*TAMMIvauvat 2009* vk15
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=165855&_…
Kommentit (36)
Huh, ristiäiset takana =). Olihan niissä puuhaa, siivoamiset ja leipomiset ja sitten vielä osui tuo virpomispäiväki samalle päivälle niin sai esikoisen kanssa niitä organisoida! Vieraitaki oli vaivaiset 40.. mun ja miehen lähisuku on isoa!! No, poika sai nimeksi Veikka-Viljami. Kastejuhlan aikana oli oikein tyytyväinen poika, tutki sormiaan ja väänsi vaipallisen täyteen kakkaa. Ja miehen suku kun ei kuulu kirkkoon niin mies hymähti, että ku pappi laitto kätensä vauvan pään päälle niin vauva tönäs papin käden pois =)
Ja vihdoin alkaa myös Veikka paranemaan. Koko viime viikko meni erinäköisisssä päivysyksissä juosten. Epäiltiin hinkuyskää mut tulos oli onneks negatiivinen. Korvat tällä vauvalla on kuulemma ihan hurjan karseat. Nyt on menossa sellanen antibioottikuuri jonka pitäis tappaa niin olemassa olevat kuin uhkaavatki pöpöt. Ja arvatkaapa onko vatsa pienellä sekasin??
Joku tuossa manaili, että kun ollaan niin eripuolilta suomea ettei tuo tapaaminen onnistu, niin tiedän kaksikin eri vauvaporukkaa jotka ovat tavanneet jossain muualla kaupungissa. Yhet tapas kerran Tampereella ja se toinen porukka oliko nyt sit Turussa. Et jos ruvetaan miettiä ketkä haluais nähä ja sit etitään n.puolväli =)
Ihanaa kun on talo täynnä kukkia! Mä rakastan kukkia ja niiden pirteyttä ja värejä =)
No, niin meen valmistautumaan ku tosiaan eilen vietettiin samalla esikoisen 5-vuotissyntymäpäiviä niin tänään päivällä tulee mun äitikavereita lapsineen rääppiäissynttäreille =). Ja huomenna on sitten lapsen ihka ensimmäiset kaverisynttärit!! Äitiäkin ihan jänskättää!!
Mukavaa pääsiäisviikon alkua!
Pantsa ja Veikka
Mihin aikaan laitatte vauvan nukkumaan illalla? Montako kertaa yössä syödään ja mihin aikaan? Minun 2,5 kk vanha tyttöni laitetaan unille klo 20 maissa ja syö yleensä 3-4 kertaa yössä - joskus valvookin yöllä yli tunnin putkeen. Usein klo 04 tai 05 alkaa tutti- ja imetysralli, jota jatkuu aamuun (06 tai 07) asti...
Päivällä nukkuu klo 9-11 ulkona, 12.30-13.30 sisällä ja 15.30-17.30 ulkona. Siis kolmet unet.
Aloitin tuolla toisenkin kyselyn unista ja "uni lisää unta" -tokaisusta. Kommentteja toivon. = )
Olen tätä palstaa seuraillut sivusta ahkerasti. Tyttöni syntyi Kättäillä 17.1.
Arvasin jo koneelle tullessani, et *Minnikki* se on täällä taas reippaana hääriny :)
*Pantsa*n lapsosille paranemisia ja hyvää synttäriä! Teil on kyl ollu tupa täynnä vieraita eile... vaik emmä tiiä minkä kokone huusholli teil on mut uskoisin et sopivasti on kyljet vastatusten oltu. Hurja määrä porukkaa! Toivottavasti sait itekki hiuka nautittuu juhlist, eikä menny koko aika emännöides muita.
Mä sitä tapaamista ajattelin. Oon kyl halukas osallistumaa jos saadaa jonneki sopivaan paikkaa järkättyy ettei tulis montaa sataa kilometrii ajomatkaa. Pitäs varmaa varata joku liikunta/juhlasalin tyyline nyyttäri periaatteel, et mahuttais kaikki :)
*NiinaNii* unista poikkes kysymää. Tervetuloo vaa useemminki meiä joukkoo siältä ruudun takaa! :) Meil nukutaa näi:
aamuherätys 7-8
ulkopäikkärit 11-14 (vkl meni kyl 16 asti)
iltatorkut vaihtelevasti 5min pätkissä tai n. 1h nokoset
yöunille 21 ja viime yönäkin syötii kerra 3.30
Emmä tiä olik tost apuu mut mä oon huomannu, et jollei vauva nuku illalla paljoo tai ettei ne iltatorkut mee myöhäseks ni nukkuu yön paremmi. Koitanki aina pitää hereil sitte kovasti ku näyttää et 20 mais alkais uni tulemaa. Ku en viittis nii aikasi viiä yöunillekaa.
Meil se kans arki taas alko ja mies lähti töihi :( Onneks on se munajuhla tulos ni se voi olla pari ylimääräst päivää kotona, tuskin maltan oottaa! Töist soitettii tänää et oisinko iltavuoroo menny, mut enhä mä voinu ku en saa lapsia minnekää. Ja oon muutenki luvannu vaa sunnuntaisii tehä...
