*TAMMIvauvat 2009* vk15
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=165855&_…
Kommentit (36)
Piti kirjoittaa, kun pieni nukahti kymmenen min sitten, mut en sit kerennytkään.. ei nuku millään sisällä päikkäreitä ellei sit nuku vieres.... palailen paremmal aikaa eli parin kk:n päästä ;)
Emmuli
Oon huomannut, että Idan kakka muuttuu keltuaisen keltaisesta vihreäksi, kun se on tietyn aikaa tekemisissä ilman kanssa, ts. jos vaippa on "unohtunut" odottamaan huuhtelua lavuaarin reunalle. Ida on siis rintalapsi ja tämä värinmuutos havaittu harsovaipassa. Testatkaa tekin. ;-)
Curious
Meillä on kaikilla muksuilla ollut pienenä vihreää kakkaa (en tiedä miksi, ihan normaalia kai..). *Curious* mainitsi, että heillä kakan väri vaihtuu keltaisesta vihreäksi kun on ilman kanssa tekemisissä, joten tähän toteaisin, että luultavasti se vihreä kakka (siis vihreä ulostettaessa) on ollut jo vatsassa ilman kanssa tekemisissä. Olisko siinä syy vihreälle kakalle?
Kolmonen kitisee sängyssään, pitää men peitteleen uusiks..
Siis pakko tulla tänne hehkuttamaan,että meillä Netta heräsi viime yönä VAIN KERRAN syömään!!!!Nukkumaanmeno vähän viivästyi,kun oli illalla vieraita,ja tyttö siis söi siinä klo 21 jälkeen.Heräsi syömään vasta klo 03.30 ja sitten vasta klo 06.30.Jotenkin "pelästyin" tossa puoli 7,kun tyttö heräsi,että apua,onko kaikki ok,kun on jo valoisaa ja olen itekkin ihan pirteä...Siis Ihanaa,että nukkui noin hyvin,sillä eilenkin olin ite tosi väsynyt!
Sanoinkin miehelleni eilen,että nyt pyydät töistä sitä isyyslomaa tähän väliin ainakin viikon.Hänhän ei ole siis vielä päivääkään tuota lomaa pitänyt(tarkoitus oli säästää kesään),mutta nyt saisi kyllä luvan pitää,sen verran väsynyt alan olemaan tähän rumbaan...Mähän olen ekasta aamusta lähtien,kun Netan kanssa sairaalasta kotiin tultiin,niin noussut ja laittanut koululaisen kouluun ja vienyt eskarilaisen eskariin joka ikinen aamu eli pakko on ollut nousta vaikka kuinka ois väsyttänyt ja unet jääneet tosi vähiin...
Mä kirjoittelen tässä yksikätisenä,sillä Netta keikkuu tässä sylissä.Yritän pitää häntä vähän aikaa tässä vielä hereillä,jospa sitten nukkuisi kunnon unet ulkona ja mä saisin rauhassa pakkaillat avaroita ennenkuin eskarilainen täytyy taas hakea klo 13.Me ollaan lähdössä tästä anoppilaan pariksi päiväksi,kunhan mies pääsee töistä kotiin.Toisaalta on ihan kiva mennä sinne,saapahan itse hetken huokaista tästä arkirumbasta ja pääsee valmiiseen pöytään syömään parina päivänä...Heh,pienet on kotiäidillä ilot!
Kiitos RonjaKasperit nimikehuista!!Mäkin tykkään túosta tytön nimestä ja musta hän on ihan nimensä "näköinenkin"tyttö.Samoin nimi sopii kivasti isosiskojen nimien kanssa.Mies edelleenkin "vierastaa" tuota nimeä,mutta annoin hänelle mahdollisuuden keksiä kivempi nimi,mutta ei kuulemma millään keksinyt!Että silleen!!
Mutta nyt taidan viedä Netan pihalle nukkumaan ja ryhtyä pakkaushommiin!!
Vielä kerran: MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!
T:kotiäityli kera Netta-tyttösen(9.5 vkoa)
*Kotiäityli* mäki tykkään tosta Netta nimestä kovasti. Miettisin odotusaikana, et jos meil tulis tyttö ni antaisko tollase nime... mut eipä se pojalle sitte sopinu :)
*Kakka* on meiä vähiksel sellast tummaa, oisko harmaata vai ruskeeta, vähä vihertävääki ku ainaki ilmaa masus välil on. Oikee miehekkääl haisee välil vaik onki vasta pieni mies... Mut meil hörpitää korviketta.
Ihanaa ku mies tulee tänää kotii ja on monta päivää ku on näitä pyhiä :D Tuskin maltan oottaa! Ja samoin meilläki on, et mä oon heräilly lasten kaa arkiaamut aina. Isäntä piti viikon isyyslomaa, mut mä olin sillo sairaalas sen 4 päivää ni hän oli esikoisen kans koto. Ei oikee oo yrittäjäl varoiks kauheest pitää :( Ehkä sitte kesällä jos tehää joku reissu taas. Mukava ku naapuril on sellane vuokrattavas käytös oleva asuntoauto, saadaa vähä halvennuksel se välil lainaan :)
Mun tarvii kyl ens viikol alottaa sellane joku suklaa tai karkki tai herkkulakko. Ei täst tuu mitää ku jatkuvast tulee jotai pisteltyy. Kindereitäki ostan mukamas vaa esikol, mut ite vedän niit samaa tahtii :) Emmä ny heti viitti alottaa ku aiottii just tehä kaikkii herkkuruokii ja hyvyyksii täs pyhinä.
Meil on pitäny toi rytmi jo varmaa reilun kuukauden. Ja yöllä syödää siis vaa kerran. On se kyl aika helmee. Eilenki illal meni taas tasan 21 nukkuu ja posotteli puol 5 asti ja söi. Sit nukuttii viä pual 8 asti.
Tänää pitäs taas men nyppii äitin tykö seinii. Vanhoi tapetei ottaa pois ku mun mies lupas laittaa sille uudet nyt pyhinä. Se on sellane remppa-rane, et se oikee kärsii välil ku ei keksi mitää tekemist... ku ei nyt jatkuvasti viittis ol omiikaa tapetei vaihtamas. Kesän tullen alkaa tekee terassii (taas) ja saunaan se on alotellu tekee sellasii muotolautei... ja mitä kaikkee. No mun puolesta häärätköö, on se kivaa ku on kiva koti ja aina ku ite haluu jotai muutosta ni onnistuu ilma erillisii työmiehii :D
Nyt mä lakkaan tän lörpöttämisen ja menen jäkiksest hakee suklaata seurakseni ku alkaa vaihteeks Lemmen Viemää ;)
Otsikko sen jo kertoi...
Marlene ja vähis 11vk 4pv
Tulin vain laittamaan meistä äiti-tytär kuvan. :))
Myöhemmin tulen kyllä kertomaan kuulumisia. Kiva kun kotiäitylin Netta nukkui viime yön hyvin. :)
Jadmiras ja Oona 11vko4pv
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9b68a6fb-24de-11de-9723-…!
Oonasta vielä oma kuva. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=dfc4ce2b-24de-11de-9723-…!
Ihania kuvia Oonasta ja äipästä :)
Kotiäityli oi saanut hyvät yöunet, hienoa! Toivottavasti sama tahti jatkuu! Koitahan huilata anoppilassa oikein kunnolla :)
Kiitos kaikille kakkakommenteista ;) Muistaakseni esikoisellakin tuli kerran vihreetä kakkaa. Silloin muistaakseni jostain luin, että saattaa olla ilmaa masussa ja lisäksi monella allergisella vauvalla tulee vihreetä kakkaa. Mutta ei meillä ole kyllä allergiaoireita olleskaan. Emmalla on tosi siisti iho, rasvaa en ole grammaakaan häneen tuhlannut. Masuvaivoja on välillä, mutta niitä on vain silloin kun kakkaväli on vähän normia pidempi...
