Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äitini rahoittaa jatkuvasti työttömän veljeni elämistä, voinko vedota ennakkoperintöön?

Vierailija
05.04.2009 |

Kun perintöä aikanaan jaetaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin minun äitini puolittain elättää veljeäni(joka kyllä käy töissä mutta opiskelee eivätkä hänen rahansa jostain syystä riitä) mutta minä en saa pennin pyörylää. enpä kyllä ole enää väleissä äitini kanssa, eikä kannata sinunkaan olla jos se sinua niin paljon vaivaa. itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen koska äitisuhteeni on aina ollut niin huono ja olen lapsesta asti kokenut että veljeni on toivottu ja haluttu lapsi ja minä olen jotain aivan päinvastaista. tämän takia välit ovat nyt poikki (ja ennen kuin aletaan syyllistää että olen vienyt isoäidin lapsiltani, voin kertoa että tämä mummi kävi katsomassa lapsiani vain kännissä joka on myös yksi suurimmista syistä että emme ole väleissä).

Vierailija
22/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos äiti maksaa vaikka 300e vastikkeen ap:n veljelle kuukausittain mutta suoraan taloyhtiölle niin se ei ole lahjaa vaan aikuisen lapsen elatusta. Eli tästä ei verottajalla ole mitään sanottavaa.

Koska kyseessä ei ole elatusvelvollisuus (äiti ei ole elatusvelvollinen täysi-ikäisestä lapsestaan), katsoo verottaja esim. vastikkeen maksun muodostavan velkaa (lapsi velkaantuu vanhemmalleen), ja sekin pitää ilmoittaa verottajalle. Jos velkaa ei sitten aikanaan hoida pois, niin kyse oli lahjasta, josta pitää maksaa lahjavero..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vanhemmilla on verottajankin mukaan oikeus elättää täysi-ikäistä lastaan ilman että siitä syntyy verotettavaa etua lapselle. Mutta tämä pitää paikkaansa vain niin pitkään jos vanhempi elättää täysi-ikäistä lasta maksamalla tämän puolesta tiettyjä laskuja - ei jos vanhempi antaa täysi-ikäiselle lapselleen rahaa joilla tämä voi maksaa laskut.

Vierailija
24/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempi saa kyllä maksaa lapsensa puolesta (oli lapsi sitten vaikka 50v) vastikkeet yms. ilman että siitä tulee verotettava lahja/ennakkoperintö. Maksu pitää vaan suorittaa suoraan maksun saajalle eikä lapselle.

Vierailija
25/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla ON nimenomaan oikeus elättää täysi-ikäistä lastaankin eli velkaa ei tule

Sit kai AP ei voi asialle mitään...

Olis kai mullakin ollut OIKEUS elättää mun lusmueksää, mutta en ollut eron tullessa sitä mieltä... Kun äijä meinasi vuosia siivellä elettyään vielä käydä vaatimaan puolta omaisuutta mukaansa, niin silloin päädyin selvittämään oikeuteni ja onneksi voitin.

Vierailija
26/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet siis persaukinen paskiainen, ja sikiät lisää lapsia, vaikket pysty tarjoamaan edellisillekkään säädyllistä, hyvää elämää, tienaamaan rahaa niiden elättämiseen!!!

teet lapsia tietentahtoen suoraan leipäjonoon???????

Vierailija
27/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä puhut nyt puolisoiden välisistä asioita, niissä tilanne onkin toinen.

Vanhempi saa elättää aikuista lastaan ja antaa tälle rahaa elämiseen, vuokraan, ruokaan jne. Se on täysin laillista eikä sitä katsota lahjaksi. Sen vuorarahan voi antaa vaikka suoraan jos se aikuine lapsi maksaa sillä sen vuokran. Vanhempi voi ostaa lapselleen kodinkoneita, huonekaluja ym. tarpeellista eikä sitä katsota lahjaksi. Puolisoiden välillä tilanne on tietenkin eri.

Vierailija
28/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säälin teidän äitiä, jolla tollaset lapset, jotka ei pysty/halua itse elämästään huolehtia. No ehkä hänellä mennyt jotain vikaan teidän kasvatuksessa... Kyllä aikuisten pitää itse itsestään huolehtia, satunnainen apu voi toki olla joskus tarpeen, mutta jatkuva avustus on kyllä sieltä. Olette kyllä sinä ja veljesi molemmat jonkin sortin luusereita!

