Puoliso ei siivoa
Nyt varmaan otsikon takia moni ajatteli stereotyyppisesti, että täällä kirjoittaa nainen joka valittaa siivoamattomasta miehestä. Täällä on niin päin, että minä miehenä huomaan siivoavani paljon enemmän. Omassa lapsuudenkodissa äiti piti aina kaikki paikat siistinä ja selvästi totuin sellaiseen tiettyyn siisteyteen. Lievästi allergisena myös hyödyn siitä kun kodissa ei ole pölykuorrutetta.
Nyt oma nainen on selvästi laiska ja haluton siivoamaan. Meille voi kasaantua pölyä, likaa ja roskaa joka paikkaan ellen minä huolehdi niistä. Olen miettinyt, että olenkohan totuttanut oman naiseni jollain tavalla siihen, ettei hänen tarvitse tehdä mitään vai mikä tässä mättää? Ehkä hän tottui jossain kohtaa siihen, että minä tartun imuriin useammin ja totesi, että enköhän taas jossakin kohtaa imuroi kun vaan odottaa? Tästä ongelmasta on keskusteltu ja mitään ratkaisua ei näytä tulevan.
En haluaisi kuulostaa vanhoilliselta tai törpöltä, mutta toisinaan huomaan miettiväni, että ihan kun tässä kävisi jotain omalle mieheydelle kun minä olen selvästi ns. se kodin ylläpitäjä. Mutta jonkunhan niitä kotitöitä on pakko hoitaa kun suoraan sanottuna tulee vähän sellainen mt-ongelmaisten koti mieleen, jos koti alkaa näyttää p*skaselta eikä tänne viitsi kutsua ketään kylään.
Olisin luultavasti valittamatta, jos tilanne olisi edes tasainen eli molemmat hoitaisivat pyykit, tiskit ja imuroinnit ihan yhtä usein. Huomaan myös, että minua ei enää haluta jostain syystä melkein yhtään, ja olen pohtinut, että voiko syy olla osittain tässä. En jotenkin tunne itseäni hirveästi miehekkääksi tällä hetkellä eikä se auta asiaa, että oma nainen sysää kotitöitä minulle. Ehkä mulla on sitten hauras miehuus. Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (12)
Teillä roolit on vain toistepäin kuin yleensä. Tuolta meistä siivottomien miesten siisteistä vaimoistakin tuntuu.
Mikäs teet, pitäisikö sanoa, että jätä se sika?
No sen varmaan tiesit ennen yhteenmuuttoa?
Moi Jake! Älä jaksa valittaa. Mieti mitä sun muija on joutunu kestämää sun takiu bro! Ei ihme ettei se siivoo ku kaikki jakdamine menee siihe ku se joutuu elää koko ajan pelossa et sä petät sen luottamuksen.
Korjaa tilanne ni seki iha salee alkaa siivoomaa.
Vierailija kirjoitti:
No sen varmaan tiesit ennen yhteenmuuttoa?
Ei sitä välttämättä näe. Kun me tavattiin miehen kanssa, minä asuin opiskelija-asunnossa, jossa ei ollut ylimääräistä tavaraa ja asunto pysyi siistinä, vaikka en siivonnut kovin ahkerasti. Mies siis oletti, että olen himosiivooja. Muutin sitten miehen luo, jolla oli jo valmiiksi joka paikka täynnä tavaraa ja koira, josta irtoaa jumalattomasti karvaa ja joka kantaa sisälle hiekkaa ja pikkukiviä. En vain jaksa olla siivoamassa jatkuvasti, eikä minua sotku haittaa.
"En haluaisi kuulostaa vanhoilliselta tai törpöltä, mutta toisinaan huomaan miettiväni, että ihan kun tässä kävisi jotain omalle mieheydelle kun minä olen selvästi ns. se kodin ylläpitäjä." Juupajuu. Sun pallit kutistuu, kun siivoat. Apua.
Mitä jos nainen ruikuttaa, että hänen naiseus kutistuu, kun joutuu olemaan kodin ylläpitäjä?
Ymmärrän sua ap. Meillä mä siivoan ja teen muutenkin kaiken. Patalaiska äijä töljöttää telkkaa kaiket illat. Mua ei haluta enää juuri ollenkaan. En syty laiskasta vanhasta ukosta joka pitää mua itsestään selvyytenä. Kitisee kun en tuu enää lähelle. Eipä tuu itekään mutta laiskana olettaa että mää oon se joka hoitaa senkin puolen. Just haravoin pihan, äijä töljötti telkkaa sen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä roolit on vain toistepäin kuin yleensä. Tuolta meistä siivottomien miesten siisteistä vaimoistakin tuntuu.
Eikö tämä ole vähän tahditon kommentti? Kaikki tietää, että tämä ongelma yleensä koskettaa naisia, mutta minkä takia kaikesta pitää tehdä jotain kilpailua? Eikö voisi vaan joskus asettua sen asemaan, jolla on joku asia huonosti ja yrittää vaikka olla jotenkin apuna ja tukena? Kommentin jättänyt paljasti just oman itsekkyytensä. Vähän sama kun menisi sanomaan jollekin miehelle joka tuli just oman hullun muijansa hakkaamaksi, että "no voi voi, tältä meistä kaikista maailman naisista tuntuu kun te miehet lyötte". Eli se ei auta mitään ja näyttää vaan törpöltä.
Aloituksesta puuttuu olennainen tieto, että voisi edes kommentoida:
Muutitko sinä hänen asuntoonsa?
Muuttiko hän sinun asuntoosi?
Hankitteko yhteisen asunnon?
Yhteenmuutot vaativat aina kompromisseja, vielä enemmän, jos muutetaan asuntoon, jossa toinen on asunut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole vähän tahditon kommentti? Kaikki tietää, että tämä ongelma yleensä koskettaa naisia, mutta minkä takia kaikesta pitää tehdä jotain kilpailua? Eikö voisi vaan joskus asettua sen asemaan, jolla on joku asia huonosti ja yrittää vaikka olla jotenkin apuna ja tukena? Kommentin jättänyt paljasti just oman itsekkyytensä. Vähän sama kun menisi sanomaan jollekin miehelle joka tuli just oman hullun muijansa hakkaamaksi, että "no voi voi, tältä meistä kaikista maailman naisista tuntuu kun te miehet lyötte". Eli se ei auta mitään ja näyttää vaan törpöltä.
Itseä ärsytti tuo, että ap tuo tässä asiassa ilmi sitä omaa stereotyyppistä mielipidettään, jossa siivoaminen kuuluu naisille ja hänen miehisyys kärsii. Ja kuinka hänen äitinsä siivosi... Mitenkäs ap:n isä? Miksei vaan riitä, että v ituttaa siivota yksin sukupuolesta viis!
Susta karsitaan turhia luuloja. Ole kiitollinen, että on koti, mitä siivota ja nainen vierellä.
Kiitos kun siivoat!