Netta Emilia on tosi kaunis nimi! Vitsit kun en itse ole yhtään Nettaa tajunnut omalle lapselle miettiä. Höh. Nyt meinaa harmittaa tuo nimi Emma, kun se on suosituin nimi viime vuonna!
Bumgeniuksen käyttäjät. Milläs säädöillä teillä on se kokovaippaiän menevä tasku? Meillä on jo isoimmilla mahdollisilla, kun Emmalla on maha kuin potkupallo ja reidet kans aikas "lihaksikkaat" ;) Keskimmäisillä säädöillä alkoi jo niin puristaa. Käyttääkö kukaan sisävaippa+hahtuvavilliksen yhdistelmää? Mitä sisävaippoja teillä on? Meillä on 1kpl Ronja&Roope sisävaippa ja 2kpl Dream Nappy-sisätaskuvaippaa ja hyviä nuo ovat. Mutta mitäs muita vielä olisi? Nuo sisävaipat ovat kokoa M ja aikas lailla jo isoimmilla säädöillä eli ei enää varmaan kauan mahdu Emmalle ja nuo DN:t ovat vielä aika kapeitakin. Toistaiseksi siis vielä menevät...
Minä olen vielä tosi räkäinen, Ida enää vähän vain. Mutta Ida kyllä itkeskeli koko viime yön ja aamulla vasta vastasi mihin sattuu (piteli otsaansa ja päätään). Emma on silleen ajoittain tukossa. Siis silleen välillä yhtäkkiä nenu menee tukkoon ja neiti krohisee. Mutta ei vielä ainakaan mitään vakavempaa. Yönkin nukkui hyvin, kerran söi.
Miehelle juuri eilen sanoinkin että meidän esikoinen se enemmän heräilee yöllä kuin vauva :) Mies on tähän asti hoitanut esikoisen yöheräämiset 0-5kertaa yössä, mutta viime yönä kun oli käynyt neitiä rauhoittelemassa 10 kertaa, niin totesi vain ettei enää jaksa kun herätys on klo 5. Minä sitten ravasin loppuyön. Onneksi olin edellisenä yönä valvonut, joten nukuin kuin tukki ne kaikki välit siinä Idan huoneessa ravatessa ja nyt ei yhtään kyllä väsytä. Nyt molemmat neidit on nukkumassa, niin kaippa tässä voisi vähän pitkälleen mennä vaikkapa lukemaan seiska päivää-lehteä :)
MiaMik ja Emma 2,5kk
*Äipälle* kiitos kun otit kantaa tuohon kh-asiaan :) Soitin itse asiassa eilen sille naiselle joka kotiapuja järjestelee. Tuntui vaan niin kolholta kun se kysyi, että onkos teillä jotain ongelmia... vastasin että kyllä tässä suunnilleen täysillä käydään molemmat vielä. Kun justiin se mua painaa, että pitäis olla joku ongelma ennenkun sitä apua saa, ja jos mä sitä satun saamaan niin sitten se on kai joltain muulta pois. Vaikka niinkuin varmaan kerroinkin jo aikaisemmin, niin sillon esikoisen aikaan (asuttiin Oulussa) niin vastaus pyyntööni (joka tuli todella jo helvetin reunalta asti) oli että kun nämä alkoholistiperheet vie kaikki resurssit. Siis alkon kauttako mun olis pitäny kotiin kurvata sieltä neuvolasta? Sitäkö ne tahtoi sanoa? Muutenkin on niin vaikea pyytää apua kun tuon edellisen sukupolven aika selvä viesti on ollut että koita nyt jaksaa mutta me ei ainakaan ehditä sinne apuihin. No, se nainen lupas soittaa miten saa järjestymään, en tiedä oliko tuo nyt lupaus avusta vai saako sitä puhelinsoittoa odottaa hamaan ikuisuuteen saakka sitten.
Muutenkin eilen oli kyllä niin vaikea päivä, nimittäin heräsin yöllä siihen että toinen rinta oli aivan järkyttävän kipeä, olin nukkunut jotenkin huonosti mahallani vielä paino sen päällä ja sänky oli märkä maidosta. Veikko oli niin uninen ettei kovin terhakkaasti jaksanut tyhjentää. Aamuun sitten odottelin lämpimän kaurapussin kanssa, sitten piti kaivaa jo rintapumppukin esiin. Pääkin oli ihan kummallinen ja kuume alkoi nousta joten ihan rintatulehduksen oireet oli. On mulla ennenkin ollut jotain vähän vastaavaa mutta nyt oli huomattavasti pahempi tilanne... Kävin lääkärissäkin ja sain antibiootit, mutta odotin vielä aamuun kun illalla tuntui jo pikkuisen paremmalta ja Veikko sai hyvin tyhjättyä ja yöllä huomasin ettei rinta ollutkaan enää niin kipeä! Joten antibiooteilta tällä kertaa vältyttiin. Nyt se on oikeastaan jo ihan normaali vaikka maitoa on nyt sitten tosi runsaasti kun eilen tyrkytin vauvalle joka välissä. Mulla ei näiden kahden edellisen imetyksen jälkeen koskaan ole ollut rintatulehdusta, ajattelin että nytkö senkin sitten piti tulla... No hyvä näin nyt. Mutta varmaan vasta juhannukselta uskallan tuosta untuvatakista luopua... vähän liian rohkeasti kyllä oon käynyt tuossa terassilla viemässä/hakemassa vaunujakin pelkällä paidalla. Kuumaa kaurapussia tms. lämpölähdettä voin kyllä suositella muillekin tämänkin taudin hoitoon tarvittaessa, näköjään sillä meillä hoituu niin synnytykset kuin katkenneet kylkiluutkin niin miksei rintatulehduksetkin :D
No jospa jatkaisin hetken taas kestovaippojen ompelua kun Veikko vielä vetää horkkaa vaunuissa. Oon todennut että vaikka kaikki tsi-versiot ei niin viimeisen päälle toimivia olekaan niin se että niitä on riittävän monta, korvaa aika paljon. Laskettiin miehen kans että roska-auton tyhjennysvälillä (2 viikkoa) jos päivässä käyttää 4-5 kestovaippaa yleensä, niin roska-astiasta jää karkeasti 50 käytettyä vaippaa pois. Se tuntuu lyhyen aikavälin saavutuksena melkoiselta, kun tuo on laskettu vielä niin että välillä kuitenkin tulee niitäkin päiviä että mennään kertiksillä...
No mutta jos sitä nyt laahaisi itsensä tästä koneelta. JB72 muuten kuvasi hyvin tätä meikäläisenkin suklaanhimoa, vauvantahtisesti tulee painoa ellei liiku ja laskemaan se ei tällä herkuttelulla kyllä pääse.... ;)
eikkuli ja Veikko 9vk1pv
jos nyt kerkeisin vähän kuulumisia kirjoittaan ja kommentoimaan, kun poitsu unilla. Nyt jo onneks tutti ruvennut kelpaan, niin nää unetkin voi onnistua sisälläkin.. saas kattoo kuinka paljon kerkeen kirjottaan :)
Eli *unista* Niinanii kyseli ja mun mielestä se pitää paikkaansa, et uni lisää unta. Parempi vaan mitä enemmän nukkuu vielä tässä iässä! Meillä ainakin esikoisella oli semmonen kausi ettei millään nukkunut ja sitten se oli valvomista ja iltahuutoja, siis jo ihan vauvana :/
Tällä poitsulla on semmoinen rytmi suurinpiirtein, et tunnin puoltoista on hereillä ja sit taas nukutaan ja annan aina nukkua niin pitkään, kun nukkuu, vaikka ois jo iltakin.. Sitten ennen yöunia ollaan otettu rutiiniks tuo ilmakylpy (täältä sain idean, kiitos siitä!) ja sitten semmosen soittorasian soitto omaan sänkyyn mennessä. Ja sen ekan pätkän yöunia nukkuu 4 h ja siitä sitten miten sattuu.