Vierailija
29/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmasti tukisin ennemmin häntä kuin veljeä. Ei se raha sitä veljeä paranna alkoholismista, päinvastoin korkeintaan.

Vierailija
30/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastuuntuntoinen ihminen tehtaile lapsia leipäjonoon. Pyydä sossulta maksusitoumus sterilisaatioon, abortti taitaa olla jo myöhäistä.

Ap elää itsekin toimeentulominimin rajoilla ja syksyllä kun toinen lapsi syntyy leipäjono kutsuu ja diakoniatyön avustukset.

Vierailija
31/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on veli 60v, kenelle on maksettu niin isoja summia, ettei voi käsittääkään. Ulosottoon on mennyt suvun mökki, joka jäi jaossa hänelle, sekä tyttöjensa perinnöt.

Juonut omakotitalonsa ja työpaikkansa. Mutta silti on leveää elämää viettänyt.

Nyt aikuisena kerjää rahaa vanhalta äidiltämme. Äiti hänelle sitä antaa ja on maksanut velijen tyttöjen autokouluja yms. Ja rahaa ei oikein tahdo hänelle itselleen riittää. No, minä sitten yritän elättää äitiä tässä oman perheen sivussa.

Tasapuolistahan tämä ei ole, mutta nähtävästi av mammojen mielestä ihan oikein.

Äitini käy välillä vähän sääliksi. Veli osaa pyörittää vanhaa ihmistä ihan miten tahansa ja syyllistää yms. En oikein tiedä, millä keinoilla on pystynyt nyhtämään koko isänsä vanhemmiltani rahaa. Itse sain ainakin omat opiskeluni ja elämäni ja vuokrani ja autokouluni maksaa.

Vierailija
32/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaapas omalle kohdallenne....

Vierailija
33/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä köyhillä on ihan yhtä suuri oikeus perustaa perhe kun teillä varakkaammillakin..

-yks toinen köyhä äiti

Ei vastuuntuntoinen ihminen tehtaile lapsia leipäjonoon. Pyydä sossulta maksusitoumus sterilisaatioon, abortti taitaa olla jo myöhäistä.

Ap elää itsekin toimeentulominimin rajoilla ja syksyllä kun toinen lapsi syntyy leipäjono kutsuu ja diakoniatyön avustukset.

Vierailija
34/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaapas omalle kohdallenne....

...jos haluavat käyttää mieluummin rahansa eläessään muuhun.

Vierailija
35/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä köyhillä on ihan yhtä suuri oikeus perustaa perhe kun teillä varakkaammillakin..

-yks toinen köyhä äiti

Vierailija
36/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että kun kostat omille lapsillesi oman ahneutesi niin perästä vielä kuuluu.

Vierailija
37/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoppo ansaitsee paremmin avustuksia kuin perheellinen. Juoppohan on arvokkaampi ihminen kuin perheellinen.

Totta kai sinäkin mieluummin maksaisit juopon lapsesi elämää kuin raittiin ja pienellä palkalla työtä tekevän perheellisen lapsesi.

Eikö tämä nyt ole päivänselvä asia.

Vierailija
38/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta miksi niitä lapsia on tehtailtava enemmän kuin on vara ruokkia?"

meillä ei ainakaan lapsia tehtailla ja eikös ap:llekin ollut tulossa vasta toinen. meillä on yksi ja toista kovasti yritetään vaikka sossun jonoissa ollaankin. tilanne ei kuitenkaan aina tule olemaan se ja jos tuo sossu elättää kaikki nuo juopot jotka tossa kaupan pihassa makaa kaiket päivät niin mun mielestä meillä on oikeus myös sada pari sataa euroa/kk ja meidän pikkuinen on oikeutettu samaan sisaruksen. kahteen jääkin stten meidän lapsiluku

Vierailija
39/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että minä en halua ajatella vanhempieni perintöjä enkä pesänjakoja. Mutta jos vanhempani suosisivat koko ajan pelkästään veljeäni, niin olisin minäkin katkera.

Vierailija
40/46 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipäjono kutsuu ja diakoniatyön avustukset.

Työtön veljeni on tälläkin hetkellä naapurikaupungissa hotellissa ja ryyppyreissulla ja äitini maksaa veljen vuokrat ja laskut sekä ostaa ruuan kun luuseri ryyppää koko 390€:n päivärahansa.

No, tiedän ainakin että äitini ei ole tervetullut meille lapsenlapsiaan katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi