Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis siivoaako joku sunnutaina?

Vierailija
06.04.2009 |

Eilen oli uutisissa pikkuvirpojia ja taustalla joku moikuutti mattoja kerrostalopihan mattotelineellä. Onko ihan yleistä? Minulle tekee jo tiukkaa laittaa pyykkikone päälle sunnuntaina, haluan jotenkin rauhoittaa sunnuntain. Taidan olla jotenkin outo...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos peset tai lakaiset lattioita, minkä takia sen pitäisi häiritä naapureita? Kyllä me osaamme ainakin pestä niin ettei se vesi valu seinän taakse. Pyyhin lattiat muutenkin esim. eteisessä jokaisen sisälle tulokerran jälkeen, mikä siinä on ogelma naapurille? Luulisi hänen olevan tyytyväinen kävellessään meidän kodin ohi kun valkoinen laatta kiiltää eteisessämme. Pyyhin pöydät jokaisen syönnin jälkeen, pesen ulko-vaatteet, kun lapset tulevat sisälle.... Eli aivan normaalia siivoomista..... Mikä siinä naapuria häiritsee? Matot meillä viedään ulos joka toinen torstai, ettei senkään pitäisi olla ongelma. Meillä on kuusi pientä lasta, joten varmasti ymmärät sen että jos emme siivoa mikä kaaos siitä tulisi.

Vierailija
22/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä tuntuu. Ei todellakaan ole päivästä kiinni, että vihtinkö alkaa siivoon vai en. Sunnuntai on mulle täysin samanlainen vapaapäivä, ku lauantaikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei sellaista hakkaamista että verisuonet katkeavat päästä, mieluummin vaikka harjalla irrotetaan irtoroskat ja kevyesti ravistellaan matot.

Miksi muuten sunnuntaina ei saisi siivota? Minulle sillä ei ainakaan ole mitään eroa muihin päiviin nähden. Siivoan ja pyykkään sinä päivänä jolloin on aikaa, matot pääsevät ulkoilemaan ehkä pari kertaa vuodessa. Minä tosin teenkin vuorotyötä, joten joskus sunnuntain saattaa olla ainoa järkevä siivouspäivä.

Vierailija
24/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matoille riittää imurointi molemmin puolin, tamppaus vaan kiinnittää pölyn tiukemmin maton rakenteisiin.

Vierailija
25/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu sunnuntaihin. Taloyhtiöillä on usein säännöt, joissa on annettu ohjeet, milloin saa tampata. Yleensäkin kaikki melua tuottava tekeminen on kielletty sunnuntaisin. Olen itse käynyt naapurissa sanomassa kun porasivat klo 22.30. Hiljaisuus tulee klo 22, mutta järkikin sanoo, että poraus loppuu ennen klo 21.

Vierailija
26/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, silloin kannattaa viedä matto jo pesuun, ei se tamppaus sitä p**aa pois vie

riittää imurointi molemmin puolin, tamppaus vaan kiinnittää pölyn tiukemmin maton rakenteisiin.

tamppasin keran yhen talon matot, hyi hitto sitä pölynmäärää...

Eikö se imurointi riitäkkään oli kysymys... eli ei

ja tääkin perheenäiti pesi matot kaksi kertaa vuodessa

Vierailija
27/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et voi sille mitään jos naapuri poraa klo 22 asti. Vaikka sinun mielestäsi "järki sanoo" että sellainen melu loppuu ennen klo 21, naapurilla on oikeus porata klo 22 asti. Silloin vasta alkaa hiljaisuus.

Vierailija
28/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyritään siivoamaan lauantaina, mutta se ei ole aina mahdollista. Jos joku haluaa mennä kirkkoon niin eihän se meidän imurointi sinne kuulu.

Häiritsevämpää minusta on se, että naapurit pesevät pyykkiä yöllä klo 2.

Vierailija
29/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse kuulu kirkkoon,sen verran voi osoittaa huomaavaisuutta, että ei häiritse muiden lepopäivää. Itse en siivoaisi myöskään itsenäisyyspäivänä enkä esim koulujen päättäjäispäivänä jos vaikka naapurilla lakkiaiset. Ei ole minulta pois jos ota joskus muut huomioon.

Vierailija
30/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä tamppaat sitä pölyä koko ajan sinne mattoon takaisin mikä siinä ilmassa leijailee. Siinä ei oikeasti ole mitään järkeä, ja tamppausta ei enää nykypäivänä suositella. Juuri tuon asian takia, se pöly ei lähde pois tampatessa, vaan menee tiukemmin mattoon kiinni. Imuroimalla saa sen pölyn paremmin pois.

