Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis siivoaako joku sunnutaina?

Vierailija
06.04.2009 |

Eilen oli uutisissa pikkuvirpojia ja taustalla joku moikuutti mattoja kerrostalopihan mattotelineellä. Onko ihan yleistä? Minulle tekee jo tiukkaa laittaa pyykkikone päälle sunnuntaina, haluan jotenkin rauhoittaa sunnuntain. Taidan olla jotenkin outo...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on niin paljon siivottavaa,pyykättävää ja arkena ei kauheasti kerkiä.

Vierailija
42/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla ei jaksa kuluttaa iltoja siivoamiseen sen kummemmin (mitä nyt perushuoltoa, tavarat paikoilleen, tiskit koneeseen jne). Meille lauantai on se rauhoittumispäivä, käydään kaupassa, laitetaan ruokaa ja oleillaan. Sunnuntaina sitten siivotaan kun ollana levätty.

Sama kai se on minä viikonpäivänä pitää relaamispäivän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitoehtoja ei ole. Teen 6 päiväistä työviikkoa. Ainoa vapaapäivä sunnuntai. Taloyhtiön säännöissä ei onneksi moista pykälää, jossa se kiellettäisiin. Muutenhan tässä voisi itsekin ilmoittautua sillä siisti -ohjelmaan. Onko tullut koskaan mietittyä, että joillain ei vain ole samoja viikonloppuvapaita kuin useimmilla suomalaisista??

Vierailija
44/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee viikolla illat talouden perusylläpitoon. Pyykkäämiseen, tiskeihin ja yleiseen järjestyksen pitämiseen. Viikolla on myös huolehdittava kaupoissa käynnit yms, koska lauantaina, mikä ilmeisesti se yleinen kauppapäivä, ei meillä ole siihen mahdollisuutta. Levätäkin joskus pitäisi, mutta missä välissä? Olen kuitenkin tyytyväinen näin, mutta älkää herranjumala tulko enää vaatimaan, etten tällä aikataululla saisi enää siivota sunnuntaina. Onneksi tosiaan taloyhtiömme elää nykypäivää. Sunnuntai oli lepopäivä vielä silloin, kun vuorotyötä ei ollut keksitty ja kaupatkin olivat "pyhänä" kiinni. Ihan mieluusti minäkin lepäisin sunnuntain...

Vierailija
45/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona meille opetettiin (olen 70-luvulla syntynyt):

- sunnuntaina ei saa siivota, leikata nurmikkoa eikä rakentaa

- naapurit otetaan huomioon: ei häiritä iltaisin/öisin, tervehditään aina nähtäessä ja autetaan tarvittaessa

- matot ja vuodevaatteet puistellaan ja tuuletetaan ulkona

Ei kai siinä mitään - tapakulttuurihan muuttuu aina, ja edellisten polvien tärkeänä pitämät asiat alkavat näyttää naurettavilta nuoremmista. Silti tämä ketju avasi silmäni: olen toivottoman vanhanaikainen, kun minusta tuntuu hyvältä pitää esimerkiksi noista yllä mainituista tavoista kiinni.

Onneksi asun omakotitalossa, joten naapureiden tekemiset eivät minuun vaikuta: jos haluavat siivota sunnuntaisin niin sen kun vaan, en sitä huomaisi kuitenkaan. Onneksi sentään tervehtivät kohteliaasti!