Siis mä en yhtää ihmettele et nää viimiset 5kg istuu ku purkka tukas. Tää makeen, ja etenki suklaan, himo on jotai järkyttävää!! Mul on joku addiktio suklaasee ja nyt on kauhei vierotusoirei ku ei meil oo yhtää ja kovast tekis mieli... parempiki taitaa olla ettei oo enkä osta... kai.
Jospa hilpasen tästä ettimää niitä todistuksiani, et saisin sen yhteishaku-tsydeemin täytettyy joku päivä.
Muksat päivänjatkot ja toivotaa keväisiä ilmoja :)
Marlene ja vähis 2,5kk
Käyty 2kk neuvolassa ja uudet mitat 5410g ja pituus 57,1cm. Pituus laahaa vähän mutta kuulemma ei haittaa, kun painoa tullut hyvin (1kg kuukaudessa).
Osallistun pneumokokkirokotetutkimukseen ja saadaan siellä rotavirus rokote ilmaiseksi.
T: Minna ja Oskari
HEi!
En ole vähään aikaan netissä ollutkaan. Perjantaina tulivat isovanhemmat ulkomailta ja kiirettä riittää. Ovat kyllä lasten kanssa mutta silti stressaavaa, kun pitää miettiä ruokapuolta. He kun asuvat etelässä niin valittavat tätä kylmyyttä ja muka kevättä kun se heille on talvi jne. No eivät käy kun kerran kolmessa vuodessa, joten kyllä tämä viikko menee vaikka väärinpäin. Toivon vaan niin, että sää hiukan muuttuisi. Olihan tässä jo tosi paljon lämpimiäkin kevätpäiviä ja aurinko paistoi.
Vauva nukkuu hyvin ja hereillä ollessaan on oikein seurallinen. Ihan kasvaa silmissä, koska nyt tuntuu, että 68cm vaatteetkin alkavat jo olla pieniä.
Minkä kokoisia vaatteita teidän vauvat käyttää?
Ahava ja Daniel 2kk
Meillä tyttö nukkuu hyvin yöt.....nyt nukkunu kolme yötä silleen että la-su 20-5, su-ma 21-6.30 ja ma-ti 22-7.30...päivällä meillä ei nukuta paljon...vaunuissa nukkuu kun käydään kävelyllä mutta herää sitte kävelyn päätteeksi..sisällä nukkuu puolen tunnin-tunnin tirsoja..
Ahava: Meillä käytetään viellä 56cm vaatteita ja osa alkaa olemaan pieniä että saadaan pian siirtyä 62cm vaatteisiin.. 20.4 on seuraava tytön neuvola niin sit saan taas lisää tietoa painosta ja pituudesta...
Meillä herätään aamulla viimestään klo 7 ja sit ekat päikkärit siinä 9-12 sit vähän aikaan hereillä ja taas nukutaan n 2h, torkkuja ottaa pitkin iltaa, yöllä herää n 1-2 kertaa ja aina ei pullo kelpaa vaan tutti vaan... oikea tuttitakiainen.
Mulla alko viime pe menkat ja edelleen vuodan, aloitin pilsut ja naaama kukkii ihan sika isoja finnejä tullut ja kipeitä, yleensä ei oo näin.
Tänään menen hot stone hierontaan, mun sisko anto lahjakortin jouluna ja se vie mut sinne ja on sit lasten kanssa sen ajan, IHANAA 90 min pelkkää itsensä hemmottelua, sitä oon just kaivannut :)
Eli tänään sellanen päivä et kotona ei varmaan tuu tehtyä kotihommia kun niin rentona sen jälkeen...
Mulla olisi kanssa kauhee hinku taas opiskella jotain mut se on hankalaa toteuttaa 3 muksun kanssa, onko kellään kokemusta etäopiskelusta ja mitä sellaisia on??
Nyt aamupalalle kun pikku "hello kitty" nukkuu!!!
T:L&A
Oltiin viikonloppu reissussa, niin en ole ehtiny/ jaksanu kirjotella. Ekaa kertaa perheenä reissattiin ja tosi hyvin meni. Aino oli paljon autossa hereillä, muttei kitissy vaan katteli maailmaa :) Kotimatkan nukku koko ajan ja heräs just kotiportilla. Pelkäsin vähän iltoja ja öitä, kun oli paljon enemmän ääniä ym ku kotona, mutta nukku melkein paremmin ku kotona. Yli 10 tuntiakin yössä.