Vaatteet meillä 62 cm ja ristiäisissä oli jo 68 body, ihan hyvä sekin, et kyllä niitä isompia pitää jo kohta kaivaa esiin. Housut meneekin vie 62, se on tuo vaippa jokaa vatii noi bodyt isommiks... meillä ne 62 cm jo hiukan naftei siis.
Muutenkin koko perheen talvivaatteet pitäis laitella jo pois.. hirvee inspis ois, mut koskahan niitä pystyis laitteleen, varmaan nyt pyhien aikaan ois hyvä pistää mies lasten kaa ulkoileen ja ite järkkäillä.. tykkään semmosesta, kunhan ei keskeytetä ;)
Jadmiras oli laittanut kivoja kuvia :) Ja siitä laborantista piti sanoa, et on mielenkiintosta, mut ei kyl työllistä.. ehkä säkällä pääkaupunkiseudulla voi olla muutama paikka haussa.
Jotain piti vie, mut taidan jättää nyt löpinän ja mennä rauhassa kahville, kun isompikin kerhoilemassa.
Emmuli ja poitsu kohta 2 kk
Olipas tullut luettavaa, ku pari päivää olin poissa koneen äärestä...saa nähdä millaisen romaanin tässä nyt sitte saa aikaiseksi. :)
Eikkuli: Minusta olisi niin kiva, jos olisi vielä sellainen ennen vanhaan vallalla ollut kotiapulaiskulttuuri voimissaan. Tai no ei nyt tietenkään sellainen luokkajako, mutta silloin oli kaikilla kotiapulainen. Ja just se, että nykyään pitää olla joku ongelma, että saa kotiapua tai jos ottais siivojan tms. Ja sehän olis monelle nuorelle kivaa harjoittelua työelämää ja omaa elämää varten, ku kävis jollakin kotiapulaisena... Toivottavasti saat sen kotiapulaisen arkeasi helpottamaan!
Nukkumisesta: Meillä on nyt tälläinen rytmi vallalla: klo 07-08 ylös, 1h hereillä, n.45min unta sitterissä, 1h ylhäällä, päikkäreille parvekkeelle tai vaunutteleen klo10-11 ja unta 2-3h, sitte loppupäivä tirsoja (15-30min) ja jos jaksaa vaunutteleen uudestaan niin ehkä hyvällä tsäkällä tunnin nukkuu tai jos vaikka ajelee autolla, sitte klo 19 yöppäri päälle ja kapaloon ja sitte vähä päivästä ja Kallen väsymyksestä riipuen eri nukutustapojen kautta unille klo 20-21. Ja sitte herää yöllä joskus 23,02,05,06,07. Tuossa aamulla otetaan viereen, ettei tarvi tunnin välein pompata hakemaan Kallea.
Nukutustapoja: Sylissä tuolissa kiikutaan(sellanen heiluva tuoli, ei kuitenkaan kiikkutuoli), tai sitterissä heilutetaan ja sänkyyn siirretään siinä vaiheessa ku on just nukahtamaisillaan. Tai sitte joskus laitetaan vaan suoraan pinnikseen ja soittorasian voimalla nukahtaa sinne noin puolessa tunnissa itsekseen.
