaa? Miehen kanssa ajateltiin toistaiseksi pitää omana salaisuutenamme ja seurata pysyykö toukka matkassa. Pelon ja onnensekaisin tuntein tässä kirjoittelen. Ja nöyränä. Niin nöyränä.

Että iloitse vaan pikkutassu!

Ja kaikki, uskokaa ihmeisiin! ;)

Vierailija
33/36 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olen kolmosketjua käynyt lukemassa, vaikka omasta plussauksesta on jo hetki aikaa. Onneksi plussia on tullut muillekin ja suurin osa on varmaan palstaillut täällä vähän eriaikaan. Mutta nyt kuitenkin ajattelin muutaman rivin laittaa, kun monesti olisi ollut kommentoitavaa.

Kommentoimatta on jäänyt erityisesti siksi, että pahoinvointi on aivan valtaisaa. Esikoiselta taisi olla tällaista ja silloin ajattelin, että enempää ei lapsia tule ja nyt muistan miksi. Jos tämä raskaus ei onnistu, on lapsilukumme kaksi. Seitsemän viikon non-stop pahoinvointi on ollut tosi kova koettelemus. Ja tosiaan epäonnistumisen merkkejä on ollut ilmassa. Se viekin taisteluintoa tätä pahoinvointia vastaan, kun tuntuu palkintokin kovin epävarmalta. Ihan alussa oli tuhrua -> kaikki ok. Viikolla 9+ verta ja tuhrua monta päivää -> kaikki ok. Nyt viikot 11+ ja taas tuhrua. Eli kuilun reunalla tässä saa olla.

Mutta ne kommentoitavat jutut (jos vaan muistan). Oireista. Eli minulla tosiaan kierto oli aivan kuin normaalissa menkkakierrossa. Tuli se tavallinen tuhruvuoto ja rinnat aivan samalla tavalla kipeät kuin ennenkin. Ainoa outo juttu oli se, että oli vaan sellainen tunne. Mutta se nyt olisi voinut olla koska tahansa muulloinkin. Sitten asennosta ja orgasmista oli joskus puhe ja joku kommentoi, että tytöt tehdään nauttien ja pojat hutaisten. Meillä tyttöä todella tehtiin (nautinnosta en menisi sanomaan, ihan työstä kävi). Ja poika tuli kerrasta. Tätä kolmosta tehtiin yhdeksän kiertoa, mutta tässä viimeisessä sopivia kertoja oli vain yksi ja sekin hyvin pikainen. Ei orgasmia ja suoraan suihkuun. Eli kai se vaan on ihan tuurista kiinni, kun tosiaan meilläkin tuota yritystä oli jo aika kauan takana ja sitten kuitenkin kerrasta tuli tärppi. Mutta tuolla vanhankansan uskomuksella meille tulisi poika, mutta pahoinvoinnista päätellen tyttö. No saa nyt nähdä tuleeko tästä yhtään mitään :(

Jotain piti muutakin kommentoida, mutta en nyt tietenkään muista. Mutta mukavat pääsiäiset kaikille ja tsemppiä raskautumiseen.

MammaMia rv12

Vierailija
34/36 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kanssasisarille onnitteluista!Ihan ihmeellistä tämä on.Raskausoireet pikkuhiljaa voimistuvat joten luottamus siihen,että kaikki voisi olla hyvin kasvaa...ja siirrynpä sitten tuonne odottajiin.Pidän peukut pystyssä kaikille kolmosesta haaveileville!Nähdään odottajissa!

äitimaalta,ei laskenut kiertopäiviä,tärppäsi,ja nyt ei tiedä missä mennään ;)

Vierailija
35/36 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille!

...ja pahoittelut teille, joilla ollut huonompi onni matkassa, voimia!

Täällä kp 26/28-?, ei oireen oiretta... testasin erittäin herkällä testillä (näyttää mahd. plussan jopa 4 pv ennen kuukautisten alkamista) torstaiaamuna negan. Oli pakko hätäillä testin kanssa, kun nyt viikonloppuna meillä on pääsiäisvieraita ja myös viiniä on varattu nautiskeluun. Jos olisi ollut edes vähäinenkin merkki raskautumisesta, olisin jättänyt juomat juomatta. Jotenkin ei halua riskeerata mitään, vaikka eipä kai näin alussa nautittu alkoholi aiheuta hirveästi haittoja sikiölle. Vai miten tarkkana sitä pitäisikään olla? No joka tapauksessa juomat eivät edes maistuneet... Miten tarkkoja te muut kuumeilijat olette alkoholin käytön kanssa?

Nyt tässä kolmannen lapsen kuumeilussa ja raskauden alkamisen seuraamisessa kiinnittää aivan erilaisiin asioihin huomiota. Eka meni uutuuden huumassa ja tokan kohdalla jo muka tiesi kaikki asiat, mutta nyt olen todella kiinnostunut oireista ja kaikesta raskauteen liittyvästä. Lisäksi tuntuu, että nyt jo tuntee oman kehonsa ja osaa tulkita tuntemuksia paremmin....

12dpo (oletetusti), yk 1-2

Vierailija
36/36 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea tosi tosi tosi paljon MinttuLotalle!

Tein eilen varmistustestin ja viiva nro 2 piirtyi yhä vahvempana ruutuun!!!! Nyt meille kaikille haamuille ja muillekin jarrusukkia ja liimaa -ja edelleen yrittäville tsemppiä ja jaksuja!

Odotuspuolelle tässä pitää vissiin liittyä, jokos siellä on ryhmä joulukuisille!?

Onnellinen, niiiiin onnellinen, ja ihmeissään oleva Pikkutassu79 =)