Soveltuuko Joulutarina kolme vuotiaalle?
Lapsi olisi menossa ensimmäistä kertaa elokuviin. Onko liian jännä? On kuitenkin sallittu kaiken ikäisille. Kyseessä on herkkä lapsi, joten liian surullinen ja jännä ei saa olla.
Kommentit (18)
Ei oikein kiinnostanut edes meidän 9-vuotista.
elokuvan olette 3-vuotiaalle valinneet...
Elokuvahan on hyvin surumielinen tarina; pienen pojan vanhemmat ja sisar kuolevat elokuvan alussa ja poikaa ei halua kukaan huolia vaivoikseen. Pompotellaan perheestä toiseen kunnes jokseenkin tunteeton ja karu vanha ukko ottaa pojan huostaansa. Toki tarina on kaunis ja lopulta Nikolaksesta kasvaa joulupukki, mutta 3-vuotiaalle? Elokuvissa, jossa ei ole koskaan ollut?
Taisin itse hurahtaa elokuvaan eniten meidän perheessä vaikka kaikki sen kyllä jaksoi katsoa.
mun mielestä oli tosi synkkä, oikeen kiukutti katsoa kun oli hehkutettu ja sit oli taas niin perisuomalaista, niin pimeä leffa että hyvä ettei koko valkokangas ollut mustana kahta tuntia... lopussa sitten ihan hetkellisesti jotain pienen pientä joulun taikaa.. mikä siinä on ettei suomessa edes joululeffassa voida olla iloisia?
ja joku täällä sanoi, että hänen pienet ei olleet tajunneet sitä kuolemista ym, riippuu varmasti lapsesta, mutta meidän 3v kysyi koko ajan, miksi aada kuoli, miksi poikaa surettaa, miksi setä on julma....
erityisesti aikuisille tarkoitettu.
kyseessä sen ajan lastensuojelulapsi- tarina.
minulla tuli monta kertaa tippa silmään. 3,5 -vuotias ei oikein jaksanut keskittyä elokuvaan, mutta ei pitänyt sitä pelottavana. Sopii paremmin vanhemmille lapsille, jotka jaksavat seurata elokuvan juonta.
Ei mielestäni ole varsinaisesti lastenelokuva. Ja surullisuudesta... alussa perhe hukkuu, Nikolas vie joka joulu avantoon lahjan hukkuneelle siskolleen, kyläläiset puivat kokouksessa, kuka ottaa Nikolaksen vaivoikseen, kun kaikki ovat niin köyhiä, Nikolasta kierrätetään joka vuosi eri perheeseen kylässä jna. Turhan vaikeatajuinen ja vakava pienelle lapselle.
En ole nähnyt elokuvaa, joten en voi tietää sen synkkyydestä. En tietenkään vie lastani sitä katsomaan nyt kun olen lukenut nämä kommentit. Lapseni on herkkä ja varmasti ahdistuisi kuolemasta ja muusta synkistelystä.
Olisiko kenelläkään suositeltavana hyvää elokuvaa, joka soveltuisi näinkin pienelle? Niin ja Vantaan Flamingossa pitäisi pyöriä.
Aina ei voi ymmärtää.
Varasin liput tuohon Mimi Lehmä ja Varis elokuvaan, vaikutti hyväntuuliselta kun katsoin trailerin!
Kiitos kommenteistanne, ne olivat arvokkaita!
T: Ap
Elokuva on ennemmin jopa aikuisten leffa.
näitä koko perheen SHERK tms elokuvia.
Ihan kuin 3-v ei olisi ihminen, joka nauttii erilaisista kokemuksista!?
Miksi kolmevuotias pitää väkisin viedä elokuviin?.
mun mielestä oli tosi synkkä, oikeen kiukutti katsoa kun oli hehkutettu ja sit oli taas niin perisuomalaista, niin pimeä leffa että hyvä ettei koko valkokangas ollut mustana kahta tuntia... lopussa sitten ihan hetkellisesti jotain pienen pientä joulun taikaa.. mikä siinä on ettei suomessa edes joululeffassa voida olla iloisia?
ja joku täällä sanoi, että hänen pienet ei olleet tajunneet sitä kuolemista ym, riippuu varmasti lapsesta, mutta meidän 3v kysyi koko ajan, miksi aada kuoli, miksi poikaa surettaa, miksi setä on julma....
Vien (tai itseasiassa menee isänsä kanssa viettämään miesten päivää) hänet sinne siksi, että haluan tarjota hänelle erilaisia kulttuurikokemuksia. Olemme käyneet lastenteatterissa, lastenkonsertissa ja nyt olisi sitten elokuvan vuoro.
Onneksi voimme jokainen tehdä itse päätöksemme lastemme kasvatuksesta
T: Ap, joka siis varasi jo Mimi Lehmä ja Varis elokuvan (vaikutti niin lällyltä ja iloiselta, että varmasti poika tykkää)
Jatkan... niin siis jos tätä Nikolas-elokuvaa tarkoitat.