Opiskelusta: Mää meinasin kans tässä yhteishaussa jo hakea ja jos ois sitte jonnekki korkeakouluun päässy niin ois pitäny sitä paikkaa vuoden, mut en minä jaksanu alkaa aatteleen tässä välissä mitään pääsykokeita yms. Joten ens kevään yhteishaussa sitte...ja onpahan aikaa päättää, mikä se ala ois. Joku lastentarha työ kiinnostais tai ihan toiselta alalta kiinnostain kosmetologi, mut sinne on hirveen vaikee päästä opiskeleen. Eli 2010 syksyllä mää vasta lähden opiskeleen...siihen saakka Kallen kaa kotona. Oon muutenkin kotihiiri, että kivaa vaan ku on hyvä syy olla kotona. :)
Miuwau: Minipillerit pystyy aloittaan vaikkei menkkoja ois vielä alkanutkaan. Mulla on niihin resepti oottamassa, en vaan oo vielä saanu aikaiseksi hakea...eikä oo kyllä rahaakaan.
Oli mulla kyllä vielä muutakin asiaa, mut en kehtaa hirveetä stooria tänne kirjoittaa, joten palaanpa asiaan toinen päivä. :) Ja Kallekin tuossa juuri heräilee sitteritorkuiltaan....
Amelie ja Kalle tiistaina 3kk! käsittämätöntä!
Veikko on nyt sitten pantannut kakkaa 3vrk ja eilen illalla sitten meni puoleen yöhön ennenkuin rauhoittui unille. Toivottavasti nyt kun lähdetään mummolaan ajelemaan niin auton täryytys saa suolen toimimaan :P Täytyy ottaa varavaatteita hurjasti mukaan kun sitä tavaraa saattaa sitten tosiaan tulla reilusti...
Meillä nukutustapana on lähinnä tuo tissittely. Eihän se kaikista paras vaihtoehto ole, mutta toisinaan vauva ei nuku kun nostan pinnikseen, nukahtaa siellä itsekseen sitten. Näin kävi lopulta eilenkin, vaikka jouduin vatsanväänteiden takia nostamaan vielä pari kertaa pois. Näköjään tärkeää on että joku vaate koskettaa poskea, vaunuissakin aina kiemurtelee niin kauan että hupun tai lakin reuna on poskea vasten ja pääsiäiskirkossa nukahti kun peitto vahingossa oli poskella... :) Toisinaan nukahtaa syötyään myös siihen kun vaan poskea silitellään tai vähän tillitellään toisiamme. Mies saa nukahtamaan siten että vauva istuu sitterissä ja mies kanniskelee sitä mukanaan. Sanoivathan ne jo synnärilläkin että mikähän matkustaja tästä tulee kun aina nukahti siinä matkalla kun toivat vauvalasta äidille syötettäväksi...
No nyt jos vielä leipoisi vähän, mies meni kaikkien lasten kanssa virpomaan ja sen päälle sitten lähdetäänkin mummolaan. Poika 5v protestoi rankasti hameen päälle laittamista, ei muistanut enää eikä millään ymmärtänyt että homman nimi on vähän tämmöinen naamiaisjuttu... Ei muistanut kuin ne pilkut naamassa ja ne olis olleet tärkeimpiä :D
Hyvää pääsiäistä joka kotiin!
t. eikkuli
Mulla on pitäny kirjoitella jo monesti mutten oo muistanu, että kun meidän poju nukkuu ne n.13h yöunet ja syö 2kertaa niin kun hän klo07 syö niin siirrän hänet vaunuun ja sinne nukahtaa heti ja jatkaa unia yhdeksään tai kymmeneen. Omaan sänkyyn jos yrittäs niin ei jatkas unia. Oltiin 2yötä äitin luona ja siellä ei ollu pimennysverhoa huoneessa missä me nukuttiin niin sillon poju heräs jo klo05 tai 06...Kun tultiin kotiin niin nukku taas normaaliin tapaan.