Ne gragon quatro deluxet olisin ostanu matkarattaiksi, oli tosi hyvän tuntuset, muttei sitten mahtunu peräkonttiin. Siispä täytyy pienempään tilaan menevät ettiä. Olis ollu vielä alennuksessakin. En sitten jaksanu muita alkaa ettiä enää siinä vaiheessa. Imetyspaitojakin H&M kävin ostamassa. Sain 5paitaa 60€, kun netistä sillon aikasemmin tilasin 2, jotka yhteensä oli 80€... Ehkei ihan sama laatu,mut ihan hyviä kuitenki. Ja nämä käy ootusaikanakin, kun on sen mallisia! :D
Eilen ruokaa tehdessäni kuumaa vettä pärskähti ja poltin käteni. En pahasti, mutta kuitenkin. Jälkeenpäin sitten kun aloin asiaa aattelemaan, niin säikähdin oikeesti koska Aino oli sylissä kun pärskähti ja tosi pahastikin olis voinu käydä. Päätin kyllä, etten enää kovin kokkaile tyttö sylissä. Koskaan ei voi tietää millon kuumat höyryt tulee päälle tai niinku mulle kävi vedenkeittimestä pärskähti vettä.
Tulevaisuus... Mietin töihin palaamista joka päivä eikä kyllä yhtään hyvältä tunnu.. Mulla työmatkoihin kuluu väh. 1,5h. Talvella paljon enemmän. Rakastan työtäni ja siihen haluaisin palata, mutta Ainon hoitopäivien venyminen mietityttää. Käytännössähän joutuis olemaan 10tuntia hoidossa sitten. Miehen työt on niin epäsäännöllisiä eikä ikinä tiedä millon pääsee tai missä on, niin pitää laskea silleen että minä kuskaan Ainon. Lähempää en ole edes ettiny, mut luulisin että ne olis sitten vuorotöitä ja semmoseen en halua. Enkä kyllä niin hyvästä työpaikasta halua luopuakaan ihan hevillä. Opiskella vielä haluan, mutta kestäis väh. 5vuotta ja sen olen aatellu työn ohella suorittaa... Siis näin suunnittelin ennen Ainoa... Ja opiskelut olis toisella paikkakunnalla. Mutta niin olen ajatellu että tämän vuoden olen ainakin kotona. Ens vuonna katotaan uudestaan että mitä pankkitili näyttää ja miltä tuntuu. Jos tästä nyt 200000 lainaa otetaan, niin todennäkösesti sitä ei kodinhoidontuella makseta. Vaikka mullehan kuuluu "vaan" puolet niin kuitenki.
Monella vauvat on nukkunu tosi hyvin! Ihanaa! Meilläkin enää harvoin yöllä herätään (kopkopkop). Eilen nukahti kl 23 ja aamulla heräs kl 7.30 ja sitten jonku ajan päästä nukahti mun viereen ja edelleen nukkuu. Minä en ole mikään aamuvirkku ja onneksi Ainokin on oppinu, ettei niin aikasin äiti halua vielä nousta :) Päikkäreitä ei eilen otettu ku parit muutaman minuutin tirsat. Vaunulenkilläkin välillä huusi eikä toivettakaan että olis siitä jääny nukkumaan. Vaikka yöt nukkuu näin hyvin, niin kyllä mä toivosin että päivälläkin nukkuis. Tai sitten nämä aamu-unet on ne päikkärit eikä enempää tarvita.
Oli muuten uudessa vauvalehdessä hyvä juttu syyllistämisestä ja syyllistymisestä.
Nyt alan kotihommiin kun neiti vielä sängyssä makoilee. Vaikka kumminkin haluaa nousta kun jonku homman ite alotan... Niin se aina menee :)
Mukavaa tiistaita ja munarikasta pääsiäistä jos en sitä ennen "ehi" kirjotella!
Hömppä ja Aino 2,5kk
*Vaatteista* me käytetää viä noit 56cm vaik viime neuvolas pituus oliki 57cm. Ajattelin käyttää niit nii kaua ku mahtuvat vaik seuraavaaki kokoo kaapist löytyis.
*Etäopiskelusta* ei oo kokemusta vaik odotusaikana harkitsin avointa yliopistoo ku kert saikkaril koto olin. Nyt alkavaan yhteishakuun meinasin paperit laittaa siihe monimuoto-juttuu joka suoritetaa siis työn ohella. Mul on kuitenki vakipaikka ja sitä myös vaaditaa tonne hakemises. Kaks iltaa viikos kouluu ja tehtävät pääl. Ei tuu olemaa helppoo ku mieski on reissuhommis. Viimekski sain burn outin ku oli liia monta rautaa tules... Katotaa kui ämmän käy!
Sitte mul ois yks *ongelma* johon tarttisin apuja...
Meil on ollu vähiksel rytmi jo kauan. Kymmenelt viedää esikoine hoitoo ja kotii tultua hän syö ja menee vaunupäikkäreille. Sitte herättyään syö ja haetaa hoitolainen kotii. Nyt on ongelmaksi muodostunu se, että vauva tykkäis nukkuu viidenki tunnin päikkärei siäl vaunuis ja sitte me ei ehditä hakemaa toista! Jos laitan sen vaunuista kaukaloon ja autoon, ni varmaa herää ja huutaa koko matkan nälkäänsä. Vaikkei reissuun meekkää ko vartin verra ni ei oo kiva toista huudattaa. Eile meiä äiti onneks ehti hakee isomman...
Mitä mä nyt teen???
Tänää jätin sisälle hänet ja laitan vaunuihi vasta ku lähen kävellen hakemaa toista, mut toivoa sopii ettei unet maistu sitte yhtä kaua ja herää vasta iltamyöhällä eikä sitte nuku yöllä taas. Tää rytmi on ollu nii kiva, mut nyt toi pieni ongelma aiheuttaa mul närästystä :(
Missäs kaikki muuten on ku on nii hiljasta?
Miten *Jadmiraksen* selkä? Paraniko tai saiko äijä saikkaria?
Meil vauva kans tykkää seurustella paljon hereil ollessaa ja on yhtä hymyä aina aamut :) Seuraavan neuvola otin perjantaille, et isiki pääsee mukaa. Mut en ollu huomannu et mul on TYKSis samaa aikaa se kardiologi... Isi menee siis kahestaa vauvan kans. Jotenki orpoo jäädä pois :)
Nyt "sitteri alko rähisee"... taidetaa seurustel hetki ja lähtee sit vankkuriajelulle!
Mukavaa päivänjatkoo kaikil :)
Marlene ja vähis 2,5kk
Onnea Pantsan pikku Veikka-Viljamille nimestä :) Molemmat oli myös meillä listoilla ;)
Unista Niinanii kyseli, meidän Veikko nukkuu yleensä illasta klo 21 tai 22 semmoiset 4-6h putkeen (esim. viime yönä 22.30-3.30), syö sitten toisen rinnan tai jos hyvin sattuu niin molemmat (viime yönä kesti ehkä puoli tuntia ja nukahti heti toisen puolen ryystettyään) ja nukkuu vielä 3-4h (tänään herättiin klo7 kakkaähinöille). Aamulla harvemmin enää sitten sen jälkeen, koska on valoistaa ja poika katselee pirteänä sängyssään ja valittaa kun muut vielä nukkuis... Pitää vissiin yläkertaan viimeiseenkin ikkunaan laittaa kesäksi pimentävä rullaverho... Aamupäivällä nukkuu pihalla 2-3h, päivällä klo 14 tai 15 pari tuntia jos oikeaan aikaan sattuu laittamaan unille ja vielä lyhyemmät tirsat illalla klo 18 kieppeillä. Joskus jos nuo päiväunet jää lyhyiksi tai ollaan autossa tms. niin sitten nukkuu illalla pitempään. Olen huomannut, että ellei nuku tuossa illalla niin ei tahdo oikein jaksaa tankata joten yön pitempi pätkä jää lyhyemmäksi. Itse jaksan hyvin jos saan noin 7h nukkua mutta jos ei tule pitempiä pätkiä niin olen aivan raunio.
Meikäläinen aloitti "opiskelut" eli avoimen kautta vähän erikoistumisopintoja jatkamaan. Ne on olleet kesken pari vuotta ja nyt ajattelin että härkää sarvista, olen imetyksen ohella lueskellut romaaneja noin 4000 sivua Veikon syntymän jälkeen ja nyt vaihdoin sitten ammattikirjallisuuteen ;) Ekaa esseetä aloin eilen kirjoittamaan, ajattelin että jos pikku pätkissä saisi tehtyä.
Jälkitarkastuksessa th ehdotti kodinhoitajaa, olen tässä miettinyt että uskaltaisiko sitä pyytää. Tietysti kiva olisi jos täällä siivousapua saisi edes kerran kuussa. Toisaalta en tiedä edes saako sitä ja onhan mulla kaikenlaista "ylimääräistäkin" hommaa tässä, mutta toisaalta taas, mun pää ei kestä ellen mitään muuta saa tehtyä kuin tiskattua ja pyykättyä.
Nyt Veikko heräs uniltaan ja huutelee hakemaan pihalta...
eikkuli ja veikko huomenna 9vk
Jäi viime viikko kokonaan väliin tässä kirjoittelussa, kun meillä oli lauantaina tytön ristiäiset ja viikolla oli sen takia sitten monenmoista puuhaa. Hyvin meni ristiäiset ja nyt saa sitten hengähtää kun ei ole mitään juhlia tiedossa pitkään aikaan.
Nukkumisesta sen verran että meillä Venla menee nukkumaan n.21.30-22.30, syö ekan kerran 2-3 aikaan ja toisen kerran 5.30-6.00 ja ylös sitten 7-8 aikaan. aamupäivän unet riippuu ihan siitä laitanko typsyn vaunuihin vai en. sisällä ei nuku kuin tirsauksia, mut ulkona saattaa nukkua parikin tuntia. Pitkät päikyt on kuitenkin n.12-15 ja sitten kolmannet unet vielä vaunuissa n.16-17 tai joskus jopa 18 asti. Aina parempi olisi jos nukkuisi tuonne 18 asti koska sitten illalla ei olisi niin väsynyt ja minusta nukahtaakin vähän paremmin jos ilta-unet on ollut kunnolliset.