Vierailija
31/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sunnuntaina. Meille juuri passeli päivä siivoamiseen.

Vierailija
32/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain, että ihmisillä ei ole enään mitään kunnioitusta naapureita kohtaan. Pääasia on että itse saa hoidettua omat asiat, muusta väliä.

Vierailija
33/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sentään mattoja vie ulos sunnuntaina, mutta imuri, pesukone ja astianpesukone ovat päällä myös sunnuntaisin. Järjestän myös tavarat paikoilleen joka päivä jne. Muuten olisi hirveä siivo, kun lapsia on kolme ja kaksi heistä alle kouluikäisiä.

Eilenkin kävin läpi ja järjestin yhden ison kaapin normaalin siivouksen lisäksi.

Vierailija
34/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lepäämme yleensä lauantaina ja siivoamme sunnuntaina. Lauantaina olemme väsyneitä työviikon jälkeen, joten on ihanaa nukkua myöhään, puuhata perheen kanssa jotain rentoa, nauttia ulkoilmasta jne.

Tämän lepopäivän jälkeen jää sunnuntaiksi voimia siivota ja hoidella muitakin kotiasioita. Eikä koko päivä silloinhaan siivoukseen mene, vaan aikaa jää myös muuhun. Levänneenä siivoaminen on sitä paitsi paljon tehokkaampaa ja hermoja säästävämpää kuin väsyneenä.

Tärkeintä on, että ihminen lepää ja palautuu. Mitä väliä sillä on, mikä viikonpäivä kalenterin mukaan on?

Vierailija
35/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä tamppaat sitä pölyä koko ajan sinne mattoon takaisin mikä siinä ilmassa leijailee. Siinä ei oikeasti ole mitään järkeä, ja tamppausta ei enää nykypäivänä suositella. Juuri tuon asian takia, se pöly ei lähde pois tampatessa, vaan menee tiukemmin mattoon kiinni. Imuroimalla saa sen pölyn paremmin pois.

vai onkohan mun ja tuttavien imuri rikki, vai enkö osaa käyttää

Vierailija
36/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein siivoatte? Onko imurinne meluisaa mallia tai joudutteko siirtelemään raskaita huonekaluja meluisasti. Meillä ei ainakaan kuulu ylimääräistä kovaa ääntä imurista, lattian pyyhkimisestä ei kuulu ääntä juuri lainkaan saati pölyjen pyyhkimisestä ja kylpyhuoneen puhdistamisesta. Mattoja en tamppaa koskaan, niitä on minimimäärä ja puhdistuvat imurilla ja kostealla pyyhkimällä. En usko kenenkään talossanne huomaavan, jos siivoa sunnuntaina. talomme pesutuvan säännöissä on myös erityismaininta, että joka päivänä sitä voi käyttää. Pesutupa onkin sunnnuntaisin varattu aamusta iltaan (6 eri vuoroa). Nykyajan työssäkäyvillä ihmisillä on tarpeita saada järjesteltyä itse oma aikataulunsa eikä yrittää pakottaa itseään johonkin satoja vuosia vanhaan kaavaan. Ei tämä sunnuntain siivoamattomuus osoita sivistystä.

"Sivistyneet ihmiset eivät siivoa sunnuntaisin

"

jos ei itse kuulu kirkkoon,sen verran voi osoittaa huomaavaisuutta, että ei häiritse muiden lepopäivää. Itse en siivoaisi myöskään itsenäisyyspäivänä enkä esim koulujen päättäjäispäivänä jos vaikka naapurilla lakkiaiset. Ei ole minulta pois jos ota joskus muut huomioon.

Vierailija
37/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tällä ole mitään tekemistä kirkkoon kuulumisen kanssa?

t. pappi, joka on töissä sunnuntaisin ja viettää lepopäivää maanantaisin

Vierailija
38/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa on juutalaisia, ei saisi siivota lauantainakaan, jotta kunnioittaisi heitä. Entäs siivous ramadanin aikana?

Vierailija
39/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä ihan koet oikeudeksesi valita muiden siivouspäivänkin, huh-huh..

jos ei itse kuulu kirkkoon,sen verran voi osoittaa huomaavaisuutta, että ei häiritse muiden lepopäivää.

Vierailija
40/45 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivotaan sunnuntainakin jos on tarvetta.