Emu ja poju huomenna 3kk
Tulihan se sieltä, 4vrk siis meni ennenkuin tänä aamuna alkoi hiljainen turina kuulua pinnasängystä... Ja sen jälkeen ei enää viiruakaan taas. Mutta onpa helppo kestopeppu, kun ei tarvitse kuin pissavaippoja vaihdella :)
eikkuli
Mä heräsin jo 07 ku vähis kärisi sängyssää. Laitin tutin ja puin vaatteet ja katoin ni eikös tää nukkunu taas, höh. No mut keitin kahvit ja pesin hampaat ni sit hän heräs. Hetken oltii ylhääl ja nyt jo esikoinenki tsidailee "tipu-tv:tä". Annon miehen jatkaa siis uniaan ku on heränny yöllä syöttämää ja huomenna lähtee taas töihi.
Viime yö meni kyl vähiksen kohalta jotenki harakoil. Se nukku kyl vaunuis 3 kertaa eile ja viimesimmät klo 17-19... se heti vaikuttaa häne yöuniinsa :( Mut oli nii kaunis ilma et oli pakko olla ulkona ja mihinkäs muualle otat vauvan mukaa ku vaunuihi. Jätin kyl kuomun auki tos ehtool, et ois voinu katella maailmaa, mut nii vaa kävi, et nukku.
Me oltii eile motaril vähä ajelees ku oli nii kaunista :D Viime kesän myytii kyl oma pois mut saatii lainata mun äitin mieheltä. Kyl nii taas tekis mieli oma ostaa.
On pitäny jo mont kertaa muute sanoo, et meiä vähis nassuttaa kovasti sormiaa ja jos rättiki menee sin sormie mukan suuhu ni ain parempi. Ja ihan kauheet kuolat sil välil valuu pisi suupielii, sekä sormet o iha punaset ja märät. Iha on valkoset ikenet ja kovat.
Ja kenes vauva se nukahtaa jos poskella on jotai... Meiä vauva nukahtaa nii, et rätti on naamalla tai parhaas tapaukses koko pään pääl :) Laitan sen yleens vähä "tutti-stoppariks" ja hän siirtää nassunsa nii, et se on siäl rätin sisäl.
Mitäs ootte sitte pääsiäisenä duunaillu? Ainaki on kovasti hiljasta täällä ollu. Vaik en mäkää ehtiny ko nyt vasta. Mut onpaha mutsil uudet tapetit ja meiä piha siisti ku on haravoitu.
Meiä esikoine oppis ajamaa pyörällä!!! :) Enne se on vaa jaloil potkinu sitä eteepäi mut nyt se on jo monena päivänä pyöräilly meiä mutsin tykö (n.2km) ku mä oon menny vaunuil. Isäntä laitti narun siihe pyörää ettei toine aja liia lujaa. Jarrutus ei viä oikee hyvi suju, mut onneks on se naru.
Taidanpa lopetel ja alkaa puuron keittoon. Mukavaa pyhää viä kaikil!
Marlene ja vähis 11vk 1pv (olin aiemmi vissi lasken vääri)
ps. toivottavast ei ollu jo uutta pinoo...
MiaMik:Meillä vauvalla tulee aina vihreetä kakkaa...ja kysyin neuvolasta niin on kuulemma ihan normaalia...tosin meidän Ronja syö korviketta...en tiiä onko sillä merkitystä. Neuvolan täti sano että monet kysyy tosta kakan väristä..jossakin kuulemma lukee että kakan väri jos on vihreetä niin voi olla allergiaa.
Kotiäityli: Nätti nimi tytöllä..mekin mietimme tytön nimeksi Nettaa..mutta oli sitte ihan Ronjan näköinen...ehdotin miehelle että Ronja Netta Maria mutta päätettiin säästää tuo Netta seuraavalle.
Vaatteiden koko: Meillä käytetään 62 kokosia ja osa on jo 68...tosi paljon vaihtelee nuo koot...yks puku on 60 mutta housut on saman kokoset ku yhessä 74 kokosessa puvussa...