Miten te muuten nukutatte vauvat yöunille? Meillä on toistaiseksi nukutettu syliin kanneksimalla kun muuten ei suostu nukahtamaan. Siis jos hereillä laskee sänkyyn, niin ei todellakaan sinne jää itsekseen unta hakemaan vaan hetikohta aloittaa itkut. Myöskään se ei kelpaa että pitäisin vaikka kädestä kiinni ja silittelisin, vaan syliin pitää päästä. No, näin on ollut ekan ja tokankin kohdalla ja ajan myötä sekin asia helpottunut niin eiköhän tämänkin kohdalla näin käyne aikanaan.
Venlalla on muuten nuha=(. Iso-veljettä alkoi niiskuttamaan viime viikolla niin pitihän se arvata että vauvaankin tarttuu. Iso-veljet kun ei millään malta olla suukottelematta ja silittelemättä vauvaa vaikka kuinka yritettiin sanoa että nyt kun ollaan nuhassa niin ei saisi olla jatkuvasti nykimässä vauvaa. Onneksi vauva ei ihan mahdottoman tukossa ole, mutta aamuyöllä selvästi haittaa nukkumista kun nenä turskaa.
Huomenna olis jälkitarkastus sitten. Mietinnän alla edelleen että mitä sitä nyt tekisi tuon ehkäisyn suhteen. No, eipä tässä tietysti kiirettä ole päätöksien suhteen niin pitkään kun menkat ei ala. Kun mitään ehkäisyä ei pysty aloittamaan ilman kuukautisia.
Nyt kuuluu vaunuista itkua..pitää mennä. Heippa!
miuwau ja Venla tänään 9 viikkoa
Marlenellako se olikaan ongelma. Eli meillä poju nukkuu päiväunia viis-kuus tuntia ja usein on ollu pakko siirtää pojua turvakaukaloon, kaukalosta taas vaunuihin tai omaan sänkyyn... Poju kyllä vaan jatkaa unia, ei ongelmaa. Tänäänkin käytiin shoppailemassa klo10-15 ja siinä kun oltiin pitsalla poju heräs, kahteli vähän, nostin syliinkin ja jatkoi vaan unia kaukalossa kun lähettiin. Eli koko tuon ajan oli syömättä. No enpä taas tiiä oliko tästä apua:).
Meillä menee rytmi näin:
Aamulla herätään 9-10
Ensimmäiset päiväunet on tunnin noin tunti heräämisestä
Klo13-14 mennään pitkille päikkäreille
Klo 19 herää/herätetään
kKo 21 yöunille
Klo 03-04 syö
Klo 07 syö ja nukahtaa ja herää taas 9-10...
Ööööö....Alkoi tuntumaan, että oon tainukkin nämä tänne kirjoittaa, mut menköön nyt uusintaan..
Joo, mullahan se päikkäri ongelma oli. Ja yleens ei heräile siirtelys mut sit ajattelin, et jos on nukkunu vaunuis jo sen 5 tuntii ni alkaa varmaa olee jo unet herkil. Tuskin heräis jos muutaman tunnin pääst siirtäis.
Viime yönä isompi kävi pissalla puol 2 aikaa ja ku sammutti vessast valon ni käveli oman huonee ovee päi :( Sen arvas, mikä huutamine ja tietty vauvaki heräs. Ajattelinki, et nyt meni hyvät unet ja syömää rupee, mut ketut mitää... vähä kähjäs ja jatko tirsojaa :) hienoo!!
Tänää ku annon vauvan ol sisäl aamupäivän ja laitin vaunuihi vast ku lähin isompaa kävellen hakee ni on kyl menny koko päivä iha plörinäks :( Ei siis auta sekää. Unet on hänel ollu iha katkonaisii ja kärttyne ko pieni kimalaine... huoh! Täytynee seuraavaks sit koittaa vaa siirtää vaunuist kaukaloo ja toivoo parasta.
Huome on tulos pari vanhaa työkaverii lapsinee kylää :) Meil oli männä vuosina kotikutoine mammakerhoki mut se on jääny ku lapset on kasvanu ja äitiset lähteny töihi takas. Kiva nähä pitkäst aikaa. Tein uude mustikkapiirakanki ku se jonka vkl tein, meni samana päivänä ;)
Ihmettelin, et mite mul on voinu suklaa syömisest tulla finnei ku ei koskaa ennenkää... Sitte honasin tos hetki sitte, et mahtoko ne kuitenki tulla tosta NuvaRingistä jonka alotin!? Ku ei oo aikoihi popsinu mitää hormoonei nassuunsa ja sit yhtäkkii taas niit saaki... Sellasii pienii kiusallisii joita on sitte pakko men kynimää ja nyppimää :[ Mul on aina ollu hyvä iho ja varmaa 6 finnii elämäni aikana joten tää tuntuu iha pulilta, pöh!!
Mut nyt pitää men kattoo Salkkarei ja sen jälkee ryhtyy laittaa lapsii yötä varte kuntoo. Kerkee sit ite viä treenaa ja suihkuu enne C.S.I.:tä... menee taas myöhäseks :(
Marlene ja mussukat
täältäkin. Kiirettä on pitänyt ja ihan pikaisesti äsken lukaisin pinoa ja edellistäkin. Muuten en varmaan olis tullut kirjoittamaan, mutta toi *Eikkulin* viesti pisti liikkeelle...
Eli ota ihmeessä kodinhoitaja, jos sulle sitä tarjotaan ja susta tuntuu, että haluaisit! Meillä on nyt kesästä asti käynyt, ensin oli kerran kuussa ja nyt kerran viikossa enkä oo katunu! Lapset odottaa nenä lasissa 15 min ennen kh:n tulemista joko, joko... no joko pian? Ja henkilöstä vähän riippuu, mitä kaikkea teidän kanssa sitten voi tehdä ja touhuta. Koska Juulia nyt on kiltti vauva eikä äitiä valvota turhaan, me ollaan leivottu 3 kertaa, pelattu lautapelejä ja leikitty, siivottu yhdessä ja erikseen, ulkoiltu jne. Tänään oli viimeksi lasten kanssa (kaikki 5 kotona, kun Juuliakin nukkui pihalla) sen aikaa, kun olin ensin koululla yhden pojan vanhempain vartissa ja sitten perheneuvolassa isännän kanssa juttelemassa toisen pojan käytöksestä ja kouluasioista ym.
Mutta pyykkikone huutaa ja Juulialla olis nälkä.
Aurinkoista kevättä!
Äippä ja Juulia 2,5kk
Menen kohta suihkuun joten nopeasti vain vastaan Marlenelle; Sain selkään vaan kuussatasta buranaa ja jotain panadolia, ne nyt ainaki tällä hetkellä auttaa. Olisin saanu jotain muutaki lääkettä, muttei voinu laittaa reseptii ku syön e-pillereitä...Ja just alotin pillerit viikko sitte..:(
Mies sai olla töistä vaan päivän pois, sekin palkatonta!!
Tulen kai vielä myöhemmin tänään laittamaan muitakin kuulumisia, mutta nyt tosiaan sinne suihkuun.
Jadmiras ja Oona huomenna 2kk3vko
Hiljaista tuntuu olevan,liekö kevään tulolla osuutta asiaan...
Meillä on tytöllä taas nukkumahommat ihan sekaisin,vähän niinkuin ensi viikkoina kotona.Iltaisin on taas alkanut huuto,joka ei meinaa rauhoittua millään...Huoh,tuolla se nytkin huutaa meidän sängyssä,isänsä vieressä. Ja päiväunet ulkona on menneet aika mahdottomiksi,sillä ekan puolen tunnin jälkeen alkaa se kätinä,että jatkuvasti saa olla tuttia laittamassa takaisin.Noin tunnin verran saatan jaksaa sitä tuttirumbaa,sitten enää en ja otan tytön sisään. Ja sisällähän tuo ei nuku kuin pikkuisia pätkiä sylissä ja jos yrität sylistä johonkin laskea,niin heti kyllä herää.Ja voi taivas mikä huuto meillä oli eilen illalla kun tyttö ei juurikaan ollut nukkunut koko päivänä...Juuri kun olin jo hetken ehtinyt kaikille hehkuttaa,että nukkuu ulkona kuten isosiskonsakin 3-5h:n unia.Ja yötkään ei vielä kauheasti ole parantuneet,välillä herää jopa 1.5h:n välein syömään.Lisämaitoa on yritetty illalla antaa,mutta neiti vaan lutkuttaa pullon tuttia eikä ime maitoa ollenkaan.
Vaatekoko meillä on 56/62cm.Vain muutamia 56cm:n vaatteita olen joutunut laittamaan vasta pois.
Ristiäiset oli sunnuntaina ja tuntuu,että olen itse vieläkin aika poikki noista juhlista.Onhan nuo semmoinen stressitekijä nuo ristiäiset,varsinkin kun apujoukkoja ei kauheasti ollut saatavilla ja itse yrittää tän väsyneen,vähäunisen arjen keskellä kaiken järjestää.Hyvinhän nuo juhlat sitten menivät ja pieni "sankarikin" käyttäytyi ihan nätisti.Nimekseen tyttö sai muuten Netta Emilia.
Ei tunnu tuo tyttö tuolla makkarissa nukahtavan,täytynee mennä katsomaan...Mikähän "mammantyttö" tuostakin tulee,kun äidin sylissä vain rauhoittuu ja äidille vain jokeltelee ja väläyttelee makoisimmat hymynsä...
Mukavaa ja keväistä Pääsiäistä kaikille!!
T:kotiäityli + Netta-.tyttönen 9vkoa ja risat
Niin joo, yöunille nukuttamisesta, eli, ensin mennään klo 18.00 rattailla kävelylle, 19 takas kotona ja puolentunnin sisällä siitä neiti herää. Istuu sitterissä kunnes tulee nälkä ja syötän sylissä, sen jälkeen yökkäri päälle. N.20.30-21 alkaa olemaan väsyneen näköinen (mutta ei kuitenkaan syliin nukahda), joten vien sen omaan sänkyynsä ja laitan tutin suuhun. Pari kertaa sen jälkeen saa käydä laittaan tutin suuhun ja sitten se vaan jossain vaiheessa (kuitenkin yleensä ennen 21.00) hiljenee sinne. Seuraavan kerran sitten herää joskus 05 maissa, takas nukkumaan ja 07.30-08.00 ylös. Valvoo korkeintaan tunnin, jonka jälkeen menee vielä ihan hetkeksi nukkumaan. Loppupäivä meneekin siihen 18.00 asti sitten sellasissa pikkupätkissä, siis että nukkuu korkeintaan tunnin kerrallaan, paitsi joskus saattaa nukkua 14-17.
Opiskelemaan tahtoisin minäkin, mutta enpä oikein tiiä mikä se sopiva ala sitten olisi. Nummelassa ei ole mitään kiinnostavaa, eikä Lohjallakaan ole kuin laborantti joka kiinnostaisi, mutta työllistyykö sellanen sitten hyvin?? Ja toinen brobleema siinä Lohjassa olisi se, että ei mulla olisi varaa opintotuen voimin matkustaa bussilla sinne ja takasin joka päivä, ja varmasti siellä jotain oppikirjojakin tarvis..:/
Oppisopimustakin olen harkinnut, mutta ei täällä Karkkilassa ole juur yhtään mitään paikkaa. Ruukinpaja, jossa maalipuoli oisi ainut mulle sopiva, mutta mieheni on samassa paikassa oparilla vanhojen huonekalujen uusijana, enkä tosiaan halua samaan paikkaan, riittää että täällä kotona nähdään. :)
Paljonkos muuten se kotihoidontuki olis kuukaudessa? Mietin että olisko mulla varaa jäädä hoitovapaalle..Asumistuesta en tiiä että saisinko, kun siihen kuitenkin lasketaan miehen palkka mukaan. :(
14.4 vasta seuraava neuvola, jännä nähä, että paljonkos Oonalle tullut painoa ja pituutta lisää kuukaudessa. :) Vaatekoot edelleen 62 ja osa 68:kin jo menee. Mutta kummatkin 62 kokoset toppahaalarit on vielä aivan tajuttoman suuria..
Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa olla taas aamulla skarppina neitosen kanssa. :))
Jadmiras ja Oona siis 1h53min päästä 2kk3vko :D
Meillä tuli Idalle nuha alkuviikosta, mutta ihan normaalisti tuo touhottaa. Eilen sitten huomasin että Emmankin nenu vähän vuotaa ja mulla tuli kurkku kipeäksi. Yö meni sitten ihan pipariksi mun osaltani, valvoin monta tuntia, kun on niin kökkö olo. Emmakin rohisi välillä aikas lailla unissaan ja normaalista poiketen söi 2 kertaa. Kyllä on maailman kirjat sekaisin, kun mulla on lämpöäkin, yleensä vasta flunssan jälkeen nousee kuume, jos tulee joku jälkitauti. Toivottavasti Emman tauti ei mene pahemmaksi.
Siitä tulikin mieleeni että kuinka moni on ottanut lapsivakuutuksen? Meillä on molemmilla. Idalla se on ollut ihan turha, kun ei ole mitään jälkitauteja ikinä sairastanut. Pari kertaa on käyty yksityisellä toteamassa silmätulehdus ja se on siinä. Emmalle juuri maanantaina allekirjoitettiin vakuutus. Tulin vaan eilen juuri miettineeksi, että jos tästä nuhasta alkaa jälkitaudit niin onhan se vakuutus hyvä. Ja kuinka ollakkaan Emmalla tuli juuri eilen kolmet vihreät kakat? Mitäs se nyt meinasikaan? Ilmaa masussa vai allergiaoireita? Tuli vaan noiden kakkojenkin jälkeen sellainen turvallinen olo siitä vakuutuksesta :)
Emmalla on käytössä 60-62cm vaatteet ja ne on just passeleita. 56cm vaatteet meni jo melkein kk sitten pieneksi. Jotenkin sitä esikoisella siirtyi aina vähän aiemmin seuraavaan kokoon kun oli niin ihanaa ottaa uusia vaatteita käyttöön. Nyt kyllä käytettiin ihan loppuun asti ne 56cm, Emma oli jo aika hassun näköinen ne päällä, kun ne oli niin piukat :) Lindexin 62cm bodeista alkaa kyllä loppumaan jo selän pituus kesken, vaikka on vaan kerttiskin päällä ja olen sitten käyttänyt bodyn jatkopaloja.
Nukkumisesta ja nukahtamisesta oli Niinanii ja Miuwau kyselleet. Meillä ei ole edelleen päätä eikä häntää päikkäreissä. Aamupäivällä nukkuu, jos nukkuu ne pitkät päikyt ja loppupäivä menee ihan pätkissä. Nyt Emma on kyllä nukkunut sisällä jopa 25-30min unia ;) Nukahtaa lähes tulkoon aina sitteriin päikyille, josta sitten siirrän sänkyyn eikä siinä onneksi herää. Yöunille Emma nukahtaa tosi nätisti ihan itsekseen omaan sänkyyn massulleen, päivällä nukkuu kyljellään. Viimoisen tunnin aikana ennen yöunia neiti syö molemmat tissit tyhjäksi ja vien sitten hereillä omaan sänkyyn. Aina ei ekalla kerralla jää sinne kiltisti ja otan sitten 5min ajaksi syliin ja hetken päästä vien uudestaan ja sitten jo jää nätisti. Yöunille käydään klo 21.30-22. Jos nukahtaa yhtään aiemmin niin ne on sitten 5-10min päikyt vasta. Tuolloin puol kympin aikaan kun nukahtaa niin ei enää herää ennenkuin klo 6-7 välillä syömään. Eilen kyllä neiti nukahti jo klo 21 yöunille, taisi olla ennätysaikaisin ;)
Nyt täytyy alkaa aamutoimiin. Idan suu käy tuolla jo kuin papupadalla :)
MiaMik ja Emma 2,5kk
....ja sitten vähän tätä muutakin tekstiä.
Meillä on yskä ja nuha :( Ruttu on tosi säälittävä kun kukoo ja kakoo ja aivan selvästi kurkku on kipeä. Eilen kun kävin jälkitarkastuksessa niin lääkäri samalla kuunteli pikkuisen, onneksi keuhkoissa ei ollut rahinoita ja hengitys kulkee. Kuumettakaan ei ole. Toivottavasti tämä tästä menisi vaan ohi ettei tule mitään muuta. Lauantaina kun pitäisi lähteä sinne reisuun, mutta jos tyttö on kipeä niin me sitten jäädään rannalle ruikuttamaan kun muu porukka lähtee...onneksi tässä on muutama päivä aikaa parantua.
Uni rytmistä oli puhetta, kai meilläkin joku rytmi on...minusta vaan tuntuu että neiti nukkuu aina????
Aamulla herätään 7-8 syö ja nukkumaan,
uudelleen herätään 10 -11 syö ja on hereillä ja ottaa pikku unia,
14 - 15 syödään kunnolla ja mennään unille,
herää tai herätän n.19 siinä sitten iltatoimia ja syömistä, seurustelua ja syömistä
21.30 on tyttö niin tsippi että en saa herätettyä syömään vaikka mitä tekisin ja siitä sitten nukkuu tuonne aamuun 7..... ja sama rulijanssi alusta.
Nytkin kun on kipeä niin ei haittaa unta (onneksi). Mulla on kyllä käynyt todella hyvä tuuri kun kaikki mukulat ovat olleet aina hyviä nukkumaan.
Jollakin vaivasi suklaan himo, tunnustaudun täällä myös suklaa addiktiksi...salaa jopa söin muksujen suklaa munia :( (tosi säälittävää). Nyt päätin etten osta suklaata enkä karkkeja kaappiin ja ainakin eilen se kaupassa piti. Tässä kun kaksi viikkoa on elänyt kahvilla ja suklaalla niin painoakin on kerääntynyt lisää mukavasti 2kg!!!! ei tässä kyllä ollut tarkoitus että äitikin kasvaa vauvan tahtisesti :D :D
Mukavaa päivää kaikille
JB72 & Rutun 2kk 4päivää
Hohhoijakkaa.. Minä taas täällä "aamuvirkkuna".. Kerhoaamu, joten ei auta, vaikka uni vielä maistuisikin. Pitää kohta käydä kakkonenkin herättämässä, jos ei ite pian herää. Se on kumma, miten kerhoaamuna aina unet maistuisi pitempääkin, mutta kun ei kerhoa ole, niin varmasti heräävät aikasemmin, vaikka saisivat nukkua pitempääkin. No, syksyllä alkaa esikoisen eskari, joten pakko alkaa totuttelemaan heräämään ajoissa.
Vai aikoo *Marlene* laittaa paperit yhteishakuun. Itselläni ei mitään hajua, mitä tulevaisuudessa.. Odotin esikoistamme kun valmistuin ylioppilaaksi, ja siitä asti olenkin ollut kotiäitinä, joten työkokemusta ei ole kuin yhden kesän ajan (senkin työkokemuksen pari viimistä viikkoa oli tuskaa, kun alkoi tuon esikoisen odotuksen raskauspahoinvointi). Vois sitä työeläämäkin kokeilla (jos jonnekin pääsis), mut arvelluttaa vaan, että voiko olla kannattavaa? Viedä sit neljä muksua hoitoon jonnekin, eipä oo ilmasta sekään.. No, onneks on aikaa miettiä (vaikka älytöntä vauhtia nää viikotkin nyt menee!). Kotona olen ainakin siihen asti kun tyttelikin täyttää 3v.
Nyt aamupuuhiin, kohta taas kiire!
Minnikki ♥ tutteri 12vk ♥